Gå til innhold

IVF SØSKENFORSØK 2020


VeronicaAmanda

Anbefalte innlegg

Lage ny tråd for oss som ikke helt passer inn på ordinær «ivf» tråd💜😊 Forstår at det er sårt for mange som holder på med ivf som er barnløs og «chatte» med oss som allerede er så heldige som allerede har barn - men ønsker flere💜🥰🙏🏻
 

Jeg skal ringe inn til riksen når mensen dukker opp i begynnelsen av februar for å få oppstart dato på medisiner. 
 

Blir forsøk nr 2. Var igjennom første forsøk i november 2019 - ble gravid men mistet😔 ingenting på fryst, så må igjennom ny runde....

 

Flere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker deg lykke til med søskenforsøk. Utrolig trist at du mistet. 😢 Synes ikke det er et problem i ivf-tråden at noen har barn fra før? Har alltid vært fin stemning der. 🌞Nesten det eneste stedet på KG/prøvere og ufrivillig barnløse jeg orker være/skrive. 

Anonymkode: 81e27...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker deg lykke til med søskenforsøk. Utrolig trist at du mistet. 😢 Synes ikke det er et problem i ivf-tråden at noen har barn fra før? Har alltid vært fin stemning der. 🌞Nesten det eneste stedet på KG/prøvere og ufrivillig barnløse jeg orker være/skrive. 

Anonymkode: 81e27...55d

Er en fin tråd, men fikk ganske fort på tampen i fjor «tips/beskjed» om å sjekke opp tråden om ivf-søskenforsøk. Derfor jeg lager ny for 2020💜

Vil ikke såre noen, ivf i seg selv er en tøff og brutal behandling... Og vil ikke «syte» når jeg er så heldig at jeg har barn fra før💜😔

Ja, er oppriktig lei meg......😔 ønsker meg så sårt et barn til. Håper på et mirakel i 2020🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hiver meg med her. ☺️
vi har et barn på 2,5 år fra før som kom av seg selv, og er i gang med søskenforsøk i Porsgrunn. Vært gjennom ett forsøk (avbrutt forsøk etter egguttak) i november, og startet på ny runde med medisiner i dag.. 🤞🏼
 

håper på mange solskinnshistorier her inne, og håper at denne tråden blir en tråd hvor det er rom for å snakke om både oppturer og nedturer, gode ord og støttende ord, og at man kan føle seg som en del av «noe» ❤️ lykke til alle sammen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, sekundærinfertil skrev:

Hei, hiver meg med her. ☺️
vi har et barn på 2,5 år fra før som kom av seg selv, og er i gang med søskenforsøk i Porsgrunn. Vært gjennom ett forsøk (avbrutt forsøk etter egguttak) i november, og startet på ny runde med medisiner i dag.. 🤞🏼
 

håper på mange solskinnshistorier her inne, og håper at denne tråden blir en tråd hvor det er rom for å snakke om både oppturer og nedturer, gode ord og støttende ord, og at man kan føle seg som en del av «noe» ❤️ lykke til alle sammen!

Så spennende med medisin start😊 hvor stor dose / hvilke typer skal du bruke? 
 

Hvorfor avbrutt forsøk? 
 

Ja, her skal vi ha en god tone❤️❤️❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VeronicaAmanda skrev:

Er en fin tråd, men fikk ganske fort på tampen i fjor «tips/beskjed» om å sjekke opp tråden om ivf-søskenforsøk. Derfor jeg lager ny for 2020💜

Vil ikke såre noen, ivf i seg selv er en tøff og brutal behandling... Og vil ikke «syte» når jeg er så heldig at jeg har barn fra før💜😔

Ja, er oppriktig lei meg......😔 ønsker meg så sårt et barn til. Håper på et mirakel i 2020🙏🏻

Det var leit. Ja, jeg husker det ble opprettet en ivf-søskentråd i fjor, og at jeg tenkte det var dumt hvis vi mistet alle fine og erfarne folk som var i den opprinnelige tråden, som jeg tenkte var for alle. Er jo sikkert uansett fint for dere som kan dele en del av de samme tankene å ha en egen tråd. 😃
 

Jeg føler med deg! Det er brutalt. Har mistet selv, flere ganger. Du syter ikke ❤️

Anonymkode: 81e27...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var leit. Ja, jeg husker det ble opprettet en ivf-søskentråd i fjor, og at jeg tenkte det var dumt hvis vi mistet alle fine og erfarne folk som var i den opprinnelige tråden, som jeg tenkte var for alle. Er jo sikkert uansett fint for dere som kan dele en del av de samme tankene å ha en egen tråd. 😃
 

Jeg føler med deg! Det er brutalt. Har mistet selv, flere ganger. Du syter ikke ❤️

Anonymkode: 81e27...55d

Fint å høre at jeg ikke er i «veien» for deg inne på den vanlige ivf tråden, men har full forståelse for at noen er ekstra sårbare når vi snakker om «ønsket om flere barn...» 

Det handler jo aldri om at jeg er utakknemlig.... Min datter er den største gaven og velsignelsen i livet mitt🥰💜
 

Ja, var veldig brutalt og kjente en stor tomhetsfølelse i ukene i etterkant... Nå håper jeg på et nytt mirakel💜🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg har også barn fra før av som kom til på første prøving, uten IVF. Var dessverre ikke så heldige at alt gikk bra under fødsel pga sykehusfeil, så vi tilbrakte veldig mye tid på nyfødtintensiven, jeg holdt på og blø ihjel og barselperioden var preget både av tiden på NI og dårlig form pga blodtap. Ønsker meg så utrolig masse et «normalt» keisersnitt og en normal barseltid. Har masse skader etter sist fødsel, så her ble det IVF som må til. Så får vi se om det fester seg en liten spire og at vi er så heldige å få søsken til ungen vår 😊

Legger til: vi har vært prøvere siden mai 2018 og har første forsøk (ICSI) nå. 

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg har også barn fra før av som kom til på første prøving, uten IVF. Var dessverre ikke så heldige at alt gikk bra under fødsel pga sykehusfeil, så vi tilbrakte veldig mye tid på nyfødtintensiven, jeg holdt på og blø ihjel og barselperioden var preget både av tiden på NI og dårlig form pga blodtap. Ønsker meg så utrolig masse et «normalt» keisersnitt og en normal barseltid. Har masse skader etter sist fødsel, så her ble det IVF som må til. Så får vi se om det fester seg en liten spire og at vi er så heldige å få søsken til ungen vår 😊

Legger til: vi har vært prøvere siden mai 2018 og har første forsøk (ICSI) nå. 

Så forferdelig😔 stakkars deg❤️

Jenta mi er en spontan graviditet syklusen ETTER et mislykket ivf forsøk i Juni 2011. Er sekundær uforklarlig barnløs..... Var uforklarlig første gang også, ble gravid etter 3år med prøving forrige gang. 

Hvorfor får dere ICSI? Hvor langt i prosessen er du?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
34 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Så forferdelig😔 stakkars deg❤️

Jenta mi er en spontan graviditet syklusen ETTER et mislykket ivf forsøk i Juni 2011. Er sekundær uforklarlig barnløs..... Var uforklarlig første gang også, ble gravid etter 3år med prøving forrige gang. 

Hvorfor får dere ICSI? Hvor langt i prosessen er du?😊

Det har jeg lest flere som har opplevd. Sier de om det kan ha noe med hormonstimuleringen i forkant av IVF-forsøket å gjøre, selv om de ikke tør å si det sikkert? Trist å miste :( Var en fin artikkel om det på NRK (tror jeg) i dag. Har dere prøvd lenge denne gangen?

Vi startet nettopp, så vi hadde uttak forrige uke og innsett denne uka. :) Neste mandag igjen kan jeg ta en blodprøve. Veldig spennende (men har ikke store forhåpninger). Jeg er faktisk litt usikker på hvorfor vi får ICSI. Har ikke fått noe godt svar 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Geirfuglen Så spennende😍🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Masse lykke til! 
 

Kan jo spekulere om hormonene i forkant kan ha en effekt. Har ikke brukt prevensjon siden fødsel i Mars 2012, og ikke blitt gravid. Prøvd aktivt i litt over 3,5år nå😔 men ingenting skjer. Veldig glad for at vi fikk innvilget søskenforsøk, har ikke råd til å gå privat.....

Ble jo gravid i November, så har jo evnen med litt hjelp🤞🏻🙏🏻 Så får håpe det går ved neste forsøk💜💜💜💜🙏🏻

Endret av VeronicaAmanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 21.21, VeronicaAmanda skrev:

Så spennende med medisin start😊 hvor stor dose / hvilke typer skal du bruke? 
 

Hvorfor avbrutt forsøk? 
 

Ja, her skal vi ha en god tone❤️❤️❤️🥰

Ble avbrutt forsøk sist fordi jeg var understimulert, og de fikk ut kun 1 egg, som ikke lot seg befrukte, så det var ikke noe å sette tilbake igjen. 
 

Står på 187,5 IU Menopur og Fyremadel.

☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sekundærinfertil skrev:

Ble avbrutt forsøk sist fordi jeg var understimulert, og de fikk ut kun 1 egg, som ikke lot seg befrukte, så det var ikke noe å sette tilbake igjen. 
 

Står på 187,5 IU Menopur og Fyremadel.

☺️

Så kjedelig😔 håper virkelig du responderer bedre nå🤞🏻🙏🏻💜

Jeg må ha store doser for å respondere, gikk på Gonal-F 300IE og 400IE. Neste runde må jeg rett på 400-450IE for å få ut nok egg😳😔 Er tøft for kroppen, og dyrt.... Gikk over egenandelen på første forsøk😳

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Så kjedelig😔 håper virkelig du responderer bedre nå🤞🏻🙏🏻💜

Jeg må ha store doser for å respondere, gikk på Gonal-F 300IE og 400IE. Neste runde må jeg rett på 400-450IE for å få ut nok egg😳😔 Er tøft for kroppen, og dyrt.... Gikk over egenandelen på første forsøk😳

 

Ja, det håper jeg og. Men synes ikke de økte så veldig mye på dosen min, så jeg er redd for at det ikke er nok.. Men time will tell 🤞🏼
 

åå, såpass ja! Ja, det er dyrt.. Men forhåpentligvis verdt det ❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sekundærinfertil skrev:

Ja, det håper jeg og. Men synes ikke de økte så veldig mye på dosen min, så jeg er redd for at det ikke er nok.. Men time will tell 🤞🏼
 

åå, såpass ja! Ja, det er dyrt.. Men forhåpentligvis verdt det ❤️🤞🏼

Du må jo bare stole på legene🙏🏻🥰💜 

Jeg har amh på 9, så lite eggreserver. Er den eneste «feilen» funnet her. Så derfor jeg må på høy dose 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Så «godt» med denne tråden! Vi har en nydelig ivf gutt på 8 måneder og ønsker å komme i gang med søskenforsøk i år. Det blir ikke før til høsten da jeg må få av meg minst 15 kilo som henger igjen etter et langt, tøft svangerskap og en tøft keisersnitt. Blir nok ikke veldig aktiv her før vi starter prosessen, men kommer til å følge med på tråden ☺️ 

Etter lang tid som prøvene og dessverre en dramatisk exu når vi først fikk det til, ble det ivf på oss. Det klaffet på utrolig nok på første forsøk i 2018 og vi har i tillegg en liten eskimo som venter tålmodig på oss på riksen. 
Hvordan er prosessen med fryseforsøk kontra ferskforsøk? Hvor stor sannsynlighet er det for at embryoet overlever tining?

Endret av Frk.Pøls
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Frk.Pøls skrev:

Hei dere!

Så «godt» med denne tråden! Vi har en nydelig ivf gutt på 8 måneder og ønsker å komme i gang med søskenforsøk i år. Det blir ikke før til høsten da jeg må få av meg minst 15 kilo som henger igjen etter et langt, tøft svangerskap og en tøft keisersnitt. Blir nok ikke veldig aktiv her før vi starter prosessen, men kommer til å følge med på tråden ☺️ 

Etter lang tid som prøvene og dessverre en dramatisk exu når vi først fikk det til, ble det ivf på oss. Det klaffet på utrolig nok på første forsøk i 2018 og vi har i tillegg en liten eskimo som venter tålmodig på oss på riksen. 
Hvordan er prosessen med fryseforsøk kontra ferskforsøk? Hvor stor sannsynlighet er det for at embryoet overlever tining?

Har dessverre ingen erfaring med små eskimoer❄️🤷🏼‍♀️ Aldri vært heldig nok å fått på frys... Håper noen andre vet?🙈

Gratulerer med en liten keiser💙😍 Så koselig med baby i hus🥰 misunnelig🥰 

Kos dere masse i tiden fremover...Den går så alt for fort😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Har dessverre ingen erfaring med små eskimoer❄️🤷🏼‍♀️ Aldri vært heldig nok å fått på frys... Håper noen andre vet?🙈

Gratulerer med en liten keiser💙😍 Så koselig med baby i hus🥰 misunnelig🥰 

Kos dere masse i tiden fremover...Den går så alt for fort😊

Tusen takk 🥰 det går fort ja! Mye kos med en liten en i hus❤️ Håper vi får gleden av enda en liten en til neste år!🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Frk.Pøls skrev:

Tusen takk 🥰 det går fort ja! Mye kos med en liten en i hus❤️ Håper vi får gleden av enda en liten en til neste år!🤗

Håper virkelig dere får det til❤️🤞🏻 
 

Var ikke tilbud om søskenforsøk når min var liten, å privat har vært for dyrt (helt ærlig). Så vi har kost oss masse som en liten familie på 3🥰💜 

Men håper jo inderlig at det vil gå ann å få til en søster eller bror til min lille❤️🤞🏻 Er kun 33år, så alderen er på min side👍🏻
 

Vært igjennom en liten kur med Letrozol tabletter. Var på fertilitetssenteret igår for UL. 
Livmor så perfekt ut etter SA og det lå 2 kjempefine og perfekte folikkelposer der nede😅 en på hver side...... Faktisk ALDRI OPPLEVD å ha to modne eggposer til EL, så det blir spennende😂😂🤞🏻 Tvillinger hadde vært skjebnens ironi føler vi🥰😅😂

Skal ta eggløsnings-sprøyte idag og hjemmelekse ett par dager😳😂

Begynner på progesteron støtte på fredag❤️ Tester ut dette nå.. om ikke må vi inn på nytt IVF forsøk med medisin start i slutten av Februar.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Håper virkelig dere får det til❤️🤞🏻 
 

Var ikke tilbud om søskenforsøk når min var liten, å privat har vært for dyrt (helt ærlig). Så vi har kost oss masse som en liten familie på 3🥰💜 

Men håper jo inderlig at det vil gå ann å få til en søster eller bror til min lille❤️🤞🏻 Er kun 33år, så alderen er på min side👍🏻
 

Vært igjennom en liten kur med Letrozol tabletter. Var på fertilitetssenteret igår for UL. 
Livmor så perfekt ut etter SA og det lå 2 kjempefine og perfekte folikkelposer der nede😅 en på hver side...... Faktisk ALDRI OPPLEVD å ha to modne eggposer til EL, så det blir spennende😂😂🤞🏻 Tvillinger hadde vært skjebnens ironi føler vi🥰😅😂

Skal ta eggløsnings-sprøyte idag og hjemmelekse ett par dager😳😂

Begynner på progesteron støtte på fredag❤️ Tester ut dette nå.. om ikke må vi inn på nytt IVF forsøk med medisin start i slutten av Februar.... 

Spennende dager fremover for dere da! 😄 Jeg er også 33 forresten!

hva slags tabletter er letrozol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...