Gå til innhold

Å kle seg litt ok for mannen er vel ikke så ille? Ref tråden her inne om å kle se litt mer femi.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker det skal være litt begge deler. Man skal kunne gå rundt i joggisen søndag morgen. Men mener også det er viktig å kle seg litt opp for hverandre. Vise at man setter pris på hverandre ved å ta seg godt ut. Det bør partneren være verdt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det sånn ts, at kvinner er forskjellige. Flere kvinner liker ikke å pynte seg engang,og kan rett og slett føle seg ukomfortable med det. Så hvorfor skal man late som man er noe man ikke er, for å gjøre andre fornøyd? 

Anonymkode: c10ed...2a5

This! Jeg er sånn som det. Dusjer daglig og setter opp håret fint, men bruker kun jeans når jeg skal noe spesielt og ellers bruker jeg tøybukser eller turbukser. Jeg synes det er kjempesexy med menn som bruker turbukser, og har selv fått komplimenter for mine turbukser av menn, så det er tydeligvis ikke alle som digger jålejenter. Jeg bruker også veldig lite sminke og er fornøyd med sånn jeg ser ut "naturell". Det er ikke akkurat det at jeg sliter med at menn ikke er interessert i meg som er grunnen til at jeg er singel for å si det sånn, men om det var det så hadde jeg heller vært singel enn at jeg måtte endre den jeg er og hva jeg trives med for at menn skulle like meg. 

Det beste som finnes er når jeg kommer hjem fra jobb og kan gå i dusjen og etterpå dra på meg den myke joggedressen min og slippe stram bukse og BH.

Anonymkode: 2826e...859

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liksom, skal så lite til for å få en mann til å føle seg som en mann, all den tid de fleste kvinner ønsker å føle seg som Selve Kvinnzen, kvinnen med stor K, osv. 

Anonymkode: 591a3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt sjokkert over svarene i tråden, å ha på seg vanlig klær som en jeans og en genser hjemme er vel ok. Må ikke være en gammel utvasket joggebukse.

Hva er galt med å gjøre litt ekstra ut av det av og til? Der man har en kveld med sin kjære, med litt ekstra spenning og kos. Jeg er i 30-årene, pleier å få besøkt av kjæresten min hver uke. Gjerne fredager, da er vi ferdige med jobb for uken. Da kan jeg fint møte han i skjørt/kjole med stay-ups under som vi begge liker. Mens vi koser oss inntil hverandre i sofaen med kyss og klem, som ender i sex senere såklart. Er så viktig å holde på slik spenning i et forhold, dere som ikke gidder å gjøre dere femi og fin for en mann kan ikke klage den dagen dere blir dumpet eller at det ender i utroskap. Det tar meg knappe 10min å gjøre meg litt fin der jeg føler meg sexy for mannen min 🙂 

Om du bare skal være "fin" og flott mens du finner deg en mann på markedet så har du missforstått, skal et forhold fungere så må du nok gi mer av deg selv enn å kjøre egolinja: "mannen skal drite i hva jeg har på meg". Norske kvinner kan være utrolig egoistiske, ikke rart mange norske menn er redd for å date oss.

-Oppgitt.

Anonymkode: 84f57...9fb

«dere som ikke gidder å gjøre dere femi og fin for en mann kan ikke klage den dagen dere blir dumpet eller at det ender i utroskap.»

 

Haha hva? 😂
Mannfolk kan være utro uansett hvor flotte vi er eller pynter oss osv! Har selv pyntet meg og fått kommentarer på at han elsket utseende mitt osv, endte opp utro fordeom. 
 

Anonymkode: ee1cc...a8a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett å slett det ikke ligger for alle å ordne seg, noen bryr seg rett å slett ikke. For meg ligger det naturlig å se presentabel ut. Sånn er jeg oppdratt. Jeg bruker Ikke så veldig mye sminke men litt. Farger alltid brynene og alltid mascara på. Til hverdags bruker jeg komfortable kjoler og strømpebukser med pene skoletter til, eller pene stramme jeans med pene gensere. Jeg er alltid velstelt på håret også. Men ordner meg mye mer hvis vi skal noe spesielt. Jeg Klarer ikke stå opp putte håret i en topp å ta på meg joggeklær. Føler meg så forferdelig da. Men har jeg vaskedag hjemme eller en søndag hvor ingen annet skjer enn å være hjemme så er det greit, ikke trenger joggeklær så slaskete ut eller.  Jeg er 27 år nå vært sammen med mannen min i 11 år. Har ingen barn enda. Men vet om mange som har både 5 og 6 barne som steller seg å ser fine ut. Så tror bare det har noe med interesse å gjøre. Jeg kommer ikke til å forandre mer selv om jeg får barn. Og manen min sier at det mest sexy han ser meg i bare trusa og t skjorta hans 😊

Anonymkode: ef66b...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur heilt ærlig at mannen min ikkje bryr seg eller legger merke til korleis eg ser ut. Eg har sminka meg fleire gongar og han har ikkje merka det. Klipt håret fleire gonger, han merker det ikkje. Har tatt på meg corset og sexy undertøy før, det virka meir som han syntest det var stress å få av 😛

Når det er sagt er eg ganske femi i utgangspunktet, naturlig feminin men bruker ikkje sminke. Langt vellstelt hår. Eg ser heilt jævlig ut med sminke, spesielt foundation. Det klør og! Nei takk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på om damene han sikter til, er samme damene mannen min ler en del av av? 

På handballcup kommer menn i dongeri eller noe enkelt og veldig hverdagslig. Noen har til og med jobblogo på genseren. 

Damene? Ser jo ut som de skal på fin restaurant. Og så videre på bar. Sminket, dollet, parfyme og skjørt og ja... 

Han setter veldig pris på å ha en dame som kan springe ut døra ilag med han så han slipper å vente, (uten at det betyr at jeg ser ut som en dass). Og så liker han at jeg ikke trenger prøve så hard. 

Og heldigvis liker han meg i jumpsuit 😊

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen som sier de ikke grer håret, har på seg møkkete eller hullet klær. Snakk om å dra det langt...

Hjemme så går jeg i en vanlig genser (som er normalt pen, ikke møkkete og ikke hullete) og en joggebukse. Som heller ikke er hullete eller møkkete. Jeg sitter ikke sammenkrøllet i sofaen med jeans eller andre stive klær. Da vil jeg kunne slappe av og ha det behagelig. Også når jeg rydder og vasker. Håret har jeg som regel oppsatt, men det er ikke møkkete. Også mannen min tar på seg joggebuksa når han kommer hjem. 

Det er ikke snakk om at jeg ikke har tid til å pynte meg. Jeg gidder ikke, for jeg synes det er ubehagelig når jeg er hjemme, vasker hus eller sitter i sofaen. 

Om vi skal noe så tar jeg selvfølgelig på meg noe annet. Og om vi har planer for en hyggelig kveld ala date, så blir det noe annet. Men, til hverdags - nei. 

Anonymkode: 0620d...ac4

Og for ikke å snakke om at joggebukse i dag er ikke bare er stor posete uformelig sak, jeg går stort sett i joggebukse hjemme, men den er jo ikke str xxl, de er mer eller mindre intesittende, men i mykt behagelig stoff, og går (som deg) med en "pen" genser/topp som jeg ville gått med til jeans eller skjørt om jeg skulle ut av huset. Og som du sier , man går jo ikke rundt med ugredd og møkkete hår heller.. jeg har stort sett sminke på meg, oppsatt hår, og rene klær, men joggebukse hjemme 😉 aldri fått en klage av mannen på det... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. For meg er det viktig at samboeren min synes jeg er fin uansett hva jeg har på meg, så derfor det "å gjøre seg fin for mannen" ganske absurd egentlig. 

Jeg kler meg i det som gjør at jeg har det bra, ikke for andre. Jeg går primært med kjoler på jobb eller utenfor husets fire vegger fordi det er en del av å tørre å føle stolthet over meg selv - et ledd i bedre selvtillit. Det blir litt en uniform - den quirky og smilende uniformen, som viser en del av det som bor inni meg. Det er en måte å skape trivsel og trygghet i meg selv. 

Hjemme derimot, føler jeg trygghet og tilfredshet i kraft av å bare meg selv - med alle skavanker. Og det er helt grunnleggende viktig for min del at min samboer digger meg bh-løs og med tights og singlet, der mine skavanker kommer til syne.

Og det er noe helt spesielt og befriende at jeg kan være meg selv tvers i gjennom. Og det å gå i kjoler eller jeans hjemme er ikke meg. 

Det handler vel først og fremst å føle seg elsket og begjært for den man er, og ikke må dolles opp for å være attraktiv. Jeg vil være attraktiv bare ved å være meg. Og heldigvis synes samboeren min at jeg er det. Og jeg er sjeleglad for at jeg ikke må tvinges inn i en rolle jeg ikke ønsker.

Og ja. Han ble sammen med meg da jeg veide 166 kg. Nå er jeg over 80 kg lettere, jeg tror han når han elsker meg for alt det jeg er - uavhengig av klær og antall kilo. 

Og dét føles fantastisk!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, visp skrev:

Sammenligner du deg virkelig med trebarnsmoren?

Jeg har mer enn 3 barn og pynter meg hver dag både for min egen og min manns skyld, og visa versa.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes endel joggebukser/treningsbukser som sitter penere enn visse olabukser.

 

 

Anonymkode: 6ca4a...638

Kom gjerne med eksempler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går vel litt på alder også. Hvis en har bikket 35 og ungene er i boks bør en jo kunne slappe litt av. Klippe seg kort, slutte å sminke seg osv.

Anonymkode: fb767...36a

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg hadde hatt en kjæreste jeg hadde fått besøk av hver uke, så hadde jeg også stæsjet meg opp med høye hæler, stramt korsett og maid-uniform. Moro og pirrende i begynnelsen av et forhold.

Men ærlig talt: jeg er gift på 13. året, jeg jobber, har barn og gjør husarbeid hver eneste ettermiddag og kveld. Lurer litt på når jeg skal stå og strutte i høye hæler og i tøsete antrekk? Ser for meg min ti år gamle sønn lure på hva mamma driver med😂 Nei, vi er litt forbi det stadiet.

Anonymkode: 89d36...9a3

Det finnes en mellomting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med mennene til jåledukkene sitter dresskledd med svarte lakksko hver dag hjemme😂 

Men seriøst jeg går i normale fine klær på jobb , sminker meg og fikser håret hver dag selv om jeg har fri. Etter jobb trener jeg og da er det deilig å komme hjem og dusje og ta på seg en komfortabel joggebukse/pysjamas/tights. Mannen min gjør det samme. Skal vi ut er det jo greit å ta noe annet enn joggebukse. Men generelt å si mannen løper ut og blir utro dersom man ikke sitter stivpyntet hver dag er bull****. Er mannen utro er det av andre grunner. Jeg går ikke med bestemorundertøy selv om jeg liker koseklær hjemme.

Anonymkode: 818cd...b16

Er en mellomting mellom jåledukke og slaur

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, TS. Jeg er heller ikke en typisk jåledame, du ser meg sjelden i skjørt og høye hæler, men jeg kler meg stort sett presentabelt, også hjemme. En ordentlig bukse og genser/topp er selvsagt, så fremt jeg ikke er syk eller det er like før leggetid.

Mest av alt synes jeg den joggebukse/pysj-manien er ganske infantil. Hvorfor voksne folk ikke kan føle seg komfortabel i noe annet enn digre, uflatterende daffeklær, er for meg en gåte. Veldig barnslig i mine øyne. Lurer på om det er en generasjonsgreie. Jeg ser aldri mine foreldre i 60-årene i joggebukse når de ikke faktisk jogger, de er normalt pent kledd hjemme. Selv min bestemor på 87 er velstelt og har et skikkelig antrekk på så lenge hun er våken. Når en gammel dame med leddgikt og smerter klarer å kle seg pent, lurer jeg på hvorfor ikke unge spreke folk i 30-årene klarer det samme.

Anonymkode: 11181...b44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sokkar skrev:

Jeg lurer litt på om damene han sikter til, er samme damene mannen min ler en del av av? 

På handballcup kommer menn i dongeri eller noe enkelt og veldig hverdagslig. Noen har til og med jobblogo på genseren. 

Damene? Ser jo ut som de skal på fin restaurant. Og så videre på bar. Sminket, dollet, parfyme og skjørt og ja... 

Han setter veldig pris på å ha en dame som kan springe ut døra ilag med han så han slipper å vente, (uten at det betyr at jeg ser ut som en dass). Og så liker han at jeg ikke trenger prøve så hard. 

Og heldigvis liker han meg i jumpsuit 😊

Det er vel ikke noe å le av? Flott for disse damene at de pynter seg. Å pynte seg signaliserer livsgnist og ta seg selv på alvor. Ha estetisk sans og tørre å være synlig. Ikke bare subbe gjennom livet i utvaska jeans.

Det er ikke noe galt i å prøve hardt. Det er snarere en attraktiv kvalitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleide å åpne døren i kjole, krøllet hår og lakkerte negler  og strømper jeg også. Men hva bidrar egentlig menna med? De føler de har pyntet seg nok bare de har tatt på seg ren t skjorte og gidder ikke engang barbere pikken .  Klage på at potetene er for myke og sette seg å se på tv rett etterpå  når jeg har stått tre timer med maten  og planlagt sexkvelden og innkjøp av undertøy en uke i forkant, vokset meg, tatt pedikyr, fikset brynene. 

Den dagen menn begynner å legge like mye innsats i det som damer da flyr kameler opp ned. 

Anonymkode: eacec...6c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Visjon skrev:

Det er vel ikke noe å le av? Flott for disse damene at de pynter seg. Å pynte seg signaliserer livsgnist og ta seg selv på alvor. Ha estetisk sans og tørre å være synlig. Ikke bare subbe gjennom livet i utvaska jeans.

Det er ikke noe galt i å prøve hardt. Det er snarere en attraktiv kvalitet. 

Kan du ikke prøve  å gå i åletrange vonde klær og høye hæler,  tette huden full av skadelig sminke med kreftfremkallense stoffer og bruke tusenvis av kr hver måned på utseendet ditt. Så skal vi se hvor mye livsgnist du får lmao!!! 

Anonymkode: eacec...6c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du har 3 unger så har du tid til å gre deg på håret, barbere deg, ta på litt sminke, og hoppe i en litt finere bukse, i alle fall et par ganger i uka. Det tar ikke mer tid å ta på seg en pen bluse og et smykke, kontra en flekkete hettegenser.

 

Hvis ikke bør du virkelig ikke bli sjokkert over at mannen til slutt ikke har lyst på deg lenger og dere ender som platoniske bestevenner.

Anonymkode: 6580b...af7

Mannen burde tenkt seg om også før han pulte på seg 3 unger altså...

Anonymkode: a1984...343

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Visjon skrev:

Det er vel ikke noe å le av? Flott for disse damene at de pynter seg. Å pynte seg signaliserer livsgnist og ta seg selv på alvor. Ha estetisk sans og tørre å være synlig. Ikke bare subbe gjennom livet i utvaska jeans.

Det er ikke noe galt i å prøve hardt. Det er snarere en attraktiv kvalitet. 

Smaken er som baken, heldigvis 😊 eg anser det som å forstå sosiale koder når du er i stand til å kle deg riktig til ulike anledninger. Jeg oppfatter de ikke som kvinner med livsgnist og at de tar seg selv på alvor. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...