Gå til innhold

Å kle seg litt ok for mannen er vel ikke så ille? Ref tråden her inne om å kle se litt mer femi.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg setter veldig pris på at damen steller seg og kler seg pent, elegant. Skjørt eller trange jeans. Pen topp. Treningsklær er til trening.:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk kvinnelig svar.  Ingen her har snakket om at man må være stivpyntet hver dag, ellers vil mannen være utro.

Det er heller ikke noe problem med koseklær, men funker med litt parfyme?gre seg på håret for det kanskje? I alle fall en gang eller to i uka. Å kanskje man like så godt droppet joggebuksa og pyntet seg en gang eller to i uka også. Er ikke verre enn det.

Men når hele reaksjonen er hææ??? jeg har en mann jeg, jeg skal jo ikke skjekke opp en mann? Hvorfor skal jeg pynte meg/være fin/femi ? Så får du virkelig skylde deg selv når sexlivet tørker opp og dere blir som søsken.

 

Anonymkode: 6580b...af7

Tittelen på tråden heter " å kle seg ok for mannen".  Jeg bruker 1 time om morgen nesten for å fikse hår og makeup, bruker tusenvis av kroner i året på serumer,hudkremer,osv. Trener 4-6 ganger i uka. Kler meg fint når vi skal ut , på jobb, osv. Reagerer på at flere nevner at det er uhørt da og komme hjem på kvelden og så ta på seg en tights og t-skjorte el joggebukse. Stakkars mann liksom... Mannen min oppfordrer meg til å la huden hvile og ikke bruke sminke i helgen hvis vi ikke skal ut, men jeg gjør det for min egen del ikke for hans del. Om jeg er mutters alene ville jeg sminket meg men fremdeles tatt på "kosebuksa". Jeg har hatt samme stil siden han møtte meg. Han vet hva han gikk til. Det får holde at jeg har en smashing kropp og et pent ansikt og hår. Ingen mann skal ta fra meg kosebuksa😂

Anonymkode: 818cd...b16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/8/2020 at 8:38 PM, AnonymBruker said:

Har man giftet seg med en tomboy kan man ikke forvente å få en femi kone 7 år og 3 unger senere! Skulle tatt seg ut om jeg ba mannen min om at "skulle ønske du kledde deg mer maskulint, slik som den stilige naboen vår...". Det er en fornærmelse!

Anonymkode: 23b7c...48b

Jeg har alltid vært litt jålete og kost meg med det (i eget selskap også). Min eks og far til barna klagde alltid på at jeg ikke gikk mer i bukser og uten høye hæler osv. Etter det ble slutt (av andre årsaker) og jeg treffer på han, sier han at jeg er uimotståelig i kjole og skjørt, og er helt vill i blikket. Etter det var jeg litt forvirret, han sier han siden har møtt daffe damer og ikke forstod hvor heldig han var 😒 jeg fortsetter å kjøre min egen stil, så får menn se å gå etter damer de faktisk liker og ikke forsøke å endre på de etterpå, som du sier, er bare irriterende. Jeg går ikke etter en hipster og forventer at han skal kle seg i Armani dress hele uka.

Anonymkode: b376b...ea8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her.

Jeg har 2 barn. Har vært gift, men når har jeg kjæreste.

Anonymkode: 84f57...9fb

Det er jo litt ironisk at du som er skilt, skal fortelle oss som er gift hvordan vi skal holde på mannen vår.

Anonymkode: d36f7...026

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Ja, det var nok derfor hun pynta seg selv når hun var alene hjemme, fordi hun måtte kjempe om sin plass i livet. Jo, jeg ser sammenhengen, men mener du virkelig at fordi vi (de aller fleste) her i landet har det godt, er det helt greit at man ikke gjør sitt for å vise fram sitt beste, ordne seg litt og eller gjøre en innsats? Jeg tror jeg flytter til Cuba.. Jeg foretrekker være fattig enn å gi blaffen i hvordan jeg tar meg ut, både i forhold til meg selv, og for andre.. 

Anonymkode: d2869...f48

Hva mener du nå? Ingen har bedt deg om å ikke pynte deg. Men du vil flytte til Cuba og være fattig fordi det finnes damer i Norge som ikke er like glad i å pynte seg som deg? 

Jeg er både glad i å pynte meg og glad i kosebukser på hjemmefronten, man trenger ikke være enten eller. Og hva andre gjør spiller da ingen rolle for meg. 

Mannen min pynter seg aldri til hverdags, og har temmelig kjedelig klesstil. Kan takke seg selv om jeg er utro han da? Det blir seriøst for dumt! Jeg har valgt ham som han er.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri pyntet meg for noen av mine kjærester og det har ikke de for meg heller. Vi har hatt et avslappet og fint forhold akkurat slik som vi er. 

Anonymkode: 35d73...5f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg lurer på er hvor flinke menn som har vært i et forhold i mange år er til å vise at de setter pris på at partner gjør en innsats og gir komplimenter. Tror det kan være lett å ta ting for gitt eller kanskje ikke se at man har et ansvar for å holde liv i ting. Eventuelt komme med kritikk eller flåsete kommentarer angående kropp og vekt. 

Det skrives jo mye om kvinner som lar seg forfalle og da fremstilles det omtrent som at kvinner alltid er late og godt vant. Noe som kanskje stemmer noen ganger, men ikke alltid. Tenker uansett at man er tjent med å prøve og forstå hvorfor ting er blitt slik. 

Kan det være at hun føler seg lite attraktiv eller er det det at hun ikke er opptatt av slikt lenger? Eller noe annet? 

Kommuniserer menn angående dette? Og da mener jeg ikke ved å trekke frem hvor flotte andre kvinner er og bruke det som et argument for at man må endre seg. 

I tillegg er det rart i den andre hvor vedkommende alltid hadde kledd seg slik og nå plutselig skulle hun endre stil og se på andre mødre. Man kan ikke forvente at andre skal endre seg bare fordi man selv har endret preferanser. 

Anonymkode: d35aa...958

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2020 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Blir litt sjokkert over svarene i tråden, å ha på seg vanlig klær som en jeans og en genser hjemme er vel ok. Må ikke være en gammel utvasket joggebukse.

Hva er galt med å gjøre litt ekstra ut av det av og til? Der man har en kveld med sin kjære, med litt ekstra spenning og kos. Jeg er i 30-årene, pleier å få besøkt av kjæresten min hver uke. Gjerne fredager, da er vi ferdige med jobb for uken. Da kan jeg fint møte han i skjørt/kjole med stay-ups under som vi begge liker. Mens vi koser oss inntil hverandre i sofaen med kyss og klem, som ender i sex senere såklart. Er så viktig å holde på slik spenning i et forhold, dere som ikke gidder å gjøre dere femi og fin for en mann kan ikke klage den dagen dere blir dumpet eller at det ender i utroskap. Det tar meg knappe 10min å gjøre meg litt fin der jeg føler meg sexy for mannen min 🙂 

Om du bare skal være "fin" og flott mens du finner deg en mann på markedet så har du missforstått, skal et forhold fungere så må du nok gi mer av deg selv enn å kjøre egolinja: "mannen skal drite i hva jeg har på meg". Norske kvinner kan være utrolig egoistiske, ikke rart mange norske menn er redd for å date oss.

-Oppgitt.

Anonymkode: 84f57...9fb

Vent noen år og se om du mener det samme når dere bor sammen, kanskje har barn og hele pakken med dagliglivet😅😉

Selvsagt kan man jo ha en fast kjærestedag der man fokuserer på hverandre og forholdet, men hverdagen treffer de fleste. Mannen og jeg var jo opptatt av å se bra ut for hverandre i begynnelsen, men i dag har vi det aller best når vi er kommet i joggebukse/pysjbukse og behagelig tskjorte sammen på ettermiddag/kveld/helg👏

Han bryr seg ingenting om hvordan jeg kler meg, og ønsker ikke heller at jeg skal fikse meg opp bare for å slenge hjemme. Han elsker meg og tenner på meg i all slags klær, eller helst foretrekker han meg uten, og det hender vi har naken-dater når vi har huset for oss selv. Da er vi naken hele kvelden, spiser, ser tv og koser masse, og vi har selvsagt sex.

 

Anonymkode: d079c...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meg, og liker ikke mannen det, ja så får han finne noen som ikke er meg. Jeg kler meg ikke feminint for en mann. Kler meg i klær jeg liker, ikke klær mannen eller naboen liker. 

Anonymkode: a2dbf...cc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2020 den 20.21, AnonymBruker skrev:

 Da kan jeg fint møte han i skjørt/kjole med stay-ups under som vi begge liker. Mens vi koser oss inntil hverandre i sofaen med kyss og klem, som ender i sex senere såklart. / Det tar meg knappe 10min å gjøre meg litt fin der jeg føler meg sexy for mannen min.  Anonymkode: 84f57...9fb

En slik oppførsel får meg til å tenke på noen som er i "selvstendig næringslivsbransjen" og nei, i min verden er vi såpass naturlig dyriske at vi ikke bryr oss om hva den andre har på seg. Vi bare setter i gang med heftige ludoturneringer med en gang. :lur: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 1.34, Fru Uperfekt skrev:

Kom gjerne med eksempler....

Jeans må ihvertfall passe godt/ha riktig fasong til kroppen for å sitte pent. Å finne flatterende jeans kan være en utfordring. Mye lettere å finne en joggebukse som sitter riktig, da de former seg mer etter kroppen. Og jeg har faktisk aldri skjønt hva det er som er så forferdelig stygt med joggebukser.

https://www.x-life.no/soft-pants-dk-grey-melange

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er viktig å kle seg fint og feminint for sin mann. Hjemme går jeg med komfortable, men pene kjoler. Går også med tights og fine overdeler. Pysjamas blir også brukt men da er det pent. Ingenting gammelt eller slitt. Jeg kjøper også nye plagg hver måned slik at jeg alltid har noe nytt han ser meg i. Menn er veldig visuelle skapninger. Kanskje det har noe med kultur å gjøre, for kvinner i min kultur er veldig opptatt av dette. 

Anonymkode: 1a258...cdb

Ha ha, tights er jo fy-fy, i følge mange her inne! 

Å kjøpe stadig mye klær hver måned og aldri kunne bruke noe som er slitt, er ikke fornuftig verken fra et økonomisk eller miljømessig perspektiv. 

Mulig din man setter pris på at du stadig gar nye fine klær, men mange menn blir også stresset av at kona bruker mye penger på shopping. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 12.08, AnonymBruker skrev:

Uten å mene noe om hvem man kler seg for - vil bare påpeke at alternativene ikke er enten joggebukse eller ukomfortable klær. Jeg synes det er viktig å føle seg OK presentabel selv i sitt eget hjem. Jeg eier ikke en eneste joggebukse, men har hjemmekontor og må/vil kle meg behagelig til hverdags - men likevel kunne dra i butikken uten å måtte skifte.  Det finnes faktisk superkomfortable bukser som er MER behagelig enn løse uformelige joggebusker, sjekk for eksempel bukser fra Robell. (Når jeg skal i kundemøter kler jeg meg forøvrig  i dressbuske eller skjørt, på fest alltid i kjole. Å gå i ullundertøy eller pysjbukse gjør jeg bare på hytta etter skitur). 

Anonymkode: 001d6...192

Det går da fint an å gå i butikken i daffeklær også. Ville aldri giddet å skifte fra joggebukse til "noe ordentlug" bare for å gå i nærbutikken. Ser da også mange andre kunder i butikken i joggebukse o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det har med vane å gjøre. Jeg går i skjørt eller kjole hver dag. På tur har jeg egnede uteklær. Men jeg føler meg ikke bedre eller mer som kvinne hvis noen andre ønsker noe annet. Jeg tenker at menn som er sammen med kvinner i joggebukse/jeans, tiltrekkes av det og synes det ser flott ut. 
 

Har man en basisgarderobe og går for lik stil, er det enkelt og kjapt å kle seg. Bruker lite tid på badet og å kle meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Ja, det var nok derfor hun pynta seg selv når hun var alene hjemme, fordi hun måtte kjempe om sin plass i livet. Jo, jeg ser sammenhengen, men mener du virkelig at fordi vi (de aller fleste) her i landet har det godt, er det helt greit at man ikke gjør sitt for å vise fram sitt beste, ordne seg litt og eller gjøre en innsats? Jeg tror jeg flytter til Cuba.. Jeg foretrekker være fattig enn å gi blaffen i hvordan jeg tar meg ut, både i forhold til meg selv, og for andre.. 

Anonymkode: d2869...f48

Ikke meg du spurte, men ja, selvfølgelig må det være helt greit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus
32 minutter siden, Thyra skrev:

Det går da fint an å gå i butikken i daffeklær også. Ville aldri giddet å skifte fra joggebukse til "noe ordentlug" bare for å gå i nærbutikken. Ser da også mange andre kunder i butikken i joggebukse o.l.

Jeg har en pandabukse i fleece fra Cubus. Jeg kan ikke gå ut med den, så den er kun innenfor husets fire vegger :biggrin: 

Jeg går ikke ut av huset uten å fikse meg sånn at jeg ser ok ut, dvs enten jeans eller kjole. Foretrekker kjole ^^,  Bruker ikke alltid makeup da jeg bare orker ikke sminke på huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Forumhei
På 8.1.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Du kan jo oppdatere svaret ditt når dere har vært samboere i mange år og har fått 3 barn :) 

Anonymkode: 634b6...1a9

Tenkte det samme😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser en del av innleggene her, tenker jeg tilbake på min barndom på 70-tallet.

Hver lørdag kveld kl 17 var alle nybadet, og kledd i søndagstøy, for da var det helg. 

Søndagstøy var kjole for mor og datter, dressbukse og skjorte for far og sønn.

Slik var det over alt i bygda vi bodde.

En kveld, og en dag i uken, kledde vi oss penere enn hva vi ellers gjorde, selv om vi bare skulle være hjemme.  

Gammeldags er det, men kanskje ikke så dumt likevel å bruke klær som skiller mellom hverdag og helg?

Anonymkode: 79301...d07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

En slik oppførsel får meg til å tenke på noen som er i "selvstendig næringslivsbransjen" og nei, i min verden er vi såpass naturlig dyriske at vi ikke bryr oss om hva den andre har på seg. Vi bare setter i gang med heftige ludoturneringer med en gang. :lur: 

Ja, det er nettopp det. Ludoturneringer har aldri trengt å måtte lokkes til:)

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser en del av innleggene her, tenker jeg tilbake på min barndom på 70-tallet.

Hver lørdag kveld kl 17 var alle nybadet, og kledd i søndagstøy, for da var det helg. 

Søndagstøy var kjole for mor og datter, dressbukse og skjorte for far og sønn.

Slik var det over alt i bygda vi bodde.

En kveld, og en dag i uken, kledde vi oss penere enn hva vi ellers gjorde, selv om vi bare skulle være hjemme.  

Gammeldags er det, men kanskje ikke så dumt likevel å bruke klær som skiller mellom hverdag og helg?

Anonymkode: 79301...d07

Var dette vanlig? Hvor i landet snakker vi om da? Var det et kristent miljø? For da vet jeg at søndagsklærne skulle på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer, ikke uventet, en instinktuell motstand mot å gjøre små grep for å gjøre sin mann fornøyd.

"Sånn har jeg alltid vært"

Ja, rent bortsett fra når du var singel og gikk på byen og ville fremstå attraktiv. Da lå joggebuksen hjemme.

Anonymkode: 719e7...26f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...