Gå til innhold

IVF SØSKENFORSØK 2020


VeronicaAmanda

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Titori skrev:

Hei, ny her. Har et barn på 4 år, som ble til naturlig og uten problemer :) Prøvde lenge på nummer to uten å lykkes, og av ulike grunner (operasjoner og div), kan jeg nå ikke lenger bli gravid naturlig. Er derfor i gang med IVF.

Fikk ut veldig mange egg, men tre ble befruktet. Hadde innsett i dag. De sa at det ikke var av topp kvalitet, men at de ikke ville satt inn et de ikke hadde troen på. De vurderte å sette inn to, men endte på ett. Mest sannsynlig ingen på frys..

Mistet litt troen nå, prøver å tenke positivt, men er ikke så enkelt hele tiden. Har vært en lang prosess allerede med mye greier.. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å skrive her, men trengte å få det ut til noen som forstår :) ❤️ til alle 

Masse lykke til.

Det kan høres ut som dette kanskje ikke går rette veien

 Nå vet jeg ikke om du går gjennom ivf i det offentlige eller privat.

Men personlig gjorde det offentlige og da riksen,  en veldig dårlig jobb med oss.

Dem satte inne dårlige egg, egg som hadde stoppet opp osv. 

Vi er nå gjennom ivf i det private og allerede etter ett ivf forsøk, fikk vi hele 4 blastocyster på frys.

 

Håper det klaffer for dere ;) lykke til 

Anonymkode: 80b40...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Masse lykke til.

Det kan høres ut som dette kanskje ikke går rette veien

 Nå vet jeg ikke om du går gjennom ivf i det offentlige eller privat.

Men personlig gjorde det offentlige og da riksen,  en veldig dårlig jobb med oss.

Dem satte inne dårlige egg, egg som hadde stoppet opp osv. 

Vi er nå gjennom ivf i det private og allerede etter ett ivf forsøk, fikk vi hele 4 blastocyster på frys.

 

Håper det klaffer for dere ;) lykke til 

Anonymkode: 80b40...7d3

Takk for svar. Det er det offentlige, men ikke riksen. Jeg må bare tenke positivt og tro at de hjelper oss på best mulig måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2020 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Du kan prøve offentlig men tror det beste for din del er privat.  

Anonymkode: 80b40...7d3

Nå søkte jeg gjennom fastlegen. Så får vi se. Jeg gikk privat, og er superfornøyd med hvordan alt ble. Men nå er jeg permitert og privat er ikke noe alternativ akkurat nå😫

Anonymkode: 5d84a...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 17.48, Maaaren skrev:

Hei! Jeg er 37 år, har en på 14 mnd 🥰 fra før (ivf ferskt forsøk) og skal i gang med fryseforsøk på Riksen i oktober 😬. Vi har to embryo som er fryst ned sammen, og hvis de overlever skal de settes inn sammen 👯‍♂️. Lurer sånn på om det sier noe om kvaliteten? Har dere alle fått vite hvor god kvalitet/hvor mange celledelinger embryoene hadde hatt før innsett? Kan ikke huske de sa noe om det når de ble fryst ned 🤔

Hei 😊 vi skal igang med fryseforsøk på søsken nå, i november hvis alt går som det skal. Vi har tre fryste egg, to som er fryst sammen og ett som er fryst alene. Av det legen sa til oss, er det normal prosedyre å sette inn to egg hvis de er fryst tidlig. Våre er dag 2, og dermed lavere sannsynlighet for at de fester seg. Mindre vanlig å sette inn to blasto.

Fikk personlig litt sjokk da hun sa de ville sette inn to, trodde det var noe de gjorde rimelig sjeldent i det offentlige. Er litt stressa for at begge skal feste seg, da det satt på første forsøk sist. Men mannen min og jeg er enige om at vi heller vil ha tvillinger enn ingen resultat 😅 men skummelt, det er det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Juni15 skrev:

Hei 😊 vi skal igang med fryseforsøk på søsken nå, i november hvis alt går som det skal. Vi har tre fryste egg, to som er fryst sammen og ett som er fryst alene. Av det legen sa til oss, er det normal prosedyre å sette inn to egg hvis de er fryst tidlig. Våre er dag 2, og dermed lavere sannsynlighet for at de fester seg. Mindre vanlig å sette inn to blasto.

Fikk personlig litt sjokk da hun sa de ville sette inn to, trodde det var noe de gjorde rimelig sjeldent i det offentlige. Er litt stressa for at begge skal feste seg, da det satt på første forsøk sist. Men mannen min og jeg er enige om at vi heller vil ha tvillinger enn ingen resultat 😅 men skummelt, det er det..

Jeg har begge gangene nå blitt gravid på to dagers 😅 men ja er veldig sjeldent å sette inn to egg i det offentlige så må kanskje være lite tro på at begge skal feste seg. Skjønner at det er skummelt! Skal dere prøve den som er fryser alene først?

Anonymkode: 8667b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begge gangene nå blitt gravid på to dagers 😅 men ja er veldig sjeldent å sette inn to egg i det offentlige så må kanskje være lite tro på at begge skal feste seg. Skjønner at det er skummelt! Skal dere prøve den som er fryser alene først?

Anonymkode: 8667b...d5c

Jeg spurte legen om det samme, om vi kunne sette inn først det ene, og hvis det ikke var vellykket kunne vi ta to. Men hun sa at de helst ville tine de doble først, og hvis en av de ikke overlevde opptining kom de til å tine den single i samme prosess. Så de ønsker helst å sette inn to hos oss tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Juni15 skrev:

Hei 😊 vi skal igang med fryseforsøk på søsken nå, i november hvis alt går som det skal. Vi har tre fryste egg, to som er fryst sammen og ett som er fryst alene. Av det legen sa til oss, er det normal prosedyre å sette inn to egg hvis de er fryst tidlig. Våre er dag 2, og dermed lavere sannsynlighet for at de fester seg. Mindre vanlig å sette inn to blasto.

Fikk personlig litt sjokk da hun sa de ville sette inn to, trodde det var noe de gjorde rimelig sjeldent i det offentlige. Er litt stressa for at begge skal feste seg, da det satt på første forsøk sist. Men mannen min og jeg er enige om at vi heller vil ha tvillinger enn ingen resultat 😅 men skummelt, det er det..

Det er ikke uvanlig å sette inn 2 i det offentlige. Jeg er bare 27 år, og har satt inn 2 egg 2 ganger. Ikke blitt gravid enda

 

Av erfaring er ikke eggene så gode i kvalitet når man gjør ivf i det offentlige. Dem sluntrer unna på laboratoriumet. 

 

Ble gravid på første forsøk i det private.

Anonymkode: 80b40...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 7.36, Juni15 skrev:

Hei 😊 vi skal igang med fryseforsøk på søsken nå, i november hvis alt går som det skal. Vi har tre fryste egg, to som er fryst sammen og ett som er fryst alene. Av det legen sa til oss, er det normal prosedyre å sette inn to egg hvis de er fryst tidlig. Våre er dag 2, og dermed lavere sannsynlighet for at de fester seg. Mindre vanlig å sette inn to blasto.

Fikk personlig litt sjokk da hun sa de ville sette inn to, trodde det var noe de gjorde rimelig sjeldent i det offentlige. Er litt stressa for at begge skal feste seg, da det satt på første forsøk sist. Men mannen min og jeg er enige om at vi heller vil ha tvillinger enn ingen resultat 😅 men skummelt, det er det..

Samme med oss, ble gravid på første forsøk forrige gang, og litt panikk på om det skulle bli to nå 🤪 Jeg kunne godt tenkt meg tvillinger forrige gang, men samboeren min har barn fra før, så hvis det blir to nå ender vi med 4 (!!) stk 😅😱 Alle her har vært dag to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 15.14, Maaaren skrev:

Samme med oss, ble gravid på første forsøk forrige gang, og litt panikk på om det skulle bli to nå 🤪 Jeg kunne godt tenkt meg tvillinger forrige gang, men samboeren min har barn fra før, så hvis det blir to nå ender vi med 4 (!!) stk 😅😱 Alle her har vært dag to. 

Jeg også kunne godt tenkt meg tvillinger første gang, men når jeg merket hvor slitsomt én er, vet jeg ikke om jeg fikser to samtidig 🙈 (joda, overlever det nok 😂). Skal dere i gang med forsøk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Juni15 skrev:

Jeg også kunne godt tenkt meg tvillinger første gang, men når jeg merket hvor slitsomt én er, vet jeg ikke om jeg fikser to samtidig 🙈 (joda, overlever det nok 😂). Skal dere i gang med forsøk nå?

Ja, venter på mens for å starte på Progynova nå. Planlagt innsett i uke 43. Spent på hvordan det blir å gjøre dette med en mini fra før. Krysser fingrene for lite bivirkninger 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det noen her som har hatt TIN på riksen? Ringer de uansett på morgenen eller bare hvis det er noe feil? Ringer de klokka 1115, slik det står i appen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er så lei, lei, lei. Lei av å vente. Lei av medisiner. Lei av avbrutte forsøk. 
 

Og jeg er babysyk. Jeg har lenge vært «klar» for et nytt barn, men nå begynner denne intense babysyken å melde seg. En veninne har nettopp fått barn, og det er vel det som har utløst det. Jeg misunner henne den fantastiske nyfødttiden! Permisjon der alt handler om å være mor! Å kose og dulle med babyen sin (tenker ikke så mye på alt det utmattende😅). 
 

Vi er i prosessen, men alt tar tid. Og man har jo ingen garantier. Forsøkene ian bli avbrutt igjen. Eller de kan bli gjennomført men at man bare ikke blir gravid. Det er så mye som kan gå galt. Det er så vanskelig å vente i uvissheten. Tørr ikke å håpe for mye, da kan man bli skuffa. Likevel så tenker man jo, planlegger ubevisst. 
 

Jeg håper det snart er min tur til å gå gravid igjen! Jeg vil så gjerne få oppleve det å få et barn en gang til. Og jeg vil så gjerne gi gullet vårt et søsken. Sukk. 

Anonymkode: 10475...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei, lei, lei. Lei av å vente. Lei av medisiner. Lei av avbrutte forsøk. 
 

Og jeg er babysyk. Jeg har lenge vært «klar» for et nytt barn, men nå begynner denne intense babysyken å melde seg. En veninne har nettopp fått barn, og det er vel det som har utløst det. Jeg misunner henne den fantastiske nyfødttiden! Permisjon der alt handler om å være mor! Å kose og dulle med babyen sin (tenker ikke så mye på alt det utmattende😅). 
 

Vi er i prosessen, men alt tar tid. Og man har jo ingen garantier. Forsøkene ian bli avbrutt igjen. Eller de kan bli gjennomført men at man bare ikke blir gravid. Det er så mye som kan gå galt. Det er så vanskelig å vente i uvissheten. Tørr ikke å håpe for mye, da kan man bli skuffa. Likevel så tenker man jo, planlegger ubevisst. 
 

Jeg håper det snart er min tur til å gå gravid igjen! Jeg vil så gjerne få oppleve det å få et barn en gang til. Og jeg vil så gjerne gi gullet vårt et søsken. Sukk. 

Anonymkode: 10475...0b2

Skjønner deg så godt! Her fikk vi negativt svar på blodprøve i dag etter TIN forsøk. Nytt forsøk på nyåret. Gruver meg til hormoner igjen, samtidig som jeg er sykt utålmodig for å komme i gang. Og kjenner også på det der med at mini burde få søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere? 

Vi skulle ha fryseforsøk nå i oktober/november. Men det visste seg at klinikken har glemt å sende meg brev, så når jeg meldte inn første syklusdag var det allerede for sent 😕 Nå skal vi vente på neste syklus. Vet at det er kun en måned, men så frustrerende 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 13.38, Coffee1234 skrev:

Går det an å få søsken dersom man velger rikshospitalet? Vi er et lesbisk par. 

Vi holder i alle fall på med søskenforsøk på riksen nå, men jeg tror kanskje jeg har lest at dette kommer an på om de har kapasitet. Jeg hadde tatt en telefon din for å spørre, hvis dette er viktig for dere. Det er alltid stor pågang på telefonen, men trykk på at de skal ringe dere tilbake, så gjør de det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...