Gå til innhold

Ciaras bokhjørne


Ciara

Anbefalte innlegg

Ja, jeg venter fortsatt spent på om du får tilbakemelding fra forlag :)

;) Det venter jeg også på - men, er ikke så veldig spent egentlig (har ikke store forhåpninger) Tror nok det kommer til å ta litt tid også, før jeg hører noe :)

MEN - jeg skal nok informere så snart jeg hører noe, ja ;)

P.S!! Jeg kan ikke anbefale "The Best of Nick Cave & The Bad Seed", bare en sang der jeg likte - huff :ler:

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er lurt å ta pauser i studeringa litt. Eller "utsette" som du kaller det. Min erfaring er at man ikke jobber effektivt med studer særlig mer enn 8-10 timer om dagen, og skal man klare å jobbe effektivt såpass mange timer så må man rett og slett ha gode pauser. For meg funker det bra med pauser der jeg gjør noe fysisk, enten det er å gå ut en tur eller det er å brette klær. Hjernen får liksom kobla av litt da. Men du vet sikkert best hvordan du kobler av. Stå på med lesinga, snart er det juleferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Anette og Fakse! :) Veldig koselig å "se" dere som alltid :)

Jeg er veldig glad i Nick Cave, jeg da. Det tok meg en del tid å venne meg til stilen hans, men nå synes jeg han er utrolig bra :) Etter min mening er ikke den CDen hans beste da - selv om det liksom er en "Best of". Det er mange sanger fra senere album som er utrolig mye bedre. Men av de sangene jeg er veldig glad i er Straight to You, Into My Arms, (Are You) The One That I've Been Waiting For?, Henry Lee, The Weeping Song og The Ship Song. Disse synes jeg er helt nydelige :)

Jeg er enig i at man ikke skal ha de største forhåpningene til å få utgitt noe, men et lite håp kan man jo ha :) Jeg synes i hvert fall det er veldig tøft å sende inn, for jeg hører så ofte om folk som sier de skal sende inn manus som aldri gjør det. Da kan man i hvert fall ikke klage over at man aldri tok sjansen! Så jeg synes du er sporty, Anette - den som intet våger, intet vinner :)

Helt enig i det du sier om pauser, Fakse. Jeg pleier ofte å bytte mellom to oppgaver jeg skriver, i stedet for å skrive på én oppgave i timesvis av gangen. Også blir det jo en del pauser på KG da :sjenert: Eller husarbeid, selvfølgelig. Noen ganger blir man likevel litt ivrig og holder på lenge, og da er jeg gjerne ganske gåen etterpå. Du har studert lenge, har du ikke? Mener jeg så i dagboken din at du ble ferdig med master i sommer?

Nå har jeg begynt å lese på en annen bok enn jeg egentlig hadde tenkt å begynne på... Jeg leser Lørdag av Ian McEwan. Jeg liker McEwan veldig godt fra før, så har store forventninger. For de som ikke kjenner til ham er Kjærlighet ved første blikk en veldig bra begynnelse. Tenkte jeg skulle lese litt etterpå :) Sambo skal se fotballkamp, og det er ikke jeg så interessert i, så da blir det bok i stedet - ikke meg i mot! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig flott dagbok du har. Her er det masse å hente for en leselysten sjel.

Jeg har skummet litt igjennom, og sett deg anbefale både bøker jeg har lest og bøker jeg ikke har lest. Fikk notert ned et par titler, så i morgen må jeg nok traske en tur på biblioteket.

Jeg har en bok jeg kanskje vil anbefale deg etterhvert :)

Men inntill videre ville jeg bare høre om du tilfeldigvis har lest noe av Iben Sandemose? Hun skriver stort sett barnebøker, men bøkene hennes er fantastisk flotte. Munter, og livlig skrift (men også alvorlige temaer) og fantastiske illustrasjoner. Hvis du ikke har sett på det tidligere ville jeg anbefalt det, spesielt for deg som er så glad i bøker :)

Virker det som da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg ferdig med den ene av bøkene jeg holder på med for tida, så nå skal du få den første anmeldelsen fra meg. Det er en barnebok da, for jeg er så barnslig :ler:. Neida, men jeg synes noen ganger det er så koselig å finne frem bøkene jeg leste som barn og lese dem omigjen som voksen. De beste barnebøkene er like koselige å lese nå som da.

Jernbanebarna av Edith Nesbit

Jernbanebarna handler om søskenflokken på tre som sammen med sin mor flytte fra sin flotte villa i London til en fattig tilværelse på landet. Barna vet ikke hvorfor de må flytte eller hvorfor faren plutselig blir borte, men de merker at mor er trist.

Livet på landet fortoner seg som et eventyr for de tre barna. Mens mor sitter på loftet og skriver for å få endene til å møtes drar de ut på eventyr og blir kjent med både menneskene som jobber ved jernbanen og togene som passerer. I bakgrunnen lurer tunge tanker om far som er fraværende og penger som ikke strekker til, men likevel er dette en beskrivelse av en barndom som de fleste vil drømme seg inn i med glede. Oversettelsen er god, og det er lett å leve seg inn i historien. Man skulle ønske man kunne drikke te eller dra ut på eventyr med den lille familien.

Om man er i det realistiske hjørnet er det kanskje litt påfallende at barna blir "helter" så mange ganger, og at både de og alle rundt dem er så gjennomført gode innerst inne. Men det hører vel med i en god barnebok, på samme måten som den lykkelige slutten.

Anbefales om man vil drømme seg tilbake til barndomen under et pledd og med en kopp kakao en sen høstkveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Anette og Fakse! :) Veldig koselig å "se" dere som alltid :)

Jeg er veldig glad i Nick Cave, jeg da. Det tok meg en del tid å venne meg til stilen hans, men nå synes jeg han er utrolig bra :) Etter min mening er ikke den CDen hans beste da - selv om det liksom er en "Best of". Det er mange sanger fra senere album som er utrolig mye bedre. Men av de sangene jeg er veldig glad i er Straight to You, Into My Arms, (Are You) The One That I've Been Waiting For?, Henry Lee, The Weeping Song og The Ship Song. Disse synes jeg er helt nydelige :)

Jeg er enig i at man ikke skal ha de største forhåpningene til å få utgitt noe, men et lite håp kan man jo ha :) Jeg synes i hvert fall det er veldig tøft å sende inn, for jeg hører så ofte om folk som sier de skal sende inn manus som aldri gjør det. Da kan man i hvert fall ikke klage over at man aldri tok sjansen! Så jeg synes du er sporty, Anette - den som intet våger, intet vinner :)

Nå har jeg begynt å lese på en annen bok enn jeg egentlig hadde tenkt å begynne på... Jeg leser Lørdag av Ian McEwan. Jeg liker McEwan veldig godt fra før, så har store forventninger. For de som ikke kjenner til ham er Kjærlighet ved første blikk en veldig bra begynnelse.

Hei på deg, Ciara :)

Joda, jeg liker Nick Cave jeg også, men ikke en hel CD visst?! ;)

Jeg har vel et bittelite håp om å få ja, ellers hadde jeg jo aldri sendt inn dikt i første omgang, men jeg blir ikke skuffet om jeg får nei, jeg forventer i grunnen det... det er jo første gangen jeg sender inn noe også - oh vel, vi får bare vente å se, men det er rett som du sier; "den som intet våger, intet vinner" :)

Jeg tror ikke jeg har lest noe av Ian McEwan, men navnet lyder så kjent, så kanskje jeg har det allikevel? hmmm ;)

Jeg skal sjekke ut boken du anbefaler å starte med iallefall! :)

Her har det snødd både i går og i dag, så nå er det riktig julestemning her, med snø som henger på greinene og greier... Jeg er egentlig ikke så glad i snø, men jeg må innrømme at det er fint når det er helt nytt, slik som nå ;)

Og i den anledning, her kommer to dikt som jeg skrev for en god stund siden - da jeg var veldig vinter-inspirert! ;)

Lysløpe

vintermarken

føder snøengler 

om natten

 

og jeg 

stirrer opp 

på de dalende

flommer

ut fra mørket

stakes deres 

ensomme bane

flagrende

lydløse

i sitt fall

Snøballsymfoni

en ustemt 

snøballsymfoni

flyr høyt gjennom luften

 

forbi vinduet

som jeg ser ut av

opp ned

som en hvit

avlang

sang

mot alt det mørke 

mot alt det blå

og plutselig

har dagen blitt litt mykere

i kantene

det kjenner jeg 

på smilet...

Håper du/dere får en riktig fin dag i morgen! Ha det bra!

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gosj - tre besøk! :hoppe:

:vinke: Hei Bustetroll, Fakse og Anette :)

Velkommen til deg, Bustetroll :) Moro med nye anbefalinger :) Jeg har ikke lest noe av Iben Sandemose, men jeg har hørt flere anbefale henne. Skal ta en titt på bøkene hennes - takk for tipset!

Og takk for barnebokanbefaling, Fakse :) Den hørtes kjempekoselig ut :)

Moro at dere begge trakk fram barnebøker, det har vi vel ikke diskutert her før. Jeg liker barnebøker veldig godt, men får dessverre lest altfor få. Men det er noen av de tingene jeg gleder meg mest til ved å få barn - å lese barnebøker med dem. Jeg overbevist at grunnen til at jeg er så glad i å lese i dag er at foreldrene mine leste så mye for meg da jeg var liten, og håpet er jo å føre interessen videre til mine barn igjen :) Jeg er helt enig i at de gode barnebøkene tåler å bli lest om igjen som voksen. Har en del barnebokfavoritter som jeg har lest om og om igjen. Det er blant annet bøkene til Maria Gripe, de er så nydelige. Serien med Skyggen over stenbenken, De hvite skyggene i skogen og Skyggenes barn er helt fantastisk. Det samme er Agnes Cecilia og Tordivelen flyr i skumringen. Fikk lyst til å lese dem om igjen nå :) Ellers ELSKER jeg Kabalmysteriet av Jostein Gaarder - den er genial! :ler:

For noen fine vinterdikt, Anette :) Du er så flink :) Du fikk veldig godt fram en slags begeistrelse og undring, synes jeg. Akkurat sånn som jeg føler det når snøen kommer. Så heldig dere bergensere er som har snø! *misunnelig*. Er også glad i snø når den er ny. Det er sånn lettelse å få litt lys igjen. Jeg får også en veldig barnlig følelse når det snør, står ved vinduene og glor begeistret på snøfnuggene og føler meg som en fem-åring ;) Etterhvert blir det ikke så moro, snøen blir jo brun til slutt her i Oslo sentrum. Men gleder meg til snøen faller. Det har vært veldig kaldt her de siste to dagene, så det snør nok snart :)

Var og lunsjet med mamma i dag, veldig koselig. Har blitt mer venninne med moren min etter at jeg ble voksen. Før var det ganske turbulent mellom oss, men nå har vi det veldig koselig sammen. Ikke sånn å forstå at vi ikke hadde det koselig før, men det er vel vanlig å ha noen feider med foreldrene sine når man er tenåring, går jeg ut fra ;)

Skal ut og ta et par øl i kveld, på en skikkelig brun pub. Liker ikke trendy steder - jeg får helt angst :ler: - så puber er akkurat midt i blinken for meg. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ciara:)

Hyggelig at du likte diktene mine, takk! ;)

Var og lunsjet med mamma i dag, veldig koselig. Har blitt mer venninne med moren min etter at jeg ble voksen. Før var det ganske turbulent mellom oss, men nå har vi det veldig koselig sammen. Ikke sånn å forstå at vi ikke hadde det koselig før, men det er vel vanlig å ha noen feider med foreldrene sine når man er tenåring, går jeg ut fra

Slik tror jeg det er for de fleste, slik var det iallefall for meg! Vi var alltid i "tottene" på hverandre, men vi ble også alltid veldig fort venner igjen... hehe I grunnen tror jeg det er fordi vi nok er ganske like :ler:

Jeg ble ferdig med en bok (som har tatt ganske lang tid å lese) i dag - så her kommer en liten anmeldelse fra meg ;)

”I Wish I Had a Red Dress” av Pearl Cleage

Dette er en oppfølger til Pearl Cleage’s fantastiske debutbok; “What looks like Crazy on an Ordinary Day”. Her møter vi igjen noen av karakterene fra den første boken. Fortellerstemmen; Joyce Mitchell, som ble enke for 5 år siden, arbeider nå fulltid med ”The Sewing Circus”, en møteplass for unge, svarte kvinner, som trenger råd og et sted hvor de kan ta med seg barna, og føle seg trygge fra de ofte voldelige og truende mennene sine. Handlingen foregår i den lille byen Idylwild i Michigan. Joyce jobber aktivt for at kvinnene i ”The Sewing Circus” skal stå for egne meninger og at de skal lære å klare seg på egen hånd. Joyce blir kjent med Nate Anderson, en tidligere politimann fra Detroit, som nå jobber på skolen i Idylwild. Det går snart opp for henne at hun har følelser for Nate, men før hun er klar til å gå inn i et forhold igjen, har hun mange problemer hun må takle...

Jeg må si at jeg ble ganske skuffet over denne boken. Selv om den til tider er både morsom og varm, er den rett og slett altfor moraliserende og politisk korrekt til at jeg ble revet med av historien...

ja-ja... ;)

Håper du får en hyggelig tur på Pub i kveld da - kos deg masse!! ;)

Anette (som var ute og laget snøballer i dag, for første gang på mange år!! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du ikke likte boka da... Det er alltid skuffelse, for man har jo høye forventninger. Og særlig du som likte den første boka... Jaja, vi satser på at neste bok er super :)

Huff, jeg føler at jeg klager så mye altså. Nå er det vennene mine jeg er oppgitt over... De kommer alltid for sent når vi skal møtes, og jeg må alltid ta ansvar for alt. Lurer på om det er jeg som tar ansvar for mye, eller om det faktisk er de som er på jordet. Tror jeg må gjøre noe med livet mitt altså... eller med vennene mine... Tenker en del på det - hvis jeg føler at noe er galt er det jo ikke nødvendigvis alle andre det er noe galt med, det kan jo like gjerne være meg. Roter meg inn i alle mulige rare tanker som jeg ikke kommer helt ut av. Skulle ønske jeg var flink til å formulere det jeg tenker, men det går ikke. Argh! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er frustrerende når tankene blir for mange og for vanskelige å finne ut av... (Min beste løsning hittil er å skrive det ut av meg ;) Har du prøvd det?)

Jeg tror ikke du er helt på jordet, som du sier - hvis du alltid må ta ansvar for alt kan jeg forstå at du blir oppgitt. Men, hva er det du må ta ansvar for? Og har du vært tydelig på at du ikke ønsker å ha "alt" ansvar?

Ofte i vennegjenger er det noen som frivillig "ofrer" seg og gjør ting, ordner opp i saker, så ofte at det blir en selvfølge for de andre at denne personen ordner opp, synes du ikke? Tror egentlig ikke de andre tenker så bevisst over dette - det er bare slik det har blitt, liksom. Skjønner du hva jeg mener? I så fall må man kanskje si i fra, og det kan jo gjøres på en ok måte. Er det gode venner, så vil de vel at du skal gjøre nettopp det, tror du ikke?

Jeg er kjempeflink til å gruble på ting, og rote meg inn i all slags tankebaner også, så jeg tror jeg forstår hva du mener - og det er ikke lett å ha det slik!!

Ellers har jeg bare surret rundt i hele kveld, sett en del på tv - og ja!! jeg har bakt ostekake også!! *glede meg til i morgen når jeg kan smake* ;) (de små gleder, vet du... ;) )

Skal snart gå og legge meg nå - har ikke velgt ut en ny bok ennå, men det skal jeg SNART gjøre... hehe - tror det blir en selvbiografi denne gangen, har blitt veldig mange romaner i de siste månedene :)

Håper du kom deg på Pub, og at vennene dine dukket opp i rimelig tid - og ikke minst, at du hadde en fortreffelig aften!! ;)

Vi snakkes!!

NattiNatt fra Bergen;)

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anette!

Jeg tror du har helt rett i mye av det du sier. Når noen tar ansvar, er det veldig lett å bare flyte med i stedet for å ta litt ansvar selv. Og jeg er sikkert ikke så flink til å si fra som jeg burde være heller. Enda jeg har blitt mye flinkere enn jeg var, men kan jo jobbe med å bli bedre! :)

Ostekake hørtes virkelig godt ut... Det har jeg faktisk aldri laget - på tide? ;) Den ble sikkert kjempegod :)

I kveld skal jeg holde meg hjemme og bare slappe av - det skal bli deilig :) Det er så fint å bare tusle rundt hjemme og lese litt, se litt på TV, og generelt ikke ha noen planer i det hele tatt :)

Hvilken selvbiografi skal du lese? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ciara ;)

Godt med dager du kan bruke akkurat som du vil, ikke sant?

Ja! Ostekake er knall godt! ;)

Her er oppskriften jeg brukte: (hvis du er interessert da ;) )

Ostekake

Bunn/form: 24cm

Ingredienser:

300 g Hob-Nob kjeks

150 g smør

(jeg tar gjerne med et par t-skjeer brunt sukker også ;) )

Fyll

1 pakke sitrongele

2 pakker naturell gourmetost (Tine)

1/3 l fløte

3 dl sæterrømme

120 g melis

1 ts vaniljesukker

Fremgangsmåte

Smuldre sammen smør og kjeks og ha det i bunnen av kakeformen.

Lag gele, men med kun halvparten av vannmengden. Avkjøl geleen, men ikke la den stivne.

Pisk krem uten sukker.

Bland rømme, vaniljesukker, melis og ost.

Bland alt sammen, bland inn geleen og ha det i kakeformen.

Avkjøles i kjøleskap.

Lag stikkelsbærgele (med mindre vann enn vanlig, jeg bruker ca 4 dl vann) og hell på toppen når kaken har stivnet (et tynt lag). Det blir fint, og veldig godt!! ;)

(Dette er en oppskrift jeg har funnet på nett, men som jeg har forandret litt på)

Jeg begynte å lese biografien "Passing for Normal" av Amy Wilensky i går - veldig lovende så langt! :)

Håper du får en strålende dag!!

Anette ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppskrift! Den skal jeg jammen prøve snart - ostekake er godt :) De ser også utrolig lekre ut. Det er spesielt pent når man drysser bær i geleen på toppen, da ser det ut som DEN proffe kaka. Hm - nå fikk jeg lyst på ostekake også ;)

Prøver å ikke spise altfor mye godteri etc for tiden, har et par kosekilo som har kommet på i høst. Jeg er fortsatt ikke overvektig, men har alltid vært så slank at jeg merker dem godt. Har ikke hatt tid til å trene som jeg pleier i høst, så egentlig er jeg jo utrolig heldig som bare har gått opp et par kilo selv ved null trening... Målet er å begynne å trene igjen når jeg er ferdig med eksamen, det skal bli veldig deilig. Liker ikke å være slapp i kroppen, man får jo mye mer energi av å trene. Det er bare så dumt at man ikke husker hvor deilig det er å trene når man har kommet ut av det. Jaja, jeg må jo ha noen nyttårsforsetter i år også :ler:

Amy Wilenski har jeg ikke hørt om. Er hun en kjent person? Eller er hun mindre kjent og skriver mer om opplevelsene sine enn om seg selv, om du skjønner? Det der var skikkelig krøkkete forklart :ler:

I dag er Nalle en skikkelig kosegris. Han kommer bort til meg hele tiden og piper fordi han skal ha kos. Og så stryker jeg ham, og da velter han seg ned på gulvet med en gang. Nå har vi kost sikkert ti ganger hittil i dag - veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver ALLTID å ikke spise for mye godteri og kaker osv... men, haha - lykkes ikke særlig med det!! (for jeg er så altfor glad i alt som er søtt) :forvirret: jeg legger også veldig lett på meg, trenger bare se på en kake tror jeg? *sukk* (men, det er nå veldig sjelden jeg bare ser da :ler: ) :overrasket: , men, men . noe skal en jo unne seg også, ikke sant? ;)

Jeg prøver å bruke tredemøllen iallefall 5 dager i uken, så det hjelper nå litt på ;)

Hva trener du da?

Tror ikke Amy Wilensky er spesielt kjent, nei (og ja, jeg forstod hva du mente ;)) - hun skriver om hvordan det har vært å leve med Tourette's syndrom og OCD fra hun var liten. Har bare lest et par kapittler fra boken så langt, og den virker veldig bra!

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig mest glad i å trene ute. Er veldig glad i å sykle - sykler en del i marka utenfor Oslo når jeg kan, og kan godt bruke noen timer på det fordi det er så utrolig deilig å komme seg ut og trene og få skikkelig med luft :) Når jeg har dårlig tid jogger jeg fordi det tar så kort tid før jeg blir sliten ;) Har også trent en del vekter, men har ikke tydelige muskler altså :ler: Ellers så er jeg rett og slett veldig glad i å gå. Så nå må jeg bli flink igjen :)

Tredemølle fem ganger i uka er jo kjempebra, da! Så flink du er :) Ønsker meg trimsykkel til å hjemme, men det er så dyrt, så det blir vel ikke akkurat aktuelt med det første...

Nevnte Ian McEwan tidligere, de som er nysgjerrige på ham burde lese her: http://www.dagbladet.no/kultur/2005/11/18/449731.html.

Ellers har jeg hatt en helt fabelaktig kveld. Bare slappet av, lest og kost meg :) Skal være hjemme hele helgen (orker som dere skjønner ikke sjekkinga ute på lørdager), sambo og jeg har planer om å leie film i morgen og kjøpe masse smågodt ;)

God natt! :Gjesp:

PS! Hvordan får jeg til å gi navn til en link? Slik at jeg skriver feks "Dagbladet" som klikkbar link, mens den "virkelige" linken er under? Å Gud, dette ble dårlig forklart - nå er jeg trøtt altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Anette, har du lagt merke til at vi har kort mørkt hår med lugg begge to? Og at vi er veldig pene i grunn? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er helt enig med deg at det absolutt er best å trene ute - jeg elsker å gå på tur i fjell og skog og mark osv. Men kommer meg ikke så mye ut pga. sykdom. Det er faktisk noe av det jeg savner mest :forvirret:

Jeg har hatt en rolig kveld (som vanlig) - sett på tv og spist altfor masse ostekake :sjenert: Blir nok det samme i morgen. Håper å få skrevet en del på dagen. Og lest en god del ;)

PS! Hvordan får jeg til å gi navn til en link? Slik at jeg skriver feks "Dagbladet" som klikkbar link, mens den "virkelige" linken er under? Å Gud, dette ble dårlig forklart

Dette burde jeg jo selvsagt vite! - men jeg har ikke peiling heller :ler::sjenert:

Hmmm - hvis ikke det bare skal skrives som vanlig kode da? Jeg kan jo prøve det...

(OK! Det virket ikke! haha...)

Var nettop ute i hagen og så på snølykten min (den halve) :ler: Den står og lyser opp så fint midt ute på marken foran huset, fikk skikkelig julestemning av å se på den... ;)

Ha en god natt, Ciara

Vi snakkes... Ha en flott dag i morgen!! ;)

Anette ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, Anette, har du lagt merke til at vi har kort mørkt hår med lugg begge to? Og at vi er veldig pene i grunn?  :ler:

Haha... ja!! Vi er nyyyydelige!! Det skulle da bare mangle!! ;)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta-daa!! Nå har jeg vært på data-forum og funnet ut av saker og ting her... Det var visst ikke så vanskelig som jeg trodde, etter alt... :ler:

Dagbladet.

Ta-daa!!

Hehe... Du klikker på URL "http://" linken oppe på menyen, så kommer det opp en boks - der "limer" du inn adressen som du allerede har kopiert - så klikker du OK - og så skriver du inn den teksten du vil ha der som det står "My Webpage", i dette tilfellet "Dagbladet" - så dukker linken/adressen opp her i skriveboksen, men når du poster vil du bare se teksten du har skrevet inn sist...

Huff - håper jeg forklarte det greit nå, jeg er ikke så flink til å forklare... :sjenert:;)

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! :)

I dag har jeg sovet lenge, så nå har jeg surfet litt på nettet og drukket en liter kaffe allerede. Også har jeg lest videre i Lørdag. Jeg er helt hekta på den boka nå, synes den er utrolig bra så langt! :)

Nå skal jeg teste link-saken her... Kvinneguiden. Ja, det gikk! Så bra, det så jo mye kulere ut :) Tusen takk for at du fant ut av det, Anette :):):)

Så dumt at du ikke kommer deg ut så mye som du skulle ønske. Skjønner godt at du savner det. Håper du blir bedre så det blir mer friluftsliv framover :klem:

Snølykter er så utrolig pene! Jeg blir helt glad av å se på dem :) Sånn sett skulle jeg ønske jeg hadde hage. Men jeg planlegger at når jeg får leilighet med veranda, da skal jeg gå ut og frakte snø opp på verandaen og lage snølykter der i stedet :) Det hadde vært desidert kulest om vi hadde fått takterasse, for da er det jo gjerne vindu ut mot terrassen fra tre sider, og da kunne man sett snølykten ordentlig bra fra innsiden. Jeg har planene klare som du skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...