Gå til innhold

IVF SØSKENFORSØK 2020


VeronicaAmanda

Anbefalte innlegg

På 20.2.2020 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre her som har søkt søskenforsøk ved riksen? Hvordan ble dere henvist? Direkte fra fastlege, eller måtte dere gjennom gynekolog?

Grunnen til at jeg spør er at fastlegen min virket usikker, og jeg har time hos han for å få henvisning om litt. Vi fikk en jente etter IVF og utredning ved riksen nå i november, så ville i utgangspunktet kanskje tenke at det var unødvendig å gå gjennom gynekolog så kort tid etter sist behandling?

Ser at riksen skriver at henvisning må inneholde opplysning om ovarialreserve (serum AMH eller antral follicle count). Dersom det holder med AMH er vel det bare en blodprøve som man ikke trenger dra til gynekolog for å ta? 

 

 

Anonymkode: 12815...1bf

 

Kan ikke svare deg helt på spm da jeg aldri har gått offentlig, kun privat. AMH kan man ta hos fastlegen eller på nærmeste lab. Fastlegen kan skrive ut rekvisisjon. Jeg fikk barn med ivf i starten av 2019, driver med søskenforsøk nå. Fikk beskjed om at jeg ikke trengte nye blodprøver fordi det var kort tid siden forrige forsøk, men som sagt er dette privat. Rart om du trenger ny AMH-prøve hvis den ikke var veldig lav forrige gang.

Anonymkode: d020e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen
12 minutter siden, Blåklokke8 skrev:

Fått satt inn en kjempefin blasto i dag. Krysser fingrene😱🤞🏼

Masse lykke til! 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg på innsett om 3 timer og sette inn blasto. 4 og siste forsøk privat, så håper virkelig spiren graver seg ned i livmorveggen denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Semydfe skrev:

Her skal jeg på innsett om 3 timer og sette inn blasto. 4 og siste forsøk privat, så håper virkelig spiren graver seg ned i livmorveggen denne gangen.

Masse Lykke til 🥰 jeg krysser fingrene fo at det funker.

Anonymkode: 80b40...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Masse Lykke til 🥰 jeg krysser fingrene fo at det funker.

Anonymkode: 80b40...7d3

Tusen takk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Semydfe skrev:

Her skal jeg på innsett om 3 timer og sette inn blasto. 4 og siste forsøk privat, så håper virkelig spiren graver seg ned i livmorveggen denne gangen.

Lykke til!! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prøverpåny skrev:

Lykke til!! ☺️

Takk ❤

Innsett gikk fint og nå sitter jeg på toget hjem fra klinikken.

Har hatt embryoscope for første gang, så har sett film fra utviklingen av embryoene.  Av 7 gode egg har kun et embryo utviklet seg til topp kvalitet.

Har et embryo til som skal følges med på til i morgen, men de trodde ikke det hadde god nok kvalitet til å kunne fryses.

Vente til testdag blir en prøvelse som alltid (09.03.20).

Endret av Semydfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Semydfe skrev:

Her skal jeg på innsett om 3 timer og sette inn blasto. 4 og siste forsøk privat, så håper virkelig spiren graver seg ned i livmorveggen denne gangen.

Masse lykke til!!! ❤️❤️❤️❤️Skal krysse fingrene for deg. Jeg har testdag 04.03.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blåklokke8 skrev:

Masse lykke til!!! ❤️❤️❤️❤️Skal krysse fingrene for deg. Jeg har testdag 04.03.

Tusen takk, og i like måte ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Semydfe skrev:

Takk ❤

Innsett gikk fint og nå sitter jeg på toget hjem fra klinikken.

Har hatt embryoscope for første gang, så har sett film fra utviklingen av embryoene.  Av 7 gode egg har kun et embryo utviklet seg til topp kvalitet.

Har et embryo til som skal følges med på til i morgen, men de trodde ikke det hadde god nok kvalitet til å kunne fryses.

Vente til testdag blir en prøvelse som alltid (09.03.20).

Gratulerer med vellykket innsett! Har veldig lyst til å teste embryoskop ved et evt neste forsøk, om ikke annet enn å se når de faller fra. 
Føles som verdens lengste dager frem til testdag 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, prøverpåny skrev:

Gratulerer med vellykket innsett! Har veldig lyst til å teste embryoskop ved et evt neste forsøk, om ikke annet enn å se når de faller fra. 
Føles som verdens lengste dager frem til testdag 😩

Får håpe det ikke blir nødvendig med nytt forsøk og embryoskop. Var veldig interessant å se delingen og når de falt fra, og laben kunne fortelle at det var enklere for dem å velge riktig embryo. 

Vi får begge bare smøre oss med tålmodighet frem til testdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Som dere vet satt jeg inn 5 dagers blasto på mandag, frys i naturlig syklus. I går sjekket jeg om Ovitrelle var ute av kroppen, noe den var og jeg testet helt blendahvitt.. greide ikke la være å teste i dag- TESTEN VAR POSITIV?😳  Selvfølgelig svakt, men tydelig strek. er ikke det litt for tidlig til å kunne teste positivt? krysser fingrene for at det ikke er kjemisk. IKM er tirsdag, testdag onsdag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende!

Trenger ikke å være for tidlig.

Vent et par dager og sjekk igjen ❤

Prøver meg på et forsiktig gratulerer 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Semydfe skrev:

Å så spennende!

Trenger ikke å være for tidlig.

Vent et par dager og sjekk igjen ❤

Prøver meg på et forsiktig gratulerer 

 

Testet i dag og streken var enda tydeligere.. Nå skal jeg vente til testdag før jeg sjekker igjen. Så redd for å få mensen. Virker for godt til å være sant å bli gravid på både første fersk og første frys... 

hvordan går det med deg? Lange dager når du venter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blåklokke8 skrev:

Testet i dag og streken var enda tydeligere.. Nå skal jeg vente til testdag før jeg sjekker igjen. Så redd for å få mensen. Virker for godt til å være sant å bli gravid på både første fersk og første frys... 

hvordan går det med deg? Lange dager når du venter?

Så fint å høre! Gratulerer så mye!

Gir håp i ventetiden 😊

Må innrømme at ventetiden føles lang. Skal teste senere denne måneden fordi klinikken tester ut litt andre medisinene enn jeg har tatt tidligere + at jeg tar ovitrelle senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...