Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 timer siden, Neutral90 skrev:

Vi tenker det ikke er mer vits i å prøve før kikkhulloperasjon på eggleder og livmor i september... Det må være en grunn til at eggene ikke fester seg. Vi har prøvd alt, fra naturlig til styrt, fersk og frys, ekstramedisin som prednisolon 😩 

Vet noen om hvor lenge man må vente fra kikkhullop (hvor f.eks eggleder fjernes) til innsett? Er det noe "karenstid"? 

Forståelig... hvor mange forsøk har dere hatt? Og er det en grunn til at dere skal ha kikhullsopperasjon - har du noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kone92 skrev:

Forståelig... hvor mange forsøk har dere hatt? Og er det en grunn til at dere skal ha kikhullsopperasjon - har du noen symptomer?

Ikke symptomer direkte, men hadd en exu i 2015 der den ene eggleder ble fjernet. Legen sa da at den andre ikke var bra heller. Har hatt 5 innsett, så legen tenker at det er betennelsevæske i den egglederen som er skadet, som tømmes i livmora og gjør at egg ikke fester seg. Vi har 4 på frys igjen, men ville følt oss temmelig fortvila hvis vi setter inn flere og så har vi kanskje bare 1 eller 2 igjen etter operasjonen og den faktisk bekrefter det legen tror. 

Jeg har bedd om en slik operasjon flere ganger før. På den ene siden er jeg glad vi blir hørt, på den andre blir jeg oppgitt om det viser seg at vi har brukt alle våre tre offentlige forsøk uten reelle sjanser til å lykkes. 

Du har hatt noen innsett selv har du ikke det? Men ett uttak? Kanskje jeg blander, beklager hvis det. Forstår godt ditt ønske om å gå privat i sommer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ikke symptomer direkte, men hadd en exu i 2015 der den ene eggleder ble fjernet. Legen sa da at den andre ikke var bra heller. Har hatt 5 innsett, så legen tenker at det er betennelsevæske i den egglederen som er skadet, som tømmes i livmora og gjør at egg ikke fester seg. Vi har 4 på frys igjen, men ville følt oss temmelig fortvila hvis vi setter inn flere og så har vi kanskje bare 1 eller 2 igjen etter operasjonen og den faktisk bekrefter det legen tror. 

Jeg har bedd om en slik operasjon flere ganger før. På den ene siden er jeg glad vi blir hørt, på den andre blir jeg oppgitt om det viser seg at vi har brukt alle våre tre offentlige forsøk uten reelle sjanser til å lykkes. 

Du har hatt noen innsett selv har du ikke det? Men ett uttak? Kanskje jeg blander, beklager hvis det. Forstår godt ditt ønske om å gå privat i sommer 👍

Interessant. Håper du får noen svar nå! 
 

Og ja, det stemmer. Jeg har hatt seks innsett, men bare ett uttak. Holdt på i 1,5 år med prøverør 😕 Alt ser bra ut, så er bare egget som ikke fester seg her og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kone92 skrev:

Interessant. Håper du får noen svar nå! 
 

Og ja, det stemmer. Jeg har hatt seks innsett, men bare ett uttak. Holdt på i 1,5 år med prøverør 😕 Alt ser bra ut, så er bare egget som ikke fester seg her og...

Det er kjempefrustrerende. Aldri blitt gravid? Mener klinikken det bare er uflaks eller har de en teori om hvorfor det ikke fester seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det er kjempefrustrerende. Aldri blitt gravid? Mener klinikken det bare er uflaks eller har de en teori om hvorfor det ikke fester seg? 

Kjemisk på det første innsettet. De mener det bare er uflaks 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kone92 skrev:

Kjemisk på det første innsettet. De mener det bare er uflaks 😬

😟 forstår godt hvor frustrerende det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvetes jævla venting. 

Anonymkode: 1df65...784

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helvetes jævla venting. 

Anonymkode: 1df65...784

Hear you, sister! 😤

Anonymkode: 432e7...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så aktiv her, men følger litt med. Uendelig trist å lese om mislykkede forsøk @Neutral90 @malla1992 @Kone92

Føler så inderlig med dere. ❤️ Virkelig.

Skal snart i gang med nytt uttak jeg. 😓

Er det noen med erfaring med pergoveris? Det er vel ca. det samme som menopur. Med både fsh og lh. Jeg har brukt gonal f 300ie 1 gang, og bemfola 300ie 3 ganger. Nå skal jeg ha pergoveris 350ie. 

Har vel sånn 9 antrale follikler, amh 6,4. Har fått ut 5,4,5 egg, og ved 4. uttaket hele 9 egg. Har alltid fått 1 til 4 blastoer per uttak, men blir ikke gravid, eller mister. 

Nå neste forsøk skal vi prøve pergoveris. Men største forskjellen blir nok at vi prøver tese, pga uventede og uforståelige dna-skader som til slutt ble oppdaget hos ham.

Hovedspørsmålet mitt er vel, har dere fått bedre resultat/jevnere vekst med menopur eller pergoveris, sammenlignet med andre medisiner uten lh? (gonal-f, bemfola f.eks). Hvis noen har erfaring med tese også, tar jeg gjerne imot solskinnshistorier om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fiiol

Mitt beste resultat med bemfola sammen med menopur. Første; 2 blasto, andre; 1 blasto, tredje med menopur; 6 blastoer 👍 Håper det gir deg flere blastoer også 🤞Det var ikke bedre befruktning, men de utviklet seg bedre for oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Neutral90 skrev:

@Fiiol

Mitt beste resultat med bemfola sammen med menopur. Første; 2 blasto, andre; 1 blasto, tredje med menopur; 6 blastoer 👍 Håper det gir deg flere blastoer også 🤞Det var ikke bedre befruktning, men de utviklet seg bedre for oss. 

Så flott med 6 blastoer, hvor mange fikk de ut/befruktet den gang? Var det den gangen de prøvde med to sæduttak? Eller husker jeg feil? Takk! Lykke til med neste fryseforsøk, og med operasjon. Håper du får komme inn før antatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fiiol skrev:

Så flott med 6 blastoer, hvor mange fikk de ut/befruktet den gang? Var det den gangen de prøvde med to sæduttak? Eller husker jeg feil? Takk! Lykke til med neste fryseforsøk, og med operasjon. Håper du får komme inn før antatt. 

Jo, du husker riktig. Det var to sæduttak. Så om det var dét eller menopur, det er jeg ikke sikker på. 

15 ut, 10 befruktet, 6 til frys på dag fem. 

Takk for lykkeønsker, jeg håper ventetiden går raskt og ventingen blir verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jo, du husker riktig. Det var to sæduttak. Så om det var dét eller menopur, det er jeg ikke sikker på. 

15 ut, 10 befruktet, 6 til frys på dag fem. 

Takk for lykkeønsker, jeg håper ventetiden går raskt og ventingen blir verdt det...

Her blir det tesa, som også skal minimere oksidativt stress, var kanskje samme tanke med to sæduttak, og sånn sett var det isåfall like interessant begge deler. Takk for info. Hadde vært gøy å visst noe om resultatet/forskjellen på de to uttakene, om det ene gav flere gode blastoer. 

Om det blir noe seig venting, er det godt du kan gå rett på fryseforsøk i det minste. 

Venter selv, på vevsprøver av endometriet, og håper også ventingen er verdt det, men om det hadde stått uprøvd, hadde det nok vært noe jeg hadde gnaget på uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fiiol skrev:

Her blir det tesa, som også skal minimere oksidativt stress, var kanskje samme tanke med to sæduttak, og sånn sett var det isåfall like interessant begge deler. Takk for info. Hadde vært gøy å visst noe om resultatet/forskjellen på de to uttakene, om det ene gav flere gode blastoer. 

Om det blir noe seig venting, er det godt du kan gå rett på fryseforsøk i det minste. 

Venter selv, på vevsprøver av endometriet, og håper også ventingen er verdt det, men om det hadde stått uprøvd, hadde det nok vært noe jeg hadde gnaget på uansett. 

Det har jeg full forståelse for! Håper vevsprøvene kan gi dere noe svar. Håper også tesa kan være løsningen for dere. 

Vi er flere her som har prøvd masse fra a til å, men med dårlige resultat. Tenker en del på de klinikkene i utlandet som har "babygaranti eller pengene tilbake". Det virker jo for godt til å være sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det har jeg full forståelse for! Håper vevsprøvene kan gi dere noe svar. Håper også tesa kan være løsningen for dere. 

Vi er flere her som har prøvd masse fra a til å, men med dårlige resultat. Tenker en del på de klinikkene i utlandet som har "babygaranti eller pengene tilbake". Det virker jo for godt til å være sant. 

Enig. Tro om ikke egg/sæddonasjon er en del av garantien til slutt? Jeg vet ikke altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/22/2020 at 9:02 PM, Neutral90 said:

er _drittlei_ ventetid som det er. Har fått operasjon ca i uke 36 (september), men har satt meg opp på liste til å bli kaldt inn hvis de får ledig før. 

Det høres lenge ut, jeg fikk legetime i starten av april og skal ha kikkhull for noe svært lignende neste uke. Så ca 6 uker ventetid. Ikke noe som ikke kan vente altså, St olavs. 

Anonymkode: 3eaec...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres lenge ut, jeg fikk legetime i starten av april og skal ha kikkhull for noe svært lignende neste uke. Så ca 6 uker ventetid. Ikke noe som ikke kan vente altså, St olavs. 

Anonymkode: 3eaec...005

Oi, det var rart ja. Er det gynekologisk avd? 

Jeg ringte fredag for å sette meg på liste for å komme inn på kort varsel, kontordama sa at hun trodde alle operasjoner henvist fra fertilitetsseksjonen var utsatt til over sommeren for å fokusere på bl.a. kreftoperasjoner. Vanskelig å argumentere mot det liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres lenge ut, jeg fikk legetime i starten av april og skal ha kikkhull for noe svært lignende neste uke. Så ca 6 uker ventetid. Ikke noe som ikke kan vente altså, St olavs. 

Anonymkode: 3eaec...005

Hvor er det? Jeg skulle ha en operasjon i slutten av mars som ble utsatt, og har ikke hørt noe fra dem enda om ny dato for operasjon. Kikhull for fjerning av cyste på eggstokk. 

Anonymkode: 1e583...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres lenge ut, jeg fikk legetime i starten av april og skal ha kikkhull for noe svært lignende neste uke. Så ca 6 uker ventetid. Ikke noe som ikke kan vente altså, St olavs. 

Anonymkode: 3eaec...005

Beklager, ab over her. Så ikke at du skrev St. Olavs!

Anonymkode: 1e583...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...