Gå til innhold

IVF SØSKENFORSØK 2020


VeronicaAmanda

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Sisssi skrev:

Fikk 7 egg ut og 7 befruktet, 1 satt inn på dag 3 og så fikk vi en blasto på frys 🥰 

Positiv test i går 🥰

Gratulerer så masse ;) Hvilken klinikk hører du til?

Anonymkode: 80b40...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Sisssi skrev:

Fikk 7 egg ut og 7 befruktet, 1 satt inn på dag 3 og så fikk vi en blasto på frys 🥰 

Positiv test i går 🥰

Gratulerer 😍 så fantastisk! 

Anonymkode: 10475...0b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ultralyd på fredag viste MANGE eggposer, men de var litt små. Måtte en ekstra dag på sprøyter, men med lavere dose. 💉
 

Eggløsningssprøyte i kveld og uttak på tirsdag! Så måtte de se an om jeg fikk sette inn på fredag eller om jeg må fryse alt.. Aner ikke hvordan dette med overstimulering funker. Veldig spent på om de får ut egg, eller om det bare er tomme eggposer.. Husker fra sist at jeg hadde mange flere poser enn faktiske egg. 
 

Men jeg håper på mange gode egg ut og innsett på fredag! Men vet ikke om det er realistisk.. Synes hele prosessen er tung, og vil helst ikke måtte gå gjennom den en eneste gang til! 🥺 

Anonymkode: 10475...0b2

Krysser fingrene for deg og håper du får sette inn og eventuelt når noen på frys! 
 

ja prosessen er veldig tung. Syns også det er skummelt med at man ikke kan bli noe som helst forkjølet uten at det blir avbrutt å man må vente enda lengre..

Anonymkode: 8667b...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Gratulerer så masse ;) Hvilken klinikk hører du til?

Anonymkode: 80b40...7d3

Takk 🥰 

 

Hører til Hausken i Bergen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal akkurat i gang med søskenforsøk. Begynner på menupur i kveld. Sist satt spiren på forsøk nr 2, hååper den sitter på første denne gangen 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Lillemy886 said:

Vi skal akkurat i gang med søskenforsøk. Begynner på menupur i kveld. Sist satt spiren på forsøk nr 2, hååper den sitter på første denne gangen 🤩

Lykke til 🤞🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen! :) Uttak i går, så er spent på dagene fremover nå.. 🤞 Innsett på fredag 😊

Anonymkode: 10475...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg! 
 

Fikk ei jente i juni 2019. Vi har tre blastocyst på frys og ønsker å komme igang med søskenforsøk ila høsten. Jeg sluttet å amme for snart en måned siden. Men er det noen som har erfaring med å påbegynne nytt søskenforsøk uten å ha fått mens tilbake? Manglende mens/lange sykluser er et av mine problemer. Etter et forsøk våren 2018, som endte i SA, fikk jeg gå på,P-piller bare for å en slags syklus. Det samme sommeren 2018, for å ikke måtte evig lenge før jeg fikk nytt forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Butter skrev:

Melder meg inn her jeg! 
 

Fikk ei jente i juni 2019. Vi har tre blastocyst på frys og ønsker å komme igang med søskenforsøk ila høsten. Jeg sluttet å amme for snart en måned siden. Men er det noen som har erfaring med å påbegynne nytt søskenforsøk uten å ha fått mens tilbake? Manglende mens/lange sykluser er et av mine problemer. Etter et forsøk våren 2018, som endte i SA, fikk jeg gå på,P-piller bare for å en slags syklus. Det samme sommeren 2018, for å ikke måtte evig lenge før jeg fikk nytt forsøk. 

Du må nok få mens tilbake før du kan starte opp. Men tror det finnes noe medisiner du kan ta i håp om å fremskynde mens.

 

Men du fødte for over 1 år siden og har enda ikke fått mens tilbake?

Det hørtes enormt lenge ut, selv med amming

Anonymkode: 80b40...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må nok få mens tilbake før du kan starte opp. Men tror det finnes noe medisiner du kan ta i håp om å fremskynde mens.

 

Men du fødte for over 1 år siden og har enda ikke fått mens tilbake?

Det hørtes enormt lenge ut, selv med amming

Anonymkode: 80b40...7d3

Jeg fikk heller ikke mens før barnet var 13 mnd. Tror det er helt normalt 😉 

Ta kontakt med klinikken, så lenge du har sluttet å amme, så kan de nok hjelpe deg :) 

Anonymkode: 10475...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sterke damer!! Ikke annet å si..

Jeg tenker vi er kjempe heldige som har tilgang på hjelp. Men fytti det er tøft!💪

Jeg er 33 år og hadde mitt første Prøverørsforsøk i 2018 - innsett og mislykket. Heldige er vi som fikk ei datter på forsøk to. 
Nå er vi I gang med søskenforsøk. Ble gravid på første forsøk, men endte i spontanabort. Andre forsøk fikk jeg en annen type medisin (menopur + Gonal-f). som resulterte i ett umodent egg. Tredje forsøk ble og et nederlag - men vi hadde så troen; fikk ut hele syv egg!! Fire modne, Tre ble befruktet. Planlagt innsett på dag fem. På dag fem fikk vi telefonen om at innsett ble avbrutt...Ingen av de tre befrukta eggene hadde videre delt seg.

Det jeg skal frem til er; vi har totalt seks forsøk. Tre for første barn og tre for søsken. Har jeg feil!? Og jeg har nå på søskenforsøket hatt totalt et fullført forsøk (altså ett innsett). MEN legen ringte meg i dag. Sa jeg hadde dårlige egg og at hvis jeg ikke til neste forsøk fikk ut flere modne egg som delte seg, ville han vurdere å avslutte min plass som prøverørspasient. 

Har noen opplevd dette??? Jeg har blitt gravid to ganger før - så jeg forstår ikke helt dette, og er helt knust.
 

Har vi ikke krav på tre fullførte forsøk, eller er det noe jeg har misforstått? 
 

Takknemlig for alle svar ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må nok få mens tilbake før du kan starte opp. Men tror det finnes noe medisiner du kan ta i håp om å fremskynde mens.

 

Men du fødte for over 1 år siden og har enda ikke fått mens tilbake?

Det hørtes enormt lenge ut, selv med amming

Anonymkode: 80b40...7d3

Ja, regner med jeg må få mens tilbake, men hadde håpet de kunne sette meg på p- piller eller noen andre medikamenter for å få mens tilbake.

Ja, det er lenge. Jeg har i mange år slitt med sjelden menstruasjon og laaange sykluser, men hadde håpet å få mens tilbake før det var gått et år ☹️.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk heller ikke mens før barnet var 13 mnd. Tror det er helt normalt 😉 

Ta kontakt med klinikken, så lenge du har sluttet å amme, så kan de nok hjelpe deg :) 

Anonymkode: 10475...0b2

Takk for svar. Ja, jeg håper virkelig de kan hjelpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Jeg er 37 år, har en på 14 mnd 🥰 fra før (ivf ferskt forsøk) og skal i gang med fryseforsøk på Riksen i oktober 😬. Vi har to embryo som er fryst ned sammen, og hvis de overlever skal de settes inn sammen 👯‍♂️. Lurer sånn på om det sier noe om kvaliteten? Har dere alle fått vite hvor god kvalitet/hvor mange celledelinger embryoene hadde hatt før innsett? Kan ikke huske de sa noe om det når de ble fryst ned 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk ikke vite noe om kvaliteten.. Spurte selv om celledelingen på de som ble fryst. Der to ble fryst i lag hos meg var de ikke like mye delt, så mistenker at det ene ikke anses som optimalt :) 

Anonymkode: 10475...0b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal søke om søsken forsøk, men er 39 år. Må jeg gå privat eller kan jeg søke på riksen? 

Anonymkode: 5d84a...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Skal søke om søsken forsøk, men er 39 år. Må jeg gå privat eller kan jeg søke på riksen? 

Anonymkode: 5d84a...4c5

Du kan prøve offentlig men tror det beste for din del er privat.  

Anonymkode: 80b40...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny her. Har et barn på 4 år, som ble til naturlig og uten problemer :) Prøvde lenge på nummer to uten å lykkes, og av ulike grunner (operasjoner og div), kan jeg nå ikke lenger bli gravid naturlig. Er derfor i gang med IVF.

Fikk ut veldig mange egg, men tre ble befruktet. Hadde innsett i dag. De sa at det ikke var av topp kvalitet, men at de ikke ville satt inn et de ikke hadde troen på. De vurderte å sette inn to, men endte på ett. Mest sannsynlig ingen på frys..

Mistet litt troen nå, prøver å tenke positivt, men er ikke så enkelt hele tiden. Har vært en lang prosess allerede med mye greier.. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å skrive her, men trengte å få det ut til noen som forstår :) ❤️ til alle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...