Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 hours ago, Pinkpashion said:

 

Ut fra kommentarene på Facebooksiden deres, vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte, når det fremkommer at dersom hunder som Iris ikke responderer på «Kindereggmetoden» hos NAS sine terapeuter anbefales medisinering, og fungerer ikke dette anbefales avliving. Hva i alle dager....? Selv om organisasjonen helt sikkert gjør mye bra, vet jeg med 100% sikkerhet at jeg aldri skal benytte meg av en av deres terapeuter fordi a) Et tramp og et bestemt «NEI» må da i alle tilfeller være bedre enn å stappe i hunden medisiner eller avliving og b) Å offentlig henge ut en privatperson er lavmål. 

Det er da ingen fra NAS som har skrevet dette. Det en en kritiker som spyr ut kommentarer og legger ord i munnen på NAS. De har kommentert at de ville jobbet med desensitivisering og motbetingning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, nurcos skrev:

Det er da ingen fra NAS som har skrevet dette. Det en en kritiker som spyr ut kommentarer og legger ord i munnen på NAS. De har kommentert at de ville jobbet med desensitivisering og motbetingning. 

Tydelig at tidligere kunder har fått denne anbefalningen hos deres konsulenter ut fra kommentarene... 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pinkpashion said:

Tydelig at tidligere kunder har fått denne anbefalningen hos deres konsulenter ut fra kommentarene... 

 

Det ser ikke jeg noe sted. Jeg ser kommentarer fra en dame som virker ganske koko, som svarer negativt på alle spørsmål NAS får med masse tulleinfo hun ikke backer opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Med all respekt som har jo eierne til iris prøvd med flere atferdskonsulenter og har fått beskjed om at de må gi fra seg hunden. Så så fantastiske er ikke treningsmetodene deres. 

Anonymkode: 5fa05...3c5

Hvem som helst kan kalle seg atferdskonsulent. Det er ingen beskyttet tittel. Vi kan derfor ikke vite hva slags metoder som er brukt før på hundene. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, nurcos skrev:

Det ser ikke jeg noe sted. Jeg ser kommentarer fra en dame som virker ganske koko, som svarer negativt på alle spørsmål NAS får med masse tulleinfo hun ikke backer opp. 

Jeg pløyde gjennom de ganske mange kommentarene i går, og jo, der hadde noen skrevet rett ut at deres hund ble anbefalt avlivet av terapeut som jobbet for NAS, men fikk hjelp hos andre og har det bra nå. Om kommentaren er der fortsatt har jeg faktisk ikke orket å sjekke, da det er ganske mange kommentarer å gå gjennom. Aldri har jeg hørt om denne organisasjonen før, i likhet med mange andre, men dette stuntet deres er et godt eksempel på at all pr ikke nødvendigvis er god pr. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.1.2020 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Er det hun med den kamphunden? 

I så fall enig med seg, jeg håper at jeg aldri møter på de i Oslo. Ser de er mye på tur i kjente områder for meg😵

Anonymkode: c893b...419

«Kamphund» 🤦‍♀️ 

Anonymkode: e0fcf...6dd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var positiv når jeg begynte å se på det, men endret raskt mening. Først prøver hun å dytte en hund inn i en tunnell, så lærer hun eieren å trampe i bakken til en annen hund. Nå er det ikke at jeg er helt imot å si nei og sette grenser, det er bare at det eneste jeg syns er gøy å se på er når noen er "magiker" med positiv forsterkning, eller bruker meditasjon for å roe dyret så det kan oppfatte situasjonen annerledes (Trust Technique av James French). Ellers syns jeg det blir kjedelig, alle kan brøle og trampe i bakken liksom. Det jeg ville gjort i det tilfellet er å skape mer avstand til sykkelen. Skjønner ikke at hun begynte med sykkelen rett foran nesa på hunden.....jaja, det er derfor jeg ikke vil se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton får i ep4 fortsatt lov å dra til rema og spise kalkun, av matmor? Hvorfor? Jeg blir helt matt.

Anonymkode: 45690...c25

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags "ekspertise" har egentlig den hundekvinnen i dette programmet?

Anonymkode: 18f2e...0b4

Mastergrad i hundeatferd og årevis med fulltidsjobb som hundetrener, hvordan det? 

Anonymkode: 0a601...aa8

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags "ekspertise" har egentlig den hundekvinnen i dette programmet?

Anonymkode: 18f2e...0b4

Her kan du lese om «denne hundekvinnen»

https://unity.dog/about-us/

Anonymkode: 4474d...942

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mastergrad i hundeatferd og årevis med fulltidsjobb som hundetrener, hvordan det? 

Anonymkode: 0a601...aa8

Men kan ikke ting som å jobbe under hundens terskel og sette opp hunden for suksess. Jaja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cleopatra70 said:

Men kan ikke ting som å jobbe under hundens terskel og sette opp hunden for suksess. Jaja.

Hun er vel også verdensmester i lydighet, så litt kan hun

Anonymkode: aaff7...417

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun er vel også verdensmester i lydighet, så litt kan hun

Anonymkode: aaff7...417

Dette blir vel off topic, men det å kunne lydighet er ikke å kunne adferd. Jeg skrev i den andre tråden at en behandler jeg gikk til med hunden min, kunne fortelle at hun hadde hatt en norgesmester i lydighet der som måtte ha munnkurv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Cleopatra70 skrev:

Men kan ikke ting som å jobbe under hundens terskel og sette opp hunden for suksess. Jaja.

Du er helt sikkert flinkere med all din google kunnskap.

Anonymkode: 8e3ca...187

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Cleopatra70 said:

Dette blir vel off topic, men det å kunne lydighet er ikke å kunne adferd. Jeg skrev i den andre tråden at en behandler jeg gikk til med hunden min, kunne fortelle at hun hadde hatt en norgesmester i lydighet der som måtte ha munnkurv på.

Det er en ganske god indikasjon på at hun kan hundetrening

Anonymkode: aaff7...417

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cleopatra70 skrev:

Men kan ikke ting som å jobbe under hundens terskel og sette opp hunden for suksess. Jaja.

Enda en ekspert....🙄

Anonymkode: 4474d...942

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ganske god indikasjon på at hun kan hundetrening

Anonymkode: aaff7...417

At hunden biter er en god indikasjon på at man kan hundetrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Cleopatra70 said:

At hunden biter er en god indikasjon på at man kan hundetrening?

Er det litt sent eller? Det faktum at hun er verdensmester, er en temmelig god indikator på at hun kan hundetrening. Natta nå.

Anonymkode: aaff7...417

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...