Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Bente1234 skrev:

Det jeg reagerer på at i dette tilfelle er bv og myndigheter veldig flinke med å unngå å bruke politi for å unngå å skremme barna .. men når de henter barn i Norge er det ikke så nøye om det er med 3 uniformerte politi for å hente 1 barn.

Hvorfor det?

Normalt sett har ikke barnevernet total kontroll på innhentingen. Det er etatsamarbeid, der politiet har ansvaret for sikkerheten. 

I dette tilfellet har politiet 100% kontroll på settingen, og det er derfor ingen trusselsituasjon ved innhentingen, slik det er i svært mange andre saker.

Typisk når politiet kommer tre stykk i uniform, så har det en forhistorie. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Bente1234 skrev:

Det jeg reagerer på at i dette tilfelle er bv og myndigheter veldig flinke med å unngå å bruke politi for å unngå å skremme barna .. men når de henter barn i Norge er det ikke så nøye om det er med 3 uniformerte politi for å hente 1 barn.

Hvorfor det?

De har god tid til å planlegge overtakelsen i dette tilfellet.  Moren har de god kontroll over.

i akutte situasjoner må de ta forbehold om at de ikke vet hvordan foreldrene vil reagere, og hvor mye motstand de vil møte. Derfor Må de stille opp mannsterke og uniformert. 

i denne saken her regner jeg med at de kommer i sivil og pågriper på en lite konfronterende måte, av hensyn til barna 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Druid said:

FORMELT sett er Norge svinas hjem uansett hva de gjør. Og nå er det nå en gang slik at vi har vært deltagende i å hindre at hun fikk sitt paradissamfunn. 

Men ingenting av dette forsvarer å hente henne hjem. Det er absolutt ingenting, inklusiv livet til barnet , som forsvarer dette.

Det nærmeste måtte være å respektere lokale myndigheter sitt behov for å bli kvitt disse , så de får muligheten til å bygge opp igjen samfunnet sitt uten å måtte passe på utenlandske terrorister. Men det er der. 

Jeg frykter Erna ikke bare blir sittende , men blir styrket om FrP går ut av regjeringen. Sp har klart signalisert at de ønsker inn i en sentrumsregjering og har avvist en ny rød-grønn regjering, så scenarioet er fort at Sp tar FrP's plass i neste regjering.

"Norske statsborgere som frivillig blir statsborger i et annet land, taper det norske statsborgerskapet automatisk. Det samme gjelder norske statsborgere som ikke har bodd i til sammen 2 år i Norge før fylte 22 år. Disse personene kan imidlertid søke om å beholde det norske statsborgerskapet."

Nei de er ikke norske statsborgere 

"Norske borgere som er straffet for alvorlige handlinger og har utvist fremferd sterkt til skade for Norges vitale interesser, kan fra 1. januar 2019 fradømmes det norske statsborgerskapet. Det er en forutsetning at personen har dobbelt statsborgerskap og var over 18 år da den straffbare handlingen ble begått. Tap av statsborgerskap i slike tilfeller gjelder handlinger begått etter 1. januar 2019."

Siden ISIS ga ut statsborgerskap i "kalifatet" så er de teknisk sett ikke norske statsborgere. 

Det du har er Antirasistisk senter (betalt av norske skatte penger) og div NGO samt interessegrupper som snakker for disse immigrantene\flyktningene som får staten gang på gang til å ta imot disse personene. 

Og vi har folk som deg som snakker for disse folkene som gjør det umulig å ha en rasjonell diskusjon om dette.    

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

"Norske statsborgere som frivillig blir statsborger i et annet land, taper det norske statsborgerskapet automatisk. Det samme gjelder norske statsborgere som ikke har bodd i til sammen 2 år i Norge før fylte 22 år. Disse personene kan imidlertid søke om å beholde det norske statsborgerskapet."

"Norske borgere som er straffet for alvorlige handlinger og har utvist fremferd sterkt til skade for Norges vitale interesser, kan fra 1. januar 2019 fradømmes det norske statsborgerskapet. Det er en forutsetning at personen har dobbelt statsborgerskap og var over 18 år da den straffbare handlingen ble begått. Tap av statsborgerskap i slike tilfeller gjelder handlinger begått etter 1. januar 2019."

Siden ISIS ga ut statsborgerskap i "kalifatet" så er de teknisk sett ikke norske statsborgere. 

Det du har er Antirasistisk senter (betalt av norske skatte penger) og div NGO samt interessegrupper som snakker for disse immigrantene\flyktningene som får staten gang på gang til å ta imot disse personene. 

Og vi har folk som deg som snakker for disse folkene som gjør det umulig å ha en rasjonell diskusjon om dette.    

For å bruke denne lovteksten, må vi anerkjenne ISIS. Da må vi også anerkjenne at ISIS har en rett til sitt handlingsmønster.

Vi kan ikke samtidig behandle dem som terrorister og behandle dem som en rettmessig nasjon. Det er to ting som ikke formelt sett er mulig. 

• Liker 12
Gjest Trykksjakta
Skrevet

Må komme med en liten rettelse av faktafeil i tidligere innlegg. Jeg sa at IS bl.a. halshugger sine ofre. Det stemmer ikke. De skjærer av hodene mens ofrene lever. Ganske stor forskjell. Det er denne typen forbrytelser denne drapskvinnen er medskyldig i.

Beklager feilen.

Skrevet
1 minutt siden, Druid said:

For å bruke denne lovteksten, må vi anerkjenne ISIS. Da må vi også anerkjenne at ISIS har en rett til sitt handlingsmønster.

Så personer som kaster norsk statsborger skap og prøver å rekruttere nye i Norge til Kalifatet, skal beholde norsk statsborgerskap. La meg si dette til deg, jeg ønsker ikke engang muligheten at ISIS terrorister som voldtok og drepte under en lav sko i Syria, Libya og Irak skal vandre i gaten Norge, og disse kvinnene støttet dette fult ut og bør få den samme behandling. Jeg forventer at du ikke hadde vært glad om det flyttet en ISIS familie som hadde vært med i dette grusomme opplegget som nabo. 

Disse personene bør bli tatt hånd om av Syria og Irak som krigsforbrytere, og barna bli adoptert bort.                 

1 minutt siden, Druid said:

Vi kan ikke samtidig behandle dem som terrorister og behandle dem som en rettmessig nasjon. Det er to ting som ikke formelt sett er mulig. 

De dannet stat med pass og egen bank så det holder for meg, at Syria og Irak annekset disse territoriet betyr at de er en del av dem nå. Enten sier vi nei nå, eller så får vi ekstremt svar ifra befolkningen i Norge senere, disse folkene er ikke norske statsborgere siden de ikke kan leve her uten konstant oversyn ifra staten eller ifra befolkningen her så pragmatisk så kan vi ikke ha dem her uten permanent problemer.         

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Så personer som kaster norsk statsborger skap og prøver å rekruttere nye i Norge til Kalifatet, skal beholde norsk statsborgerskap. La meg si dette til deg, jeg ønsker ikke engang muligheten at ISIS terrorister som voldtok og drepte under en lav sko i Syria, Libya og Irak skal vandre i gaten Norge, og disse kvinnene støttet dette fult ut og bør få den samme behandling. Jeg forventer at du ikke hadde vært glad om det flyttet en ISIS familie som hadde vært med i dette grusomme opplegget som nabo. 

Disse personene bør bli tatt hånd om av Syria og Irak som krigsforbrytere, og barna bli adoptert bort.                 

De dannet stat med pass og egen bank så det holder for meg, at Syria og Irak annekset disse territoriet betyr at de er en del av dem nå. Enten sier vi nei nå, eller så får vi ekstremt svar ifra befolkningen i Norge senere, disse folkene er ikke norske statsborgere siden de ikke kan leve her uten konstant oversyn ifra staten eller ifra befolkningen her så pragmatisk så kan vi ikke ha dem her uten permanent problemer.         

Vi er ikke uenige, som du ser av mitt innlegg. Jeg er også enig i at de burde vært tatt hånd om i Syria som krigsforbrytere. Men sånn er det når vi ikke har de nødvendige overnasjonale funksjonen i denne delen av verden.  

Du har bare lite forståelse for det formelle i saken, og hvor ekstremt farlig en del av løsningene dine er.

De formelle reglene er der, ikke bare for vår individuelle sikkerhet, men også for vår geopolitiske. Du argumenterer for synspunkter som vil sette hele verden i brann.  

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Druid said:

Vi er ikke uenige, som du ser av mitt innlegg. Jeg er også enig i at de burde vært tatt hånd om i Syria som krigsforbrytere. Men sånn er det når vi ikke har de nødvendige overnasjonale funksjonen i denne delen av verden.  

Det er ingen mekanismer som er supernasjonale, du har etterkrigs institusjoner og kanskje EU men vi har ingen felles grunnlov\ mangna karta eller en verdens rettinstans (BIS er for banker). De institusjonene som WTO og UN er forstatt underlagt nasjonaltett.       

Du har bare lite forståelse for det formelle i saken, og hvor ekstremt farlig en del av løsningene dine er.

Å hvor farlig er løsningen for Norge? Det formelle er ukjent territorium for Norge som meg bekjent ikke har hanskes med terrorister før i tiden, om du går tilbake i tid så har du politi som klubber ned "dissidenter", samer og blizere er ikke sammenlignbart.      

De formelle reglene er der, ikke bare for vår individuelle sikkerhet, men også for vår geopolitiske. Du argumenterer for synspunkter som vil sette hele verden i brann.  

Det geopolitiske spillet Norge har er oljepenger, selge ut fisk til utlandet og eksportere politikere til div tulle org som Nato og WTO, som ikke tjener til noe formål. Det er folk som deg som har argumentert oss i denne posisjonen, disse personene kom til Norge fordi vi har penger og velferd ikke fordi de ønsket å bli norske eller integrere seg i norsk kultur. Disse folkene som kom hit kom ikke i nød disse var overklasse personer som hadde nok penger til å betale smuglere, det er snakk om menn i militær alder som får resten av familien via familie gjenforenes regler.

Så sitter du å sier til meg at vi må ta inn disse folkene og leve med dette, nei det er nok nå om du ønsker å betale og ta inn disse personene så kan du gjøre av din egen lomme og eget hus, du kan ikke forvente at staten skal gjøre dette for deg. Jeg anser at staten Norge har rett til å nekte folk statsborgerskap om de drar til andre land for å drive terror eller oppholder seg lang tid der.

Du mener at det er bedre at vi brenner enn at de brenner der nede? Norge har prøvd dette eksperimentet og det fungerer ikke med folk som er ekstrem religiøse, det fungerer kjempe fint med øst asiater og andre europeiske land.                   

• Liker 1
Skrevet (endret)

https://www.tv2.no/nyheter/11144554/

Da har terroristen ankommet Norge. Ser også at barna ikke var til stede, så tror dermed at vi kan konkludere med at hennes påstand om at de ikke vil klare seg uten henne bare er løgn.

Endret av Summerbreeze
  • Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Druid skrev:

Jeg frykter Erna ikke bare blir sittende , men blir styrket om FrP går ut av regjeringen. Sp har klart signalisert at de ønsker inn i en sentrumsregjering og har avvist en ny rød-grønn regjering, så scenarioet er fort at Sp tar FrP's plass i neste regjering.

Det var en interessant teori, uten tvil. Men jeg ser ikke for meg H og Sp i samme regjering med Erna som statsminister. Dog jeg ser for meg Krf og V utenfor Stortinget neste år. Det jeg tror er at Frp blir bare styrket hvis de går ut av regjering nå. Erna får seg en skikkelig vekker og mikropartiene i hennes regjering ser at de får mye mindre gjennomslag ved å være i mindretall. Erna mistet iallefall meg som velger som støtter henne som statsminister etter denne og mange andre tabber. Dermed kan jeg ikke stemme for noe parti som kan havne i hennes regjering og gi henne makt. Kan ikke støtte Støre heller og partiene som fører til at han blir statsminister. 

Jeg leste i dag en artikkel i VG hvor Erna argumenterer for beslutningen å hente barnas mor. Argumentene var virkelig tynne. Hun mente det var det moralsk riktige. WTF, sier jeg. Det moralsk riktige er å IKKE hente kvinnen, kun barna. Det var det eneste riktige.

Norge prøvde ikke alle andre muligheter å få barna i trygghet og skapte uheldig presedens slik at ALLE terrorister med norsk statsborgerskap i utlandet kan være sikret retur på skattebetalernes regning bare de har en unge som er syk nok. Jeg leste også justisministerens bekymring at det blir svært vanskelig å bevise kvinnens rolle i IS og at dette vil føre til mildere straff. Det jeg skrev - hun får en symbolsk straff og går fri om ikke veldig lenge, gjenforent med barna. Mareritt uten like. 

• Liker 2
Skrevet

Leser nå at hun har landet i Norge. Utrolig trist nyhet for hele landet.

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg leste også justisministerens bekymring at det blir svært vanskelig å bevise kvinnens rolle i IS og at dette vil føre til mildere straff.

Really???

Dama har lang historie før hun meldte seg til IS. Det finnes beviser på forbrytelser dokumentert på blogg og SMS. Det er jo ikke slik at hu har vært i krig. 
Problemet er ikke at hun ikke kan dømmes, problemet er at vi neppe har hjemmel til den eneste straffereaksjonen som vil fungere: forvaring.

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Druid said:

Really???

Dama har lang historie før hun meldte seg til IS. Det finnes beviser på forbrytelser dokumentert på blogg og SMS. Det er jo ikke slik at hu har vært i krig. 
Problemet er ikke at hun ikke kan dømmes, problemet er at vi neppe har hjemmel til den eneste straffereaksjonen som vil fungere: forvaring.

Hvilken blogg? Du er klar over at hun ikke er en av de to søstrene i Seierstads bok?

Skrevet
4 minutter siden, Pawn Hearts skrev:

Hvilken blogg? Du er klar over at hun ikke er en av de to søstrene i Seierstads bok?

Nei, hun er en av de andre i boka, og en av dem som fikk til de to søstrene til å reise.

• Liker 2
Skrevet
Just now, Druid said:

Nei, hun er en av de andre i boka, og en av dem som fikk til de to søstrene til å reise.

Og bloggen?

Skrevet
Akkurat nå, Pawn Hearts skrev:

Og bloggen?

Åsne seiersted fulgte den, men jeg tror ikke hun linket til den. Jeg mener de er stengt nå.

Skrevet
1 minutt siden, Druid skrev:

Åsne seiersted fulgte den, men jeg tror ikke hun linket til den. Jeg mener de er stengt nå.

Var ikke det Aisha Shezadi? 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Dette blir et tulleargument, iom at Kalifatet til IS selvfølgelig ikke var anerkjent som en egen stat og heller ikke kan dele ut reelle statsborgerskap. Jeg kan finne opp min egen Vampistan og si at jeg nå er både statsborger og president der. Jeg mister fortsatt ikke mitt norske statsborgerskap, siden mitt nye er tull og fanteri. Juridisk sett er hun, og flere med henne, fortsatt norske statsborgere. Selv om du ikke liker det. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Vampen skrev:

Var ikke det Aisha Shezadi? 

Hun fulgte ett helt persongalleri, jeg har ikke boka lenger, så jeg husker ikke navnet. 

Skrevet
Akkurat nå, Druid skrev:

Hun fulgte ett helt persongalleri, jeg har ikke boka lenger, så jeg husker ikke navnet. 

Mye av det som skrives høres i hvert fall mer ut som Aisha Shezadi, som også var gift med Bastian Vasquez, og som også sitter i en leier med et barn og krever at den norske staten skal hente henne hjem. Historiene et altså ganske like, men Shezadi har vært langt mer frittalende og offentlig. Både før hun dro, mens hun levde i «kalifatet» og etter det. Hun har også både blogget, vært på sosiale medier, skrevet leserinnlegg, stilt opp til intervjuet, vært omtalt i To søstre og vært med på å påvirke dem til å dra. Men det er altså ikke Shezadi som er hentet hjem. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...