Gå til innhold

Har du fått kjeft for 'rare' ting av bhg eller skole før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Kvinne487 skrev:

Skjønner du fikk kjeft for det! Og vel fortjent! Det var direkte farlig! Hadde jeg sett deg da hadde jeg meldt deg til barnevernet tvert.

crazy women

Anonymkode: 47fa1...a1a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i området er det vanlig at barn i barnehage blir levert på atv og lignende. 

Anonymkode: 05692...1c3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjentatte beskjeder om å pakke med ordentlig mat til barna (brødskiver) istede for omletter, wraps, salater etc.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av ansatt i barnehagen for at vi sendte med yoghurt hver dag..  de hadde ikke tid til å vaske skjeene som ble brukt for å spise denne yoghurten 🙄🙄 

Anonymkode: 3645c...37d

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kjeft, men foreldrene mine fikk "bekymring" fra lærern fordi jeg ikke var noe god på symaskinen i håndtverktimene. Jeg fikk til, men var ikke spes flink. Gikk vel i 3. eller 4. klasse og hadde aldri brukt symaskin.

Husker mamma kom hjem fra møtet og var så perpleks fordi hun skjønte ikke hva poenget var. Hva mente læreren med dette? Ingen er vel rågod med en symaskin på første forsøk? Og so what? Jeg var en stille elev så det var ikke slik at jeg hisset meg opp ellernoe. Husker en av gutta var god på symaskinen og viste oss andre litt forskjellig triks.

Anonymkode: 47270...447

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg beskjed av en pedagog at jeg måtte kjefte på barnet mitt fordi han hadde spyttet på en ansatt da han fikk beskjed om å gjøre noe han ikke ville.

Jeg snakket med barnet mirtnom det, for det er på ingen måte greit, men jeg synes det er rart at pedagogene tenker at det er vi som skal ta det opp med ham, når det skjedde mens de har ansvar for ham. Jeg har ingen problemer med at andre voksne sier fra til mine barn om de oppfører seg uakseptabelt, og barn må få beskjed der og da hva som ikke er greit, ikke 4 timer etterpå, helt ute av kontekst. 

Har også fått kjeft for å ha for kjedelig matpakke, og prøvde å jazze opp med litt agurkskive på leverposteien, en liten gulrotstjerne og ostestang. Måtte kaste agurk og ost etter 2 dager... 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alterego666 skrev:

Jeg fikk kjeft fordi jeg kjørte Datter(3) i barnehagen i bæremeis bak på motorsykkelen en gang (ca 2km). Litt spesielt tilfelle, måtte rekke jobb. 
Jeg tok i mot kjeft (også fra barnets mor og min mor) og gjentok ikke. 
Datter, som nå er voksen, elsket det og husker det ennå.

Da hadde jeg også kjeftet...

Anonymkode: 90751...503

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok ikke sagt noe til deg, men jeg synes det er frekt å nekte andre å bruke heisen, så jeg hadde nok tenkt mitt i mitt stille sinn. 

Anonymkode: 27c57...0f1

Ah, så gøy! Jeg nektet dem det ikke men vi brukte den jo, vi fylte den opp og tok ut av så fylte vi med nytt lass. Ikke uvanlig i en studentleilighetskompleks, så jeg sa det til dem. 
På hvilken måte kan du virkelig argumentere for at det er dumt og frekt å be friske, raske barn om å ta trappen et par etasjer ned når man selv holder på med et flyttelass? 
Er du en sånn som mener at friske tenåringer skal burde få ta heisen på kjøpesentre også mens rullestolbrukere og foreldre med vogn og tissetrengte 2-åringer må stå å vente i evigheter? 

 

Anonymkode: a4837...f97

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, så gøy! Jeg nektet dem det ikke men vi brukte den jo, vi fylte den opp og tok ut av så fylte vi med nytt lass. Ikke uvanlig i en studentleilighetskompleks, så jeg sa det til dem. 
På hvilken måte kan du virkelig argumentere for at det er dumt og frekt å be friske, raske barn om å ta trappen et par etasjer ned når man selv holder på med et flyttelass? 
Er du en sånn som mener at friske tenåringer skal burde få ta heisen på kjøpesentre også mens rullestolbrukere og foreldre med vogn og tissetrengte 2-åringer må stå å vente i evigheter? 

 

Anonymkode: a4837...f97

Altså, heisen er for alle. Og det er faktisk den som kommer først som får kjørt den først. Og jeg vet at jeg ikke klarer å se på en person om den er helt frisk og uten noe problemer som gjør det lettere å ta heisen. Klarer hvertfall ikke å se det basert på alder. Om du klarer det synes jeg du er utrolig flink, og vil gjerne se det i praksis

Anonymkode: 86cdf...08b

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med et kort hvor det var bilde av en hammer.  På baksiden stod det "navnet mitt", dette er en hammer!  Ikke en faen eller dæven, men en hammer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed i barnehagen om jeg heller kunne gi sønnen min ( som for øvrig er i øvre vektklasse i forhold til lengde) kjøpebrød i steden for hjemmelaget, siden hun trodde han ville like det bedre. 

jeg tenker at er han sulten så spiser han mitt supersunne hjemmelagede brød, og hvis ikke er det ingen fare. 

Anonymkode: 44220...4ac

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var godt du ikke gjentok dette. 

Jeg hadde hudfletta mannen min om han gjorde dette. Flaks at han hverken han motorsykkel eller er så uansvarlig...

Anonymkode: 20fdc...0ba

But did she die?👀

Anonymkode: bcd09...189

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye surmaga tilsnakk her ser jeg... Er heisen okkupert av sofa, så er heisen okkupert av sofa. Kjører han i sykkelfart, blir han ikke meid ned i forntkollisjon typ 80sone som enkelte innbiller seg. Ær'e mulig. Unger elsker jo å springe i trappene! Opp, ned, opp, ned, hopp og smell så det rister i hele komplekset. Sundt å lære seg å ta hensyn. Flere gikk visst glipp av den lærdommen.

Har opplevd nysgjerrige barn som peker og vil spørre meg om rullestolen, foreldre blir FLAUE og lærer ungene å unngå meg. Drar de bort og hysjer. Må nesten slutte å bli overasket av folk. Ikke skole eller bhg, men småbarnsforeldre på fritiden..

Anonymkode: dce35...406

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Daisy_B said:

Selvfølgelig skal dere ta det opp med ham? Dere er jo hans foresatte! Selv om det skjedde på «pedagogenes vakt», det har jo virkelig ingen betydning. Det er dere, som foresatte, som har hovedansvar for lære deres barn å behandle andre med respekt! De har jo garantert tatt tak i det der og da, men foresatte skal selvfølgelig følge opp og snakke om det hjemme. Jeg kjenner jeg blir litt rystet. 

Må lese hele teksten da. Det står det jo, sort på hvitt, at jeg snakket med ham om det. Det jeg ikke skjønner er at pedagogen ba meg kjefte på ham for det. 

Jeg kjenner jeg blir mer rystet... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...