Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var helt uproblematisk å forstå hva som var ment i sammenhengen i teksten. Her fremstår du som den kranglete og kverulerende som bare må pirke på andre.

Anonymkode: f42e0...dff

Jeg trodde det var autocorrect og var nysgjerrig på hvilket ord som var "rettet på" :) og så lærte jeg noe nytt når det ble spurt i stedet :)

Anonymkode: b9921...821

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke pirk å påpeke at noen bruker et begrep på feil måte. At du mener det er kranglete og kverulerende er intet mindre enn en hersketeknikk. 

Anonymkode: a400e...579

Du vet at ordboken ikke alltid dekker alle betydninger? Det er du som bommer her.

Anonymkode: fbfd7...2c5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fikk full tradisjonell julemiddag. Så ja, jeg synes det er smålig. 

Anonymkode: b56f1...e61

Nei, det gjorde de ikke. Det var jo ikke en bit til hver engang av kjøttet, så noen fikk ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 975d9...ff2

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjorde de ikke. Det var jo ikke en bit til hver engang av kjøttet, så noen fikk ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 975d9...ff2

Synes ikke synd på kokken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, O.G. said:

Tror vi har noen damer som vet med seg selv de er gjerrige på maten her og føler seg himla truffet av denne tråden. :Knegg:

Jepp-mange gjerrigknarker og skikkelig truffet fugler som ikke spiser noen ting i denne tråden lol.  

Anonymkode: 7d7e3...773

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marimba skrev:

Her er det virkelig bare å ta frem popcornet! :popcorn: Noen forslag til hvor mye jeg bør beregne? 

:nigo:

Jeg kan gjerne bidra med en pose eller to...

Endret av cleangal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3-4 stk popcorn per person burde holde i følge denne tråden..

Anonymkode: 19c61...71f

Ja, og et fingerbøll med Pepsi Max på hver, så kan det kalles en skikkelig kosekveld :popcorn:

Anonymkode: 24d54...3ca

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp-mange gjerrigknarker og skikkelig truffet fugler som ikke spiser noen ting i denne tråden lol.  

Anonymkode: 7d7e3...773

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sulter?

de fikk jo mat.

Nei, vi hadde nok mat til alle, og poenget mitt var ikke at ikke folk skal få ha så mye mat de vil... poenget er at det er kjipt å henge ut en person fordi hun feilberegnet. Livet er litt større og mer verdifullt  enn en pinnekjøtt bit. Jeg er bare overrasket over holdningene her inne. 

Anonymkode: b56f1...e61

Feilberegnet?? Det var da total skivebom!! 

Anonymkode: ed701...e7f

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sam Jones skrev:

Det kan være vanskelig å beregne nok mat til mange mennesker. Og hva som er "nok mat" vurderes jo ganske ulikt.

Jeg synes det er himmelvid forskjell på det ts opplever, med flere,(der det åpenbart er alt for lite og selv en 10- åring skjønner at 9 biter pinnekjøtt ikke rekker til 14 personer, eller 4 koteletter til 10 personer, eller 8 rundstykker til 14 personer) og å servere fullverdige måltider med porsjoner som man får på restaurant men der noen kanskje kunne tenke seg to burgere i stedet for én. Det er fint hvis alle kan spise seg stinne, men synes ikke det er en selvfølge å beregne 3 kyllingfileter pr person bare fordi enkelte liker å spise seg mette på det. Beregner man vanlig restaurantporsjon med for eksempel en kyllingfilet, grønnsaker, potetmos og saus, synes jeg man bør være fornøyd. Selv om man ikke er stappmett.

De første eksemplene her er dog bare spinnville.

Nemlig. At halvparten av gjestene gafler innpå fem koteletter hver er kanskje vanskelig å forutse, men man regner ikke 4 koteletter fordelt på 10 personer. Virkelig ikke. Der er forskjellen. Skulle vi invitert til kotelettmiddag (bare siden dette er et enkelt eksempel) så ville jeg beregnet to koteletter til hver (og stekt opp noen få ekstra just in case) og ca 3 poteter pluss grønnsaker. Mest sannsynlig ville dette vært for mye, men da hadde jeg og samboer hatt god middag dagen etter også pluss at vi kunne laget oss en skikkelig frokost med stekte poteter. Bedre det enn at gjestene går hjem sultne.

4 timer siden, O.G. skrev:

Tror vi har noen damer som vet med seg selv de er gjerrige på maten her og føler seg himla truffet av denne tråden. :Knegg:

Enig. Man inviterer ikke til middag om man ikke har til hensikt at gjestene skal gå mette hjem. Alle kan bomme, det er ikke det det handler om. Men det er forskjell på å feilberegne og på å med vilje lage altfor lite mat.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi restene etter pinnekjøttet, kalkunen og pølsene. En stor gryte med lapskaus. Nam nam.

Vi kjøper pinnekjøtt som de på butikken lager. Fant to poser med en god del pinner i og de hadde masse kjøtt på. Var rikelig til 9 voksne. Kalkun hadde vi hatt nok til tre til. Datter hadde planer om å komme, men rakk det ikke. Pølser var kjøpt inn, men så fant vi to pakker med gode pølser. 

Anonymkode: 6d723...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke lese 16 sider. Ble det noengang postet noen oppdatering på dette? Jeg dør av spenning på hvordan det gikk!

Anonymkode: a2f21...a5e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke lese 16 sider. Ble det noengang postet noen oppdatering på dette? Jeg dør av spenning på hvordan det gikk!

Hvis du er så spent så leser du hele dag tråden

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Enig. Man inviterer ikke til middag om man ikke har til hensikt at gjestene skal gå mette hjem. Alle kan bomme, det er ikke det det handler om. Men det er forskjell på å feilberegne og på å med vilje lage altfor lite mat.

He,  he, he, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at noen her skal ta seg tid til å skrive oppdatering om igjen for at du skal slippe å lese? 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...