Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg har gått kunstskole i utlandet, og studerer kunsthistorie nå i tilegg til at jeg tar opp formings fag.

Jeg blir 21 etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du glad i dyr? Hva er ditt/dine favorittdyr og hvorfor?

Ja, hunder og hester. Vokst opp på "landet", og begynte å ri tidlig. På gården hadde de også hunder. Hadde selv hund, men den døde av kreft. :tristbla:

Hva er favoritt-fargen din?

Grønn.

Hva er favoritt-fargen din på klær?

Jeg har vel stort sett sorte klær.

Hva er favoritt-filmen din?

Elsk meg om du tør.

Hvis du kunne ha hvilket som helst yrke, hva ville du vært og hvorfor?

Jeg ønsker ikke, og drømmer ikke om å være kunstner, egentlig. Det er ikke et must for meg å kunne leve av kunsten, men jeg ønsker å ha en fleksibel jobb der jeg kan jobbe med det jeg elsker ved siden av.

Jeg kunne tenke meg å jobbe i radio kanskje.

Hvis du skulle ha skrevet 1 bok som du har lest, hvilken bok skulle det vært? Det aner jeg ikke. Kanskje "Vil du være kjæresten min" av Iben Sandemose. Eller "Englepels". Men det er vel fordi det er de mest fantastiske barnebøkene jeg kjenner. "Ordentlig" bok aner jeg ikke. Det er jo så mange fantastiske. Kanskje Alexandria kvartetten. Den er så vakker. Magisk. Jeg skulle ønske jeg kunne klare det. Skape magi.

Hva var den artigste leken du lekte da du var barn?

Jeg er ikke helt sikker. For å være ærlig så "lekte" jeg ikke så mye. Men jeg vet jeg elsket å sitte i kanten av myra under et stort tre å enten skrive eller tegne.

Hva er ditt beste barndomsminne?

Jeg husker best at jeg fikk nye, røde gummistøvler så jeg ikke skulle bli våt på bena hvis jeg gikk i en søledam. Da måtte jeg selvfølgelig bruke en paraply som båt slik at jeg kunne seile, i og med at jeg kunne vasse ut i søledammen og sjøsette båten uten å bli våt. Det fungerte jo ikke like fint som tanken gjorde i hodet mitt. Men det var lattermildt og godt.

Er du mørkeredd?

Ja. Men jeg liker ikke at det er lyst.

Hva er din favorittårstid, og hvorfor?

Jeg liker vinteren veldig godt. Helst når det er bitende kaldt og bekmørkt. Jeg er også utrolig glad i snø. Men favorittværet er regn. Jeg elsker regn.

Hvis du skal anbefale 1 CD til en annen, hvilken CD ville du valgt, og hvorfor? Leonar Cohen - More best of. Det er et vidunderlig album. Og inneholder verdens vakreste sang. "Dance me to the end of love".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv hund, men den døde av kreft.

Huff, så trist :tristbla: Jeg hadde en katt som ble 18 år, hadde henne hele oppveksten min, men dyrlegen måtte avlive henne da hun fikk betennelse i skjeven som gikk opp i hodet til slutt. Det var helt forferdelig! :grine: Så jeg skjønner godt hvor trist det er... :tristbla:

Elsk meg om du tør.

Den har jeg ikke sett - hvem er det som spiller i den?

Jeg skulle ønske jeg kunne klare det. Skape magi.

Ja, jeg også ;)

Hva er ditt beste barndomsminne?

Jeg husker best at jeg fikk nye, røde gummistøvler så jeg ikke skulle bli våt på bena hvis jeg gikk i en søledam. Da måtte jeg selvfølgelig bruke en paraply som båt slik at jeg kunne seile, i og med at jeg kunne vasse ut i søledammen og sjøsette båten uten å bli våt. Det fungerte jo ikke like fint som tanken gjorde i hodet mitt. Men det var lattermildt og godt.

:ler::ler:

Men favorittværet er regn. Jeg elsker regn.

Jeg også ;)

"Dance me to the end of love"

Den er nyyyydelig!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk film fra 2003 med Guillaume Canet, Marion Cotillard, Thibault Verhaeghe, Joséphine Lebas-Joly, Gérard Watkins. Originaltittel: Jeux d'Enfants

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk film fra 2003 med Guillaume Canet, Marion Cotillard, Thibault Verhaeghe, Joséphine Lebas-Joly, Gérard Watkins. Originaltittel: Jeux d'Enfants

Den er NYDELIG. Kjennte meg veldig igjen i spillet mellom de to hovedpersonene

Jeg kommer innom og svarer på bli-kjent-spørsmål når jeg får tid. Akkura nå er det for hektisk. Ha en fin uke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.. den må jeg få tak i!!

Ha en flott dag alle sammen!! ;)

Anette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja!!  :overrasket:  Matt damon er HOT!!  :ler: Har ikke sett noen av Jason Bourne filmene før, og ble gledelig overrasket, synes denne var knall-bra!!  ;)

Haha.. jeg også!!  ;)

Hvilke andre interesser enn litteratur og musikk har dere, for eksempel?

- Jeg skriver mye, mest dikt

- Jeg liker godt å male, men gjør det ikke ofte nok... :overrasket: må skjerpe meg litt når det gjelder malingen...

- Liker å jobbe med Photoshop, lage bilder osv. Scanner ofte inn bilder jeg har malt, og jobber videre på dem i Photoshop, det er en veldig spennende kombinasjon!!  ;)

Favoritt rett(er)/mat:

- Lammelår med masse gode grønnsaker, god saus og fløtegratinerte poteter, er den STORE favoritten!!  :overrasket:  ;)

- Pinnekjøtt (men, spiser det ikke så ofte... 3-4 ganger i året kanskje??)

- Alt som er italienskt ;)

- Er veldig glad i alt som er søtt, spesielt sjokolade, kaker osv  ;)

- Spiser nesten alltid ost i forskjellige varianter på brødskivene til frokost og lunsj...

- Spiser oftere knekkebrød enn jeg spiser brød... 

- Drikker juice hver dag til frokost, mye kaffe og en god del te. Ellers er brus-favoritten min 7up-light (som jeg er "litt" avhengig av  :overrasket: )

- Ellers er jeg veldig glad i å bake; boller, kaker, brød, horn osv. osv...

Favoritt-serie(er) på TV?

- Seks fot under

- Sopranos

- Judging Amy

- Seks som oss

- Frasier

Ellers liker jeg veldig godt:

- Nytt på Nytt

- Først og sist

- David Letterman  :sjarmor:

Liker dere å reise?

Jeg liker det veldig godt, og har lyst til å reise MYE mer enn jeg har gjort... Jeg har ikke reist noe særlig på mange år (mye pga. sykdom) Er som oftest på mine foreldres sommerhus ved havet i feriene. Stortrives der ;)

Anette

Du høres ut som et veldig kreativt menneske! Det hadde vært veldig spennende å se bildene dine en gang, for det hørtes interessant ut med maling + photoshop :) Selv er jeg ikke spesielt kreativ, men er setter veldig pris på kreative menneskers arbeid! Det nærmeste jeg kommer å være kreativ, er vel å lage perlesmykker, tror jeg. Det synes jeg er veldig gøy - men ikke alltid så lett med to katter løpende omkring... Ellers liker jeg veldig godt å synge, og har en helt grei stemme. Ikke superbra på noen måte, men ganske fin, og jeg kan holde toner og har grei kontroll ;)

Lammelår, italiensk mat og søte ting er jeg også veldig glad i :) Men er nok aller mest glad i skalldyr. Nam! :) Og jeg liker også Nytt på Nytt, Først og sist og David Letterman :)

Sommerhus ved sjøen hørtes utrolig deilig ut! :) Jeg ELSKER sjøen. Båtliv og bading og saltvann og sol og sand og skjell og... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sin City er vel god, på en sær måte. Jeg kan ikke si at jeg likte filmen spesielt godt, egentlig. Men den var vakker. Utrolig vakker. Jeg hadde flere ganger tårer i øynene.

Jeg liker søndager. De er flotte. Eller, for å si det på en annen måte. Søndag er vel egentlig som en hvilken som helst annen dag, men jeg slipper å ile av gårde til skole og sånn. Dessuten er stort sett alt stengt, så jeg slipper å "måtte" gjøre annet enn ting hjemme.

Rødvin drikker jeg ikke.

Heller ikke kaffe. Drikker dere kaffe?

Kunst. Jeg puster, lever og ånder for kunst.

Uten malingsflekkene og penslene i handa er jeg ingenting.

Finner stort sett alle formene for kunst spennende, men jeg driver mest med maling,tegning og keramikk.

Fotograferer også endel.

Ellers er jeg vel rimelig interresert i politikk, men ikke så veldig engasjert.

Jeg liker skogen veldig godt, og trasker ofte inne blandt trærne.

Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis liker det å reise, men det er mange steder jeg har lyst til å besøke, og noen steder jeg har vært som jeg ønsker meg tilbake til. Har bodd utenlands i tilsammen 1,5 år. Et sted i Europa og et sted utenfor.

Det er ikke usannsynlig at hjemstedet mitt etterhvert vil være et annet sted enn i Norge.

Jeg ser veldig lite på TV, men hvis det først skulle vært noe måtte det vel bli kunnskapsprogram eller 60 minutes. Selv om det selvfølgelig hender seg jeg ser på annet også.

Mat. Jeg aner ikke.

Jeg er ikke typen som koser med mat egentlig. Jeg spiser når jeg er sulten, for å bli mett. Men jeg er kanskje mest glad i fisk.

Jeg lurer egentlig litt på hvor gamle dere er, sånn omtrent.

(Jeg vet jeg ikke skal spørre om en kvinnes alder altså... :sjenert:)

Sin City ser veldig estetisk ut, skal bli gøy og se uansett om jeg liker den eller ikke. Jeg må liksom alltid ha med meg mest mulig, det kan nesten bli litt stressende noen ganger ;)

Jeg drikker kaffe, men maks en kopp om dagen. Klarer liksom ikke mer. Men da vil jeg til gjengjeld ha sort og veldig sterk kaffe. Drikker heller ikke særlig mye te, men nå om vinteren blir det kakao stadig vekk! Ellers drikker jeg vann hele tiden, er avhengig av det.

Så spennende at kunst er hovedinteressen! Nå ble jeg nysgjerrig på se dine arbeider også :)

Jeg er ikke særlig involvert i politikk, dvs partipolitikk engasjerer meg ikke, men urettferdighet i verden gjør det. Det irriterer meg at mediene (de fleste) er så kjedelige i dette landet, fokuserer på Mette-Marit når det dør millioner av barn av sult hvert år. Jeg savner at folk våkner og tenker på andre mennesker, selv om det ikke er naboen.

Skog er jeg veldig glad i, men da må jeg være sammen med noen. Hvis det blir for mye skog blir jeg engstelig. Blair Witch Project var ikke en smart film å se :ler:

Heldiggris som har bodd i utlandet. Det skulle gjerne jeg også ha gjort. Vi får se om det ikke blir noe av en vakker dag :) Selv elsker jeg å reise og gjør det så fort jeg får sjansen... både på storbyferie og backpakkerferie! :)

Ser heller ikke særlig mye på TV. Jeg foretrekker bøker. Synes de fleste TV-programmer er kjedelige, men det finnes unntak. Utrolig deilig å sløve foran TVen i blant :)

Jeg er 24 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger opp Ciara's "bli bedre kjent" tråd med litt flere spørsmål!! ;)

- Er du glad i dyr? Hva er ditt/dine favorittdyr og hvorfor?

- Hva er favoritt-fargen din?

- Hva er favoritt-fargen din på klær?

- Hva er favoritt-filmen din?

- Hvis du kunne ha hvilket som helst yrke, hva ville du vært og hvorfor?

- Hvis du skulle ha skrevet 1 bok som du har lest, hvilken bok skulle det vært?

- Hva var den artigste leken du lekte da du var barn?

- Hva er ditt beste barndomsminne?

- Er du mørkeredd?

- Hva er din favorittårstid, og hvorfor?

- Hvis du skal anbefale 1 CD til en annen, hvilken CD ville du valgt, og hvorfor?

Hva var den artigste leken du lekte da du var barn?

Det er mye å velge mellom, jeg lekte veldig, veldig mye. Men noe av det gøyeste jeg visste, var å rydde kjøkkenbordet, og sette fram masse små glass med vann i og finne frem all slags kjøkkenredskaper som jeg la sirlig i rekkefølge foran glassene. Så tok jeg en håndfull mandler som jeg tok skallet av, delte dem i to (slik som de naturlig kan deles) og så "spikket" jeg tenner ut av hver halvdel. Etter at tennene var helt "perfekte" lå jeg dem oppi et glass med vann. en i hvert glass... Tror kanskje jeg burde blitt tannlege egentlig?  :ler: Dette kunne jeg holde på med i timesvis!!  ;)

Anette ;)

Jeg er generelt veldig glad i dyr. Særlig de søte dyrene ;) De som ser nusselige og uskyldige ut. Og de som ser majestetiske ut. Derfor er katter perfekte, for de er en miks av begge deler. Rampeklør i kosepels :) Liker stort sett alle slags kattedyr, noen typer hunder, kaniner, ildere, surikater og pingviner! :)

- Hva er favoritt-fargen din?

Hm. Liker mange slags røde og lilla farger. Ikke bilskilt-røde, men røde med blått i. Liker også mange blå og grønne farger... Altså, jeg liker farger ;)

- Hva er favoritt-fargen din på klær?

Samme som over. Har vel flest klær i blånyanser.

Vanskelig å velge... Er faktisk utrolig glad i Forrest Gump, den filmen har alt!

- Hvis du kunne ha hvilket som helst yrke, hva ville du vært og hvorfor?

Da ville jeg vært suksessfull sanger og låtskriver. Eller forfatter :) Uansett ville jeg ikke vært megakjendis, sånt er jeg ikke opptatt av. Jeg ville beskyttet privatlivet mitt. Så jeg er ikke særlig kreativ, men jeg liker kreative mennesker - og det er et kompliment til dere! :)

Hvis jeg hadde skrevet Vanære (av Coetzee) ville jeg dødd lykkelig.

- Hva var den artigste leken du lekte da du var barn?

Oi... Likte sånne klassiske leker som sisten og boksen går :)

- Er du mørkeredd?

Ja.... føler meg skikkelig utrygg alene i mørket.

- Hva er din favorittårstid, og hvorfor?

Sommeren, bare det ikke er for varmt. Og høsten. Men jeg HATER våren ;)

- Hvis du skal anbefale 1 CD til en annen, hvilken CD ville du valgt, og hvorfor?

Ville valgt OK Computer av Radiohead fordi den både er utrolig vakker og tøff på en gang :)

Og du verden, for en lek, Anette! :ler: Du må ha hatt litt av en fantasi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått kunstskole i utlandet, og studerer kunsthistorie nå i tilegg til at jeg tar opp formings fag.

Jeg har også studert kunsthistorie :) Det var veldig spennende, synes jeg :)

Elsk meg om du tør.

Hvis du skal anbefale 1 CD til en annen, hvilken CD ville du valgt, og hvorfor? Leonar Cohen - More best of. Det er et vidunderlig album. Og inneholder verdens vakreste sang. "Dance me to the end of love".

Da er "Elsk meg om du tør" skrevet opp på lista... Gleder meg! :) Er veldig glad i Leonard Cohen :)

Jeg kommer innom og svarer på bli-kjent-spørsmål når jeg får tid. Akkura nå er det for hektisk. Ha en fin uke jenter :)

Gleder meg, Fakse :) Ha en fin uke du også, og ikke stress for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg måtte dele opp kjempemye fordi jeg egentlig hadde skrevet alt som ett kjempelangt svar! :ler:

Leste ut nok en bok i går, har lest enormt mye i det siste.

Lars Ramslie: Uglybugly

Dette er historien om de siamesiske tvillingene Earl og Betty. De er en medisinsk sensasjon fordi de er siamesiske tvillinger av forskjellig kjønn, noe som ellers er kjent for å være umulig. I mellom Earl og Betty er det en arm som ingen av dem kontrollerer. Den kalles Uglybugly og har det med å gripe inn i tilværelsen på de merkeligste måter :ler: Morsom historie, men fungerte bare overfladisk for meg, dvs at jeg var fascinert av fenomenet Betty og Earl, men ikke videre berørt av dem. Det ble litt likegyldig... Men finurlig :)

Nå skal jeg surfe litt til og så skal jeg snart legge meg. Er skikkelig trøtt, og dessuten har sambo lovt meg massasje hvis jeg legger meg tidlig :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ciara :vinke:

Vanskelig å velge... Er faktisk utrolig glad i Forrest Gump, den filmen har alt!

Jeg er enig i at det er en fantastisk film! ;)

Jeg er generelt veldig glad i dyr. Særlig de søte dyrene  De som ser nusselige og uskyldige ut. Og de som ser majestetiske ut. Derfor er katter perfekte, for de er en miks av begge deler. Rampeklør i kosepels  Liker stort sett alle slags kattedyr, noen typer hunder, kaniner, ildere, surikater og pingviner!

Surikater??!! Det har jeg aldri hørt om!! :ler: *må sjekke på nett* :sjenert:

Hvis jeg hadde skrevet Vanære (av Coetzee) ville jeg dødd lykkelig.

*Merknad til meg selv* Flytt "Vanære" av Coetzee OPP på listen!!!! ;)

Og du verden, for en lek, Anette!  Du må ha hatt litt av en fantasi
Haha... ja, men det var veldig gøy altså!! *Har litt lyst til å prøve det igjen* :ler: Brukte ellers svært MYE tid sammen med min beste-venninne på å klippe sånne "dumper" med strå på som du finner i skogen. Ja, vi lekte frisør altså. Så alle "strå-dumpene" i skogen rundt huset var veldig fancy altså!! :ler:

Jeg drev også og "pusset tennene" på et tre til stadighet, med tannkrem og alt. "Tennene" var et hull i stammen, som lignet litt på en munn. (Det er sikkert mange som har gått gjennom skogen og lurt på hvorfor det alltid kom tannpasta ut av det hullet :ler: )

Sommerhus ved sjøen hørtes utrolig deilig ut!  Jeg ELSKER sjøen. Båtliv og bading og saltvann og sol og sand og skjell og...

Det ER kjempe-herlig!! ;)

Hvorfor liker du ikke våren, Ciara? Er du plaget med allergi eller noe? Eller er det bare vår-stemningen du ikke liker? Jeg er ganske glad i våren selv, men det er ikke favoritten, nei... ;)

I dag har vi fått MASSE snø her i Bergen, og jeg har vært ute og kastet snøballer :overrasket::ler: Synes jeg hørte på radioen at det var kommet snø i Oslo i dag også, stemmer det??

Ha det riktig godt!

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde skrive en leke-tips bok for barn Nostalgia :ler:

:)

Har dere lest en bok som heter "Etter kaffen"?

o0o0o0o... det hadde vært GØY!! :overrasket::ler:

"Etter kaffen", har jeg hverken lest eller hørt om... liker du den? Eller er det en bok du vurderer å kjøpe?

Grattis med nye avatar, Bustetrollet, den e stiiiilig!! ;)

A.Nut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hadde vært skikkelig morsomt :)

Jeg har lest den en gang. Den er ikke fantastisk bra, men den er helt ok. Enkel, rask, rolig lesning en stille kveldstund.

Jeg husker ikke forfatteren, men den handler om en mor som faller for sin datters kjæreste.

Tusen takk :)

Jeg redigerte den selv, men desverre ble den litt ødelagt da den ble lagt inn som avatar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det hadde vært skikkelig morsomt

Det tror jeg også!! :ler:

Jeg har lest den en gang. Den er ikke fantastisk bra, men den er helt ok. Enkel, rask, rolig lesning en stille kveldstund.

Jeg husker ikke forfatteren, men den handler om en mor som faller for sin datters kjæreste.

Kanskje jeg skal se etter den da? ;)

Tusen takk

Jeg redigerte den selv, men desverre ble den litt ødelagt da den ble lagt inn som avatar.

Hvilket program brukte du? Hvorfor ble den ødelagt da du la den inn? Var den for stor? Over 90x90?

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lagre som jpeg./jpg. fil? Det kan lastes opp også. Hvis du fremdeles har orginalen da...

Jeg prøvde det først. Men det gikk ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...