Gå til innhold

Termin september/oktober 2020

Blosy

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Patriotpaula said:

Synes det er såå kjedelig at jeg ikke klarer å nyte dette svangerskapet... 😢 Jeg har kommet til 13+4 og synes svangerskapet så langt har vært nesten uutholdelig. Formen har vært så dårlig at jeg absolutt har vurdert en eller fire ganger om hvorfor jeg gjør dette mot meg selv. Og dette barnet er i utgangspunktet veldig sterkt ønsket (vi har brukt 100-150000 på behandling og det er laget på en lab. - kortversjonen). Klarer enn så lenge ikke å nyte svangerskapet og klarer ikke å se frem til at det en dag kommer ut en baby, det blir altfor langt frem i tid for meg. Akkurat nå synes jeg livet er skikkelig dritt, så jeg håper at formen kommer seg snart sånn at jeg faktisk kan prøve å nyte dette... 

😩😢

Så leit at du føler sånn 😞

Men jeg skjønner. Jeg tenker ofte at dette her var en veldig dårlig ide. Vi har jo barn fra før, og jeg har hatt veldig dårlig form i alle svangerskap til uke 16, og jeg husker at jeg alltid etterpå sa "absolutt verdt det, hva er 10 uker med helhvete mot et liv som følger med denne mennesker"... Men inni momenten hvor man bare sliter med det, er disse tanker lenge borte og tilstanden av kvalme og utmattelse og det å ikke klare det man vil... I forgrunnen. 

Det blir bedre. Og premien er så stort som vi har i vente. Ikke fokuser på at du skulle føle annerledes, spesiell fordi så mye penger og arbeid og venting gikk inni det, dette er bare begynnelsen av deres reise sammen. At du føler nå sånn, betyr ikke at det ikke kan forandres med tiden - spesiell når formen blir bedre (men lit obs, svangerskapsdepresjon er jo også en sak). 

Endret av Felidays
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Patriotpaula kjenner på det samme 😫 konstant kvalm, absolutt ingen mat som frister selv om jeg er sulten 😩 brekker meg og spyr utrolig lett 👈🏼 brakk meg nesten bare av å skrive den setningen 😂 og vil bare sove hele tiden, orker ikke stelle meg eller ta vare på meg selv nesten. Men jeg er bare i uke 8, så jeg håper det går over snart 😳 håper det for din del også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp på Libero sine sider at om en var mye kvalm var det lurt å spise mm at med mye B-vitamin i, f.eks avokado. 

Regner med dere som er dårlige har prøvd det meste, og jeg vet jo ikke om det funker, men tenkte i alle fall jeg kunne dele tipset videre. 

Håper kvalmen slipper taket snart og at formen stiger! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 21.40, Patriotpaula skrev:

Synes det er såå kjedelig at jeg ikke klarer å nyte dette svangerskapet... 😢 Jeg har kommet til 13+4 og synes svangerskapet så langt har vært nesten uutholdelig. Formen har vært så dårlig at jeg absolutt har vurdert en eller fire ganger om hvorfor jeg gjør dette mot meg selv. Og dette barnet er i utgangspunktet veldig sterkt ønsket (vi har brukt 100-150000 på behandling og det er laget på en lab. - kortversjonen). Klarer enn så lenge ikke å nyte svangerskapet og klarer ikke å se frem til at det en dag kommer ut en baby, det blir altfor langt frem i tid for meg. Akkurat nå synes jeg livet er skikkelig dritt, så jeg håper at formen kommer seg snart sånn at jeg faktisk kan prøve å nyte dette... 

😩😢

TAKK gud for dine ord, jeg har absolutt sittet med de samme følelsene og føler at jeg kjemmes av å i det heletatt tenke tanken. Dette barnet er så ønsket, det er brukt penger (ikke så mye som dere har måttet bruke), energi og det har vært en følelsesmessig berg og dalbane å komme dit at spiren endelig satt, også sitter man med slike utakknemlige tanker... Altså jeg er lykkelig over at det var et bankende hjerte og vet at mye kan skje enda, men når det står på som verst så lurer man virkelig på hva man frivillig har utsatt seg for. Jeg har levd i denne negative boblen de siste dagene, først i dag har jeg kjent lite på kvalme (bank i bordet) og fungerer faktisk som et vanlig menneske, så i dag skal jeg passe på å nye før kvalmen plutselig banker på døra 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er vanskelig å holde ut med, man ikke føle dårlig samvittighet for at man ikke klarer å nyte svangerskapet ❤ Noe av det verste med svangerskapskvalmen (bortsett fra at den konstant er der) er å gå rundt i uvitenhet om hvor lenge det faktisk vil vare🤢 For de fleste vil kvalmen toppe seg rundt uke 9-10 men fra da av gradvis avta. Det er fordi morkaken i denne perioden begynner å ta over hormonprodukskjonen, og for de fleste er kvalmen helt bort rundt uke 12-14. Noen er kansje kvalm lengere men det er fordi hormonene stabiliserer seg helt frem til nærmere uke 20. Så hold ut så godt dere kan, det skal nok gå over til slutt ❤ For min del i første svangerskap startet den følelsesmessige tilknytningen til svangerskapet når jeg begynte å kjenne bevegelser (rundt uke 16), tror de fleste synes det er vanskelig å glede seg over svangerskapet helt i starten når man bare er kvalm å fullstendig utslitt 😔🤒 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det ikke ville synes at var man gravid før godt ut i andre trimester, men mannen min har den siste uken sagt at han syns jeg har fått mer mage, og jeg må jo si jeg syns det litt selv også. Men at det egentlig handlet mest om ønsketenkning fra hans side. Men nå i dag, i 10ende uke, spurte naboen om jeg var gravid 😅 Veldig søt dame, så har ikke noe imot at hun vet, men jeg ble litt tatt på senga 😅Ringte mannen min og så "Jeg tror ikke vi kan holde det hemmelig veldig mye lenger. I alle fall ikke de som møter meg"😅

Har noen av dere fått noe babymage eller lignende så tidlig?🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Traktorkusken

Gratulerer til alle dere andre som har termin sept/okt🥰 Er i 20-åra, har termin 30.oktober 2020❤️ Har en samboer, ble gravid på PP1.

flere som har lite symptomer? Er bare 5 uker og 5 dager, men likevel bekymret 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, autorain skrev:

Jeg trodde det ikke ville synes at var man gravid før godt ut i andre trimester, men mannen min har den siste uken sagt at han syns jeg har fått mer mage, og jeg må jo si jeg syns det litt selv også. Men at det egentlig handlet mest om ønsketenkning fra hans side. Men nå i dag, i 10ende uke, spurte naboen om jeg var gravid 😅 Veldig søt dame, så har ikke noe imot at hun vet, men jeg ble litt tatt på senga 😅Ringte mannen min og så "Jeg tror ikke vi kan holde det hemmelig veldig mye lenger. I alle fall ikke de som møter meg"😅

Jeg har også fått en fin liten mage som jeg prøver å skjule litt til med litt løse klær 🙈 Har vært oppblåst siden jeg var rundt 6 fullgåtte uker. Tok et sånn magebilde da vi fant ut av at jeg var gravid, samt at jeg tok et nytt nå forrige uke. Ser at det har kommet en fin liten kul på magen 😍 

Er 11 fullgåtte uker i morgen, så om en ukes tid tenker jeg at magen kan slippe å skjules lengre, og resten av familie og venner kan få den hyggelige beskjeden om vår store hemmelighet 😁 Skulle på en hyggelig middag med flere av venninnene mine i helgen som var, tenkte da å ha på meg et stramt skjørt med en topp til. Det måtte jeg raskt avskrive, ettersom magen syntes relativt godt. Ble en bukse og en løsere topp i stede 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Smashy skrev:

Jeg har også fått en fin liten mage som jeg prøver å skjule litt til med litt løse klær 🙈 Har vært oppblåst siden jeg var rundt 6 fullgåtte uker. Tok et sånn magebilde da vi fant ut av at jeg var gravid, samt at jeg tok et nytt nå forrige uke. Ser at det har kommet en fin liten kul på magen 😍 

Er 11 fullgåtte uker i morgen, så om en ukes tid tenker jeg at magen kan slippe å skjules lengre, og resten av familie og venner kan få den hyggelige beskjeden om vår store hemmelighet 😁 Skulle på en hyggelig middag med flere av venninnene mine i helgen som var, tenkte da å ha på meg et stramt skjørt med en topp til. Det måtte jeg raskt avskrive, ettersom magen syntes relativt godt. Ble en bukse og en løsere topp i stede 🙈 

Jeg er nok også oppblåst ja, så alt er ikke baby eller livmor 😅 Men nå ble jeg motivert til å ta magebilde 😁 det må jeg få gjort denne uken!

Men så fint at det er flere som opplevet lignende, for det er bare en uke ca i mellom oss 😅😁 gravidmage i de tidligste stadiene er jo de fineste egentlig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, autorain skrev:

Er 12 fullgåtte uker i morgen og hatt mage en god stund no😅. Nå er det en fin liten babykul der og alle kan se at jeg er gravid😅.

Men er tredje barnet mitt da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, autorain skrev:

Jeg er nok også oppblåst ja, så alt er ikke baby eller livmor 😅 Men nå ble jeg motivert til å ta magebilde 😁 det må jeg få gjort denne uken!

Men så fint at det er flere som opplevet lignende, for det er bare en uke ca i mellom oss 😅😁 gravidmage i de tidligste stadiene er jo de fineste egentlig 🙈

Det er vel fra rundt uke 11 livmoren vokser oppover fra bekkenet trooor jeg. Det er så koselig med en liten babykul ❤️ Veldig gøy å ta magebilde innimellom for å se forskjellen 😃 Jeg hadde ikke forventet at jeg kunne se at magen vokste noe særlig før om flere uker egentlig 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på TUL 🥰 gynekologen var veldig hyggelig, men selve undersøkelsen var over på 3 minutter så syntes det gikk litt fort 😳 men jeg fikk se et bankende hjerte, og alt så normalt ut 🥺 en rørende, men kort opplevelse 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Veeera skrev:

Da har jeg vært på TUL 🥰 gynekologen var veldig hyggelig, men selve undersøkelsen var over på 3 minutter så syntes det gikk litt fort 😳 men jeg fikk se et bankende hjerte, og alt så normalt ut 🥺 en rørende, men kort opplevelse 😂 

Ja det var raskt ja! Hadde du fått TUL i det offentlige eller måtte du betale selv? For om du tok TUL privat syns jeg det var veldig kort, med tanke på prisen 😅 Men! Men viktigste er at dere så et bankende hjerte og at ting er som det skal 😍 det blir jo ikke bedre enn det😁😍 Hvor langt er du på vei?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Veeera Hvilken uke er du nå? synes også 3 minutter var litt kort, men mulig dette gjøres på alle TUL under 12 uker. Jeg var på en UL i uke 7 og det var vel mer eller mindre 3 minutter det også.. Men utrolig herlig å se et bankende hjerte 😍 En lever lenge på det man får sett der og holder ut noen uker til med mindre bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele det her inne, jeg har altså fått pratet med sjefen, delt nyheten og fått tilrettelegging på jobb. Jeg skulle gjøre dette for mange uker siden men det har skjedd så mye, en periode var formen på topp og jeg følte jeg kunne drøye det litt til. Forrige uke har helt forferdelig så nå måtte jeg bare gjøre det. For å si det sånn så hadde sjefen allerede en mistanke, hun var superglad på mine vegne og jeg fikk legge opp løpet på jobb akkurat slik jeg ville. Tror jeg gråt i en halvtime etter samtalen fordi sjefen hadde vært så grei 😂 vet ikke om det er hormonene eller om hun bare var fantastisk som skjedde der, men jeg har hvertfall en god følelse!
Så håper jeg at alle andre her inne har like fantastiske sjefer, eller såpass mye hormoner at det ikke skal så mye til før sjefen blir fantastisk.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@autorain @Carjo4 

jeg var gjorde det offentlig så kanskje derfor 😅 jeg er 8+1 😍 og ja det var fantastisk å se et bankende hjerte 🥰  jeg fikk en ny time i uke 18, syntes det var lenge til😬 ville dere bestilt privat før den tid? 

Så deilig at sjefen reagerer sånn @Carjo4 😍Hvor langt er du på vei?  jeg har ikke sagt ifra enda, men kjenner jeg snart må gjøre det, da jeg sliter litt med kvalmen 🤢 men har ikke fortalt det til de nærmeste enda heller 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Veeera skrev:

@autorain @Carjo4 

jeg var gjorde det offentlig så kanskje derfor 😅 jeg er 8+1 😍 og ja det var fantastisk å se et bankende hjerte 🥰  jeg fikk en ny time i uke 18, syntes det var lenge til😬 ville dere bestilt privat før den tid? 

Så deilig at sjefen reagerer sånn @Carjo4 😍Hvor langt er du på vei?  jeg har ikke sagt ifra enda, men kjenner jeg snart må gjøre det, da jeg sliter litt med kvalmen 🤢 men har ikke fortalt det til de nærmeste enda heller 😅 

Jeg gjorde det privat så mulig de ikke ser så mye mer enn det de gjør på de få minuttene.. Jeg er 10 uker i dag faktisk så nå er det ikke lenge til vi føler det er greit å dele nyheten med de aller nærmeste. Vi skal ha ny UL i uke 12 for å være sikker på at alt ser ok ut før vi deler nyheten, tror nok mange gjør dette. Dere kan jo kjenne litt på hva dere ønsker de neste ukene? Har ei venninne som aldri dro på noe ekstra utenom det du får i det offentlige så hun var veldig avslappet igjen.

Skjønner hva du mener med kvalme og det å holde det skjult. Jeg måtte fortelle det til sjefen pga ubekvem arbeidstid som absolutt ikke passer med svangerskap, og som sjefen sa så kommer det ikke til å passe i det heletatt under svangerskapet selv om jeg prøvde å ha en positiv innstilling til det 😂. 3 nære venninner har fått vite det da de er supersosial å må høre på løgnene mine hver uke, ellers så møter vi familie og andre venner på våre egne premisser så akkurat der har vi greid å holde det skjult. Regner med vi skal greie det i de 14 dagene som gjenstår før UL også 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gode nyheter @Carjo4 ! 😍 Og så fint at det ble en bra opplevelse for deg å fortelle sjefen 😍 drømmescenario 😁💕

@Veeera Jeg hadde selv TUL når jeg var 7+4 og fått offentlig i uke 18+4. Jeg syns det er for lenge å vente 😅 så vi har bestilt ny TUL når jeg er 13+1 (hvis jeg husker riktig). Om det er nødvendig vet jeg ikke, men jeg må liksom 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Veeera skrev:

Gikk veldig fort da jeg var på TUL også 😅 Sjekka fort at hjertet slo, målte og det var det. Hun var litt kort og rar, men det viktigste var jo at vi fikk se at alt var i orden. Skal på ny UL i uke 12 om 3 uker, gleder meg til å fortelle gutten at han skal bli storebror hvis alt er bra på UL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984

Mange som er på TUL ser jeg😊 Vi skal i morra. Da er jeg 8+1. Spent altså. Det viktigste er vel bare å se et bankende hjerte. De får vel ikke sett så mye annet i uke 8 sikkert? Skal til ultralyd igjen i uke 11 på sykehuset. Da skal de nok undersøke grundigere. På forrige TUL jeg var på for ett år siden var det ikke noe bankende hjerte så kommer til å være ekstra nervøs i morra tror jeg.

Jeg har også en hyggelig sjef😊 Nå prøver jeg bare å holde skjult for resten av kollegaene min (utenom én) hvorfor jeg jobber litt redusert (som jeg har begynt med denne uka.) De kommer til å ane at jeg er gravid tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...