Gå til innhold

Elendig dagsrapport fra barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Du kan jo spørre om det er en av ungene som har skrevet rapporten.

Ærlig talt, man kan jo diskutere hvor viktig det er med dagsrapporter i en barnehage, men hvis de først skal ha den ordningen, bør de ta det på alvor og i hvert fall skrive noen normale setninger. Sikkert ingen som forventer lange avhandlinger, men det er en fordel om det ser ut som at det er en oppegående person som har skrevet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke pedleder planleggingstid? Og som en annen sa - da bruker dere desto mer tid på å prate med foreldrene ved henting. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Pedagoger bruker langt mer enn de 4 timene til plantid. Og alt utenom 4 timer jobber en gratis 

Anonymkode: 30511...c63

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man skulle droppe det og heller ha 

6 minutter siden, ti10 skrev:

 Du kan jo spørre om det er en av ungene som har skrevet rapporten.

Ærlig talt, man kan jo diskutere hvor viktig det er med dagsrapporter i en barnehage, men hvis de først skal ha den ordningen, bør de ta det på alvor og i hvert fall skrive noen normale setninger. Sikkert ingen som forventer lange avhandlinger, men det er en fordel om det ser ut som at det er en oppegående person som har skrevet det.

Enig i dette. Hvis man ikke har tid til å gjøre det ordentlig (og det har jeg full forståelse for) så er det vel bedre å la være? Hadde vel vært bedre med en ukesrapport? 

Anonymkode: 0c71a...2fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er 20 barn tar det jo litt tid. Bedre de bruker tiden med barna synes jeg.

Anonymkode: 2fac1...f24

De skriver jo ikke én rapport per barn, men kan skrive en enkel oppdatering for hele avdelingen.

Her får vi 2-7 setninger om hva som har skjedd ila dagen. Fokus i samlingen, hva gjorde de ulike gruppene i løpet av dagen (inne og ute) og var det noe annet til lunsj enn skiver. Leser det på bussen på vei til henting og synes det er en veldig god ting de dagene de voksne er opptatt ved henting. Da kan jeg stille de riktige spørsmålene for å få 3-åringen til å fortelle om dagen sin. Eventuelle bilder legges ut etterhvert som de tas. Hadde jeg fått den rapporten TS siterte hadde jeg lurt på om det var noe alvorlig galt med den ansatte...

Vår barnehage har nylig gått over fra ukebrev, og jeg synes MyKid fungerer mye bedre i hverdagen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor ønsler meg mye heller at personalet er med barna enn å skrive rapporter...

Anonymkode: 994ea...ad3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en personlig rapport for barnet, så tar det kanskje bare fire minutt for ditt barn - men det er jo mange barn.

Noen trenger kanskje at man skriver en lenger rapport og, fordi det faktisk har skjedd noe i barnehagen. Er det ikke bedre at de voksne er sammen med barna enn å skrive masse pjatt om at alt er som vanlig og ingenting spesielt har skjedd? Så får man stole på at man faktisk får en fyldigere beskjed når det er noe å melde om...

Synes jo de ansatte kan bruke skikkelig språk da. Men ut over det synes jeg «I dag har vi vært ute å lekt i snøen, og det synes X var gøy. Ingenting å melde» får være nok... 

Anonymkode: 6589b...e96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mor ønsler meg mye heller at personalet er med barna enn å skrive rapporter...

Anonymkode: 994ea...ad3

Og som mor ønsker jeg heller at personalet skriver en ordentlig rapport fremfor tullerapport. Eventuelt at de er med barna fremfor å skrive tullerapporter, det er jo virkelig tåpelig! Bedre uten rapport i det hele tatt da. Å vite at de har prioritert å skrive slikt nonsens fremfor å være med barna er jo helt bak mål. 

Anonymkode: 719d6...32a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

36 minutter siden, ti10 skrev:

 Du kan jo spørre om det er en av ungene som har skrevet rapporten.

Ærlig talt, man kan jo diskutere hvor viktig det er med dagsrapporter i en barnehage, men hvis de først skal ha den ordningen, bør de ta det på alvor og i hvert fall skrive noen normale setninger. Sikkert ingen som forventer lange avhandlinger, men det er en fordel om det ser ut som at det er en oppegående person som har skrevet det.

Nemlig! 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pedagoger bruker langt mer enn de 4 timene til plantid. Og alt utenom 4 timer jobber en gratis 

Anonymkode: 30511...c63

Takk, jeg er lærer selv. Jeg er vant til 45-50-timersuker uten noen overtidsbetaling. Derfor er det enda mer provoserende at ikke de i verste fall kan ta fire min av den betalte lunsjen sin til å skrive rapport. I min jobb har jeg lunsjpause hver fjerde dag. 

16 minutter siden, Bokdamen skrev:

De skriver jo ikke én rapport per barn, men kan skrive en enkel oppdatering for hele avdelingen.

Her får vi 2-7 setninger om hva som har skjedd ila dagen. Fokus i samlingen, hva gjorde de ulike gruppene i løpet av dagen (inne og ute) og var det noe annet til lunsj enn skiver. Leser det på bussen på vei til henting og synes det er en veldig god ting de dagene de voksne er opptatt ved henting. Da kan jeg stille de riktige spørsmålene for å få 3-åringen til å fortelle om dagen sin. Eventuelle bilder legges ut etterhvert som de tas. Hadde jeg fått den rapporten TS siterte hadde jeg lurt på om det var noe alvorlig galt med den ansatte...

Vår barnehage har nylig gått over fra ukebrev, og jeg synes MyKid fungerer mye bedre i hverdagen. 

Nemlig! Det er noe slikt jeg ønsker meg. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er en personlig rapport for barnet, så tar det kanskje bare fire minutt for ditt barn - men det er jo mange barn.

Noen trenger kanskje at man skriver en lenger rapport og, fordi det faktisk har skjedd noe i barnehagen. Er det ikke bedre at de voksne er sammen med barna enn å skrive masse pjatt om at alt er som vanlig og ingenting spesielt har skjedd? Så får man stole på at man faktisk får en fyldigere beskjed når det er noe å melde om...

Synes jo de ansatte kan bruke skikkelig språk da. Men ut over det synes jeg «I dag har vi vært ute å lekt i snøen, og det synes X var gøy. Ingenting å melde» får være nok... 

Anonymkode: 6589b...e96

Det er snakk om én felles rapport for hele avdelingen. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og som mor ønsker jeg heller at personalet skriver en ordentlig rapport fremfor tullerapport. Eventuelt at de er med barna fremfor å skrive tullerapporter, det er jo virkelig tåpelig! Bedre uten rapport i det hele tatt da. Å vite at de har prioritert å skrive slikt nonsens fremfor å være med barna er jo helt bak mål. 

Anonymkode: 719d6...32a

Nemlig! Synes det er utrolig provoserende. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da umulig ta så mye lenger tid å ramse opp litt av det som er blitt gjort, enn det tar å komme opp med det tullet der. Det ser jo helt evneveikt ut! 

Anonymkode: 3ef05...521

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan da umulig ta så mye lenger tid å ramse opp litt av det som er blitt gjort, enn det tar å komme opp med det tullet der. Det ser jo helt evneveikt ut! 

Anonymkode: 3ef05...521

Takk. Totalt ubegripelig for meg at en så stor andel av folkene her forsvarer det. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Totalt ubegripelig for meg at en så stor andel av folkene her forsvarer det. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Som ansatt er jeg enig i at rapporten var helt ubrukelig. Men i en tråd som dette føler jeg behov for å si noe om realiteten til de ansatte. Foreldre unnskylder seg over at barnet blir levert i barnehagen i pysj fordi de ikke fikk skiftet på ungen pga dårlig tid eller trass. Men de samme foreldrene krever mye av de ansatte, uten å tenke hvordan de selv ville håndtert 18 unger.

Vi er pålagt å skrive dagsrapport, det er ikke en ordning vi velger, slik en annen bruker tror.

Skal det først skrives så skjønner jeg ikke at de bare skriver tull. Men det beste hadde vært å ikke skrive rapport overhode.

Vi kan ikke skrive rapport i pausen, da får vi bare skrevet om halve dagen. Rapporten må skrives av mellomvakten før kl.16 og da er det én ansatt igjen til 18 slitne barn. Helt sinnsykt.

Anonymkode: 1bc5e...3ce

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nemlig! 

Takk, jeg er lærer selv. Jeg er vant til 45-50-timersuker uten noen overtidsbetaling. Derfor er det enda mer provoserende at ikke de i verste fall kan ta fire min av den betalte lunsjen sin til å skrive rapport. I min jobb har jeg lunsjpause hver fjerde dag. 

Nemlig! Det er noe slikt jeg ønsker meg. 

Det er snakk om én felles rapport for hele avdelingen. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Men du har sommerferie 1,5 mnd, høstferie og vinterferien og påskeferie fri. Også kalt "avspasering". Dette får ikke pedagoger i barnehagen. 

Det er pga slike som deg at jeg er på vei ut av yrket 

Anonymkode: 30511...c63

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi er skilte foreldre. Jeg synes det er veldig ok å lese der den uka han ikke er med meg. Det er forøvrig veldig stor forskjell på å bruke 4 minutter på en god rapport enn å bruke hele dagen på å skrive rapporter. 

Anonymkode: 48de6...5ae

4 minutter per barn blir en del tid, det, når de samtidig skal holde øye med barna og sørge for at de har det bra og lærer.

Anonymkode: 071ed...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

4 minutter per barn blir en del tid, det, når de samtidig skal holde øye med barna og sørge for at de har det bra og lærer.

Anonymkode: 071ed...682

Det er jo ikke per barn. Det er en samlet rapport som skrives...

Anonymkode: 5a522...7d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste, sov, bæsja. Samme som i går og dagen før der osv. The end

Anonymkode: 93e32...3a6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker som om de skriver rapporten med barna? Husker en plass jeg var i praksis så gjorde de det. De voksne spurte barna hva de hadde gjort i barnehagen den dagen, og skreiv det opp på ei tavle i gangen. Da ble ofte rapportene slik som dette. Men for barna var det dette som var viktig å formidle. 
 

foe min del, som pedagogisk leder, håper jeg aldri vi får sånt rapporteringssystem der jeg jobber. det er ikke noe jeg kan stå inne for å bruke tida mi på jobb. Å lage rapport sammen med barna, JA, men å skrive en rapport til hvert barn å sende hjem hver dag, NEI. Fordi: jeg skal være med barna når jeg er der, og plantida er knapp nok som den er og det er viktigere ting å ta tak i. Og jeg ville heller hatt mer fokus på de muntlige rapportene en overgir ved henting og levering. Mye mer verdifult spør du meg! 

Anonymkode: 1f3ea...920

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at mellom unger som skal samhandles med gjennom samling, avkledning, måltider, opprydding, påkledning, trøst, bleieskift/klesskift, lek, mekling, pauseavvikling, møter, forming, matlaging, sykdom/fravær, turer og diverse annet kan den dagsrapporten både bli kort, lite informativ eller glemt. Dagen i barnehagen er veldig hektisk. Selv i pausene blir man avbrutt. 

Anonymkode: c8372...63d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest hvilke krav dere har til oss barnehagelærere er jeg såååå utrolig fornøyd med den foreldregruppa jeg har! 😍

Oppfordrer alle til å jobbe en uke i barnehage og se hva dere får tid til ved siden av alt annet! 

Anonymkode: 83332...225

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke per barn. Det er en samlet rapport som skrives...

Anonymkode: 5a522...7d7

Er det sånn hver dag, eller var det kun i dag?

Anonymkode: 071ed...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...