Gå til innhold

Å kle seg litt ok for mannen er vel ikke så ille? Ref tråden her inne om å kle se litt mer femi.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir litt sjokkert over svarene i tråden, å ha på seg vanlig klær som en jeans og en genser hjemme er vel ok. Må ikke være en gammel utvasket joggebukse.

Hva er galt med å gjøre litt ekstra ut av det av og til? Der man har en kveld med sin kjære, med litt ekstra spenning og kos. Jeg er i 30-årene, pleier å få besøkt av kjæresten min hver uke. Gjerne fredager, da er vi ferdige med jobb for uken. Da kan jeg fint møte han i skjørt/kjole med stay-ups under som vi begge liker. Mens vi koser oss inntil hverandre i sofaen med kyss og klem, som ender i sex senere såklart. Er så viktig å holde på slik spenning i et forhold, dere som ikke gidder å gjøre dere femi og fin for en mann kan ikke klage den dagen dere blir dumpet eller at det ender i utroskap. Det tar meg knappe 10min å gjøre meg litt fin der jeg føler meg sexy for mannen min 🙂 

Om du bare skal være "fin" og flott mens du finner deg en mann på markedet så har du missforstått, skal et forhold fungere så må du nok gi mer av deg selv enn å kjøre egolinja: "mannen skal drite i hva jeg har på meg". Norske kvinner kan være utrolig egoistiske, ikke rart mange norske menn er redd for å date oss.

-Oppgitt.

Anonymkode: 84f57...9fb

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så viktig å holde på slik spenning i et forhold, dere som ikke gidder å gjøre dere femi og fin for en mann kan ikke klage den dagen dere blir dumpet eller at det ender i utroskap. Det tar meg knappe 10min å gjøre meg litt fin der jeg føler meg sexy for mannen min 🙂 

Om du bare skal være "fin" og flott mens du finner deg en mann på markedet så har du missforstått, skal et forhold fungere så må du nok gi mer av deg selv enn å kjøre egolinja: "mannen skal drite i hva jeg har på meg". Norske kvinner kan være utrolig egoistiske, ikke rart mange norske menn er redd for å date oss.

Er ikke uenig. Jeg ville aldri oversett signaler fra en kjæreste om min stil. Men mistenker allikevel litt at du er en mann som skal lage bråk, TS?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp skrev:

Sammenligner du deg virkelig med trebarnsmoren?

Ok, her hopper jeg tydeligvis inn i en het potet jeg overhode ikke har lest noe om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Ok, her hopper jeg tydeligvis inn i en het potet jeg overhode ikke har lest noe om.

Hun starter med å henvise til en annen tråd hvor mannen etterspør mer feminin påkledning (som de andre mødrene har- som han sier).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen til TS i den andre tråden kritiserer henne når hun pynter seg, fordi han ønsker at hun heller skal se ut som de andre damene i omgangskretsen deres, enn den stilen hun alltid har hatt og synes er fint. Det handler ikke om alltid joggebukse og aldri gjøre en innsats med å kle seg litt pent.

Anonymkode: 15b1a...7f2

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes endel joggebukser/treningsbukser som sitter penere enn visse olabukser.

Tettsittende ullundertøy er mer sexy enn ei litt for vid bluse.

Ei stor t shirt kan være mye mer flatterende enn visse kjoler.

Du får kjeledresser til voksne som er slanke i fasongen og med belte.

Greia er, at man kan kle seg greit i de fleste klestyper, så lenge man tenker snitt og størrelse.

Man kan ikke kreve at damer pynter seg hjemme, men menn ER visuelle.

Man kan håpe dama pynter seg LITT.

Anonymkode: 6ca4a...638

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man giftet seg med en tomboy kan man ikke forvente å få en femi kone 7 år og 3 unger senere! Skulle tatt seg ut om jeg ba mannen min om at "skulle ønske du kledde deg mer maskulint, slik som den stilige naboen vår...". Det er en fornærmelse!

Anonymkode: 23b7c...48b

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes endel joggebukser/treningsbukser som sitter penere enn visse olabukser.

Anonymkode: 6ca4a...638

Nei det er gjør det ikke...

Anonymkode: 80b19...cd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel litt på alder også. Hvis en har bikket 35 og ungene er i boks bør en jo kunne slappe litt av. Klippe seg kort, slutte å sminke seg osv.

Anonymkode: fb767...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er viktig å kommunisere hva man ønsker skulle vært bedre. Så her (i andre tråden) får mannen pluss poeng for å si fra istedenfor å la humla suse. 

Man forandrer seg i løpet av årene sammen og jo, kanskje han synes det var kult da, men av og til vil ha en kvinne må da være greit. Synes til og med det er fair at han sier hun skal se på andre mødre, da vet man hvor listen ligger. De spretter sikkert ikke rundt på høye heler til en hver tid.

Ts i andre tråden sier sporty stil, og bruker varmedress og joggebukse... I mine øyne er det ikke en stil men et tegn på at man ikke bryr seg. Ikke kult for noen at partneren ikke bryr seg. I mine øyne (irettesett meg gjerne) er sporty stil Kari Traa ullundertøy (eksempel ikke et must), kledelig skidress, trange jeans med en løs topp og joggesko, tights med pen topp. Man kan til og med strekke det til turbukser, men for å kalle det stil, må de være i fin fasong. Eks digger jeg 24 sine i sennepsgul (ønsker meg) med flott parkas. Det er sporty stil! 

Jeg har to typiske joggebukser (ikke stilig noen av de). Den ene en Kari Traa er ok, mens den grå fra Cubus ble det lagt ned forbud mot (kun til maling og han ber om den tar fyr). Greit nok for meg, det er bare en stygg bukse, og jeg vil gjerne at mannen synes jeg er hot. Jeg elsker å gå med strømpebukse og skjørt (like digg som en hver joggebukse). Kjoler er en selvfølge når vi skal pynte oss, eller jeg ikke gidder å kle meg skikkelig (maxi kjole i army grønn). Og jeg synes jeg kler meg bare ok. Synes mange mammaer kler seg ennå mer smart en jeg gjør. Greit nok å ha egen stil, men det får være grenser. Skal ikke så veldig mye til for å se ordnet ut, selv om man skal slappe av. Jeg gjør deg gjerne og med glede, av og til skulle jeg ønske jeg var ennå flinkere. Ikke bare for mannen min sin del men også for meg selv.  Og jo, jeg er gift i godt over et tiår og har barn. Jeg sjekker fortsatt vaskes visning før jeg kjøper klær for å si det slik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. Å la hverdagsromantikken dø i 18 år bare fordi man har blitt foreldre er uaktuelt. Såklart trenger man ikke å være stivpyntet hver eneste dag, men skal man nå ut en tur eller noe skjer så hvor vanskelig er det å ordne seg bitte litt? Tror mange mister seg selv litt når man får barn og det er viktig å ta vare på seg selv og partneren sin. Man kan eie mer enn den samme slitte allværsjakka.. 

 

Anonymkode: 07be0...63b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går vel litt på alder også. Hvis en har bikket 35 og ungene er i boks bør en jo kunne slappe litt av. Klippe seg kort, slutte å sminke seg osv.

Anonymkode: fb767...36a

Sorry, men er dypt uenig. Jo eldre man blir jo viktigere er det å ta vare på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Norske kvinner kan være utrolig egoistiske, ikke rart mange norske menn er redd for å date oss.

-Oppgitt.

Anonymkode: 84f57...9fb»

Bla, bla..

Anonymkode: 87d14...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde hatt en kjæreste jeg hadde fått besøk av hver uke, så hadde jeg også stæsjet meg opp med høye hæler, stramt korsett og maid-uniform. Moro og pirrende i begynnelsen av et forhold.

Men ærlig talt: jeg er gift på 13. året, jeg jobber, har barn og gjør husarbeid hver eneste ettermiddag og kveld. Lurer litt på når jeg skal stå og strutte i høye hæler og i tøsete antrekk? Ser for meg min ti år gamle sønn lure på hva mamma driver med😂 Nei, vi er litt forbi det stadiet.

Anonymkode: 89d36...9a3

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det sånn ts, at kvinner er forskjellige. Flere kvinner liker ikke å pynte seg engang,og kan rett og slett føle seg ukomfortable med det. Så hvorfor skal man late som man er noe man ikke er, for å gjøre andre fornøyd? 

Anonymkode: c10ed...2a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg hadde hatt en kjæreste jeg hadde fått besøk av hver uke, så hadde jeg også stæsjet meg opp med høye hæler, stramt korsett og maid-uniform. Moro og pirrende i begynnelsen av et forhold.

Men ærlig talt: jeg er gift på 13. året, jeg jobber, har barn og gjør husarbeid hver eneste ettermiddag og kveld. Lurer litt på når jeg skal stå og strutte i høye hæler og i tøsete antrekk? Ser for meg min ti år gamle sønn lure på hva mamma driver med😂 Nei, vi er litt forbi det stadiet.

Anonymkode: 89d36...9a3

Nå er det jo heldigvis ganske mye mellom joggebukse og french maid med korsett og fjærkost da. 

Jeg er gift (riktignok mann) og har barn, men jeg tar likevel på meg skjorte og pene jeans i stedet for joggebukse når jeg loffer rundt hjemme. Uten sammenligning med den andre tråden forøvrig. 

Anonymkode: e0b1e...918

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo heldigvis ganske mye mellom joggebukse og french maid med korsett og fjærkost da. 

Jeg er gift (riktignok mann) og har barn, men jeg tar likevel på meg skjorte og pene jeans i stedet for joggebukse når jeg loffer rundt hjemme. Uten sammenligning med den andre tråden forøvrig. 

Anonymkode: e0b1e...918

Den andre tråden har jeg bare såvidt vært innom, tror nok TS der og jeg er på to forskjellige planeter. Jeg er sånn som pynter meg og tripper rundt i høye hæler både på jobb og ellers i samfunnet. Sminker meg pent og ordner håret. Husker jeg var litt for opptatt av å se bra ut da jeg akkurat hadde født, var så veldig bestemt på å ikke bli sånn typisk kjip mamma. Og det er jeg ikke heller ute blant folk. Men hjemme tasser jeg rundt i noe alla denne: https://www.lexingtoncompany.com/no/women/clothing/sleepwear/womens-nightshirt-organic-bluewhite

Sikkert ikke verdens mest sexy plagg, men jeg har jo barn som er rundt meg hele tiden. Er jeg skikkelig frysen en dag, tar jeg på meg kosebukse og genser. Innrømmer gladelig at jeg gir litt f i om mannen synes det er sexy eller ei. Han vet veldig godt hvordan kroppen min ser ut under.

Anonymkode: 89d36...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg først leste i den tråden som refereres til her så tenkte jeg først det samme som TS, hvor vanskelig kan det være å pynte seg litt, liksom. Men jeg er en jentejente og har alltid vært det, foretrekker skjørt og kjoler, markert midje og langt hår, for meg hadde det ikke kostet noe. Men så begynte jeg å tenke på hvordan jeg hadde følt det om jeg hadde en partner som ba meg bli mer sporty, og da hadde jeg rett og slett ikke visst i hvilken ende jeg skulle begynne. jeg hadde også vært fryktelig ukomfortabel i prosessen.

Jeg hadde ikke trivdes med å bytte ut mitt feminine ullundertøy i lyse farger med blonder med fargerike sett fra Kari Traa, mine nette, feminine sko med joggesko eller mine lekre ullkåper med en uformelig parkas. Jeg ville ikke følt meg som meg selv, men som om jeg kledde meg ut, og ville vært ekstremt selvbevisst ute blant folk. Derfor kan jeg også tenke meg at om man er en guttejente så er det ikke noe enklere å bli mer feminin. Det er lett for oss som liker å pynte oss å gi gode råd til TS i den andre tråden, akkurat som det hadde vært lett for de mer sporty damene å gi meg råd i min hypotetiske situasjon, men det gjør ikke er stilskifte mer komfortabelt for den det gjelder.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...