Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes det var negativt har du virkelig ikke opplevd mye negativitet :fnise: Jeg er forøvrig realist.

Anonymkode: 50e81...30d

Jeg er immun mot hersketeknikk.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Humor, kjære deg. Humor. 

Anonymkode: 4474d...942

Sorry, ser ingen humor i at en hund blir fremstilt som sær og lat, når den i realiteten er 15-25 kg overvektig. I tillegg har han et stort sår på poten og har vondt for gå. Anton er av en rase som ofte blir rammet av hofteleddsdysplasi og albueleddarstrose. Så at noen synes det er morsomt er bare veldig trist.

Anonymkode: 1c888...2b0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vintage skrev:

Jeg er immun mot hersketeknikk.

Så fint for deg, det kommer sikkert godt med i hverdagen.

Anonymkode: 50e81...30d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle være uenige og enige om mye i programmet, men jeg blir helt SPRØ av å se hvor mye de alle drar og river i halsbåndene. Spes på Anton. Det ser vondt ut og jeg skjønner ikke hensikten. Hvis Anton setter seg så nytter det ikke å rive og dra i halsbåndet. 

Anonymkode: 45690...c25

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kan vel alle være uenige og enige om mye i programmet, men jeg blir helt SPRØ av å se hvor mye de alle drar og river i halsbåndene. Spes på Anton. Det ser vondt ut og jeg skjønner ikke hensikten. Hvis Anton setter seg så nytter det ikke å rive og dra i halsbåndet. 

Anonymkode: 45690...c25

Helt enig. Det var mye som var bedre i denne episoden - og treningen med Medo var flott å se på, den gjorde meg skikkelig glad! 

Men jeg får så vondt av all rykkingen, trampingen og kjeftingen. Det går igjen med de fleste - så fort de ikke får det til, så er det tilbake til kjefting (og det inkluderer instruktøren). Det var spesielt ille å se på border collien som gjentatte ganger blir satt opp til å feile slik at de kan kjefte på den.

Med Anton så ville jeg virkelig tatt en bedre helsesjekk, jeg ser ikke bort fra at den vegringen på bil er pga smerter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2020 den 1.21, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er en god ide å ta inn i munnen på en hund med ressursforsvar. Synes det var veldig useriøst. Håper det ikke smitter på resten av befolkningen, og ikke minst barn. Dette er farlig. Kommer til å sende inn klage. 

Anonymkode: b4829...965

 

På 12.1.2020 den 3.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, og hvis hunden hadde vært aggressiv ville den ha bitt henne. Synes det var ubehagelig å se hvordan nakken hans ble vridd rundt og det burde aldri vært vist på TV.

Anonymkode: 1c888...2b0

 

På 12.1.2020 den 3.27, AnonymBruker skrev:

Hunden får en dårlig relasjon til Maren, og det blir enda vanskeligere over tid. 

Anonymkode: b4829...965

Det står i den andre tråden om programmet at det var fordi at han fikk plastbiter i seg, hvis ikke hadde nok i det skjedd. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Diamant20 said:

 

 

Det står i den andre tråden om programmet at det var fordi at han fikk plastbiter i seg, hvis ikke hadde nok i det skjedd. 😊

En erfaren instruktør gir ikke noe til en hund med ressursforsvar og slipp-utfordringer som kan være "farlig" og som de må ha tilbake. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tabris skrev:

En erfaren instruktør gir ikke noe til en hund med ressursforsvar og slipp-utfordringer som kan være "farlig" og som de må ha tilbake. 

Kanskje ikke, jeg har ikke peiling. Ho prøvde vel noe som ikke funket, man kan jo ikke akkurat la være å gjøre noe mens hunden spiser plast heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton`s matmor har et stort hjerte for han. Gleder meg til å se de på Lindmo i morgen ❤️

Ble imponert over fremgangen til Iris. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton er den rareste hunden jeg noen gang har sett.

Anonymkode: 9b805...08d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vintage skrev:

Anton`s matmor har et stort hjerte for han. Gleder meg til å se de på Lindmo i morgen ❤️

Ble imponert over fremgangen til Iris. 

Jeg også! Hun så sååå stolt ut når hun gjorde det hun skulle :lillesky:

Endret av Rumle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at Anton er sjarmerende, men jeg må si at jeg er redd for at matmor ikke forstår alvoret når det gjelder overvekt. Har ikke sett alt, har det vært tema? Noe sier meg at matmor må få det tydelig fortalt!

Anonymkode: 984fa...424

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig at Anton er sjarmerende, men jeg må si at jeg er redd for at matmor ikke forstår alvoret når det gjelder overvekt. Har ikke sett alt, har det vært tema? Noe sier meg at matmor må få det tydelig fortalt!

Anonymkode: 984fa...424

Anton er på vei ned i vekt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig at Anton er sjarmerende, men jeg må si at jeg er redd for at matmor ikke forstår alvoret når det gjelder overvekt. Har ikke sett alt, har det vært tema? Noe sier meg at matmor må få det tydelig fortalt!

Anonymkode: 984fa...424

Anton var 85kg da serien ble spilt inn og er nå straks 78kg ifg Instagram, så han er på vei ned i vekt. Å slanke hunder kan ta tid, og det er sikkert det samme med hunder som med mennesker at sakte vektnedgang er bedre for en varig vektendring enn hvis man går for hurtigslanking. Dessuten er det mere skånsomt for en hund å gjøre små endringer i kosten og bruke tid på det enn at hunden skal gå å være sulten, mye mere humant med gradvis tilvenning. 

ift dyrlege-kommentarer tidligere i tråden så var Anton allerede oppfulgt av veterinær før serien, dette kom frem i episoden der alle hundene fikk en helsesjekk. Veterinæren i serien sa at hun valgte å ikke gjøre endringer ift behandling av potene til Anton siden Anton sin faste veterinær allerede hadde foreskrevet en type salve 

Jeg har inntrykk av at Anton blir godt oppfulgt av både matmor og matfar, han er jo lille (store) babyen deres :) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, skruf skrev:

 Jeg har inntrykk av at Anton blir godt oppfulgt av både matmor og matfar, han er jo lille (store) babyen deres :) 

Helt enig - jeg blir helt varm i hjertet av omsorgen de har får han. Matfar sa i episoden i går at han var stolt av Anton. Og matmor er en klasse for seg. Jeg tror Anton er det bortskjemte lille barnet i familien 😅

Anton har fått seg en solid fanskare der ute, og det skjønner jeg godt ❤️

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, vintage skrev:

Helt enig - jeg blir helt varm i hjertet av omsorgen de har får han. Matfar sa i episoden i går at han var stolt av Anton. Og matmor er en klasse for seg. Jeg tror Anton er det bortskjemte lille barnet i familien 😅

Anton har fått seg en solid fanskare der ute, og det skjønner jeg godt ❤️

Tror Anton ble den lille (store😄) attpåklatten deres da barna forlot redet, så han blir nok overøst av kjærlighet og omsorg :) Og han er helt garantert godt oppfulgt av veterinær, både før serien og etter serien. Flere her nevner store hunder og risiko for HD, dette er nok også undersøkt og under oppsyn. Både veterinærer og de fleste eiere av store hunder er klar over dette allerede fra valpestadiet.

Vi har som tidligere sagt selv også hatt (r.i.p😢) stor hund, og dette var noe vi satte oss inn i allerede før vi satte oss på valpeliste, og noe som vi tok avlsmessige vurderinger til ift kennel og valpekull. Og hunden ble såklart hd-sjekket da den var gammel nok til det, i tillegg til at vi var obs på det ift å ikke gå lange turer og belastninger på hofter da valpen var i voksealderen. Dette vil jeg tro at de fleste som velger seg stor hund er klar over og tar hensyn til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor rett ved remabutikken Anton og matmor pleier å handle på. Har mange ganger stått og observert da han har nektet å røre seg😂 Er jo så sjarmerende, men forstår godt at hun til slutt bare ringer mannen for å få hjem denne 80kilos klumpen🥰 Man får bare lyst til å gå bort å kose med han. Han vet sikkert at han er en sjarmerende type😏

Anonymkode: 516b1...fc9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton halter helt tydelig stakkars i tredje episode.

Anonymkode: 0a601...aa8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle dere som sier at eierne og produksjonen er klar over at Anton har vondt... hvorfor trener de han da som om han bare er sta? "Han vil virkelig ikke i bilen han, hehe!" etterfulgt av at Maren prøver å dra han med makt til han tilslutt piper og mister halsbåndet. Jeg har ikke hørt en eneste gang at Maren sier, "Vi må ta hensyn pga beina hans", kun latter og smil av at han "er sjefen". 

Anonymkode: 0a601...aa8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...