Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei TS.

Hvordan blir julen deres i år? Skal dere feire sammen, og er det andre som har fått ansvar for innkjøp av maten? Det er ikke lett å beregne, og svigerinnen din

Anonymkode: eb225...108

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag en ENORM porsjon med skikkelig god kålrabistappe og ta med. Da fornærmer du ikke så mye som hvis du tar med pinnekjøtt, og så kan folk spise seg mett på det hvis nødvendig. Ta også gjerne med noe å bite i etter kaffen. Dette løser seg helt fint.

Edit: HAHA! Så nå at det var en gammel tråd. Leste bare de første sidene før jeg postet.

Endret av Sandin
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om en gang vi var invitert på middag til pappa og nye damen hans. Vi var tilsammen 7 voksne og 3 barn.. Hun hadde kokt typ 10 små poteter som skulle holde til alle sammen 😅 Jeg var skikkelig flau på pappas vegne, og ikke minst besteforeldrene våres som hadde reist i 2 timer for å spise middag. Verken jeg, samboer eller pappa spiste poteter til middagen.. 

Anonymkode: 3bfab...6e7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Kjøp medisterkaker og annet dere liker slik at dere kan varme det opp der. 

Hadde gitt en god F. Jeg sulter ikke på julaften! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Minner meg om en gang vi var invitert på middag til pappa og nye damen hans. Vi var tilsammen 7 voksne og 3 barn.. Hun hadde kokt typ 10 små poteter som skulle holde til alle sammen 😅 Jeg var skikkelig flau på pappas vegne, og ikke minst besteforeldrene våres som hadde reist i 2 timer for å spise middag. Verken jeg, samboer eller pappa spiste poteter til middagen.. 

Hvorfor det? Han var jo vertskap,  så de er jo han som bør kjøpe inn nok poteter. 

Anonymkode: d1221...59b

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Han var jo vertskap,  så de er jo han som bør kjøpe inn nok poteter. 

Ja, da er det jo han man er flau på vegne av..

Anonymkode: fbfd7...2c5

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, da er det jo han man er flau på vegne av..

Anonymkode: fbfd7...2c5

Men hvorfor innser han det når han skal servere seg?

Ikke når han skriver handleliste, handler inn, eller lager maten? Man trenger jo bare en svipptur innom kjøleskapet eller kjøkkenet for å se at dette er langt fra nok. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg var flau på hans vegne. For at han lot seg overkjøre av nye dama som påsto det var nok mat 😅🤷‍♂️ 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg var flau på hans vegne. For at han lot seg overkjøre av nye dama som påsto det var nok mat 😅🤷‍♂️ 

Jeg ser fortsatt ikke hvorfor det ikke var hans skyld og samvittighet, om han forstod at det var for lite mat. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Faren din sitter fast i fettfatet til denne kjerringa altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får det være nok! Alle kan gjøre feil. Det ser jo dødsmye ut det som er i de pakkene! Mye luft og bein, vanskelig å vite om man ikke har laget det før! Og prisen for bare en pakke på 1 kg er dødshøy! 

Anonymkode: d59f1...a2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/23/2019 at 10:53 PM, AnonymBruker said:

250 gram 1 potet tildamer og 2 til menn

Anonymkode: 44f45...e44

Er dette tull?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå får det være nok! Alle kan gjøre feil. Det ser jo dødsmye ut det som er i de pakkene! Mye luft og bein, vanskelig å vite om man ikke har laget det før! Og prisen for bare en pakke på 1 kg er dødshøy! 

Anonymkode: d59f1...a2c

Det er derfor man forhører seg på forhånd eller eventuelt søker på internett som alle har tilgjengelig idag. Det gjør alltid jeg før jeg inviterer i selskaper og har alltid klart å beregne nok mat. 

Anonymkode: 5e7d6...94e

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser fortsatt ikke hvorfor det ikke var hans skyld og samvittighet, om han forstod at det var for lite mat. 

Tror ikke du helt forstår hva "flau på hans vegne" faktisk innebærer.

Anonymkode: 66df6...180

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...