Gå til innhold

IVF SØSKENFORSØK 2020


VeronicaAmanda

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Semydfe skrev:

Så fint å høre! Gratulerer så mye!

Gir håp i ventetiden 😊

Må innrømme at ventetiden føles lang. Skal teste senere denne måneden fordi klinikken tester ut litt andre medisinene enn jeg har tatt tidligere + at jeg tar ovitrelle senere. 

Det skjønner jeg.. Prøver de med HCG-støtte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Blåklokke8 skrev:

Det skjønner jeg.. Prøver de med HCG-støtte? 

Progynova (østrogen) - 3 per dag.
Crinone (progesteron) - morgen og kveld.
Gonapeptyl (nedregulering) - 1 injeksjon
1.mars ovitrell (12 klikk) - 1 injeksjon (sent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blåklokke8 skrev:

Blir spennende å se om det gir resultater😃 krysser fingre og tær for deg☺️

Tusen takk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
1 time siden, Blåklokke8 skrev:

Hvordan går det med deg?

Fikk positiv test på søndag kveld og blodprøve i går bekreftet hjemmetesten ❤

Nesten så jeg ikke tørr å tro på det. Så nå er det bare å håpe at den lille klamrer seg fast der inne 🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Semydfe skrev:

Fikk positiv test på søndag kveld og blodprøve i går bekreftet hjemmetesten ❤

Nesten så jeg ikke tørr å tro på det. Så nå er det bare å håpe at den lille klamrer seg fast der inne 🙏

Åååååååå, så fantastisk!!!😍❤️ Jeg har tenkt masse på deg. Gratulerer så mye!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Blåklokke8 skrev:

Åååååååå, så fantastisk!!!😍❤️ Jeg har tenkt masse på deg. Gratulerer så mye!!! 

Tusen takk!

Vi prøver å venne oss til tanken og på å tørre å være glade ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn samme innlegg her som i IKM mars:

Da ser det dessverre ut til at lille spiren ikke har klart å klamre seg fast. 1 uke og 2 dager etter positiv test fikk jeg i morges en kjempeblødning. Har spottet bittelitt noen dager i forkant. Har hatt flere SA før og det ser likt ut. Bortsett fra at jeg egentlig ikke har noe særlig med smerter.

Nå er jeg så bunnløst lei meg. Pga at skolene er stengt, har jeg vært tett på datteren min med hjemmeskole i hele dag. Har måttet holde alt inni meg slik at ikke hun blir påvirket. Nå kom mannen endelig hjem og jeg kunne gå på badet for å "dusje" og gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2020 den 18.24, Semydfe skrev:

Legger inn samme innlegg her som i IKM mars:

Da ser det dessverre ut til at lille spiren ikke har klart å klamre seg fast. 1 uke og 2 dager etter positiv test fikk jeg i morges en kjempeblødning. Har spottet bittelitt noen dager i forkant. Har hatt flere SA før og det ser likt ut. Bortsett fra at jeg egentlig ikke har noe særlig med smerter.

Nå er jeg så bunnløst lei meg. Pga at skolene er stengt, har jeg vært tett på datteren min med hjemmeskole i hele dag. Har måttet holde alt inni meg slik at ikke hun blir påvirket. Nå kom mannen endelig hjem og jeg kunne gå på badet for å "dusje" og gråte.

Å nei💔 vet ikke hva jeg skal si annet enn at jeg forstår at dette må være fryktelig tøft og sårt❤️  
 

sender mange trøsteklemmer❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere her? Skal selv igang med søskenforsøk fra frys med innsett i slutten av mai 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 38138...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi ønsker å komme i gang med søskenforsøk etter sommeren. Vi har 2 fryseforsøk igjen fra vårt første forsøk som ga oss en nydelig datter. Noen her som holder til Riksen som er i gang med fryseforsøk? Hvor lang tid tok det før dere fikk starte?

 

Lurer også på en ting når det gjelder antall forsøk i det offentlige, har man fortsatt rett på totalt 3 uttak selvom man fikk et barn fra første uttak? Aldri helt skjønt om det er 3 forsøk per barn eller totalt..

 

Lykke til, alle sammen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 26.4.2020 den 11.10, Lullii skrev:

Hei!

Vi ønsker å komme i gang med søskenforsøk etter sommeren. Vi har 2 fryseforsøk igjen fra vårt første forsøk som ga oss en nydelig datter. Noen her som holder til Riksen som er i gang med fryseforsøk? Hvor lang tid tok det før dere fikk starte?

 

Lurer også på en ting når det gjelder antall forsøk i det offentlige, har man fortsatt rett på totalt 3 uttak selvom man fikk et barn fra første uttak? Aldri helt skjønt om det er 3 forsøk per barn eller totalt..

 

Lykke til, alle sammen❤️

Hei :) jeg har ingen svar på spørsmålene dine, men er i samme situasjon. Vi ble gravid på første forsøk på Riksen i mai 2018, og har to fryseforsøk. Vi har så smått begynt å tenke på at vi kunne starte fryseforsøk over sommeren, og lurer litt på om vi burde bli henvist før sommeren så vi er inne i systemet når de starter opp etter ferien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2020 den 20.44, Juni15 skrev:

Hei :) jeg har ingen svar på spørsmålene dine, men er i samme situasjon. Vi ble gravid på første forsøk på Riksen i mai 2018, og har to fryseforsøk. Vi har så smått begynt å tenke på at vi kunne starte fryseforsøk over sommeren, og lurer litt på om vi burde bli henvist før sommeren så vi er inne i systemet når de starter opp etter ferien :) 

Så spennende! Jeg ringte Riksen for å høre litt, og hun sa at dersom man ønsker å starte rett etter sommeren, burde man søke nå 😊 Ventetiden var opp til 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lullii skrev:

Så spennende! Jeg ringte Riksen for å høre litt, og hun sa at dersom man ønsker å starte rett etter sommeren, burde man søke nå 😊 Ventetiden var opp til 3 måneder.

Takk for svar 😊 vet du hvordan prosessen for å bli henvist er for søskenforsøk? Husker de sa noe om det da vi var på tidlig UL der, men det er jo to år siden, så husker ikke 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Juni15 skrev:

Takk for svar 😊 vet du hvordan prosessen for å bli henvist er for søskenforsøk? Husker de sa noe om det da vi var på tidlig UL der, men det er jo to år siden, så husker ikke 🙈

Jeg kontaktet bare Porsgrunn på Crypho 😊 måtte fylle ut noen papirer, så så legen på saken å ble satt opp 

Anonymkode: 38138...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kontaktet bare Porsgrunn på Crypho 😊 måtte fylle ut noen papirer, så så legen på saken å ble satt opp 

Anonymkode: 38138...172

Hva er Crypho? :) kanskje jeg kan sende inn en melding på Min helse, hvis jeg fortsatt har de inne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Juni15 skrev:

Hva er Crypho? :) kanskje jeg kan sende inn en melding på Min helse, hvis jeg fortsatt har de inne der.

Det er nye kommunikasjonsplattform for Porsgrunn. Er som en sikker chat/meldings plattform men at alt blir kryptert 😊

Anonymkode: 38138...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Juni15 skrev:

Takk for svar 😊 vet du hvordan prosessen for å bli henvist er for søskenforsøk? Husker de sa noe om det da vi var på tidlig UL der, men det er jo to år siden, så husker ikke 🙈

Fikk beskjed om å få legen til å sende inn en henvisning for søskenforsøk, så skulle jeg kontakte Riksen etterpå mens jeg venter på svar på henvisningen 😊 Litt usikker på hvorfor jeg skulle kontakte dem i mellomtiden da, så tar bare et steg om gangen i denne prosessen 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...