Gå til innhold

Ciaras bokhjørne


Ciara

Anbefalte innlegg

Har visst ikke svart på noen av de bli-kjent-spørsmålene her. Så her er svar på noe i alle fall :smilbla:

Hvilke andre interesser enn litteratur og musikk har dere, for eksempel?

Spiller i korps (men det kommer vel under musikk, men litt annerledes enn å høre på en cd eller gå på konsert).

Liker å være ute, gå tur.

Favoritt rett(er)/mat:

I disse førjulstider blir det jo pinnekjøtt...

Men er også veldig glad i reker! :sikle:

Sjokolade sier jeg aldri nei til. Og "klissete" sjokoladekaker...mmmm.... :sikle:'

Favoritt-serie(er) på TV?

Friends var jo en favoritt, og har ikke funnet noen fullgod erstatter.

Følger egentlig ikke med på noen serier, men ser gjerne på Judging Amy og Seks som oss.

Liker dere å reise?

Liker å reise, men blir jo ikke så mye som man kunne ønsket seg. Er begrenset med både tid og penger... Liker godt storbyer.

Var i alle fall litt om meg...

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva jobber du med? Mener du arbeid eller studier Ciara?

Jeg la forresten ut en link til "Etter kaffen".

Jeg både jobber og studerer, så derfor blir det litt hektisk til tider... Men i dag er det studiene som skal jobbes med. Må holde ut til midten av desember.... :( Takk for link, den så jeg ikke i første omgang. Anne Oterholm kjenner jeg til, og boka så veldig interessant ut. Takk for tipset! :)

Tror jeg også må lage det i morgen... hehe

Og det er DIN feil altså, Ciara!! - tenk å friste en uskyldig Bergenser på den måten *tsk-tsk!!*  :ler:  ;)

Ha en riktig super-fin vaffel-dag i morgen!!

Anette  ;)

Ha! Er det liksom MIN skyld at du har lyst på vafler, når du har laget et vaffeldikt som gjorde at jeg fikk enda mer lyst på vafler enn jeg hadde fra før? ;):ler: Drømte forresten om vaffeldiktet ditt i natt. Det var en person som kom bort til meg og begynte å sitere et vaffeldikt, og jeg ble veldig imponert. Så syntes jeg jeg hadde hørt diktet før, og brukte resten av drømmen på å prøve å finne ut hvor jeg hadde det fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke svart på noen av de bli-kjent-spørsmålene her. Så her er svar på noe i alle fall :smilbla:

Hvilke andre interesser enn litteratur og musikk har dere, for eksempel?

Spiller i korps (men det kommer vel under musikk, men litt annerledes enn å høre på en cd eller gå på konsert).

Liker å være ute, gå tur.

Favoritt rett(er)/mat:

I disse førjulstider blir det jo pinnekjøtt...

Men er også veldig glad i reker! :sikle:

Sjokolade sier jeg aldri nei til. Og "klissete" sjokoladekaker...mmmm.... :sikle:'

Favoritt-serie(er) på TV?

Friends var jo en favoritt, og har ikke funnet noen fullgod erstatter.

Følger egentlig ikke med på noen serier, men ser gjerne på Judging Amy og Seks som oss.

Liker dere å reise?

Liker å reise, men blir jo ikke så mye som man kunne ønsket seg. Er begrenset med både tid og penger... Liker godt storbyer.

Var i alle fall litt om meg...

Ha en fin dag!  :klem:

:vinke: Hei Tommeline! :)

Så morsomt å få vite mer om deg :) Så morsomt at du spiller i korps! :) Da vi er rimelig musikkinteressert gjeng her... Gå tur er veldig deilig. Skulle ønske jeg kom meg ut oftere :) Og man skulle hatt mye mer tid og penger til å reise! Drømmer om å dra laaangt vekk nå. Til Fiji, for eksempel ;)

Nå må jeg lese. Jeg er drittlei eksamenstull. Skal bli deilig når alt dette her er over, og jeg kan komme meg mer ut og ikke ha dårlig samvittighet hele tiden. Mest av alt skulle jeg ønske noen kunne komme å gjøre alt for meg :grine:

:lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Er det liksom MIN skyld at du har lyst på vafler, når du har laget et vaffeldikt som gjorde at jeg fikk enda mer lyst på vafler enn jeg hadde fra før? ;)  :ler:  Drømte forresten om vaffeldiktet ditt i natt. Det var en person som kom bort til meg og begynte å sitere et vaffeldikt, og jeg ble veldig imponert. Så syntes jeg jeg hadde hørt diktet før, og brukte resten av drømmen på å prøve å finne ut hvor jeg hadde det fra ;)

Haha... vaffeldikt-drøm!! Det er bare såååå bra!! - nesten som jeg blir inspirert til å lage et nytt dikt om det også!! *kan se det for meg* :ler::ler: *Rister oppgitt på hodet over tulle-Ciara* ;)

Så... blir det vafler eller ikke?? Jeg venter i spenning... jeg regner med at du kommer innom Bok-hjørnet med en STOR stabel altså!! :sjarmor:

Synes det er på tide med en liiiiten pause i lesingen nå, er det ikke?? Frister det ikke å surfe litt på KG... og f. eks leke Ordleker med meiiii?? :ler:

*Løper ut før jeg får vaffel-røren i hodet*... :sjenert::ler:

Anette ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en produktiv dag! :danse: Jeg er faktisk veldig fornøyd med meg selv for en gangs skyld :) Og enda bedre, jeg er fortsatt i siget, så det kan ennå komme smarte ord ned på papiret! Gud bedre, for en deilig følelse det er :)

Jeg orker ikke å lage vafler, men søte samboeren min sa han skulle kjøpe med et eller annet godt hjem til oss i kveld :) Gleder meg :)

Leker gjerne ordlek etterhvert - i morgen eller fredag kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Semesteroppgave, ja. Skal leveres i midten av desember, så jeg har ganske god tid. Men dagene går fort, så tenkte jeg skulle bli ferdig så fort som mulig :) Da kan jeg slappe av for dette semesteret tidligere og heller jobbe og tjene litt penger. Det kommer godt med før jul... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så fornuftig du er! Tror aldri jeg har levert en oppgave før tida :ler:.

Har du eksamen også dette semesteret, eller slipper du unna med oppgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere emner, så har hatt to andre oppgaver også. Mye skriving. Jeg skulle ønske det var skoleeksamen i stedet, men det er det ikke. Har alltid likt skoleeksamen best, det er slitsomt, men da kan man slite én dag, og så er man ferdig. Lange oppgaver sliter på tålmodigheten altså. Men man er vel aldri fornøyd uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er kjempeflink til å jobbe med studiene dine, Ciara! Jeg er sånn som alltid utsetter til siste minutt, og heller leker f. eks Ordleker :overrasket::ler: eller noe annet tull... ;)

Jeg har kjøpt min første pose med Nidars Jule-marsipan i dag, så jeg har fått søt-behovet dekket også! *trenger ikke vaffer lenger* ;)

Hadde besøk av fysioterapauten i dag. Og da jeg stod og snakket med henne på gulvet inne i stuen slo jeg ut til siden med den høyre hånden da jeg skulle forklarte noe, noe som resulterte i at jeg rev ned en glass-lykt-kule som sto oppå Tv, jeg reagerte lynkjapt, og uten og tenke - og slo ut armen for å "stoppe" det som falt, noe som resulterte i at jeg knuste hele greien inne hånden min (det er et under at jeg ikke kuttet meg opp, for det stod flere store spisse glasskår og presset mot håndflaten), og samtidig smelte jeg den inn i mot tv-skjermen slik at det ble et godt hakk i den!! :overrasket: og glasskår OVERALT... :tristbla: Fikk meg litt av et sjokk der... Men det gikk heldigvis bra... ;)

Etter at jeg hadde ryddet det opp gikk jeg ut en tur og fikk en hel gren full av snø ned i nakken bak på jakken min... Brrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!! - så det har ikke vært helt min dag i dag mao. :ler:

I morgen skal det visst regne her - så det blir en "herlig" kombinasjon med all den snøen vi har fått de siste dagene... UGH!

Leker gjerne ordlek etterhvert - i morgen eller fredag kanskje?

Ja!! - jeg sier aldri nei til litt ordlek... hehe ;)

Ha en fortsatt fin kveld!!

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også imponert over innsatsviljen og strukturen (heter det det?) på deg selv Ciara. Jeg er også en sånn som utsetter til absolutt siste liten. Men nå er jeg rimelig bra på stress da;) Og effektiv om jeg først får rompa i gir.

Nostalgia, jeg er inget tulletroll, men du er ei kløne ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også imponert over innsatsviljen og strukturen (heter det det?) på deg selv Ciara. Jeg er også en sånn som utsetter til absolutt siste liten. Men nå er jeg rimelig bra på stress da;) Og effektiv om jeg først får rompa i gir.

Nostalgia, jeg er inget tulletroll, men du er ei kløne ;P

Jeg jobber også best under press... og sånn er det med det! ;)

og joooooooooooooooo du er et Tulletroll!!... og - ja ok... jeg er en kløne! :ler:

Hei  :)

:vinke: 

Hei reddelinnea! :vinke:

;)

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

I dag har jeg sovet lenge. Og nå som jeg nettopp har skrytt av hvor flink jeg er ;):sjenert:

Bra du ikke skadet deg da, Anette! Har helt angst for å skjære meg på ting, tåler ikke blod :overrasket:

I dag er det 1. desember, så da kan jeg spise julemarsipan og pepperkaker. Jeg lovte meg selv at jeg ikke skulle falle for fristelsen før, og det har jeg faktisk klart! Men nå er det fritt fram! Skal i hvert fall kjøpe marsipan i morgen. Nam! :)

I motsetning til deg fungerer jeg ikke godt under stress, Bustetroll ;) Jeg liker det når det er hektisk, men skikkelig stress takler jeg ikke. Da ender jeg bare opp med å virre rundt meg selv og ikke vite hvor jeg skal begynne. Så vi er forskjellige :)

:vinke: Hei Reddelinnea! :velkommen: Alltid moro å se nye fjes her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god ettermiddag!

Synes du fortjener å sove litt ekstra jeg, Ciara - du jobber jo så hardt hele tiden jo! :)

Jeg er ferdig med den siste boken min, så jeg tenkte jeg skulle poste en liten anmeldelse her (som vanlig) :sjenert:

”A Million Little Pieces” av James Frey

”A Million Little Pieces” av James Frey er en selvbiografi. Historien begynner med at James våkner opp i svært dårlig form på et fly på vei til et Rehabiliteringssenter. Han kan ikke huske hva som har skjedd de siste ukene. James er bare 23 år, men har nesten ødelagt kroppen sin helt pga. av et langvarig og voldsomt stoff og alkoholmisbruk. Vi følger James i oppholdet på Rehabiliteringssenteret. Hans møte og senere vennskap med andre medpasienter. Hans enorme og brutale kamp mot alle de mørke og sterke kreftene som river i ham. Dette er en utrolig rå og usentimental bok - Dette er noe av det mest fantastiske jeg noen gang har lest! Etter ca. 100 sider var jeg så fysisk dårlig av de utrolig livaktige beskrivelsene av hvordan han kom seg gjennom de første dagene, at jeg knapt klarte å lese mer - men, jeg er jammen glad jeg holdt ut! Dette er en av de flotteste leseopplevelsene jeg noen gang har hatt. James og mange av de andre karakterene i denne boken kommer til å bli hos meg i lang, lang tid fremover... Jeg anbefaler denne boken til absolutt alle!

(Anbefaler deg/dere sterkt å lese denne på engelsk, den er lettlest og James Frey har en utrolig fin skrivestil, nesten prosa-aktig... )

Nå vet jeg jammen ikke hvilken bok jeg skal begynne på... Synes denne historien og disse karakterene sitter så sterkt i meg fremdeles, at jeg knapt kan forestille meg å gå inn i et "nytt" bok-univers... Det er rart med hvordan enkelte bøker kan "tale" så sterkt til en, ikke sant?

Vi snakkes!

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke skadet deg da, Anette! Har helt angst for å skjære meg på ting, tåler ikke blod  :overrasket:

Huff, ja - jeg også er glad for det... tror jeg ble mest overrasket enn noe :overrasket: Heldigvis gikk det helt fint! ;)

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare så dere vet det så spiste jeg vafler i dag ;)

Eller. Jeg spiste en vaffel. Og alt syltetøyet datt på meg. Så da ville jeg ikke spise mer. Men det var godt så lenge det varte.

Det er så kaldt nå. Jeg liker det egentlig. Frostrøyk og stjerneklart. Knasing under bena og litt riving i kinnene. Krystalldråper i øynene. Men jeg blir så kaldt på hendene. Uansett, ute eller inne. Så de er blå. Det er... eh... kaldt.

Men foruten det koser jeg meg med sne.

Å, Ciara. Du kommer sikkert til å hate meg nå. :sjenert:

Jeg har lest ut "Vanære". I går kveld. Jeg liker den ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! :)

Fy fader, nå er jeg lei av å lese og skrive. Studerte i hele går. Og må gjøre det i dag også... Nå gleder jeg meg til å ha ordentlig helg snart!

A Million Little Pieces hørtes veldig bra ut, Anette. Det er så utrolig deilig når man blir så grepet av en bok. Skjønner veldig godt hva du mener med at boka sitter i, noen bøker er sånn :) Nå ble selvfølgelig lista akkurat litt lenger :ler:

Hehe, jeg hater deg ikke, Bustetroll ;) Faktisk kjenner jeg flere som ikke har likt Vanære, men jeg aner ikke hvorfor. Jeg tror de synes handlingen er provoserende og irriterende - i hvert fall syntes en venninne av meg det. Men jeg syntes altså den var helt fantastisk :) Men du må gjerne fortelle meg hva du ikke likte! Det hadde vært interessant :)

Nå skal jeg skrive noen timer, og så skal jeg ta med en rusletur for å klarne hodet (det vil jeg sikkert trenge), og så skal jeg skrive så lenge utover kvelden som jeg orker. Vi har en løs avtale om å gå ut og ta et par øl, og hvis vi gjør det, kommer i hvert fall jeg til å være billig i drift ;):ler:

:lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi deg et grundig gjennomtenkt svar på hvorfor jeg ikke likte boka, men det får bli litt senere.

Hovedsaken var vel kanskje at jeg aldri ble spesielt engasjert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det høres virkelig ikke bra ut ;) De dårligste bøkene er bøkene som ikke engasjerer, synes jeg. De må heller provosere, irritere, skremme.

Er veldig fornøyd med meg selv nå. Oppgaven begynner virkelig å ta form, har bare et par sider igjen før jeg kan gå igjennom og sjekke språk. Og så er jeg ferdig! Gud, det skal bli deilig. Da kan hjernen ta ferie helt til januar :) Det morsomme er alltid at jeg tenker at når semesteret er over, da skal jeg bare slappe av. Men når jeg vet at jeg kan slappe av, så får jeg kjempeenergi og ender opp med å ville lære masse og virkelig bruke hodet! Typisk! :ler: Men jeg elsker å lære, så det er jo bra. Håper aldri jeg blir lei av å lære nye ting. Ser for meg at jeg fortsetter å ta noen mindre fag nå og da etter at jeg er ferdig med hovedutdannelsen min. Kanskje lære litt mer språk etc. Det er så mye spennende der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...