Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

På 5.5.2020 den 12.41, Maja92 skrev:

Okei, så bra. Da dropper jeg applikatoren. Fikk ikke helt til å bruke den uansett🙈 Har du tatt lutinus til samme tidspunkt hver dag og hvilke tidspunkt har du tatt de? 🙂

Husker ikke helt, men tror jeg tok den 3 ganger daglig, kl 7 før jobb, kl 15:00 på jobb (det var litt dumt med møtetidene av og til men klarte det), og kl 23 om kvelden. Så da var det alltid samme mengde med timer innimellom. Jeg fikk beskjed at det går greit hvis tidene varierer med 1-2 timer, men helst ikke mer.

Ser at noen andre fikk beskjed å bruke applikatoren. Er nok ikke så overrasket lengre at det finnes forskjellige beskjed 🙄 Tenker jeg skal bare bruke det som jeg mener er mest komfortabelt neste gang (tror jeg faktisk foretrekker applikatoren siden den går lengre inn). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.5.2020 den 15.47, Neutral90 skrev:

Er det noen flere som sliter med rare sykluser etter forsøk? Har jo egentlig gått konstant på medisiner de siste 12 mnd. Gikk på østrogen i to dager forrige syklus,da ble syklusen på 40 dager. Nå er jeg på cd 13 og ikke pos eltest ennå. Har alltid hatt sykluser på 28 dager før. Den ene tingen jeg kunne stole på kan jeg liksom ikke stole på lengre 🤯 gjør det vanskelig å planlegge også... Blæ. Andre erfaringer? 

Dette har jeg opplevd hver gang etter jeg hadde innsett. Syklussen ble mellom 6-10 dager lengre enn vanlig. Veldig frustrerende etter negativ forsøk og når man bare venter til neste runde 😤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Avianna said:

Husker ikke helt, men tror jeg tok den 3 ganger daglig, kl 7 før jobb, kl 15:00 på jobb (det var litt dumt med møtetidene av og til men klarte det), og kl 23 om kvelden. Så da var det alltid samme mengde med timer innimellom. Jeg fikk beskjed at det går greit hvis tidene varierer med 1-2 timer, men helst ikke mer.

Ser at noen andre fikk beskjed å bruke applikatoren. Er nok ikke så overrasket lengre at det finnes forskjellige beskjed 🙄 Tenker jeg skal bare bruke det som jeg mener er mest komfortabelt neste gang (tror jeg faktisk foretrekker applikatoren siden den går lengre inn). 

Okei, jeg har tatt det noenlunde likt :) Ja, er nok lurt å gjøre det som er mest komfortabelt.
Tusen takk for svar! :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Avianna skrev:

Dette har jeg opplevd hver gang etter jeg hadde innsett. Syklussen ble mellom 6-10 dager lengre enn vanlig. Veldig frustrerende etter negativ forsøk og når man bare venter til neste runde 😤

Men to påfølgende sykluser eller blir alt tilbake til normalen etter en syklus? Det er kjempefrustrerende, ja 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Neutral90 skrev:

Men to påfølgende sykluser eller blir alt tilbake til normalen etter en syklus? Det er kjempefrustrerende, ja 😂

For meg var påfølgende syklusen (syklus 2 etter innsett) nesten alltid 28 dager, så det samme som min vanlig syklus før jeg begynte med ICSI. Men har også lest her at mange andre sliter med irregulære sykluser i pauser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på rugedag nr 1🤩. Noen flere??

skikkelig oppblåst, men ellers er formen fin☺️

tips til å få tiden til å gå? Dagene går som sirup😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Maja92 skrev:

Okei, jeg har tatt det noenlunde likt :) Ja, er nok lurt å gjøre det som er mest komfortabelt.
Tusen takk for svar! :) 
 

Jeg fikk beskjed om å ta de 3 ganger om dagen, men trengte ikke være til samme tid, det var på Hausken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LitaPia og evnt andre som hører til st olavs: de ringte i morges, de har åpnet for Innsett igjen og vil prioritere vi som fikk avbrutt forsøk. Ekstra kjipt med en syklus som er på bærtur, men får komme inn til ul i morgen for å se om denne syklus kan brukes. Jeg tror neppe det selv, det hadde vært en gledelig overraskelse i så fall. Er cd16 i dag. 

Hvis denne syklus blir som forrige så forventer jeg mens 21.05, innsett anslagsvis 11 juni! 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neutral90 skrev:

@LitaPia og evnt andre som hører til st olavs: de ringte i morges, de har åpnet for Innsett igjen og vil prioritere vi som fikk avbrutt forsøk. Ekstra kjipt med en syklus som er på bærtur, men får komme inn til ul i morgen for å se om denne syklus kan brukes. Jeg tror neppe det selv, det hadde vært en gledelig overraskelse i så fall. Er cd16 i dag. 

Hvis denne syklus blir som forrige så forventer jeg mens 21.05, innsett anslagsvis 11 juni! 

 

Så godt å høre,takk for at du sier ifra❤️ vi fikk ikke avbrutt forsøk, men skal ha uttak i slutten av mai/starten av juni (alt etter syklus). Håper vi får innsett også, da det er langt og kostbart å reise frem og tilbake.

Krysser fingrene for deg jeg! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LitaPia skrev:

Så godt å høre,takk for at du sier ifra❤️ vi fikk ikke avbrutt forsøk, men skal ha uttak i slutten av mai/starten av juni (alt etter syklus). Håper vi får innsett også, da det er langt og kostbart å reise frem og tilbake.

Krysser fingrene for deg jeg! ❤️

Takk ❤️ det er jo litt frem i tid, så håper og krysser fingre for at du får innsett etter uttaket ditt 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger dere gonal-f tilbake i kjøleskapet etter hver bruk? Vet at den skal ligge i kjøleskapet inntil bruk også kan den være i romtemperatur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som kommer til å ha en uhøytidelig feiring av endringer i bioteknologiloven? 🎉🍾

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hamna11 skrev:

Legger dere gonal-f tilbake i kjøleskapet etter hver bruk? Vet at den skal ligge i kjøleskapet inntil bruk også kan den være i romtemperatur. :)

Ja, aner ikke om man må det men jeg lar den bare ligge der🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Neutral90 skrev:

@LitaPia og evnt andre som hører til st olavs: de ringte i morges, de har åpnet for Innsett igjen og vil prioritere vi som fikk avbrutt forsøk. Ekstra kjipt med en syklus som er på bærtur, men får komme inn til ul i morgen for å se om denne syklus kan brukes. Jeg tror neppe det selv, det hadde vært en gledelig overraskelse i så fall. Er cd16 i dag. 

Hvis denne syklus blir som forrige så forventer jeg mens 21.05, innsett anslagsvis 11 juni! 

 

Da skal vi ha innsett omtrent samme tid 😊 spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hamna11 skrev:

Legger dere gonal-f tilbake i kjøleskapet etter hver bruk? Vet at den skal ligge i kjøleskapet inntil bruk også kan den være i romtemperatur. :)

Jeg gjør ikke det. Tar dem ut litt før bruk og etter det lar jeg ligge dem i baderomskapet. Tar jo mye plass i mitt lite kjøleskap 😆

De skal jo ja 3 mnd eller noe sånt med holdbarhet utenfor kjøleskapet tror jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Neutral90 skrev:

Er det flere som kommer til å ha en uhøytidelig feiring av endringer i bioteknologiloven? 🎉🍾

Hva er endringene? 😀 har ikke helt fulgt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Avianna skrev:

Hva er endringene? 😀 har ikke helt fulgt med. 

Ganske mye! 😄 selv om noe fortsatt er uklart for meg. 

Eggdonasjon er lovlig. Vår embryo kan lagres lengre enn 5 år. Pgd i noe økende grad blir lovlig. Tidlig ultralyd til alle. Sånn kromosomfeilprøve tilgjengelig til alle. 

 

Gode nyheter generelt for kvinnerettighetwr! 😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Neutral90 skrev:

Ganske mye! 😄 selv om noe fortsatt er uklart for meg. 

Eggdonasjon er lovlig. Vår embryo kan lagres lengre enn 5 år. Pgd i noe økende grad blir lovlig. Tidlig ultralyd til alle. Sånn kromosomfeilprøve tilgjengelig til alle. 

 

Gode nyheter generelt for kvinnerettighetwr! 😄

Oi, det er en del positive endringer ja :)

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt innsett i styrt syklus før, da styrer de jo det med medisiner ut ifra hvilken dag som passer de best. Hvis jeg har en blasto og jeg starter progesteron mandag, blir det da innsett fredag? Eller torsdag? Skal eggløsnings dagen (søndag) telles med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere💕

Jeg har akkurat hatt mitt tredje uttak. Har hatt to uttak på Riksen tidligere. Denne gangen gikk vi privat. Har tidligere hatt ganske gode resultater: 17 egg ut- 11 befruktet og 9 egg ut- 6 befruktet. Blitt gravid på begge ferskforsøkene, men endte første gang i senabort i uke 19 og andre gang i SA. Denne gangen fikk jeg ut 14 egg, men fikk beskjed i dag om at INGEN av dem foreløpig var befruktet😳 Det var 6 egg de ville følge med på til i morgen, men kjenner at jeg ikke tør å håpe på at det skal gå... Noen som har vært borti noe lignende? Og har opplevd at befruktningen bare går litt «tregt»....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...