Gå til innhold

Ciaras bokhjørne


Ciara

Anbefalte innlegg

Prøv:

FIL > Save for Web > kryss av for JPEG under "Settings" > klikk OK... det skal gå? Filen blir også mindre når du lagrer den på den måten...

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv:

FIL > Save for Web > kryss av for JPEG under "Settings" > klikk OK... det skal gå? Filen blir også mindre når du lagrer den på den måten...

A.

Jeg skjønner ikke bæret... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF!! :ler: er jeg så elendig til å forklare?? hmmmm... Finn "Fil" oppe på menyen og så går du videre steg for steg??... :ler: jeg gjør det sikkert bare verre?? huff... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da. Det er jeg som er ubeskrivelig inkompetent.

:overrasket: Hør på oss da!! Vi har jo ikke "lov" til å være så negative!! :ler: Vi må skjerpe oss, Tulletrollet!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh-Oh - på tide å betale litt husleie til Ciara (for overdren bruk av dagboken :sjenert: )

Du så på meg

du så på meg

men du visste ikke

at jeg kunne se hva du tenkte

at jeg kunne se at livet føltes for stort

for deg og

du smilte

men viste ikke smerten

som boret seg gjennom hjertet ditt

da du høflig svarte

at alt stod fint til med deg og

du gikk din vei

men glemte ikke

å stryke meg varsomt over kinnet

for å forsikre meg om

at alt vil bli som det engang var

A.

Ha en flott dag i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Hør på oss da!! Vi har jo ikke "lov" til å være så negative!!  :ler:  Vi må skjerpe oss, Tulletrollet!!  ;)

:ler: :ler: Å. Det hadde jeg glemt.

Oi. Ja. Stakkars Ciara. Når hun kommer tilbake er det nesten ramponert her. Men du betaler bra da Nostalgia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En formiddagshilsen fra meg. Jeg stikker innom og ser hva dere har herjet med i løpet av natten, og det er jammen meg ikke lite. Bra du betaler leie nostalgia :ler:.

Det blir ikke noe bokreferat fra meg, selv om jeg faktisk har fått lest litt i før leggetid i det siste. Det er nemlig ikke bøker jeg bruker tida på. Søndag kveld leste jeg ferdig siste Nemi-blad (favorittegneserien ja), og i går bladde jeg gjennom et par årganger "Gjør det selv" for å finne artikler om klikk-parkett. På sengen har jeg de siste par dagene lest i "Norsk Hagetidend". Veldig greit å tømme hodet med når dagen er over, men kanskje ikke så spennende for dere å høre om ;). Det positive er at jeg sakte men sikkert kommer gjennom bunken min av magasiner som jeg må få lest, og dermed frigjør jeg (etterhvert) tid til å lese bøker.

Selv om jeg ikke har tid til å se gjennom alle spørsmålene over tenkte jeg at jeg kunne bidra litt med å fortelle om meg selv. Jeg er 28 år, jeg bor i Tromsø, jeg har hovedfag i informatikk, og har jobbet ett år på et prosjekt der målet er å undersøke hvor bra (eller dårlig) websider er for mennesker med ulike utviklingshemminger. Jeg er (som dere skjønner) hageinteressert og bokinteressert. I tillegg er jeg glad i god vin (årets ferie var en sykkeltur i Rioja) og liker et veldig vidt spekter av film. Jeg er gift med verdens herligste mann, men har ikke (og har ikke planer om) noen barn. Vi eier et hus der vi leier ut to rom, noe som i praksis vil si at vi bor i kollektiv. Visstnok veldig sært i følge folk flest :ler:. Av dyr har jeg sju fisker i et lite akvarium og en undulat som er på ferie hos foreldrene mine i påvente av at vi skal få laget et skikkelig bord som buret kan stå på. Jeg skulle ønske vi kunne ha hund, men jeg er allergis så det går ikke.

*puh* Det for være nok for i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lest en bok som heter "Etter kaffen"?

Nei, den har jeg ikke hørt om. Nå må jeg sjekke den ut!

Uh-Oh - på tide å betale litt husleie til Ciara (for overdren bruk av dagboken  :sjenert: )

Nydelig dikt! :) Er du melankolsk for tiden? Det var en trist stemning i diktet ditt. Takk igjen - det er så spennende å lese diktene dine :)

En formiddagshilsen fra meg. Jeg stikker innom og ser hva dere har herjet med i løpet av natten, og det er jammen meg ikke lite. Bra du betaler leie nostalgia :ler:.

Det blir ikke noe bokreferat fra meg, selv om jeg faktisk har fått lest litt i før leggetid i det siste. Det er nemlig ikke bøker jeg bruker tida på. Søndag kveld leste jeg ferdig siste Nemi-blad (favorittegneserien ja), og i går bladde jeg gjennom et par årganger "Gjør det selv" for å finne artikler om klikk-parkett. På sengen har jeg de siste par dagene lest i "Norsk Hagetidend". Veldig greit å tømme hodet med når dagen er over, men kanskje ikke så spennende for dere å høre om ;). Det positive er at jeg sakte men sikkert kommer gjennom bunken min av magasiner som jeg må få lest, og dermed frigjør jeg (etterhvert) tid til å lese bøker.

Selv om jeg ikke har tid til å se gjennom alle spørsmålene over tenkte jeg at jeg kunne bidra litt med å fortelle om meg selv. Jeg er 28 år, jeg bor i Tromsø, jeg har hovedfag i informatikk, og har jobbet ett år på et prosjekt der målet er å undersøke hvor bra (eller dårlig) websider er for mennesker med ulike utviklingshemminger. Jeg er (som dere skjønner) hageinteressert og bokinteressert. I tillegg er jeg glad i god vin (årets ferie var en sykkeltur i Rioja) og liker et veldig vidt spekter av film. Jeg er gift med verdens herligste mann, men har ikke (og har ikke planer om) noen barn. Vi eier et hus der vi leier ut to rom, noe som i praksis vil si at vi bor i kollektiv. Visstnok veldig sært i følge folk flest :ler:. Av dyr har jeg sju fisker i et lite akvarium og en undulat som er på ferie hos foreldrene mine i påvente av at vi skal få laget et skikkelig bord som buret kan stå på. Jeg skulle ønske vi kunne ha hund, men jeg er allergis så det går ikke.

*puh* Det for være nok for i dag!

Så morsomt å vite mer om deg, Fakse :) Interessant at du både driver med informatikk og hagebruk, det er jo veldig forskjellig, men utfyller hverandre sikkert bra? ;) Sykkeltur i Rioja høres helt fantastisk ut! Har hatt lyst til å dra på sykkelferie lenge, kanskje på tide å få gjort noe med det :) Synes det høres ut som et spennende liv dere lever, med hybelboerne deres - det må være sosialt! Koselig at du er lykkelig gift også - trodde riktignok det var jeg som hadde verdens herligste mann (for det er han, selv om han er sløv med oppvasken i blant ;)), men der tok jeg altså feil ;):ler: Merkelig forresten, jeg visste ikke at du bor i Tromsø, men har likevel forbundet nicket "Fakse" med nordnorsk - pussig :)

Artig dagbok. Jeg blir snikleser fremover. :-D

:velkommen: Det er bare å sniklese så mye du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Klarte å slette det første jeg skrev :sur: Jeg prøver en gang til...

Surikater??!! Det har jeg aldri hørt om!!  :ler: *må sjekke på nett*  :sjenert:

Hvorfor liker du ikke våren, Ciara? Er du plaget med allergi eller noe? Eller er det bare vår-stemningen du ikke liker? Jeg er ganske glad i våren selv, men det er ikke favoritten, nei...  ;)

I dag har vi fått MASSE snø her i Bergen, og jeg har vært ute og kastet snøballer  :overrasket:  :ler: Synes jeg hørte på radioen at det var kommet snø i Oslo i dag også, stemmer det??

Det er en reklame på TV med surikater. Husker ikke hva det er reklame for, men det er et kort innslag hvor det står noen surikater i ørkenen og holder på å sovne. Så de står og svaier og vipper med hodet :ler: Utrolig søte :)

Jeg er ikke det spor allergisk ;) Men om våren så smelter det snø og det er vått... Og så er det enten for varmt eller for kaldt, så jeg klarer aldri å kle meg riktig. I tillegg HATER jeg solskinn på våt asfalt, klarer ikke å forklare det, det er bare ekkelt :ler: Rar, jeg? ;) Liker heller ikke sånne hauger med møkkete snø og gruskorn som smelter. I tillegg løper folk rundt og påstår at de ELSKER våren, og det er dråpen for meg ;) Usj!

Det snødde i går, men det la seg ikke, det var borte etter få timer. Her i byen var det bare et tynt lag. Så nå håper jeg på mer snø og kulde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Nydelig dikt!  Er du melankolsk for tiden? Det var en trist stemning i diktet ditt. Takk igjen - det er så spennende å lese diktene dine

Jo, jeg er som oftest alltid ganske melankolsk jeg ;) - dette diktet har jeg skrevet for et par år siden... jeg poster en blanding av gammelt og nytt, jeg har ikke postet de virkelig "triste" diktene ennå :ler: og de er det ganske mange av :overrasket:;)

Det er en reklame på TV med surikater. Husker ikke hva det er reklame for, men det er et kort innslag hvor det står noen surikater i ørkenen og holder på å sovne. Så de står og svaier og vipper med hodet  Utrolig søte

Haha - den har jeg ikke sett, eller iallefall ikke lagt merke til... sender de den ennå? Hva er det reklame for? Skal prøve å følge bedre med fra nå av ;)

Jeg er ikke det spor allergisk  Men om våren så smelter det snø og det er vått... Og så er det enten for varmt eller for kaldt, så jeg klarer aldri å kle meg riktig. I tillegg HATER jeg solskinn på våt asfalt, klarer ikke å forklare det, det er bare ekkelt  Rar, jeg?  Liker heller ikke sånne hauger med møkkete snø og gruskorn som smelter. I tillegg løper folk rundt og påstår at de ELSKER våren, og det er dråpen for meg  Usj!

Solskinn på våt asfalt? :overrasket: den var ny :ler:

liker ikke sånne hauger med møkkete snø jeg heller - lite pent :forvirret:

Det snødde i går, men det la seg ikke, det var borte etter få timer. Her i byen var det bare et tynt lag. Så nå håper jeg på mer snø og kulde

vi har masssse snø :overrasket:;)

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggriser som har snø :) Tror jeg skal lage meg kakao nå. Da blir jeg varm og får tilfredsstilt godtebehovet på en gang ;)

Surikatreklamen er en reklame for Canal Digital. Den går i hvert fall på tv3 :)

Vil gjerne lese et virkelig trist dikt etterhvert også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også fikk jeg kriminelt lyst på vafler!  :overrasket:  :overrasket:  :overrasket:

da skal du få vaffel-diktet mitt... ;)

Au!

vaffelhjerterøre

vokser under 

jernets massive skall

at slik en myk og føyelig masse 

kan løfte så tungt 

synes absolutt umulig

men den kan

hjerter i munnen

jeg kan ikke vente

det brenner i magen

uutholdelig smerte!

men også søtt og 

dirrende deilig

og tenk, før neste hjerte 

er ferdig..

har jeg allerede glemt 

alt jeg akkurat lærte

om den 

ubehagelig besværlige

vaffelhjertesmerte

A. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det var et flott dikt! Så utrolig koselig og sjarmerende. Og jeg fikk ikke mindre lyst på vafler nå! :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke melk. Men da vet jeg hva jeg skal lage i morgen :)

Nå har jeg surfet lenge... men det var deilig å ikke gjøre noe fornuftig :) Må jobbe hele morgen uansett. Tror jeg skal sette meg i stua med musikk og tente lys og slappe ordentlig av før jeg legger meg :)

Sees i morgen, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke vafler.

Men jeg synes det er imponerende at du kan skrive et helt dikt om vafler Nostalgia.

Hva jobber du med? Mener du arbeid eller studier Ciara?

Jeg la forresten ut en link til "Etter kaffen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke vafler.

Men jeg synes det er imponerende at du kan skrive et helt dikt om vafler Nostalgia.

Hva jobber du med? Mener du arbeid eller studier Ciara?

Jeg la forresten ut en link til "Etter kaffen".

Liker du ikke vafler? :overrasket: Det er jo SÅ godt jo!! :sjarmor:

"Etter kaffen", ser bra ut, jeg fører den herved opp på listen!! ;)

Har ikke melk. Men da vet jeg hva jeg skal lage i morgen

Tror jeg også må lage det i morgen... hehe

Og det er DIN feil altså, Ciara!! - tenk å friste en uskyldig Bergenser på den måten *tsk-tsk!!* :ler:;)

Ha en riktig super-fin vaffel-dag i morgen!!

Anette ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...