Gå til innhold

CamillaLor


EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Syns Camilla forklarte greit hvorfor. Nå vet alle det, og de slepper å tenke på rykter om seg selv mens de nyter sitt nye forhold. Alle fortjener å kunne holde kjæresten sin i hånda ute på gata uten å måtte tenke etter hver som ser de. Håper de storkoser seg med forelskelsen, og lever lykkelig sammen :) 

Kjærlighet er det fineste som finnes. ❤️ 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble veldig overrasket i dag da dette bildet dukket opp i en reklame fra Zalando. Hun som er så opptatt av å vise kroppen slik den er, og så stiller hun opp i en reklame hvor bena hennes er redigert til det ugjenkjennelige...?

E57172CB-8E64-4FF8-A259-A3F0C2D70774.jpeg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ignore skrev:

Ble veldig overrasket i dag da dette bildet dukket opp i en reklame fra Zalando. Hun som er så opptatt av å vise kroppen slik den er, og så stiller hun opp i en reklame hvor bena hennes er redigert til det ugjenkjennelige...?

Syns de ser ganske så like ut som på bilder hun har lagt ut selv på insta? Hun har da ganske lange og slanke ben?🤷‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, pukka skrev:

Syns de ser ganske så like ut som på bilder hun har lagt ut selv på insta? Hun har da ganske lange og slanke ben?🤷‍♀️

Ja, hun har lange og slanke ben, altså ingen grunn til å redigere dem slankere.

D07BDD4D-3D98-4E73-81DA-91FDCF8C9CD2.jpeg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bananikjøleskap

Tuller du? Hun var jo ikke overvektig i det hele tatt. En helt normal kropp. Slike verdier du presenterer her i hovedinnlegget synes jeg er skumlere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

3 timer siden, tetrao skrev:

Går fort i svingene, nå skal de kjøpe bolig sammen

Bra for dem! Hyggelig at noen tør å satse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker jo glad og bra hun der. Men det som irriterer meg er at hun er jo ikke tjukk.. Eller stygg.. Hu er jo pen og normal. Ja, kanskje litt overvektig som noen skriver, men det er IKKE mye.. Synes det blir så rart at hun skal oppfordre andre til å være fornøyd med seg selv når hun er så pen selv. Tenker at det er jo lett å synes om seg selv når man ser smashing ut.. Men jeg tar vel feil, for alle skal jo selvfølgelig helst elske seg selv uansett fasong, utseende osv.. Synes bare det er så åpenbart at hun skal kunne klare å elske seg selv. Men jeg tar vel feil.. For mange "normale" og pene er vel også usikre på seg selv har jeg skjønt. Synes uansett det er merkelig at det er DET hun skal fronte når hun er så pen og normal. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener.. Men jeg er bare lei av mager, rumper og strekkmerker som er nesten usynlig..fra alle disse på Instagram. Som løftes fram som.. "Åå så stolt jeg er av kroppen min." Ja, det hadde fader meg jeg også vært om det var SÅ lite det var snakk om!! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukk nei, men kroppen er jo utrent. Hun er jo en som ga opp trening og kosthold.

Noen som trener styrketrening seriøst 3-4 dager i uken ville aldri vært så udefinert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Neste skrev:

Tjukk nei, men kroppen er jo utrent. Hun er jo en som ga opp trening og kosthold.

Noen som trener styrketrening seriøst 3-4 dager i uken ville aldri vært så udefinert.

Å være trent er ikke ensbetydende med å ha lav fettprosent. Dama er sterkere enn de fleste og oppnår tydelig fremgang med treningen, f.eks. å lære seg push ups. Det er et fåtall av kvinner som klarer så mange push ups, uavhengig av vekt eller kroppens utseende. Og en definert kropp er ikke nødvendigvis formålet med å trene. Alle bør trene og være fysisk aktiv for å ta vare på egen helse og forebygge sykdom. I tillegg gir trening bedre humør, mestringsfølelse, søvn, stressmestring osv. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 22.04, Strikkagenser skrev:

Å være trent er ikke ensbetydende med å ha lav fettprosent. Dama er sterkere enn de fleste og oppnår tydelig fremgang med treningen, f.eks. å lære seg push ups. Det er et fåtall av kvinner som klarer så mange push ups, uavhengig av vekt eller kroppens utseende. Og en definert kropp er ikke nødvendigvis formålet med å trene. Alle bør trene og være fysisk aktiv for å ta vare på egen helse og forebygge sykdom. I tillegg gir trening bedre humør, mestringsfølelse, søvn, stressmestring osv. 

Ikke sant. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 11.10, Kaisamaia skrev:

Hun virker jo glad og bra hun der. Men det som irriterer meg er at hun er jo ikke tjukk.. Eller stygg.. Hu er jo pen og normal. Ja, kanskje litt overvektig som noen skriver, men det er IKKE mye.. Synes det blir så rart at hun skal oppfordre andre til å være fornøyd med seg selv når hun er så pen selv. Tenker at det er jo lett å synes om seg selv når man ser smashing ut.. Men jeg tar vel feil, for alle skal jo selvfølgelig helst elske seg selv uansett fasong, utseende osv.. Synes bare det er så åpenbart at hun skal kunne klare å elske seg selv. Men jeg tar vel feil.. For mange "normale" og pene er vel også usikre på seg selv har jeg skjønt. Synes uansett det er merkelig at det er DET hun skal fronte når hun er så pen og normal. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener.. Men jeg er bare lei av mager, rumper og strekkmerker som er nesten usynlig..fra alle disse på Instagram. Som løftes fram som.. "Åå så stolt jeg er av kroppen min." Ja, det hadde fader meg jeg også vært om det var SÅ lite det var snakk om!! 

Budskapet til Camilla er bra, og uavhengig av hvordan andre synes hun ser ut så har nok hun også følt seg på andre enden av skalaen enn der hun er nå som jenter flest. Dårlig selvbilde er ikke det samme som å være mindre pen eller unormal, dårlig selvbilde sitter i hodet uansett hvordan du egentlig ser ut. Jeg har også vært bitter i tenårene fordi jeg følte meg mindre pen enn de andre, men det fikset jeg ved å bli sterk psykisk og innse at vi alle er forskjellige. Det irriterer meg ufattelig når andre mener at de som er «pene» bare burde elske seg selv fordi det handler om så mye mer. Vi sliter alle med det samme og det kan hende det mennesket du synes er vakker misunner deg for ett eller annet utseendemessig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
På 14.7.2020 den 16.51, Neste skrev:

Tjukk nei, men kroppen er jo utrent. Hun er jo en som ga opp trening og kosthold.

Noen som trener styrketrening seriøst 3-4 dager i uken ville aldri vært så udefinert.

Vet du hva, @Neste? Det er pga slike mennesker som deg, at vi trenger Camilla Lorentzen i livene våres. Jeg avfølget henne for en stund siden, men begynte å følge henne igjen, etter at jeg faktisk forstår hva budskapet hennes er. Jeg trodde først at hun mente at så lenge man er glad i seg selv så kan man være den størrelsen man vil. Men hun fronter noe helt annet, og jeg mistenker at mange misoppfatter henne. Hennes budskap er å være glad i seg selv, slik du er her og nå, og at det er viktig å bruke kroppen - og at å spise sunt og variert, og kose seg i blant, det er fullt lovlig. Hun er et svært kunnskapsrikt menneske, hun er reflektert, hun er åpen til sinns, i mine øyne har hun et perfekt sinn, en perfekt personlighet, hun er et sunt og vakkert menneske. Og jeg er så uendelig glad for at hun har stor følgerbase, at mange unge ser opp til henne. De unge menneskene som velger å følge Camilla fremfor Sophie Elise, Isabel Raad og alle disse influencerne som ikke insinuerer annet enn overfladiske verdier og klær og sminke, de menneskene kommer til å få det bra. Jada jeg vet at Sophie Elise leser bøker men det betyr ikke at man er intelligent, smart, reflektert og et godt forbilde. Hun er på mange måter et jævla dårlig forbilde, og hadde tenåringsjenta mi følgt henne på instagram..... Da hadde jeg tatt en prat med henne. 

Du tror at man blir definert og fit bare man trener styrke noen ganger i uka. Dette stemmer ikke. Du mangler mye kunnskap om kosthold og kropp, samt trening. Trening handler ikke om å bli muskuløs, få vaskebrett, det handler ikke om å få lavest mulig fettprosent og for mange handler det faktisk ikke om å se bra ut. Det handler om å ha god fysisk og psykisk helse, det handler om å føle seg bra i sin egen kropp. Prestere, nå mål, bruke kroppen, slik det er ment at vi skal. Camilla trener uten tvil styrke, og hun er sterk. Mange jenter klarer ikke push ups. Hun klarer mange. Camilla er glad i mat og hun spiser næringsrik mat. Her en dag fikk hun tyn for at hun spiste softis etter trening. Da gikk vinninga opp i spinninga, mente noen, og hun var et dårlig forbilde fordi hun signaliserte at man kan spise en is etter trening. Trening handler da for faen ikke om at man skal spise grønnsaker og kylling, trene så hardt at man nesten dør flere ganger i uka. Men noen later til å tro det. 


Du kan faktisk ikke se på mennesker hvor godt trent de er. Når du går i fjellet og møter mennesker på tur, så vet du ikke hvem av de som har lavest hvilepuls, du vet ikke hvor mange turer de har gått, du aner ikke hva utgangspunktet deres en gang var og du aner ikke hva det er når du møter de heller. Du kan gå forbi en slank og liten kvinne som puster og pæser og holder på å svime av, du kan gå forbi en lett overvektig kvinne som knapt er berørt av stigningen - mens andre sliter. Det kan også være omvendt. Du kan ikke se på et menneske hva de trener eller hva de gjør. Du kan se det når et menneske er sykelig overvektig eller sykelig tynn. Det sier seg selv at et overvektig menneske på 200 kg sliter med å bestige et fjell og vil ha problemer med å gå lengre distanser. Det gjelder også et svært undervektig menneske på, ja, la oss si 30 kg, alt etter hvor høy hen er. 

 

2 timer siden, Neste skrev:

Ikke sant. 😅

 Ja, hun er faktisk sterkere enn de fleste. Det er mange kvinner som ikke klarer push ups. En utrent, normalvektig kvinne vil slite med push ups. Det vil mange/alle overvektige utrente. Kjenner jeg blir matt av slike mennesker som deg og jeg er glad jeg slipper å omgås slike mennesker i det virkelige liv. Å være trangsynt er IKKE bra. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lirah
På 13.7.2020 den 11.10, Kaisamaia skrev:

Hun virker jo glad og bra hun der. Men det som irriterer meg er at hun er jo ikke tjukk.. Eller stygg.. Hu er jo pen og normal. Ja, kanskje litt overvektig som noen skriver, men det er IKKE mye.. Synes det blir så rart at hun skal oppfordre andre til å være fornøyd med seg selv når hun er så pen selv. Tenker at det er jo lett å synes om seg selv når man ser smashing ut.. Men jeg tar vel feil, for alle skal jo selvfølgelig helst elske seg selv uansett fasong, utseende osv.. Synes bare det er så åpenbart at hun skal kunne klare å elske seg selv. Men jeg tar vel feil.. For mange "normale" og pene er vel også usikre på seg selv har jeg skjønt. Synes uansett det er merkelig at det er DET hun skal fronte når hun er så pen og normal. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener.. Men jeg er bare lei av mager, rumper og strekkmerker som er nesten usynlig..fra alle disse på Instagram. Som løftes fram som.. "Åå så stolt jeg er av kroppen min." Ja, det hadde fader meg jeg også vært om det var SÅ lite det var snakk om!! 

Hæ? Man må altså være feit og stygg for å oppfordre andre til å være fornøyd med seg selv? Du mener det er åpenbart at pene mennesker elsker seg selv? Du vet at skjønnhet er relativt og at folk har ulike definisjoner? Det jeg anser som vakkert, anser kanskje ikke du som vakkert. Det finnes ingen fasit på hva som er vakkert og pent, hva som er sjarmerende, og hva som er en bra og dårlig kropp. Og det finnes garantert kvinner, som du syns er umåtelig pene, som har sett seg selv i speilet og tenkt at de er stygge. Vi lever jo tross alt med oss selv, resten av livet, og vi ser oss selv hver dag. Du er din største kritiker og din verste mobber. 

Alle tenker at de ville vært fornøyd om de hadde vært en annen, slik du skriver i siste setning. Det er ikke slik psyken vår fungerer. Det er veldig typisk at overvektige ønsker å være normalvektige, de som har små pupper og liten rumpe vil ha store pupper og stor rumpe, de som er høye vil være lave, de som er lave vil være høye, de med krøller vil ha stritt hår og omvendt. Slik er det nesten alltid. Man higer etter det man ikke har, og tror livet hadde vært bedre og at man hadde sett bedre ut, om man hadde det man ikke har. Og det må være fryktelig trist og vondt, å tenke slik. 

Camilla er veldig pen. Det er mange andre også. Ordene hennes har ikke lavere verdi fordi hun har flott utstråling. Du definerer henne som normal, men jeg tror du glemmer at de færreste har et slikt åpent og reflektert syn på verden og livet, og mennesker, slik Camilla har. I mine øyne skiller hun seg litt ut. Hun tør mye mange ikke tør, og vel så det. 

Man skal få lov til å være stolt over kroppen sin, enten man er "perfekt" eller ikke. Og det er ikke slik at en slank person har lettere for å være stolt over sin kropp, enn den overvektige. Vi har forskjellig psyke, forskjellige syn. Jeg og du er unike, akkurat som alle andre. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 22.04, Strikkagenser skrev:

Å være trent er ikke ensbetydende med å ha lav fettprosent. Dama er sterkere enn de fleste og oppnår tydelig fremgang med treningen, f.eks. å lære seg push ups. Det er et fåtall av kvinner som klarer så mange push ups, uavhengig av vekt eller kroppens utseende. Og en definert kropp er ikke nødvendigvis formålet med å trene. Alle bør trene og være fysisk aktiv for å ta vare på egen helse og forebygge sykdom. I tillegg gir trening bedre humør, mestringsfølelse, søvn, stressmestring osv. 

Hun gjør faktisk ikke pushups riktig. Ikke knebøy heller. Jeg syns det er leit med alle disse liksom-trente influenserne som instruerer helt feil teknikk. Dama kan ikke trening. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, miss summers skrev:

Hun gjør faktisk ikke pushups riktig. Ikke knebøy heller. Jeg syns det er leit med alle disse liksom-trente influenserne som instruerer helt feil teknikk. Dama kan ikke trening. 

Dama er utdannet PT. Og alle med et visst kunnskapsnivå innen trening, biomekanikk og anatomi bør vite at øvelser vil se ulike ut når ulike kropper gjør dem. Det finnes ikke én riktig knebøy som passer alle, ei heller push up. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Strikkagenser skrev:

Dama er utdannet PT. Og alle med et visst kunnskapsnivå innen trening, biomekanikk og anatomi bør vite at øvelser vil se ulike ut når ulike kropper gjør dem. Det finnes ikke én riktig knebøy som passer alle, ei heller push up. 

Spiller liten rolle. Mange med utdanning som gjør feil som advokat også, som økonom eller som frisør. Hun løfter helt feil i pushups og tilter hofta feil i knebøy. At du syns det ser rett ut er kjipt for deg. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miss summers skrev:

Spiller liten rolle. Mange med utdanning som gjør feil som advokat også, som økonom eller som frisør. Hun løfter helt feil i pushups og tilter hofta feil i knebøy. At du syns det ser rett ut er kjipt for deg. 

Du beskriver henne som liksom-trent influenser, derfor valgte jeg å påpeke at hun faktisk har utdanning. 

Synes selv at det er ganske fint å være fleksibel og forstå at ikke alle kropper passer inn i et A4-lærebok-mønster. Øvelser må tilpasses, og Camilla gjør ingenting som er skadelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
14 minutter siden, miss summers skrev:

Spiller liten rolle. Mange med utdanning som gjør feil som advokat også, som økonom eller som frisør. Hun løfter helt feil i pushups og tilter hofta feil i knebøy. At du syns det ser rett ut er kjipt for deg. 

Jeg går utifra at du er PT selv, siden du er så bastant i dine uttalelser og mener at du er den som har rett mens alle andre har feil? Kanskje du kan vise til hva som er riktig? 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Strikkagenser skrev:

Du beskriver henne som liksom-trent influenser, derfor valgte jeg å påpeke at hun faktisk har utdanning. 

Synes selv at det er ganske fint å være fleksibel og forstå at ikke alle kropper passer inn i et A4-lærebok-mønster. Øvelser må tilpasses, og Camilla gjør ingenting som er skadelig. 

Feil teknikk er potensielt farlig jo. 

20 minutter siden, Lirah skrev:

Jeg går utifra at du er PT selv, siden du er så bastant i dine uttalelser og mener at du er den som har rett mens alle andre har feil? Kanskje du kan vise til hva som er riktig? 

PT er jeg ikke. Er økonom jeg. Men ja, jeg kan rett teknikk. Har trent aktivt i over 20 år. Kunne vist deg rett teknikk også, men dere påstår jo at Camilla kan alt dette så hvorfor skulle jeg gidde? Ikke selger jeg trening til folk heller. Det gjør hun. PT er ei heller en beskyttet tittel, og med tanke på hvor trendy styrketrening plutselig ble - kunne hvem som helst smykke seg med tittel relativt enkelt. Det er helt hinsides faktisk, hvor mye elendig det er av PT’er også. Det kreves som sagt ikke så mye. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...