Gå til innhold

Ciaras bokhjørne


Ciara

Anbefalte innlegg

Det er bra du forstår meg der da! ;)

En annen ting jeg var veldig fascinert av som barn, var når vanndammer frosset med løv i. Og noen ganger legger løvet seg oppå vanndammen i det det fryser. Når det har fryst ferdig kan man dra bladet av og så er det igjen et helt nydelig bladmønster på isen :) Husker jeg drev og letter etter frosne vanndammer med løv :ler:

*er veldig stolt av Nalle og Nemi* :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"En annen ting jeg var veldig fascinert av som barn, var når vanndammer frosset med løv i. Og noen ganger legger løvet seg oppå vanndammen i det det fryser. Når det har fryst ferdig kan man dra bladet av og så er det igjen et helt nydelig bladmønster på isen  Husker jeg drev og letter etter frosne vanndammer med løv"

o0o0oo - det høres pent ut... kan ikke huske å ha gjort det selv :)

Jeg pleide alltid å ta ut isen som hadde lagt seg oppå bøtter med vann i som sto ute i hagen, så tok jeg dem med inn og holdt dem under lunkent vann og laget "mønster" med vannet, ved at det smeltet bort is på kantene og borret hull midt i. Kjempegøyt!!, men du og du så kald og rød man blir på fingrene etter en stund... hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Høres moro ut :)

Tror høsten appellerer til meg av mange årsaker, egentlig. For det første fordi jeg ikke er så veldig glad i sommer og vår. Det er fint når det er varmt ute, men det er det jo sjelden. Og når det først er varmt, er det gjerne FOR varmt. Kresen, jeg? :ler: Dessuten har jeg blek hud og fregner, så soling er liksom ikke noe særlig for meg. Så når høsten kommer blir jeg ganske glad. Også er jeg litt sånn rødvinsmelankoliker som digger å sitte inne og høre på vakker musikk, lese bøker, drikke vin med venner etc. Dessuten er det friskere luft ute og masse pene farger :)

Nei, nå skal jeg jobbe litt til med et foredrag her. Så har jeg planer om å støvsuge litt, det trengs! Det eneste minuset med katter er røyting. På en dag eller to hopper det sånne hvite hybelkaniner rundt her, så jeg prøver å støvsuge ofte. Hvis jeg får gjort det i kveld kan jeg se på TV med god samvittighet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... jeg er helt enig, høsten er den vakreste årstiden, og også den mest emosjonelle (for meg i alle fall) Jeg skriver en del dikt, og av en eller annen grunn kommer jeg alltid tilbake til høsten i tekstene mine. Som om alle tråder leder tilbake der...

"Også er jeg litt sånn rødvinsmelankoliker som digger å sitte inne og høre på vakker musikk, lese bøker, drikke vin med venner etc. "

Hehe... jeg også!! Hvilken musikk liker du da?

Ha en fin kveld - og lykke til med støvsugingen!! :ler:

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du skriver dikt! :) Det hadde vært morsomt å få lese noen en gang, men det er fullstendig opp til deg, altså :)

Har skrevet en del dikt innimellom, men forkastet dem fordi jeg har funnet at jeg liker ideen om å skrive dikt bedre enn selve diktene mine :ler: Jeg er nok ikke noe talent der, nei.

Jeg liker masse forskjellig musikk, egentlig. Liker vel alt unntatt country, techno og heavy metal, det blir for sært for meg. Men jeg kan jo liste opp noen artister jeg er spesielt glad i:

Sigur Rós

U2 (kjempefan! :cool:)

Sinéad O'Connor

Bel Canto

Bob Dylan

Mazzy Star

Tori Amos

Ryan Adams

Depeche Mode

Suzanne Vega

Radiohead

Beck

Alanis Morissette

Leonard Cohen

Cocteau Twins

Billie Holiday

Kent

og mange, mange fler :):danse:

Hvem er dine favoritter da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... klart jeg kan poste noen dikt, hvis du vil lese så ;)

Jeg er veldig glad i musikk og liker de fleste sjangere, bortsett fra ett par da ;)

Noen favoritter er:

Van Morrison (min absolutte favoritt, tror jeg ;) )

K.D Lang

Jamie Cullum

REM

Damien Rice

Jeff Buckley

Dave Matthews Band

Goo Goo Dolls

Moby

Hootie and the Blowfish

David Gray

Norah Jones

Nina Simone

Sade

(Samme som deg:)

U2

Leonard Cohen

Suzanne Vega

Billie Holiday ;)

Norske:

Anne Grete Preus

Thomas Dybdahl

Vamp

Bjørn Eidsvåg

+ mange, mange flere... ;)

Anette

(som skal legge seg på sofaen og se på tv resten av kvelden ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også

Jeff Buckley (superfan der også, skjønner ikke at jeg kunne glemme ham i lista!)

Van Morrison

REM

Norah Jones

Nina Simone

Thomas Dybdahl

K.D Lang har jeg bare hørt noen sanger av, og har lenge hatt planer om å kjøpe en CD. Goo Goo Dolls og Dave Matthews Band har jeg hørt en del sanger jeg liker av, men har ingen CDer der heller. Damien Rice er jeg veldig nysgjerrig på.

Og med ett vokste CD-lista også ;)

Nei, nå er det husarbeid - og denne gangen mener jeg det!

:husarbeid:

Fortsatt god fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant Jeff Buckleys musikk er helt knall?

Jeg har nettopp kjøpt en cd av K.D Lang som jeg synes er veldig bra! "Hymns of the 49th parallel" *anbefaler* ;) Her synger hun blandt annet sin tolkning av L. Cohen's "Hallelujah"... veldig bra!!

Damien Rice er utrolig bra, jeg har hørt masse på hans CD, "O" siden jeg kjøpte den, blir liksom aldri ikke lei den - han har en fantastisk stemme!!... og med seg på platen har en kvinnelig sanger, Lisa Hannigan, som også har en helt nyyyydelig stemme (håper hun kommer til å gi ut CD også)

Her kan du høre små snutter av alle sangene på CD'en hvis du vil:

http://music.barnesandnoble.com/search/pro...624850724&ITM=1

(Det finnes sikkert bedre steder å lytte på "samples", men jeg "bor" jo mer eller mindre på barnesandnoble.com ;) så, jeg sjekker like gjerne ut musikken der som andre steder ;) )

Må også nevne at jeg er veldig fan av australske Kasey Chambers (kan ikke fatte at jeg glemte henne på listen min!!... hmmp!! :ler: ) *Anbefaler henne på det sterkeste*

Er også veldig glad i Tracy Chapman's musikk :)

Vel, håper du fikk gjort litt husarbeid i kveld da ;)

Ha en fin kveld/natt!!

Anette :)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er jeg igjen :ler:

Har vært her så mye i dag. Det er så vanskelig å sitte og skrive på pc'en og la være å surfe på nettet å gjøre ting man ikke skal... Nå er det greit da, for jeg har jo vært gaaanske fornuftig. Og ja, jeg fikk gjort husarbeid! *stolt*

Jeg har hørt om K.D. Langs tolkning av Hallelujah, og ble veldig nysgjerrig. Skal sjekke ut den CDen. Har dårlig råd for tiden, men en CD snart må vel være mulig ;) Ser at den bare koster 79 på Platekompaniet også.

Damien Rice hørtes veldig bra ut! Anette da, nå kommer jeg til å blakke meg helt! ;)

Jeg liker også Tracy Chapman. Kasey Chambers har jeg ikke hørt eller hørt om.

Har du hørt noe av Beth Orton? Ut fra det du liker å høre på kunne jeg egentlig tenke meg at du ville like henne. Særlig er CDen Central Reservation utrolig bra. Jeg synes hun har veldig spesiell, men nydelig stemme :)

Hm.

Akkurat nå følte jeg meg litt ensom, egentlig. Det er så rart, har ventet på en stille og koselig fredagskveld i evigheter, en kveld hvor jeg ikke skal tenke på alt jeg må og bør og skal... Og så går det bare ikke å slappe av når jeg kan. Akkurat nå sitter jeg her med en følelse av at jeg egentlig burde vært mer fornuftig. Prøver hele tiden å kjempe litt mot flink pike-syndromet. Men det er ikke så lett. Jeg blir veldig sliten av ting i perioder. Fordi jeg skal være flink på jobben og bli lagt merke til, jeg skal få bra karakterer og bli lagt merke til når jeg studerer også, jeg skal være en god kjæreste med overskudd som det er moro å være sammen med, jeg skal være en venn man både kan snakke dypt med og gå på fylla med, jeg skal sørge for at kattene mine har alt de trenger (minst vanskelig), jeg skal passe på at leiligheten ser flott ut, jeg skal ha mange meningsfulle hobbyer, og jeg skal helst bake brødene selv. Når den tid kommer skal jeg sikkert være supermamma i tillegg. Er det rart man blir sliten? Må le litt av det mange ganger også, for alle normalt begavede skjønner jo rent logisk at det ikke fungerer, men det tar lang tid før jeg virkelig "skjønner" det likevel. Jeg både skjønner det og ikke skjønner det.

Det får stå som en filosofisk avslutning på en lang KG-kveld ;)

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Har aldri hørt om Beth Orton, men nå skal jeg def. sjekke ut musikken hennes!! Takk for tipset!! :)

Når du nevner spesiell stemme, kommer jeg til å tenke på Natalie Merchant. Har ment å kjøpe en CD av henne i årevis "Tigerlily" (fordi jeg elsker sangen "Jealousy"), men jeg glemmer det liksom aldri (og så har jeg aldri funnet den på salg heller :ler: )

Leit å høre at du føler deg litt ensom og utenfor i kveld, ikke noe kjekt å ha det slik (det vet jeg så altfor godt)...

;) Kjenner også altfor godt til "flink pike-syndromet", det er noe HERK, er det ikke? Tror vi jenter har en lei tendens til å skulle klare og mestre alt, og uansett hvor bra vi klarer å gjøre ting velger vi heller å fokusere på det som er negativt... og det er jo egentlig en ganske teit strategi, er det ikke? ;) Det merkelige er jo at vi er så klar over hvor teit det er, og allikevel gjør alt vi kan for å holde fast ved gamle vaner... hmmm :roll::ler:

Akk ja... Hva sier du til at vi legger hele "flink pike-syndromet" på hyllen og bare slapper av og lever livet slik det kommer? Hadde vært bra om det gikk ann, ikke sant? :)

"Dette er det vanskeligste av alt: å være seg sjøl - og synes at det duger."

~Hans Børli ~

Håper du får en god natt & en super-duper lørdag med masse regnvær!! ;)

Natta!!

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa visst at jeg skulle poste noen av diktene mine tidligere? Jepp... ;)

Håper du liker... men for all del, si i fra hvis du ikke liker, jeg tåler litt kritikk :)

Så, altså... her kommer en aldri så liten dikt-samling:

Evig sang

flo og fjære

tidevann

døgnets evige sang

mot land

i bølgene

lever minners minne

av og til lydløst listende

av og til voldsomt og vilt

men fjæresteinene

står for en støyt

stødige og tålmodige

som de er

så skal de jo heller ingen steder

Så stille jeg kan

tiden stopper

mens tiden går

bare minner

kommer

stadig tilbake

og jeg står

så stille jeg kan

for å kjenne pusten

for å kjenne regnet

kaldt

men forsikrende

jeg er fremdeles

i live

Vendepunktet

i dine øyne

leser jeg meg selv

knestående fortvilelse

klamrende til bakken

synker jeg stadig

lenger og lenger ned

tårene dine faller og

rengjørende

og gode

som de er

som de alltid har vært

og vil være

men tiden har gått

mange skritt

forbi det jeg

som engang var

og tårene dine

bringer ingenting tilbake

så faller de da

heller ikke lenger for meg

Jeg vil være treet

Jeg vil være treet

vokse meg inn

og snurre meg rundt

de langstrakte

smale grenene

Jeg vil være barken

la meg bli mørk

høy og lys

Jeg vil beskytte

stå høyreist i hundrevis av år

og bare kaste lett på bladene

av alle stormer

som måtte komme

Jeg vil være liv

suge til meg næring

fra jordens indre

folde meg ut i solskinn

irrgrønn lett og svaiende

Jeg vil være vind

puste luft i små fuglelunger

rasle en vakker høstbladesang

for en som tilfeldigvis går forbi

for en som for lengst har glemt

hva vakkert er...

Jeg vil være tid

ha på meg hundrevis av snøkåper

telle tette fotspor i snøen

fra forelskede par

og blinke som om jeg vet noe lurt

kanskje til vintermånen

en kald desemberkveld

Jeg vil puste inn dagen

og la livet få den plassen det trenger

til å sette meg fri...

Mal meg rett

jeg er raslende rastløs

jeg vandrer hull

i dagen

jeg sier sikkert mer

enn jeg burde ha sagt

jeg er umalt

men utmalt

en knute

og tusen floker

vil du

føre penselen..

kan du male meg

rett?

La meg svømme under huden

fly meg over

før meg vekk

bort fra ansvarets

krevende øyne

riv meg åpen

ta din del

absorber meg

inn i likegyldigheten

la meg svømme

under huden

la meg finne

nye veier hjem

la meg finne

den riktige veien hjem...

Hjertemaleren

du maler

hjertet mitt rødt

sliper kantene mine myke

avrundet og villig

puster jeg deg inn

stille, uten ord

forteller jeg deg

hemmelighetene mine...

Ømheten fant jeg

berusende og sanselig

er stillheten

lindrende er dine øyne

mer og mer

for hver dag

ømheten

fant jeg

i møte med

svale

øyelokksmil

Puslespillsvalsen

pust tåken ut av tankene

syng åndedrettene

ærligere enn noen gang før

messende og hypnotiserende

de stumme stemmers sang

legg limet til bløt

bryt tausheten

og puslespillet opp

så endelig

med levd liv i minne

legg det varsomt

på nytt og på nytt

til det ligner på noe

som kanskje kan være sant...

Ingenting varer evig

ingenting varer evig

det er ingen hemmelighet

men avstanden mellom

ingen og ting er stor

i dag...

for i dag er angsten

rundhåndet og i godt humør

og jeg nyter begjærlig

av avstanden

så lenge den

er her...

Melancholia

traces of you 

inscribed in my heart

velvet sounds flowing

from the old radio

filling me up

wearing me out

melancholia 

lingering tones

hanging on to memories

pulling you closer

pushing you away

melancholia

melancholia

silent footsteps

slowly swaying

across a battered soul

with a steady hand

thoroughly moving

the note patterns 

of my mind

melancholia

changes come slowly

when a heart has grown blind

Sånn!!... (håper det ikke var så mange at du har sovnet?? hehe) det siste er egentlig en sangtekst, men jeg tok den med jeg ;)

Vel, nå er det tid for sengen tenker jeg...

Natti-Natt!!

Anette ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

Wow, så flink du er! :):klappe: Her var det mange interessante tanker og stemninger, synes jeg. Likte spesielt "Jeg vil være treet", men likte alle de andre også :) Det fine med dikt, slik jeg ser det, er små formuleringer som får en til å tenke litt annerledes, se ting på en ny måte. "Svale øyelokksmil", feks., syntes jeg var et sånt lite øyeblikk :)

Har du forsøkt å få dem publisert? Det er jo dessverre ekstremt vanskelig, men du burde jo prøve? :)

Men uansett, tusen takk for at du sendte meg dem! :bukke: Det var en fin måte å starte dagen på :)

Glemte å snakke mer om Jeff Buckley i går. Han var helt fantastisk, jeg er kjempeglad i ham, rett og slett. Det er jo veldig typisk at man romantiserer de unge døde, men slik er det jo. Jeff Buckley og Eva Cassidy skulle ha levd veldig mye lenger!

Natalie Merchant har jeg en CD av, Ophelia. Har også et par CDer med 10 000 Maniacs. Den ene er jeg veldig glad i, den heter Our Time in Eden. Hvis ikke du har den, så anbefales den også :)

Ja, da sier vi oss ferdig med flink pike-problematikken :ler: Tror det er så mange som føler det slik. Det er trist å tenke på egentlig. Det er så mange som virker så vellykkede. Samtidig tror jeg nok jeg virker vellykket selv også. Så jeg tror kanskje vi lurer hverandre litt alle sammen til å tro at alt er så perfekt hele tiden. For all del, jeg har det generelt veldig bra altså, men jeg hadde hatt det enda bedre om jeg kunne gitt slipp på ønsket om å være best ;)

I dag skal jeg jobbe litt mer med studier. Også har jeg tenkt å lage skillingsboller! Har hatt lyst på det i evigheter nå :wow: Så da skal jeg bake en del, fryse ned noen, og stappe i meg de fleste :sjarmor:

:lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker kanskje rart at jeg ikke forteller så mye om samboeren min i denne dagboken. Jeg forteller jo mer om bøker, katter og musikk enn om ham ;) Årsaken er ikke at jeg ikke er opptatt av ham, bare så det er sagt. Men jeg er fortsatt litt engstelig for å bli for avslørende her, og vil derfor ikke fortelle for mye. Min bakgrunn kan jeg snakke masse om fordi det er mange som har min type utdannelse etc. Sambo er student som meg, selv om han er en del eldre. Han var i full jobb da jeg traff ham, og endte opp med å studere han også. Han studerer et fag som ikke er så vanlig, så derfor har jeg ikke sagt noe om det... Selv om sjansen for at noen kjenner oss igjen nok er minimal.

Sambo og jeg har vært sammen i fem år, og er forlovet. Vet ikke helt når vi gifter oss da, kanskje i 2007. Kommer uansett ikke til å bli en bridezilla akkurat, vi vil ha et lite og rolig bryllup med minst mulig ståhei ;) Vi har det veldig fint sammen og er ganske like på mange områder - jeg har aldri sett sannheten i "motsetninger tiltrekker hverandre", ikke når det gjelder kjærlighet i hvert fall!

Nå står skillingsbolledeig til heving :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;) Hei Ciara ;)

Hyggelig at du likte diktene mine, takk!

Jeg har faktisk nettopp sendt inn en samling til et forlag :overrasket: , men det er ikke noen av dem jeg har postet her. Jeg har ikke store forhåpninger, men, men... jeg turde nå iallefall å prøve - jeg kan jo ikke få mer enn et nei, ikke sant? :)

"Jeff Buckley og Eva Cassidy skulle ha levd veldig mye lenger!"

Helt enig!! Det er synd å se slike utrolige talenter forsvinne så tidlig, men slik er nå en gang livet... trist :tristbla:

Jeg har ikke noen CD'er av Eva Cassidy, men satser på å få kjøpt noen med tiden...

Jeg sjekket ut Beth Orton's musikk i går, og du har helt rett!! Det er nok akkurat min type musikk, ja - så takk for tipset!! Jeg kommer nok til å kjøpe en CD av henne snart ;)

SKILLINGSBOLLER!! nam-nam (Skillingsboller er Bergensk "soul-food" hehe) Jeg har ikke bakt det på ALTFOR lenge :overrasket: ... må visst skjerpe meg der!! ;)

Er endelig ferdig med "My Sister's Keeper" og her kommer anmeldelsen:

”My Sister’s Keeper” Jodi Picoult

Denne boken handler om Anna og hennes familie. Anna blir født fordi hun har en eldre søster som har Leukemi, en søster som trenger en donor som matcher henne perfekt. Etter 13 år begynner Anna å sette spørsmålstegn ved hvordan livet ville vært hvis hun ikke trengte å innrette hele sin eksistens etter livet til sin syke søster. Dette får henne til å ta en alvorlig beslutning, hun bestemmer seg for å saksøke foreldrene for retten til å kunne ta sine egne medisinske avgjørelser over egen kropp. Denne boken handler om å finne de rette svarene, både moralsk og følelsemessig, når uansett hva du velger så blir noe galt allikevel... Dette er en svært sterk, emosjonell og tankevekkende bok, jeg måtte mange ganger legge den fra meg et par øyeblikk mens jeg leste den, for å kunne ta stilling til hvordan jeg selv ville ha reagert hvis jeg var satt i samme situasjon. Historien blir også fortalt fra andres synsvinkel, fra personer som også, på forskjellige måter er involvert i denne vanskelige saken. Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale denne boken på det sterkeste! Jeg tror denne historien vil følge med meg og andre som leser den, lenge...

Har også skrevet en anmeldelse av ”What looks like Crazy on an Ordinary Day”, av Pearl Cleage, så jeg tenkte jeg kunne poste den også ;)

”What looks like Crazy on an Ordinary Day” Pearl Cleage

Denne boken handler om Ava Johnson, som virkelig lever livet i Atlanta. Hun hadde en god jobb og et godt sosialt liv, når plutselig alt i tilværelsen hennes rakner. Ava blir diagnostisert med HIV. Vi møter henne når hun bestemmer seg for å reise tilbake til hjembyen sin, Idylwild i Michigan. Søsteren hennes, Joyce, som ble enke ganske nylig, bor fremdeles i hjembyen og Ava finner seg vel til rette hos henne. Hun har planer om å reise videre til San Francisco, men alt forandrer seg når hun møter Eddie, en god venn av Joyce og en Vietnam-veteran. Hun blir også mer og mer involvert i Joyce’s engasjement for å holde i live en klubb kalt ”The Sewing Circus ” en møteplass for unge, svarte mødre som ikke har så mange gode rollemodeller i livet, og som trenger desperat gode råd - ofte livsviktige råd...

Denne boken er full av varme, engasjement, humor og ekte følelser. Den gir deg troen på at man virkelig kan gjøre en forskjell her i livet. Dette er en svært god debutbok fra Pearl Cleage, og jeg gleder meg allerede stort til å lese oppfølgeren ”I Wish I Had a Red Dress”...

P.S!! www.mao.no har begge disse bøkene i paperback-versjon til kun 64,- kroner stk. + ingen porto *hint-hint* hehe... (og nei, jeg jobber IKKE for mao.no :ler: Det bare virker sånn) ;)

Håper du får en riktig fin lørdag!!

Anette

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har sendt inn til forlag! Helt enig med det, det verste som kan skje er at man kan få et nei. Hvis jeg husker riktig er det 10% av manusene som får konsulentuttalelse, og 1-2% av disse som ender med utgivelse. Det høres veldig vanskelig ut (og er det også), men da er det også greit å huske på at forlagene får tonnevis med manus fra håpefulle forfattere som omtrent ikke har jobbet med stoffet sitt. Så sjans er det! :) Du må si fra når du får svar! Skal krysse fingrene for deg :)

Du har lest to bøker til - skal si det går unna! :) De hørtes veldig bra ut, og 64 kr er jo også veldig billig da! Takk for omtaler :) Denne dagboken kan jo bli en skikkelig ressurs etterhvert!

Selv har jeg begynt på Fiat av Jan Chr. Næss nå. Den handler om å vokse opp som aborigin på Frogner på 1970-tallet :ler: Den er veldig morsomt så langt.

Er skillingsboller typisk bergensk altså? Bor du midt i Bergen, forresten? Det er en så fin by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du må si fra når du får svar! Skal krysse fingrene for deg"

Jeg skal si ifra!! Tror nok kanskje det tar litt tid før jeg hører noe... ;)

Skillingsboller er VELDIG Bergensk, ja...

Når de har sånne åpne dager på Gamle Bergen feks. baker de gjerne det i det gamle bakeriet og selger...

Jeg bor litt i utkanten av Bergen... og JA!! Bergen er jo en flott by... hehe

Jeg har faktisk bare vært i Oslo noen timer mens jeg ventet på et tog til Bergen som 14-åring... og da trasket vi bare litt opp og ned i sentrum, så jeg kunne veldig gjerne ha tenkt meg å reist der og fått sett meg skikkelig om en gang, det hadde vært artig... Jeg har en venninde som bor i Oslo, så jeg har jo ingen "ordentlig" unnskyldning for ikke å reise heller ;)

"What looks like Crazy on an Ordinary Day" leste jeg for en stund siden, men tenkte jeg kunne skrive en anmeldelse på den allikevel... ;)

Har ikke fått begynt på en ny bok ennå - men har sett litt gjennom bunken og vurderer å lese "French Women Don't Get Fat" av Mireille Guiliano :ler: Jepp, jeg leser det meste!! Så denne boken på nett, og falt litt for den... så kanskje jeg skulle lese den og få noen gode tips? Who knows? ;)

Forøvrig har jeg en bok som ligger fast på nattbordet som jeg leser i litt nå og da

"Complete Prose" av Woody Allen, det er en veldig bizarre bok, som i min mening bare kan inntas i små doser :ler: - MEN, som er hysterisk morsom!! :ler: (hvis du har sansen for Woody Allens humor altså... Det er nok et MUST for å like denne boken)

Når jeg først snakker om humor... har du lest noe av David Sedaris? Han er utrolig morsom!! Jeg kan på det sterkeste anbefale "Me Talk Pretty One Day" og "Dress Your Family in Corduroy and Denim" ;)

"Fiat" av Jan Chr. Næss, har jeg hverken lest eller hørt om - jeg får visst skrive den opp på "skal-kjøpe" listen min (som begynner å bli så utrolig lang at jeg ikke tørr å telle hvor mange bøker som er på den en gang... hehe)

Bor du midt i Oslo, og er du opprinnelig fra Oslo? OG sist men ikke mindst: ble skillingsbollene gode eller?? :)

Anette ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*GULP!!* :overrasket: OK, jeg turde å telle hvor mange bøker jeg hadde på listen allikevel (når jeg først hadde nevnt det, måtte jeg bare ;) )

247!!!! Herlighet!! (Jeg trenger seriøst ingen flere anbefalinger :ler: )

MEN - jeg tror nok noen er listet flere ganger, muligens??, fant feks. "The Kiterunner" ca. 4 ganger hehe... (tror jeg har veldig lyst på den boken!!) :ler:

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

Skillingsbollene ble gode, de. Men neste gang skal jeg ha mer fyll, for jeg synes de kanskje ble bittelitt tørre. Men er veldig fornøyd altså, har spist noe sånt som fem boller hittil i dag, og det blir nok flere ;)

Jeg bor på Grünerløkka, og er også fra Oslo, men ikke Oslo sentrum. Jeg elsker Oslo! Synes det er en nydelig by. Men den er nok ikke umiddelbart nydelig som Trondheim eller Bergen er det. Men når man vandrer rundt, så er det så mange forskjellige kule strøk å oppdage. Når jeg har fri hender det jeg bare vandrer rundt i byen og blir kjent med nye gater. Har fortsatt masse igjen for å si det sånn ;) Du burde med andre ord absolutt dra til Oslo! :)

Woody Allen er en av mine dårlige samvittigheter. Tror jeg har sett en eneste film i hele mitt liv, så har rett og slett utrolig lite peiling... Jeg skjønner at jeg må se flere filmer snart. Noen spesiell du anbefaler?

Voldsom bokliste du har :ler: Jeg har ingen fysisk liste egentlig. Nå bruker jeg jo dagboken som liste (dvs bøkene du anbefaler ;)), og har en annen liten liste. Og så er det alle de uleste bøkene i hylla. Men det har blitt færre. Når man jobber i bokhandel er det så lett å bare dra med seg flere hjem uten å ha lest alle man har. Så nå skal jeg prøve å få bunken med de uleste mindre ;)

Kan jeg spørre om det går bra med deg selv om du er syk? Dvs blir du bedre og kommer du til å jobbe igjen om en stund? :)

Sitter og ser litt på Catch me if you can nå. Har du sett den? Synes den er veldig bra, men ganske trist. Orker ikke å se så mye trist nå, er litt sliten og frynsete for tiden. Tenkte kanskje jeg skulle leie en hjernedød komedie i morgen. Det er så utrolig deilig og avslappende noen ganger...

Hehe Nalle er så søt. Hvis han vil ha kos og jeg går forbi, så slenger han seg i gulvet med et brak. Og så ligger han på gulvet og løfter hodet mot meg og ser veldig på meg - "så du meg nå, eller? Så du hvor søt jeg var det jeg deiset i gulvet? Kos?". Og da må man jo nesten bare kose da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå bestilte jeg nettopp KD Lang på nettet, gleder meg til den kommer"

Kult!! Jeg er blitt helt hektet på de to siste sangene på CD'en "Bird on a wire" & "Love is everything" de er knallbra!! Hører på dem hele tiden ;)

Høres ut som om jeg trenger å ta meg en tur til Oslo, ja - kanskje jeg kommer meg en tur om ikke så altfor lenge? ;)

Det går forholdsvis bra med meg selv om jeg er syk, ja :) Jeg håper å kunne begynne i arbeid igjen med tiden... men jeg vet ikke helt hvordan ting vil bli, det kommer ikke til å skje med det første iallefall, såpass mye vet jeg (dette er i grunnen litt vanskelig å forklare) Men, jeg håper jo selvsagt at ting vil bli bedre etter hvert (Time will tell??) ;)

Jeg synes det meste jeg har sett av Woody Allen er veldig bra, har enormt sansen for hans humor - når det er sagt så har jeg også mange filmer av ham jeg ikke har sett ennå... men av de jeg har sett, tror jeg at jeg vil anbefale:

"Mighty Aphrodite" og "Hannah og hennes søstre"

Jeg har ikke sett "Catch me if you can" ennå, har tenkt på å kjøpe DVD'en mange ganger, men det har blitt med tanken...

Kjøpte nettopp "Uno", og hadde tenkt å se den i kveld, men jeg ble sittende og mase på telefonen med en venninde i flere timer i stedet... og det var jo i grunnen vel så hyggelig det :)

Har forøvrig fått ryddet en del i kveld, tatt ut av og inn i vaskemaskinen, ryddet i stue, kjøkken og på kontor + støvsuget hele leiligheten, fikk til og med svettet på tredemøllen i ca. 50 minutter, så da kan jeg ikke klage?? ;) Etter det lå jeg på sofaen og så på tv og spiste sjokolade med god samvittighet :ler:

Bestemte meg også for å skippe den franske boken med råd om en sunnere livsstil inntil videre :overrasket: , da jeg fikk en ny Elizabeth Berg bok i posten i dag!! "Open House", skal begynne på den i natt, og jeg gleder meg veldig!! (Har stoooore forventninger siden den første boken jeg leste var såpass god) ;)

NattiNatt fra Bergen!!

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...