Gå til innhold

CamillaLor


EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Gjest Jegserdeg
11 minutter siden, Tran09 skrev:

Digger henne i ca 6 mnd, så ble det for mye av det gode. Hun ser normal ut, noe som er meget positivt for meg. Men hun gjør det normale unormalt med å vise så mye hud hele tiden. I tillegg er hun meget imot lavkarbo og den ene uka hun prøvde det var det mye hun gjorde "feil" i forhold til hvordan det ble praktiseres og hvordan hun fremstilte prosessen før, under og etter. Er helt fair å elske karbs, jeg gjør det, men man bør ikke være så svart/hvitt når man likksom skal være open mindet til ett annet kosthold.

Hørte på podkasten hennes, og da kom Sølve definitivt best ut. Jeg begynte å følge han og unfollow Camilla. 

Snappen hennes blir litt for preget av mye nærbilder med dobbelthake, rar unaturlig stemme, naken hud i kombinasjon med litt det som motiverer meg som sunn normal mat, trening, morsomheter og faktadeling om dette.  Samme med instagram. Begynte å følge forloveren hennes, og han er helt rå.

Men jeg fikk treningsglede av å følge henne i 6 mnd. Da var det betydelig mindre kropp, spons og fjas. Det var tiden hun jobbet som pt, litt i perioden hun startet "spis, tenk, tren" og begynte podkasten. 

Hun har mange gode fornuftige tanker og en fremstillingsevne som er god, så det er trist at det forsvinner i all den andre smørja.

Har tenkt at det henger sammen. Hun viser kropp og nakenhet, det selger, bedre statistikker på some, hun får sponsorer og viser derfor mer av det som selger. Da mistet opplegget hennes genuiniteten, ektenheten og inspirasjonen for min del. 

Amen!

Jeg har gått mye ned i kg, og var med i hennes FB gruppe men, nå er det for mye av det gode og jeg finner ikke inspirasjon av henne lengre.

Det er for mye kropp og fjas, og som nevnt det blir faktisk en Iselin Guttormsen strategi å få sponsorer og nå mest ut til folk for å bli en stor influenser der ute some verden, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig med de over her, finner ikke inspirasjon i overdrevent og krampaktig messing om fit nok, med dansing i undertøyet mens man trykker i seg sjokolade eller pizza. For meg er ikke det hverken normalt eller oppløftende. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 13.23, EmVeeJee skrev:

Jeg er vel den eneste som ikke forguder denne damen, men jeg er så FED UP. 
 

Denne frontingen av «kropp er topp» er litt halvskummel. Hun gjør det kult å være overvektig og fronter et kosthold en vanlig mann i gata ikke bør ha. Når ble det normalt å spise sjokolade hver dag? 
Jada jada, fargerik tallerken og alt det der, elsk deg som du er osv.  Hun gjør jo ikke annet enn å fremme et kosthold som gjør oss sykere og feitere. Kjøleskapet deres består jo av ultraprosessert mat fra A til Å. 
 

Er du 30 kg overvektig og blir inspirert av hun, kommer man ALDRI til å gå ned. Man kan ikke ha lørdag hver dag da, sier seg selv. De som er kraftig overvektig klarer sjeldent «litt» av alt. Det er en grunn for at de er overvektige. Og da normaliserer hun det å være feit. For det er helt greit så lenge du trives. Gjør ingenting om du dauer av infarkt før du er 50. 
 

Og til slutt. Går det an med EN uke uten naken hud? Jeg ser henne mer halvnaken enn meg selv og hun driter jo seg bare loddrett ut. Eks, dansevideo fra NYC. Jeg smiler ikke LITT en gang av de videoene.... 🥴
 

 

Jeg er en av mange som har "gått ned" med hjelp av Camilla. Men det aller viktigste er at jeg har lært å være glad i megselv og gi mer faan i hva sånne som deg måtte mene. 

Liker du ikke videoene? Liker du ikke å se naken hud? Fint for deg, er vel ingen som tvinger deg til å se på det. Men hun er til stor hjelp for mange andre og det må da gå an å respektere? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun er ekkel faktisk. Helt greit med noen kilo for mye, men hadde definitivt valgt en annen PT når jeg ser bildene og videoene hun poster. Trenger ikke vise hud konstant og hun fremmer ikke et sunt kroppsideal med usunn mat, valker her og der osv 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom dame, møtt henne tidligere via treningsmiljø.

Dette er en kvinne som ikke fikk til trening og kosthold, så da startet hun med å fronte at det var greit. Gir seg aldri, i sine maniske perioder tar det helt av. Da går det mest utover de rundt henne såklart.

Skal ikke være rakettforsker for å se dette, at det hun gjør er ute av kontroll.

Endret av Filosofisk
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk inn på instaen hennes og så noen bilder der. Greit nok at hun er fornøyd med å være overvektig, men ikke pakk det på alle andre og si at det er helt greit og normalt. Får litt "shutter island" vibber når jeg ser sånn oppførsel. Virker mer som hun prøver for hardt å overbevise seg selv og verden, mens hun faktisk rømmer fra virkeligheten. 

Endret av megda
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, megda skrev:

gikk inn på instaen hennes og så noen bilder der. Greit nok at hun er fornøyd med å være overvektig, men ikke pakk det på alle andre og si at det er helt greit og normalt. Får litt "shutter island" vibber når jeg ser sånn oppførsel. Virker mer som hun prøver for hardt å overbevise seg selv og verden, mens hun faktisk rømmer fra virkeligheten. 

Dama stopper aldri, før noen stopper henne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegserdeg

Idag kan dere stille henne spørsmål, jeg har selvfølgelig spurt henne! Men tror ikke det blir lagt ut, muligens jeg blir nå blokkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker i det eksakte øyeblikket på fitnessbloggen når det ble for mye av "fitness" og hun bikka over. Det var ett sabla kroppspress som hun til slutt valgte å protestere mot, og jeg syns hun er modig som har holdt på tankegangen i bortimot ett tiår. De fleste av oss vil fronte "vær glad i deg selv" i perioder, mest for å peppe oss selv opp - men hun har altså holdt på fasaden. Beundringsverdig spørr du meg!

Hun ønsker å være en motvekt til alle fitnessbloggene og sunnhetsbloggene og bildene hennes er ett opprør mot dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegserdeg

Synes ikke det er ok og gjør opprør jeg!

Hun burde tenke hvilken signaler hun legger ut, slik hun la ut idag f.eks. Jeg som tidligere har hatt spiseforstyrrelser synes hun trigger, med å vise så mye kropp, sunn mat i det ene øyeblikket og 10.000kcal den andre dagen.

Det er rett å slett ekkelt, det er ikke normalt slik hun holder på! Det har blitt manisk og ikke bra å fronte slik for de yngre!

Endret av Jegserdeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jegserdeg skrev:

Synes ikke det er ok og gjør opprør jeg!

Hun burde tenke hvilken signaler hun legger ut, slik hun la ut idag f.eks. Jeg som tidligere har hatt spiseforstyrrelser synes hun trigger, med å vise så mye kropp, sunn mat i det ene øyeblikket og 10.000kcal den andre dagen.

Det er rett å slett ekkelt, det er ikke normalt slik hun holder på! Det har blitt manisk og ikke bra å fronte slik for de yngre!

Hun opplever nok at det er dette som gir trafikk....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan enkelte her inne kan sitte å si at hun ikke er overvektig? Helt seriøst ? Hun ER faktisk overvektig ,og det er ikke en Ok ting å fronte som om det er normalt. Jeg fikk et inntrykk av at dama er desperat etter oppmerksomhet og likerklikk. Det ble rett og slett for mye. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg forstår ikke hvordan enkelte her inne kan sitte å si at hun ikke er overvektig? Helt seriøst ? Hun ER faktisk overvektig ,og det er ikke en Ok ting å fronte som om det er normalt. Jeg fikk et inntrykk av at dama er desperat etter oppmerksomhet og likerklikk. Det ble rett og slett for mye. 

Hun fronter ikke overvekt som normalt. Hun fronter et sunt kosthold, trening og godt selvbilde  (selv om hun er overvektig) og det må hun få lov til! Spørsmålet er om hun ville fått like mye oppmerksomhet om hun var slank og gjorde akkurat de samme tingene. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Bypass skrev:

Hun fronter ikke overvekt som normalt. Hun fronter et sunt kosthold, trening og godt selvbilde  (selv om hun er overvektig) og det må hun få lov til! Spørsmålet er om hun ville fått like mye oppmerksomhet om hun var slank og gjorde akkurat de samme tingene. 
 

Hva mener du med «spørsmålet er»? Spiller det noen rolle? Kan man ikke være sunn og frisk i hodet uten masse mage? For DET er det hun fronter. Det er alt jeg ser på hennes ig konto. Mage. Skulvpende mage. Som åpenbart ikke er sunn. Vær gjerne stor i byste eller rumpe eller lår, men magen er ikke sunn slik! Hun skal selvsagt få lov til å gjøre akkurat som hun vil, innenfor lovligheten grenser så klart. Men må hun? Hva fremmer hun sånn egentlig? Jeg er så lei av at kroppspositivhet kun skal handle om å like det som er overflødig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, miss summers skrev:

Hva mener du med «spørsmålet er»? Spiller det noen rolle? Kan man ikke være sunn og frisk i hodet uten masse mage? For DET er det hun fronter. Det er alt jeg ser på hennes ig konto. Mage. Skulvpende mage. Som åpenbart ikke er sunn. Vær gjerne stor i byste eller rumpe eller lår, men magen er ikke sunn slik! Hun skal selvsagt få lov til å gjøre akkurat som hun vil, innenfor lovligheten grenser så klart. Men må hun? Hva fremmer hun sånn egentlig? Jeg er så lei av at kroppspositivhet kun skal handle om å like det som er overflødig. 

Er ikke det kroppspositivisme handler om. Det handler om å være glad i seg selv (HELE SEG) uavhengig av kropp. Derfor synes jeg det er litt synd at det er nettopp kropp som brukes for å fronte det... Men det er nok det hun føler må til for å få oppmerksomhet for seg og sin "sak". 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bypass skrev:

Er ikke det kroppspositivisme handler om. Det handler om å være glad i seg selv (HELE SEG) uavhengig av kropp. Derfor synes jeg det er litt synd at det er nettopp kropp som brukes for å fronte det... Men det er nok det hun føler må til for å få oppmerksomhet for seg og sin "sak". 

Ja, det er jeg helt enig i. Fokuser på det som betyr noe, og ikke kle seg nesten naken på sosiale medier. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes hun er ganske usmakelig, og ting har gått helt over stokk og stein. Hun skriver at hun gir faen i hvordan lårene ser ut med cellulitter, men må likevel legge ut haugevis med bilder av dem. Det vitner kanskje om et visst bekreftelsesbehov. Måtte inn og se på profilen hennes, og ser til min store overraskelse at hennes siste innlegg er et skryte-innlegg om at hun har spist 10 000 kalorier på en dag. Det er helt fullstendig galskap at en så overvektig person med så mange følgere «oppfordrer» andre til å gjøre det samme. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, mingrid skrev:

Jeg synes hun er ganske usmakelig, og ting har gått helt over stokk og stein. Hun skriver at hun gir faen i hvordan lårene ser ut med cellulitter, men må likevel legge ut haugevis med bilder av dem. Det vitner kanskje om et visst bekreftelsesbehov. Måtte inn og se på profilen hennes, og ser til min store overraskelse at hennes siste innlegg er et skryte-innlegg om at hun har spist 10 000 kalorier på en dag. Det er helt fullstendig galskap at en så overvektig person med så mange følgere «oppfordrer» andre til å gjøre det samme. 

Kan lønne seg å få med hele sammenhengen før man kritiserer ;) Hun ble utfordret at følgerne sine til å spise 10.000 kalorier på en dag. Det er en youtube challenge som flere youtubere har lagt ut.

Og hvis du faktisk ser filmen så ser du at hun ikke klarer å fullføre, og hun snakker ganske informativt om hvordan det minner henne om da hun slet med spiseforstyrrelser. 

Hun oppfordrer da på ingen måte til at man skal spise 10.000 kalorier på en dag...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bypass skrev:

Kan lønne seg å få med hele sammenhengen før man kritiserer ;) Hun ble utfordret at følgerne sine til å spise 10.000 kalorier på en dag. Det er en youtube challenge som flere youtubere har lagt ut.

Og hvis du faktisk ser filmen så ser du at hun ikke klarer å fullføre, og hun snakker ganske informativt om hvordan det minner henne om da hun slet med spiseforstyrrelser. 

Hun oppfordrer da på ingen måte til at man skal spise 10.000 kalorier på en dag...

Jeg skjønner hva du sier, og er enig i at det er viktig å forstå helheten av det hun formidler. 
Likevel mener jeg at hun fronter kropp på en særdeles usunn måte, og for meg «holder det» å lese at hun faktisk har forsøkt å spise 10 000 kcal på én dag. Jeg trenger ikke mer sammenheng enn det. 

Jeg har forståelse for at noen kan få inspirasjon og motivasjon av det hun legger ut, men jeg synes det å skulle «bekjempe kroppspress» med enda mer kropp, kropp og kropp er unødvendig og ekstremt kontraproduktivt. Jeg tror det totalt sett bidrar til økt bevissthet rundt egen og andres kropper, selv om akkurat det Camilla fronter er såkalte «perfect imperfections». 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mingrid skrev:

Jeg synes hun er ganske usmakelig, og ting har gått helt over stokk og stein. Hun skriver at hun gir faen i hvordan lårene ser ut med cellulitter, men må likevel legge ut haugevis med bilder av dem. Det vitner kanskje om et visst bekreftelsesbehov. Måtte inn og se på profilen hennes, og ser til min store overraskelse at hennes siste innlegg er et skryte-innlegg om at hun har spist 10 000 kalorier på en dag. Det er helt fullstendig galskap at en så overvektig person med så mange følgere «oppfordrer» andre til å gjøre det samme. 

Nja. Det er en challenge fra youtube. Har prøvd den selv. Påfulgt av "can you train away a bad diet". Som basically går på å spise 10tusen kcal og prøve å trene det vekk neste dag. Går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...