Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herlighet, de korte klippene for neste episode... Nico sine eiere roper fillebikkje, napper hardt til og klyper han i huden på halsen mens han knurrer. Ja dette lover jo godt... 

Anonymkode: 0a601...aa8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, de korte klippene for neste episode... Nico sine eiere roper fillebikkje, napper hardt til og klyper han i huden på halsen mens han knurrer. Ja dette lover jo godt... 

Anonymkode: 0a601...aa8

....fordi han gjorde utfall mot et barn. Det glemte du å få med.

Anonymkode: 4474d...942

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og den behandlingen fører til at han forbinder barn med ubehag og smerte og enda mer redsel, får enda høyere stressnivå og kan utagere igjen, bare at neste gang er han enda reddere og høyere i stress, og resultatet kan bli enda mer alvorlig. Å påføre en hund smerte for oppførsel er aldri greit.

Anonymkode: a133b...3b9

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og den behandlingen fører til at han forbinder barn med ubehag og smerte og enda mer redsel, får enda høyere stressnivå og kan utagere igjen, bare at neste gang er han enda reddere og høyere i stress, og resultatet kan bli enda mer alvorlig. Å påføre en hund smerte for oppførsel er aldri greit.

Vi får vente nå, til episoden har gått.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor rett ved remabutikken Anton og matmor pleier å handle på. Har mange ganger stått og observert da han har nektet å røre seg😂 Er jo så sjarmerende, men forstår godt at hun til slutt bare ringer mannen for å få hjem denne 80kilos klumpen🥰 Man får bare lyst til å gå bort å kose med han. Han vet sikkert at han er en sjarmerende type😏

Anonymkode: 516b1...fc9

Er det på Stjørdal?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Twinkle~ skrev:

Er det på Stjørdal?🙈

Anton og eierne bor på stjørdal ja :) 

Anonymkode: 7f91d...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig. Man kan og skal aldri straffe følelser. Det blir som å straffe meg fordi jeg er redd for slanger. For hvis du drar meg i øret da så blir jeg jo myyye mindre redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at eiere gjør det. De blir redde når hunden gjør utfall mot barn, og redsel kan gjøre at man sint. Spesielt om man da heller ikke har verktøy for å jobbe med dette, så vil det være naturlig og forståelig at man reagerer slik de gjør.

Jeg reagerer mer på at instruktøren selv så lett tyr til ubehag. 

I tillegg er jo dette først og fremst et tv-program laget for å underholde. Dvs at det følger en mal hvor man nå midt i serien nå må få mer drama som instruktøren skal løse mot slutten av serien.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LaptopPute skrev:

Enig. Man kan og skal aldri straffe følelser. Det blir som å straffe meg fordi jeg er redd for slanger. For hvis du drar meg i øret da så blir jeg jo myyye mindre redd. 

Han gjorde utfall mot et barn. Kan du forstå at eieren skvetter og kanskje handler irrasjonelt i øyeblikket?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
29 minutter siden, vintage said:

Han gjorde utfall mot et barn. Kan du forstå at eieren skvetter og kanskje handler irrasjonelt i øyeblikket?

Kan forstå eier ja, som ikke har nok kunnskap. Men her burde jo instruktøren sett på hundens kroppsspråk og dempende signaler at hunden ikke hadde det behagelig, og heller gått et sted hvor det var større avstand til forstyrrelsers mens de trener. En hund viser svært mange signaler før den gjør "utfall" for å si fra om at noe er ekkelt, så lenge disse signalene ikke har blitt kjeftet på og blitt skremt bort. At instruktøren også heller ikke griper inn med en gang er for meg helt ufattelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LaptopPute skrev:

Kan forstå eier ja, som ikke har nok kunnskap. Men her burde jo instruktøren sett på hundens kroppsspråk og dempende signaler at hunden ikke hadde det behagelig, og heller gått et sted hvor det var større avstand til forstyrrelsers mens de trener. En hund viser svært mange signaler før den gjør "utfall" for å si fra om at noe er ekkelt, så lenge disse signalene ikke har blitt kjeftet på og blitt skremt bort. At instruktøren også heller ikke griper inn med en gang er for meg helt ufattelig. 

Var instruktøren der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, LaptopPute skrev:

Ja

Da får vi egentlig bare vente på episoden, før vi fastslår hva instruktøren gjorde og ikke gjorde. Dette var jo kun et klipp. 
Jeg synes det er viktig og bra at de viser på TV hvor vanskelig det kan være, hvilke feil man kan begå etc. Selv om det betyr at man stiller seg til hugg fra folk på nett. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
Just now, vintage said:

Da får vi egentlig bare vente på episoden, før vi fastslår hva instruktøren gjorde og ikke gjorde. Dette var jo kun et klipp. 
Jeg synes det er viktig og bra at de viser på TV hvor vanskelig det kan være, hvilke feil man kan begå etc. Selv om det betyr at man stiller seg til hugg fra folk på nett. 

Jeg synes også det er bra at det vises frem problematferd på TV. Men kunne ønske at dyrevelferdsloven ble fulgt, og at treningen baserte seg på nyere forskning, og ikke straff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det i det hele tatt mulig at denne hunden noen gang skal kunne være hjemme når barna kommer fra skolen sammen med venner før foreldrene kommer hjem? Jeg synes ikke det virker forsvarlig. 

Anonymkode: cb8c5...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Emmelise skrev:

Jeg syntes Mercedes bør være smarte her og huke tak i Anton for litt tv reklame 😄

Haha, det har jeg ikke tenkt på - men ja, her bør de hoppe på 😂

...og Rema! 

Endret av vintage
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...