Gå til innhold

Å kle seg litt ok for mannen er vel ikke så ille? Ref tråden her inne om å kle se litt mer femi.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Visjon skrev:

Det finnes et vell av måter å pynte seg, avhengig av personlig stil, alder etc. Man kan pynte seg androgynt, man kan pynte seg klassisk, man kan se elegant og verdig ut som 90-åring med gåstol for den del. Poenget er at man ser når folk har estetisk sans og legger litt innsats i å presentere seg, tilfører verden farge. Det samme gjelder meg som mann, jeg sørger også for å ha et pent antrekk på.

Jeg har mye mer respekt for noen som tør å kjøre på med et wow-antrekk på en grå hverdag, enn bygdedyret som står på sidelinja og flirer. 

Faller det deg ikke inn at ikke alle 90 åringer med gåstol bryr seg om så overfladiske ting som sminke og utseendet lenger? At heller ikke alle 50 eller 30 åringer gjør det? Hvorfor må alle ha estetisk sans og være interessert i noe som ikke interesserer dem, bare fordi menn som deg ser kvinner mer som et objekt enn et menneske med et eget liv, egne prioriteringer, verdier og interesser. 

Når du syns utseende er eneste måten en kvinne kan tilføre verden farge på og sier at du respekterer damer etter hvor pene de er for ditt øye = mannsjåvinist! 

Anonymkode: eacec...6c9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet slik jeg leste det i den andre tråden og i denne er det at partneren synes det er greit å si at de ønsker/forventer en viss stil. Det er ikke "nivået" som opprinnelig var temaet. Joggebukser og åletrange klær blir stråmenn underveis, og "alle" vet hva f.eks. mannen I den første tråden ville vært fornøyd med. 

Om man blir sammen med den androgyne som pynter seg opp og ned etter anledning - synes jeg det er dårlig gjort å komme 10 år etterpå og kommentere flere ganger at "du burde kle deg mer som naboen (som alltid går med flagrende og blomstrete kjoler". 

Om man blir sammen med en som elsker å stelle i hagen eller gå på fjelltur så kan man ikke komme flere år etterpå og si "jeg synes du burde se hvor manndig naboen som alltid mekker på traktorer/biler/motorsykler er - kan du ikke begynne med det du også?"

Jeg er selv for å gjøre ting for at partneren skal bli glad, men også for at alle skal få ha sin egen stil og personlighet. Det går an å møtes for de fleste, men det bør aldri være slik at noen blir presset til noe de er ukomfortable med.

Anonymkode: 8b4a0...6aa

Jeg er helt enig i at man ikke kan be folk om å endre sin personlige stil til noe som føles helt mismatch personlighetsmessig. Ingen dame vil kunne presse meg inn en rocka MC-jakke og hullete jeans med flammemønster. Det ville selvsagt vært uaktuelt, det er totalt fjernt fra meg som person.

Men så vidt jeg husker fra den andre tråden, gikk TS rundt i joggebukse og kjeledress. Det er ikke en stil, i mine øyne. Hvis du på død og liv må tviholde på joggeklær, så har du et problem. Jeg vil anta at størstedelen av befolkningen, både menn og kvinner, ønsker å se sin kjære i noe annet enn joggis og praktiske uteklær. 

Jeg mistenker at mannen til TS i den andre tråden har vært litt klønete i formuleringen, slik menn ofte er. Det er ikke sikkert han mener at TS skylder ham å trippe rundt i kjoler og stiletter dagen lang, "kan du ikke være litt mer feminin, som nabodama" er nok en måte å kommunisere at han ønsker å se kona si i noe pent og kledelig - spesielt i selskaper. Så kan TS sikkert finne noe innenfor kategorien "pent" som funker for henne. Hun kan jo begynne med å ta på seg en bukse i vanlig stoff. Lista ligger ganske lavt når alle er vant til å se deg i joggis.

Har en oppfatning om at dette er veldig kjønnsdelt. Her i huset kommer kjæresten ofte med forslag til klær hun ville likt å se meg i. Skjorter som har kledelig passform, bukser som får fram at jeg faktisk har en bra rumpe selv om jeg ikke er 22 lenger. Kunne ikke falt meg inn å reagere negativt på det, det er jo utelukkende positivt at kjæresten vil se meg på mitt beste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Faller det deg ikke inn at ikke alle 90 åringer med gåstol bryr seg om så overfladiske ting som sminke og utseendet lenger? At heller ikke alle 50 eller 30 åringer gjør det? Hvorfor må alle ha estetisk sans og være interessert i noe som ikke interesserer dem, bare fordi menn som deg ser kvinner mer som et objekt enn et menneske med et eget liv, egne prioriteringer, verdier og interesser. 

Når du syns utseende er eneste måten en kvinne kan tilføre verden farge på og sier at du respekterer damer etter hvor pene de er for ditt øye = mannsjåvinist! 

Anonymkode: eacec...6c9

Nei. Ta på deg lesebrillene, og prøv igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shit det må være så greit og lett å være mann gitt! Dere tror jo at å få barn er som å skyte sperm ut av kanonen og passe på en hundevalp når man gidder. 

Anonymkode: eacec...6c9

Alt er et valg. Det finnes mennesker som redder bedrifter med 1500 ansatte på randen av konkurs til seier. Folk som må bedrive en massiv hustle hver bidige dag. At det skal være så klin umulig å ha tre barn og likevel ta vare på seg selv og mannen sin mener jeg er beundringsverdig navlebeskuende. 

En annen side av saken er at jo mindre man tar vare på seg selv og egen helse (trening og spising), jo verre føler du deg over tid. Det er klart du blir utslitt når kroppen går på sparebluss hele veien. Kanskje barna får en dritt oppvekst og en ræva mor når hun kjører seg selv i dassen i mislykkede forestillinger om at hun må slite for å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å mene noe om hvem man kler seg for - vil bare påpeke at alternativene ikke er enten joggebukse eller ukomfortable klær. Jeg synes det er viktig å føle seg OK presentabel selv i sitt eget hjem. Jeg eier ikke en eneste joggebukse, men har hjemmekontor og må/vil kle meg behagelig til hverdags - men likevel kunne dra i butikken uten å måtte skifte.  Det finnes faktisk superkomfortable bukser som er MER behagelig enn løse uformelige joggebusker, sjekk for eksempel bukser fra Robell. (Når jeg skal i kundemøter kler jeg meg forøvrig  i dressbuske eller skjørt, på fest alltid i kjole. Å gå i ullundertøy eller pysjbukse gjør jeg bare på hytta etter skitur). 

Anonymkode: 001d6...192

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten å mene noe om hvem man kler seg for - vil bare påpeke at alternativene ikke er enten joggebukse eller ukomfortable klær. Jeg synes det er viktig å føle seg OK presentabel selv i sitt eget hjem. Jeg eier ikke en eneste joggebukse, men har hjemmekontor og må/vil kle meg behagelig til hverdags - men likevel kunne dra i butikken uten å måtte skifte.  Det finnes faktisk superkomfortable bukser som er MER behagelig enn løse uformelige joggebusker, sjekk for eksempel bukser fra Robell. (Når jeg skal i kundemøter kler jeg meg forøvrig  i dressbuske eller skjørt, på fest alltid i kjole. Å gå i ullundertøy eller pysjbukse gjør jeg bare på hytta etter skitur). 

Anonymkode: 001d6...192

Dette. Løse, uformelige joggebukser henger ikke oppe på meg, og jeg ser ut som om jeg har kledd på meg en sekk. Å hele tiden gå og hepse opp buksene er mer irriterende enn noe annet.

Anonymkode: f7a46...fc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at enten må man gå med skjørt ellers er man dårlig kledd? 

For jeg aner ikke hvor alle dere nøytralt kledde damene med skjørt som dere påstår dere går i er? Er dere kun på jobb og så hjem? Jeg kjenner nemlig mange velkledde kvinner. Med normale klær. Normale sko. Nøytral sminke. Håret er ikke skittent, selv om de ikke har stått foran speilet i en time for å få i nok hårspray. Heller tvert imot. 

Altså... Jeg har jo sett desse dame i 45års alderen som pynter seg opp til å se ut som resepsjonister fra scandic... Med for tung sminke til huden (face it, eldre hud får et litt ekkelt sminkelag dersom det blir både foundation, pudder, Rouge og solpudder). Men jeg synes jo ikke det ser feminint og pent ut? Ser ut som kvinnfolk uten peiling, som er så konservative at de ikke aner hvordan de kan pynte opp en vanlig bukse. 

Anonymkode: 53db8...782

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tilhørte en fattig tid. På Cuba er de lutfattige, men de er veldig opptatt av å pynte seg. 

Damer fra østeuropa er veldig jålete, men ikke fordi de kommer fra velstående familier.

Jeg har sett narkomane som alltid er strigla... 

Ser du sammenhwngen? Kvinner som må kjempe sin plass gjennom utseende. 

Anonymkode: 53db8...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun tilhørte en fattig tid. På Cuba er de lutfattige, men de er veldig opptatt av å pynte seg. 

Damer fra østeuropa er veldig jålete, men ikke fordi de kommer fra velstående familier.

Jeg har sett narkomane som alltid er strigla... 

Ser du sammenhwngen? Kvinner som må kjempe sin plass gjennom utseende. 

Anonymkode: 53db8...782

Ja, det var nok derfor hun pynta seg selv når hun var alene hjemme, fordi hun måtte kjempe om sin plass i livet. Jo, jeg ser sammenhengen, men mener du virkelig at fordi vi (de aller fleste) her i landet har det godt, er det helt greit at man ikke gjør sitt for å vise fram sitt beste, ordne seg litt og eller gjøre en innsats? Jeg tror jeg flytter til Cuba.. Jeg foretrekker være fattig enn å gi blaffen i hvordan jeg tar meg ut, både i forhold til meg selv, og for andre.. 

Anonymkode: d2869...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det faen meg nok kvinner er ikke et sexobjekt som eksisterer bare for å tenne mannen og gjøre han stolt for hvordan hun  SER ut hele tiden! Hva med å være stolt over at hun har holdt ut med han, gått gjennom tre svangerskap og gjør så godt hun og må tenke på alle andre HELE tiden men er ikke engang akseptabelt å få gå i komfortable klær selv nei  fy faen nå erre nok

Anonymkode: eacec...6c9

Amen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at enten må man gå med skjørt ellers er man dårlig kledd? 

For jeg aner ikke hvor alle dere nøytralt kledde damene med skjørt som dere påstår dere går i er? Er dere kun på jobb og så hjem? Jeg kjenner nemlig mange velkledde kvinner. Med normale klær. Normale sko. Nøytral sminke. Håret er ikke skittent, selv om de ikke har stått foran speilet i en time for å få i nok hårspray. Heller tvert imot. 

Altså... Jeg har jo sett desse dame i 45års alderen som pynter seg opp til å se ut som resepsjonister fra scandic... Med for tung sminke til huden (face it, eldre hud får et litt ekkelt sminkelag dersom det blir både foundation, pudder, Rouge og solpudder). Men jeg synes jo ikke det ser feminint og pent ut? Ser ut som kvinnfolk uten peiling, som er så konservative at de ikke aner hvordan de kan pynte opp en vanlig bukse. 

Anonymkode: 53db8...782

Nei. Som mange har påpekt - det er mange typer bukser som både er komfortable og som sitter atskillig penere på enn joggebukser og dovremakko. 

Jeg går av og til i skjørt, i dag har jeg kjole, men oftest går jeg i jeans eller svarte bukser. Har også nøytral sminke, og bruker en halvtime på badet på morgenen, med bare en liten dusj med hårspray for å holde panneluggen på plass.

Men å nekte å gå i annet enn joggebukser og hettegenser uten BH hjemme bare fordi ingen skal diktere hva en skal ha på seg, syns jeg er ganske sært. 

Anonymkode: f7a46...fc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DHG skrev:


* Hvorfor ikke trene litt og passe på helsen? ---> Fått tre barn. 

Absolutt viktig å ta vare på helsen. man kan gå i joggebukse for det.

1 time siden, DHG skrev:


* Hva med å stelle seg litt og passe på å holde glød i romantikken? ---> Fått tre barn. 

Viktig å holde glød i romantikken. Jeg synes man kan gå i joggebukse for det. 

1 time siden, DHG skrev:

 


* Hvorfor ikke piffe opp hverdagen litt med nye inntrykk? Spise ute, gå på teater, besøke venner? ---> Fått tre barn. 

Selvfølgelig viktig det og. Da tar man på seg noe annet enn jobbebukse :)

1 time siden, DHG skrev:


Dere får det til å høres ut som en livstidsdom å ha familie. Jeg tror man får til det man vil få til. Problemet er at du ikke vil. La oss heller være ærlige og snakke om hvorfor man ikke ønsker å ta vare på partneren sin indirekte ved å ta vare på seg selv. En debatt om andelen energiunderskudd i ulike beslutninger er skivebom. Dette dreier seg om vilje og lyst. 

Viktig å ta vare på seg selv. Tror egentlig alle mener det, vel? Det er bare forskjellige syn på hva som er å ta vare på oss selv. Vi liker forskjellige ting. Heldigvis :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, DHG skrev:

Akkurat den unnskyldningen der er så utslitt. 

* Hvorfor ikke trene litt og passe på helsen? ---> Fått tre barn. 
* Hva med å stelle seg litt og passe på å holde glød i romantikken? ---> Fått tre barn. 
* Hvorfor ikke piffe opp hverdagen litt med nye inntrykk? Spise ute, gå på teater, besøke venner? ---> Fått tre barn. 

Dere får det til å høres ut som en livstidsdom å ha familie. Jeg tror man får til det man vil få til. Problemet er at du ikke vil. La oss heller være ærlige og snakke om hvorfor man ikke ønsker å ta vare på partneren sin indirekte ved å ta vare på seg selv. En debatt om andelen energiunderskudd i ulike beslutninger er skivebom. Dette dreier seg om vilje og lyst. 

De fleste trener for å få store muskler. De trener ikke for å få bedre utholdenhet. Hilsen kulekaster-kone.

Anonymkode: cec18...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Som mange har påpekt - det er mange typer bukser som både er komfortable og som sitter atskillig penere på enn joggebukser og dovremakko. 

Jeg går av og til i skjørt, i dag har jeg kjole, men oftest går jeg i jeans eller svarte bukser. Har også nøytral sminke, og bruker en halvtime på badet på morgenen, med bare en liten dusj med hårspray for å holde panneluggen på plass.

Men å nekte å gå i annet enn joggebukser og hettegenser uten BH hjemme bare fordi ingen skal diktere hva en skal ha på seg, syns jeg er ganske sært. 

Anonymkode: f7a46...fc7

Tror ikke de alltid går i joggebukse hjemme, bare fordi de går med joggebukse hjemme og ikke lar seg diktere på det. Er en forskjell i de to setningene. Ser du det? 

Anonymkode: 53db8...782

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke de alltid går i joggebukse hjemme, bare fordi de går med joggebukse hjemme og ikke lar seg diktere på det. Er en forskjell i de to setningene. Ser du det? 

Anonymkode: 53db8...782

På samme måte som at de som anser seg som velkledd ikke alltid går i skjørt?

Anonymkode: f7a46...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som at de som anser seg som velkledd ikke alltid går i skjørt?

Anonymkode: f7a46...fc7

Er de som skriver at de gjør det. Alltid går i skjørt, altså. 

Anonymkode: 53db8...782

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de som skriver at de gjør det. Alltid går i skjørt, altså. 

Anonymkode: 53db8...782

Og så er det de som skriver at de alltid går i joggebukser hjemme. Jeg tar ikke helt poenget ditt.

Anonymkode: f7a46...fc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at enten må man gå med skjørt ellers er man dårlig kledd? 

For jeg aner ikke hvor alle dere nøytralt kledde damene med skjørt som dere påstår dere går i er? Er dere kun på jobb og så hjem? Jeg kjenner nemlig mange velkledde kvinner. Med normale klær. Normale sko. Nøytral sminke. Håret er ikke skittent, selv om de ikke har stått foran speilet i en time for å få i nok hårspray. Heller tvert imot. 

Altså... Jeg har jo sett desse dame i 45års alderen som pynter seg opp til å se ut som resepsjonister fra scandic... Med for tung sminke til huden (face it, eldre hud får et litt ekkelt sminkelag dersom det blir både foundation, pudder, Rouge og solpudder). Men jeg synes jo ikke det ser feminint og pent ut? Ser ut som kvinnfolk uten peiling, som er så konservative at de ikke aner hvordan de kan pynte opp en vanlig bukse. 

Anonymkode: 53db8...782

Nei, det er ikke kun skjørt/kjole ellers er du dårlig kledd. Å ha på en bukse som passer til figuren kan være velstelt også, selv om for min del, holder det ikke for jul/nyttår og 17 mai.

Det du ellers kommenterer blir litt, enten eller tenking. De fleste av oss, som trives i skjørt, går tur i turbukser/jeans, treningstøy på trening, og mange bruker nok dongeri/bukser når de kjører barn etc. Men når man kommer hjem tar man på seg kjole/skjørt istedenfor pysjamas eller joggedress. Så du kjenner sikkert mange som bruker mer skjørt enn du aner. Og det er mange av oss som ikke bruker så mye tid på badet heller. Å sette opp håret i en klemme eller dra børsten gjennom tar ikke tid. Tar lengre tid å style kort hår. Å ta på noe sminke og gode kremer tar heller ikke mye tid. 

Også synes jeg at du gir kvinner 45+ litt mye pes. Er ikke så stor forskjell på huden fra 39-45 for å si det slik. 

Men beskriv gjerne hva du mener med normale klær og normale sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig...Men. Jeg har vært gift i 15 år. Har alltid sagt at om man går kledd som en dass ,driter i hygiene, daffer med chips i sofaen hver dag osv..så kan man takke seg selv når de er utro.  Jeg har alltid vært velstelt selv om vi bare er hjemme. Brukt fint undertøy/nattøy osv. Men så kom nummer 3 for noen mnd siden. Jeg kler meg gjerne med greie klær til han kommer hjem. Men etter noen timer står håret til helvette, skittne klær og sminken på haken. Tiden strekker ikke til. Skal bare osv! 

 

Men enig er jeg, og skjerpe meg må jeg 😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...