Gå til innhold

CamillaLor


EmVeeJee

Anbefalte innlegg

4 timer siden, mingrid skrev:

Jeg skjønner hva du sier, og er enig i at det er viktig å forstå helheten av det hun formidler. 
Likevel mener jeg at hun fronter kropp på en særdeles usunn måte, og for meg «holder det» å lese at hun faktisk har forsøkt å spise 10 000 kcal på én dag. Jeg trenger ikke mer sammenheng enn det. 

Jeg har forståelse for at noen kan få inspirasjon og motivasjon av det hun legger ut, men jeg synes det å skulle «bekjempe kroppspress» med enda mer kropp, kropp og kropp er unødvendig og ekstremt kontraproduktivt. Jeg tror det totalt sett bidrar til økt bevissthet rundt egen og andres kropper, selv om akkurat det Camilla fronter er såkalte «perfect imperfections». 

Helt enig :) flere har jo faktisk skrevet at de føler det hun legger ut trigger til spiseforstyrrelser. Og jeg har ikke noe problem med å forstå det heller.

Men jeg tror det er som alt som har med kropp, selvbilde, følelser å gjøre. Personlig og individuelt. så noen finner nok også hjelp og motivasjon av henne.

For meg blir det feil. Ikke fordi hun er overvektig, men fordi det brukes for mye kropp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at hun umulig kan være så selvsikker som hun fronter.. Jeg har en kropp jeg er veldig fornøyd med. Den er sterk og slank med kurver osv, og jeg har ingen problemer med å gå i bikini på stranda eller være naken i garderoben på treningssenteret. 

Jeg har aldri behov for å legge ut lettkledde bilder på SoMe. Jeg spiser hva jeg vil og trener fordi jeg elsker det. 

Søsteren min har omtrent samme kropp som meg, men hun legger ut bilder på insta og fb og snapchat sikkert en gang om dagen. Hun binger og sulter seg og binger og overtrener. Hun trener fordi hun føler hun må, ikke fordi hun liker det. 

Min personlige erfaring er at jo tryggere og mer selvsikker man er, jo mindre behov for bekreftelse har man fra random strangers. 

Jo mer bikinibilder, jo lavere selvtillit. Det er sånn det funker med alle mine venninner hvertfall. (vi er i 20-åra) Så jeg tenker både Camilla og Helene Drage og Fotballfrue og hele gjengen har like store problemer med selvbildet, selv om de elsker å fortelle oss det motsatte. Trist er det.. 

Endret av Akvarium85
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en prosess med å gå ned i vekt for å forebygge helseproblemer, og synes det er deilig å kunne elske kroppen min og hvordan den -ser ut- i mellomtiden. Viktig å være glad i kroppen og alle de kule funksjonene den har. Da trenger jeg sånne som henne som litt drahjelp. Det gjør også vektnedgangen mer lysbetont, som igjen gjør at jeg ikke hater alt og faller av.

Men jeg har ikke sett henne før jeg leste denne tråden nå, så jeg snakker på generell basis om kroppspositivister. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Akvarium85 skrev:

Jeg tenker at hun umulig kan være så selvsikker som hun fronter.. Jeg har en kropp jeg er veldig fornøyd med. Den er sterk og slank med kurver osv, og jeg har ingen problemer med å gå i bikini på stranda eller være naken i garderoben på treningssenteret. 

Jeg har aldri behov for å legge ut lettkledde bilder på SoMe. Jeg spiser hva jeg vil og trener fordi jeg elsker det. 

Søsteren min har omtrent samme kropp som meg, men hun legger ut bilder på insta og fb og snapchat sikkert en gang om dagen. Hun binger og sulter seg og binger og overtrener. Hun trener fordi hun føler hun må, ikke fordi hun liker det. 

Min personlige erfaring er at jo tryggere og mer selvsikker man er, jo mindre behov for bekreftelse har man fra random strangers. 

Jo mer bikinibilder, jo lavere selvtillit. Det er sånn det funker med alle mine venninner hvertfall. (vi er i 20-åra) Så jeg tenker både Camilla og Helene Drage og Fotballfrue og hele gjengen har like store problemer med selvbildet, selv om de elsker å fortelle oss det motsatte. Trist er det.. 

Jeg sliter veldig med det ekstremt påtatte gliset på alle bilder. Det er noe veldig konstruert i det. Jeg har ingen tro på henne overhodet. Da tror jeg mer på hun som er burleskartist, hun virker mer ekte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så slitsom 🙈 Podcasten har jeg hørt på noen ganger, men kuttet den ut pga mye fjas og barnslig sexprat konstant. Klarer henne rett og slett ikke. Har selv mage og vil ned i vekt, vet nemlig at fett på magen faktisk ikke er bra. At hun er PT forundrer meg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snop skrev:

Jeg er i en prosess med å gå ned i vekt for å forebygge helseproblemer, og synes det er deilig å kunne elske kroppen min og hvordan den -ser ut- i mellomtiden. Viktig å være glad i kroppen og alle de kule funksjonene den har. Da trenger jeg sånne som henne som litt drahjelp. Det gjør også vektnedgangen mer lysbetont, som igjen gjør at jeg ikke hater alt og faller av.

Men jeg har ikke sett henne før jeg leste denne tråden nå, så jeg snakker på generell basis om kroppspositivister. 

Lykke til med jobben du gjør. Det er kult å høre om folk som tar tak i egen situasjon på den måten. Stå på!! 🎉🎉🎉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at vi trenger å se flere naturlige kropper i SoMe. Selv om det er blitt i overkant mange lettkledde bilder på kanalene hennes med tiden, føler jeg at hun fortsatt er et friskt pust mellom alle instababesene og de svært overvektige kroppsaktivistene. Camilla er en av de få kroppsaktivistene som er nærmest normalvektig, vi trenger flere som er en mellomting mellom ytterkantene. Hun forsøker (generelt) å fronte et sunt forhold til trening og mat, ikke minst bidrar bildene til å normalisere helt normale ting ved kvinnekroppen som man omtrent aldri ser i dag..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skywise skrev:

Jeg mener at vi trenger å se flere naturlige kropper i SoMe. Selv om det er blitt i overkant mange lettkledde bilder på kanalene hennes med tiden, føler jeg at hun fortsatt er et friskt pust mellom alle instababesene og de svært overvektige kroppsaktivistene. Camilla er en av de få kroppsaktivistene som er nærmest normalvektig, vi trenger flere som er en mellomting mellom ytterkantene. Hun forsøker (generelt) å fronte et sunt forhold til trening og mat, ikke minst bidrar bildene til å normalisere helt normale ting ved kvinnekroppen som man omtrent aldri ser i dag..

Ikke uenig i det, men må det foregå i undertøyet? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2019 den 21.08, miss summers skrev:

Ikke uenig i det, men må det foregå i undertøyet? 

Litt naken kropp må det nesten være, ellers er det vanskelig å vise fram valker, den vanlige rumpa, cellulitter, appelsinhud, lår uten tigh-gap og alt det andre som media forteller oss er unormalt og stygt. Budskapet hennes hadde kommet gjennom selv om hun hadde flere bilder med mer klær, så jeg er enig i at hvert eneste bilde ikke trenger å være i undertøyet slik hun holder på nå for tiden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå driter hun seg ut på skøytebanen på Spikersuppa. Forsåvidt greit å drive med det der på stranda en sommerdag, men på skøyter i bikinioverdel i desember? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2019 den 16.56, Filosofisk skrev:

Slitsom dame, møtt henne tidligere via treningsmiljø.

Dette er en kvinne som ikke fikk til trening og kosthold, så da startet hun med å fronte at det var greit. Gir seg aldri, i sine maniske perioder tar det helt av. Da går det mest utover de rundt henne såklart.

Skal ikke være rakettforsker for å se dette, at det hun gjør er ute av kontroll.

Hun kan umulig være noen dyktig PT hvertfall.

Pinlig å se på instagrammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hun fronter jo ikke akkurat yrket sitt, PT. Bare godterier som man fortjener å spise, tenker at jeg selv ikke får noen helst lyst til å trene å ta vare på meg selv ved å følge henne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synest det er nok nå, at hun burde legge ned instagramen sin.

Kanskje på tide at hun fokuserer på det hun burde, kosthold og trening. Ikke på en like fanatisk måte som hun gjør nå da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Paradiso skrev:

Synest det er nok nå, at hun burde legge ned instagramen sin.

Kanskje på tide at hun fokuserer på det hun burde, kosthold og trening. Ikke på en like fanatisk måte som hun gjør nå da.

? Hva skjer?

orker ikke å følge henne mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har et godt inntrykk av henne - hun fremstår som en glad, fornuftig og lite selvhøytidelig person.

Ser gjerne flere som henne i sosiale medier, som motvekt til alle "little miss perfect" som finnes der ute. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger henne på insta men har flere ganger avfølget henne, dette fordi jeg blir litt lei av kroppsbilder i feeden. Jeg syns også hun har laget noen bra youtubevideoer, men de spørsmålsvideoene er helt blåste, handler jo kun om sex og ting som ikke er så viktig. Budskapet hennes er velment og flott, men jeg syns alt har en barnslig aura over seg. I tillegg får jeg inntrykk av at hun mener det er helt innafor å være sykelig overvektig så lenge man spiser grønnsaker og er glad i seg selv. Og akkurat det, er jeg ganske uenig i..... Liker kjæresten hennes sin instagram veldig godt, den er informativ og on point! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 21.45, Lirah skrev:

I tillegg får jeg inntrykk av at hun mener det er helt innafor å være sykelig overvektig så lenge man spiser grønnsaker og er glad i seg selv. Og akkurat det, er jeg ganske uenig i...

Det er jo den holdningen du viser her som Camilla Lor. og flere med henne vil komme til livs. Og det er tydeligvis fortsatt en lang vei å gå.

Det er helt "innafor" å være sykelig overvektig OG være glad i seg selv samtidig. På samme måte som det er innafor å være normalvektig og glad i seg selv.

Det som ikke er "innafor" er å se ned på andre mennesker - uansett årsak!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...