Gå til innhold

Å kle seg litt ok for mannen er vel ikke så ille? Ref tråden her inne om å kle se litt mer femi.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Sokkar skrev:

Smaken er som baken, heldigvis 😊 eg anser det som å forstå sosiale koder når du er i stand til å kle deg riktig til ulike anledninger. Jeg oppfatter de ikke som kvinner med livsgnist og at de tar seg selv på alvor. 

Mener du at det bryter sosiale koder å ha på pene klær når man ser barna spiller håndball? Virkelig? For jeg har veldig ofte skjørt og pene støvletter når vi er på turneringer. Det er ikke jeg som skal løpe etter en ball. Turneringer er ofte i helgene og jeg drar både på restaurant og besøker venner disse dagene. Mener du jeg skal skifte til tilskuer klær? Og kom i såfall med eksempel på sosialt akseptable antrekk, for jeg vil jo ikke at folk skal flire av mitt antrekk bak ryggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo oppdatere svaret ditt når dere har vært samboere i mange år og har fått 3 barn :) 

Anonymkode: 634b6...1a9

Hei, TS her.

Jeg har 2 barn. Har vært gift, men når har jeg kjæreste.

Anonymkode: 84f57...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, visp skrev:

Sammenligner du deg virkelig med trebarnsmoren?

Jeg har 2 barn selv.

Hvor mange barn du har betyr ingenting i denne saken.

Anonymkode: 84f57...9fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen menneskerett å ha en kone som kler seg feminint.

KG's lov.

Regelen er at som kjærester med få andre bindinger så har man mye sex og gjør en innsats. Antall ikke sexuelle bindinger er omvendt proporsjonal med sex og kjæreste relaterte ting. Med felles huslån og 3 barn kan man droppe sex og dasse. Og mannen bør forbli i forholdet siden det er så mange ANDRE ting som er "viktigere". Derfor kan det å gjøre en innsats på kjæreste fronten droppes helt.

Virker som dette er normalen blant mange kvinner..... Mulig jeg tar feil. 

Anonymkode: a10cd...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt sjokkert over svarene i tråden, å ha på seg vanlig klær som en jeans og en genser hjemme er vel ok. Må ikke være en gammel utvasket joggebukse.

Hva er galt med å gjøre litt ekstra ut av det av og til? Der man har en kveld med sin kjære, med litt ekstra spenning og kos. Jeg er i 30-årene, pleier å få besøkt av kjæresten min hver uke. Gjerne fredager, da er vi ferdige med jobb for uken. Da kan jeg fint møte han i skjørt/kjole med stay-ups under som vi begge liker. Mens vi koser oss inntil hverandre i sofaen med kyss og klem, som ender i sex senere såklart. Er så viktig å holde på slik spenning i et forhold, dere som ikke gidder å gjøre dere femi og fin for en mann kan ikke klage den dagen dere blir dumpet eller at det ender i utroskap. Det tar meg knappe 10min å gjøre meg litt fin der jeg føler meg sexy for mannen min 🙂 

Om du bare skal være "fin" og flott mens du finner deg en mann på markedet så har du missforstått, skal et forhold fungere så må du nok gi mer av deg selv enn å kjøre egolinja: "mannen skal drite i hva jeg har på meg". Norske kvinner kan være utrolig egoistiske, ikke rart mange norske menn er redd for å date oss.

-Oppgitt.

Anonymkode: 84f57...9fb

Selv blir jeg sjokkert over at jeg må pynte meg for å tilfredsstille mannen min. 

Vi har regelmessig sex, kos, nærhet, vi finner hverandre spennende og er like forelsket i hverandre nå, som for ti år siden.

Jeg holder meg i form, er svært veltrent, pen, ren, sprek, osv, den dagen min mann ønsker at jeg i tillegg skal ha på meg skjørt, den dagen må jeg finne meg en ny fyr, jeg ønsker ikke å være sammen med noen som sier noe som helst om hva jeg har på meg. 

Har heller aldri manglet interesse fra det andre kjønn, heller tvert i mot. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helst lyst til å alltid å se ordentlig kledd ut, ren og "ryddig". Kanskje litt ekstra for bare mannen min, noen ganger. Men ellers vil jeg være meg selv i mitt hjem. Det vil jeg at han og skal føle og være, selv om det er noen av hans plagg jeg ikke har sansen for.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

dere som ikke gidder å gjøre dere femi og fin for en mann kan ikke klage den dagen dere blir dumpet eller at det ender i utroskap.

Anonymkode: 84f57...9fb

Klage i den forstand, skal jeg ikke gjøre, nei. Om en mann dumper meg eller er utro pga måten jeg går kledd (hvis det var den eneste grunnen), ville jeg ikke hatt ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert mange av dere som ser fantastiske og freshe ut i joggebukse, hettegenser og null BH (selv om jeg tenker at noen nok befinner seg i en benektelsesfase). Jeg, derimot, ser ut som om jeg kommer rett fra en trailerpark. Puppene henger skjeløyd i hver sin retning, joggebuksa gir meg hengeræv og jeg klarer ikke for mitt bare liv å få den snertne dotten på hodet til å sitte slik Kim Kardashian gjør.

Jeg bruker som regel jeans med stretch eller skjørt, og en bluse, skjorte eller genser - både på jobb og hjemme. Ingenting av dette syns jeg er det minste ukomfortabelt, samtidig som jeg får en liten boost fordi jeg føler meg mer velkledd. Selvfølgelig har dette også en positiv påvirkning på min mann. Når jeg føler meg fin og sexy, syns han jeg er mer fin og sexy også. For meg har det noe med respekt for den andre å gjøre også - at man gjør en liten innsats for å se grei ut.

De gangene jeg går i joggebukse/pysj er kun på morgenen i helgene. Og aller helst når jeg er alene (samtidig som jeg ber en bønn om at jeg ikke snubler i dørstokken og må bli hentet i ambulanse.) 

Anonymkode: f7a46...fc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hele premisset er merkelig. Hvorfor skal jeg ikke kle meg ordentlig for meg selv? Hvorfor skal jeg måtte tilfredstille en mann med min klesstil? Dessuten: hva er ordentlig og ikke ordentlig? Så lenge klærne er hele og rene, det er jo selvsagt et poeng. 

Det handler også om hva man trives i. Jeg er en ordentlig kjoledame og kan gå med det alltid. Da føler jeg meg fin. Med bukser må jeg "styre" mer ifht snitt/tilbehør før jeg syns jeg ser ok ut. Det gjør selvsagt noe med min "utstråling" når jeg er kledd i det ene eller det andre. MEN: JEG skal ikke bestemme eller fortelle ei dame som trives best i bukser at "du er mer feminin/ser beder ut med kjole" for det gjør hun ikke nødvendigvis når det er bukser hun føler seg fjong i. Og jeg tviler sterkt på at hun framstår mer tiltalende for sin mann om hun ifører seg kjole fordi det skal være mer "feminint" og samtidig føler seg som en klovn fordi hun må gå i kjole....

Jeg eier ikke joggebukser og har aldri gått i treningstøy bortsett fra på trening. Men jeg kler meg i klær som jeg liker og som JEG føler meg vel i. Når jeg føler meg vel, så tar jeg meg også bedre ut/godt nok for mannen. Det har hendt at han har kommentert noe jeg har kjøpt, slik at jeg forstår at akkurat den fargen/det mønsteret syns ikke han er noe fint. Dyretrykk er blant dem og jeg har ingenting med det. Ville ikke falle meg inn å kjøpe noe sånt heller. Bortsett fra det så kler jeg meg som jeg vil - og mrk: det gjør han og! 

Vi er voksne, vi er renslige, klærne våre er hele og vi "kan" kle oss etter anledningen og krever ikke at den andre skal iføre seg et eller annet for å "please" den andre. Funker som fjell det! 

 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke prøve  å gå i åletrange vonde klær og høye hæler,  tette huden full av skadelig sminke med kreftfremkallense stoffer og bruke tusenvis av kr hver måned på utseendet ditt. Så skal vi se hvor mye livsgnist du får lmao!!! 

Anonymkode: eacec...6c9

Jeg snakker ikke nødvendigvis om åletrange klær og masse sminke. Hvis det eneste du assosierer med ordet pynting er en Kardashian-lookalike, så sier det mest om din begrensede horisont. Det finnes et vell av måter å pynte seg, avhengig av personlig stil, alder etc. Man kan pynte seg androgynt, man kan pynte seg klassisk, man kan se elegant og verdig ut som 90-åring med gåstol for den del. Poenget er at man ser når folk har estetisk sans og legger litt innsats i å presentere seg, tilfører verden farge. Det samme gjelder meg som mann, jeg sørger også for å ha et pent antrekk på.

2 timer siden, Sokkar skrev:

Smaken er som baken, heldigvis 😊 eg anser det som å forstå sosiale koder når du er i stand til å kle deg riktig til ulike anledninger. Jeg oppfatter de ikke som kvinner med livsgnist og at de tar seg selv på alvor. 

Hva er riktig antrekk når man er tilskuer på en håndballkamp? Skal man daffe rundt i noe kjipt, bare fordi man lever i Holmestrand og ikke i Hollywood? Ikke rart folk ikke tør å stikke seg ut i Norge, hvis det er holdningen. Jeg har mye mer respekt for noen som tør å kjøre på med et wow-antrekk på en grå hverdag, enn bygdedyret som står på sidelinja og flirer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Visjon skrev:

Jeg snakker ikke nødvendigvis om åletrange klær og masse sminke. Hvis det eneste du assosierer med ordet pynting er en Kardashian-lookalike, så sier det mest om din begrensede horisont. Det finnes et vell av måter å pynte seg, avhengig av personlig stil, alder etc. Man kan pynte seg androgynt, man kan pynte seg klassisk, man kan se elegant og verdig ut som 90-åring med gåstol for den del. Poenget er at man ser når folk har estetisk sans og legger litt innsats i å presentere seg, tilfører verden farge. Det samme gjelder meg som mann, jeg sørger også for å ha et pent antrekk på.

Hva er riktig antrekk når man er tilskuer på en håndballkamp? Skal man daffe rundt i noe kjipt, bare fordi man lever i Holmestrand og ikke i Hollywood? Ikke rart folk ikke tør å stikke seg ut i Norge, hvis det er holdningen. Jeg har mye mer respekt for noen som tør å kjøre på med et wow-antrekk på en grå hverdag, enn bygdedyret som står på sidelinja og flirer. 

Problemet slik jeg leste det i den andre tråden og i denne er det at partneren synes det er greit å si at de ønsker/forventer en viss stil. Det er ikke "nivået" som opprinnelig var temaet. Joggebukser og åletrange klær blir stråmenn underveis, og "alle" vet hva f.eks. mannen I den første tråden ville vært fornøyd med. 

Om man blir sammen med den androgyne som pynter seg opp og ned etter anledning - synes jeg det er dårlig gjort å komme 10 år etterpå og kommentere flere ganger at "du burde kle deg mer som naboen (som alltid går med flagrende og blomstrete kjoler". 

Om man blir sammen med en som elsker å stelle i hagen eller gå på fjelltur så kan man ikke komme flere år etterpå og si "jeg synes du burde se hvor manndig naboen som alltid mekker på traktorer/biler/motorsykler er - kan du ikke begynne med det du også?"

Jeg er selv for å gjøre ting for at partneren skal bli glad, men også for at alle skal få ha sin egen stil og personlighet. Det går an å møtes for de fleste, men det bør aldri være slik at noen blir presset til noe de er ukomfortable med.

Anonymkode: 8b4a0...6aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med norske damer å gjøre 😅 jeg er ikke norsk, men med to småbarn, full jobb og en hverdag som krever det ene og andre så gidder jeg ikke å pynte meg bare for å please mannen. Har rett og slett ikke tid eller ork. Hadde jeg møtt han kun på fredager som i ditt tilfelle, og ingen småbarn så kanskje. 

Det er så deilig å komme hjem fra jobb etter lang dag, slenge på seg pysj og slappe av. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er viktig å kle seg fint og feminint for sin mann. Hjemme går jeg med komfortable, men pene kjoler. Går også med tights og fine overdeler. Pysjamas blir også brukt men da er det pent. Ingenting gammelt eller slitt. Jeg kjøper også nye plagg hver måned slik at jeg alltid har noe nytt han ser meg i. Menn er veldig visuelle skapninger. Kanskje det har noe med kultur å gjøre, for kvinner i min kultur er veldig opptatt av dette. 

Anonymkode: 1a258...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger heldigvis ikke ta på meg fine klær for å få sex, det har vi masse av uansett - selv om vi begge har daffet rundt i joggebukser hele dagen eller helt siden vi kom hjem fra jobb. Jeg orker ikke å ha på skjørt, jeans eller bluser hele dagen, er så digg å slenge på seg pysjbukser og stor t-skjorte med engang vi er ferdige med middagen :) 

Vi er samboere med ett barn. 

Anonymkode: 3ff38...5d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

De gangene jeg går i joggebukse/pysj er kun på morgenen i helgene. Og aller helst når jeg er alene (samtidig som jeg ber en bønn om at jeg ikke snubler i dørstokken og må bli hentet i ambulanse.) 

Anonymkode: f7a46...fc7

Ha, ha, nei, det bryr ikke jeg meg om.

Jeg føler meg ikke så så veldig fin akkurat, eller kanskje jeg gjør det :) Men jeg tror ikke andre synes jeg er fin. Men så lenge jeg synes jeg er fin, så gjør jeg det.

Dvs., jeg tar hensyn og kler meg opp etter det jeg tenker er respektfullt i selskaper og når jeg er hos andre. Men mener at jeg må få gå med akkurat det seg vil hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, visp skrev:

Sammenligner du deg virkelig med trebarnsmoren?

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo oppdatere svaret ditt når dere har vært samboere i mange år og har fått 3 barn :) 

Anonymkode: 634b6...1a9

Ser ingen motsetninger knyttet til å skulle kunne gjøre seg litt flott for hverandre en gang i blant enten man har 3 barn og har vært samboere/gift i mange år eller om man er yngre og barnløs.

Selvfølgelig vil AS Familien og hverdagsmaset sluke mye av energien og tiden. Men er det ikke nettopp derfor det blir ekstra viktig å kunne dyrke hverandre, glede hverandre og holde vedlike kjæresteforholdet ved å vise at man vedsetter hverandre litt ekstra? Det er ikke ment slik at man skal gå fullstendig stivpyntet HVER dag. Men jeg mener at det er en fin ting at man kan sette pris på å pynte seg litt og gjøre det lille ekstra en gang i blant. Det å holde vedlike hverdagsromatikken og ønske å skape litt gnist og stemning er viktig i et langvarig forhold og det er fort at ting går på autopiloten.

Med litt innsats både fra mannen og kvinnen i forholdet kan skape mye glede og høyere temperatur i forholdet også etter mange år. Tror det er altfor mange som glemmer å være kjærester og ønske om å forføre den motsatte part. Her må begge parter ta ansvar og for ikke å sette hissigheten i kok hos KG's medlemmer så mener jeg OGSÅ MANNEN i forholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, exictence skrev:

Ha, ha, nei, det bryr ikke jeg meg om.

Jeg føler meg ikke så så veldig fin akkurat, eller kanskje jeg gjør det :) Men jeg tror ikke andre synes jeg er fin. Men så lenge jeg synes jeg er fin, så gjør jeg det.

Dvs., jeg tar hensyn og kler meg opp etter det jeg tenker er respektfullt i selskaper og når jeg er hos andre. Men mener at jeg må få gå med akkurat det seg vil hjemme.

Selvfølgelig, det er vel ingen som sier noe annet heller. Men for meg er det et ønske å føle meg noenlunde velkledd siden jeg da føler meg bedre. Jeg kan synes det er behagelig å gå i joggebukse, men jeg føler meg ikke bra i det (og jeg ser virkelig ikke bra ut heller). Og jeg syns heller ikke forskjellen på hvordan det føles med jeans med stretch og joggebukse er så stor at det gir noen mening å måtte bytte klær når jeg kommer hjem.

Anonymkode: f7a46...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo oppdatere svaret ditt når dere har vært samboere i mange år og har fått 3 barn :) 

Anonymkode: 634b6...1a9

Akkurat den unnskyldningen der er så utslitt. 

* Hvorfor ikke trene litt og passe på helsen? ---> Fått tre barn. 
* Hva med å stelle seg litt og passe på å holde glød i romantikken? ---> Fått tre barn. 
* Hvorfor ikke piffe opp hverdagen litt med nye inntrykk? Spise ute, gå på teater, besøke venner? ---> Fått tre barn. 

Dere får det til å høres ut som en livstidsdom å ha familie. Jeg tror man får til det man vil få til. Problemet er at du ikke vil. La oss heller være ærlige og snakke om hvorfor man ikke ønsker å ta vare på partneren sin indirekte ved å ta vare på seg selv. En debatt om andelen energiunderskudd i ulike beslutninger er skivebom. Dette dreier seg om vilje og lyst. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, det er vel ingen som sier noe annet heller. Men for meg er det et ønske å føle meg noenlunde velkledd siden jeg da føler meg bedre. Jeg kan synes det er behagelig å gå i joggebukse, men jeg føler meg ikke bra i det (og jeg ser virkelig ikke bra ut heller). Og jeg syns heller ikke forskjellen på hvordan det føles med jeans med stretch og joggebukse er så stor at det gir noen mening å måtte bytte klær når jeg kommer hjem.

Anonymkode: f7a46...fc7

Jamen jeg føler meg velkledd når jeg går hjemme og er ren og behagelig kledd. Jeg føler meg bra i det. Jeg føler meg fin.

Jeg synes det er veldig stor forskjell på jeans med stretch og bomullsjoggebukse. jeg klarer ikke gå med stretch eller syntetiske klær omtrent. Ubehagelig. Så jeg går nok med mye løse plagg til vanlig stort sett. Synes mye løse klær er fint.

Endret av exictence
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faen meg nok kvinner er ikke et sexobjekt som eksisterer bare for å tenne mannen og gjøre han stolt for hvordan hun  SER ut hele tiden! Hva med å være stolt over at hun har holdt ut med han, gått gjennom tre svangerskap og gjør så godt hun og må tenke på alle andre HELE tiden men er ikke engang akseptabelt å få gå i komfortable klær selv nei  fy faen nå erre nok

Anonymkode: eacec...6c9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, DHG skrev:

Akkurat den unnskyldningen der er så utslitt. 

* Hvorfor ikke trene litt og passe på helsen? ---> Fått tre barn. 
* Hva med å stelle seg litt og passe på å holde glød i romantikken? ---> Fått tre barn. 
* Hvorfor ikke piffe opp hverdagen litt med nye inntrykk? Spise ute, gå på teater, besøke venner? ---> Fått tre barn. 

Dere får det til å høres ut som en livstidsdom å ha familie. Jeg tror man får til det man vil få til. Problemet er at du ikke vil. La oss heller være ærlige og snakke om hvorfor man ikke ønsker å ta vare på partneren sin indirekte ved å ta vare på seg selv. En debatt om andelen energiunderskudd i ulike beslutninger er skivebom. Dette dreier seg om vilje og lyst. 

Shit det må være så greit og lett å være mann gitt! Dere tror jo at å få barn er som å skyte sperm ut av kanonen og passe på en hundevalp når man gidder. 

Anonymkode: eacec...6c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...