Gå til innhold

IVF SØSKENFORSØK 2020


VeronicaAmanda

Anbefalte innlegg

Ble «negativ forsøk» dette...😔 testet Negativt idag (selv om syklusen min er 2 dager forsinket) men er nok bare litt tull i kroppen etter medisin-bruk og en SA de siste 4 mnd😔

Må melde inn til Riksen når mensen kommer.... Så da blir det en ny ivf runde på meg med start denne syklusen🤞🏻❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Ble «negativ forsøk» dette...😔 testet Negativt idag (selv om syklusen min er 2 dager forsinket) men er nok bare litt tull i kroppen etter medisin-bruk og en SA de siste 4 mnd😔

Må melde inn til Riksen når mensen kommer.... Så da blir det en ny ivf runde på meg med start denne syklusen🤞🏻❤️❤️❤️

Det var veldig trist å høre! Sender deg en god klem :klem:

Jeg har 6 dager til test. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet i dag tidlig. 5 dager etter innsett av blasto (ferskforsøk). Men jeg tør ikke helt slippe jubelen løs da det fortsatt er veldig tidlig, og før opprinnelig testdato.. og jeg hadde SA i fjor sommer i uke 9.. Men må krysse fingrene for at dette kan utvikle seg til en positiv reise for 2020 🤞🏼

EED94318-1EDB-40CD-B561-7D6E32FAFBF7.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sekundærinfertil skrev:

Jeg testet i dag tidlig. 5 dager etter innsett av blasto (ferskforsøk). Men jeg tør ikke helt slippe jubelen løs da det fortsatt er veldig tidlig, og før opprinnelig testdato.. og jeg hadde SA i fjor sommer i uke 9.. Men må krysse fingrene for at dette kan utvikle seg til en positiv reise for 2020 🤞🏼

EED94318-1EDB-40CD-B561-7D6E32FAFBF7.jpeg

Så spennende, ser lovende ut😍 tvi tvi 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VeronicaAmanda skrev:

Så spennende, ser lovende ut😍 tvi tvi 🤞🏻

Tusen tusen takk 🤞🏼🤞🏼😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom 🩸 😔 sendte melding til Riksen på min journal nå for oppstart til nytt forsøk. Spent og nervøs... 
 

Ønsker dere alle en fin morsdag🥰💜 Her nytes dagen med mannen og prinsessa vår💜 Livet er velsignet, kan ikke glemme det midt oppi det hele🥰🙏🏻

27992E02-FCA7-4BE7-A3E5-326665D5E9F5.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.2.2020 den 10.16, sekundærinfertil skrev:

Jeg testet i dag tidlig. 5 dager etter innsett av blasto (ferskforsøk). Men jeg tør ikke helt slippe jubelen løs da det fortsatt er veldig tidlig, og før opprinnelig testdato.. og jeg hadde SA i fjor sommer i uke 9.. Men må krysse fingrene for at dette kan utvikle seg til en positiv reise for 2020 🤞🏼

EED94318-1EDB-40CD-B561-7D6E32FAFBF7.jpeg

Hvordan går det?❤️
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med Riksen i dag, begynner på nesespray 1.mars😊 Uttak uka før påske👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Hvordan går det?❤️
 

 

Jo takk det går bra! ☺️ Tok en digital på mandag ☺️

98420D31-8FF3-44A6-A05E-23684933E5FE.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Jeg snakket med Riksen i dag, begynner på nesespray 1.mars😊 Uttak uka før påske👍🏻

Så spennende! Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sekundærinfertil skrev:

Jo takk det går bra! ☺️ Tok en digital på mandag ☺️

98420D31-8FF3-44A6-A05E-23684933E5FE.jpeg

Gratulerer så mye🌹♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Jeg snakket med Riksen i dag, begynner på nesespray 1.mars😊 Uttak uka før påske👍🏻

Det var gode nyheter 👏Er det lang protocol? Har ikke brukt nesespray, men jeg hadde kort forrige gang. 

Jeg har testet i dag. Dessverre ble resultatet negativt 😔 Har fått beskjed om å slutte med alle medisin og ringe inn når menstruasjonen melder seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 12.11, Livet.er.magisk skrev:

Det var gode nyheter 👏Er det lang protocol? Har ikke brukt nesespray, men jeg hadde kort forrige gang. 

Jeg har testet i dag. Dessverre ble resultatet negativt 😔 Har fått beskjed om å slutte med alle medisin og ringe inn når menstruasjonen melder seg. 

Jeg skal ha lang protokoll med nesespray først for nedregulering før jeg stimuleres opp. Skal på høydose 450ie fra første dag nå😳😩 blir nok tøft......  Tipper 14-16 dager på nesespray og like lenge på sprøyter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.2.2020 den 16.59, sekundærinfertil skrev:

Jo takk det går bra! ☺️ Tok en digital på mandag ☺️

98420D31-8FF3-44A6-A05E-23684933E5FE.jpeg

Gratulerer såååå mye❤️❤️❤️❤️🙏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Flere som driver med søskenforsøk nå? Jeg er endelig i gang med frys i naturlig syklus. Fin folikkel på 19mm i dag. Skal sette eggeløsningssprøyte i morgen tidlig. Innsett av blasto mandag! Jeg er SÅ spent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blåklokke8 skrev:

Hei! Flere som driver med søskenforsøk nå? Jeg er endelig i gang med frys i naturlig syklus. Fin folikkel på 19mm i dag. Skal sette eggeløsningssprøyte i morgen tidlig. Innsett av blasto mandag! Jeg er SÅ spent. 

Så spennende. Masse lykke til❤️
Jeg begynner med ferskforsøk nr 2 om ikke lenge... Begynner på nesespray 1.Mars, uttak uka før påske🐥💛

Gru/gleder meg til å begynne igjen. Håper det er verdt det❤️🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Så spennende. Masse lykke til❤️
Jeg begynner med ferskforsøk nr 2 om ikke lenge... Begynner på nesespray 1.Mars, uttak uka før påske🐥💛

Gru/gleder meg til å begynne igjen. Håper det er verdt det❤️🤞🏻

Spennende!❤️ Forstår godt den gru/gledingen. Masse lykke til til deg også💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner man ut hvor langt på vei man er når det er IVF? Skal jeg fortsatt regne fra første dag i siste mens, frem til OUL?
Eller befruktningsdag (altså egguttak) +14 dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sekundærinfertil skrev:

Hvordan regner man ut hvor langt på vei man er når det er IVF? Skal jeg fortsatt regne fra første dag i siste mens, frem til OUL?
Eller befruktningsdag (altså egguttak) +14 dager? 

For min del regnet jeg 14 dager (tiden før «EL», frem til egguttak) + antall dager embryoet var (for min del 5 dager siden det var blasto). Så den var 2+5 når den ble satt inn og 4+5 ved testdato. I kalenderen er det bare å regne seg tilbake sånn at du får riktig mtp hvor mange uker+dager du er på vei, hvis du feks skal legge det inn i apper og sånn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som har søkt søskenforsøk ved riksen? Hvordan ble dere henvist? Direkte fra fastlege, eller måtte dere gjennom gynekolog?

Grunnen til at jeg spør er at fastlegen min virket usikker, og jeg har time hos han for å få henvisning om litt. Vi fikk en jente etter IVF og utredning ved riksen nå i november, så ville i utgangspunktet kanskje tenke at det var unødvendig å gå gjennom gynekolog så kort tid etter sist behandling?

Ser at riksen skriver at henvisning må inneholde opplysning om ovarialreserve (serum AMH eller antral follicle count). Dersom det holder med AMH er vel det bare en blodprøve som man ikke trenger dra til gynekolog for å ta? 

 

 

Anonymkode: 12815...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...