Gå til innhold

Elendig dagsrapport fra barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette her er jo en helt latterlig rapport. Da er det jo bedre å ikke skrive noe. 

Jeg reagerer også på at flere her reagerer på tiden det tar å skrive en rapport og hvor mange det er. Helsepersonell klarer det jo fint uten at det går på bekostning av pasienter. Det er helt greit at man er skeptisk til om en slik rapport er nødvendig i barnehagen, men de som jobber der er da ikke invalide som ikke klarer å produsere en vettug rapport på kort tid. Eller jeg må innrømme at jeg blir litt skeptisk når jeg leser rapporten TS viser til. Det virker som at barnet har produsert dette selv. 

Anonymkode: be4f9...af6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette her er jo en helt latterlig rapport. Da er det jo bedre å ikke skrive noe. 

Jeg reagerer også på at flere her reagerer på tiden det tar å skrive en rapport og hvor mange det er. Helsepersonell klarer det jo fint uten at det går på bekostning av pasienter. Det er helt greit at man er skeptisk til om en slik rapport er nødvendig i barnehagen, men de som jobber der er da ikke invalide som ikke klarer å produsere en vettug rapport på kort tid. Eller jeg må innrømme at jeg blir litt skeptisk når jeg leser rapporten TS viser til. Det virker som at barnet har produsert dette selv. 

Anonymkode: be4f9...af6

Det er litt forskjell på helsepersonell og barnhage. Helsepersonell har pasienter som ligger i en seng og ikke krever konstant overvåking. Klart det er enklere å få tid til rapporter da. Barnehagepersonalet må være tilgjengelig blant barna konstant og pålogget blant barna.  Så synes sammenligning med helse og barnehage blir feil i denne situasjonen. 

Anonymkode: 3bfd9...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessuten ikke sant at helsepersonell klarer det uten at det går utover pasienter. Det er jo øverst på listen over ting både sykepleiere og leger klager over at stjeler tid og gir dem for stort press i arbeidshverdagen. Også er det forskjell på rapporter som MÅ skrives fordi de innholder livsviktig informasjon og rapporter som skrives fordi foreldre er nysgjerrig. 

Anonymkode: 14187...c02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt forskjell på helsepersonell og barnhage. Helsepersonell har pasienter som ligger i en seng og ikke krever konstant overvåking. Klart det er enklere å få tid til rapporter da. Barnehagepersonalet må være tilgjengelig blant barna konstant og pålogget blant barna.  Så synes sammenligning med helse og barnehage blir feil i denne situasjonen. 

Anonymkode: 3bfd9...81e

Klart det er mange pasienter som krever konstant overvåking. Du er åpenbart ikke helsepersonell. 

Anonymkode: be4f9...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være årets morsomste tråd om man leser den fra start😂😂

* Hvordan kan man ikke etter side opp og ned få med seg at det er snakk om en felles rapport ikke en per barn!!

* Alle som « mobber» læreren som jobber 2-8 timer overtid hver eneste uke, uten hverken lønn eller avspasering, hadde dere giddet det selv? Tviler sterkt! For nei, for de som enda ikke vet lærere har 5 ukers ferie som alle andre. Hver eneste uke jobber de 42-43 timer, altså 5-6 timer mer enn en vanlig arbeidsuke. Disse timene avspaseres så i høstferie/vinterferie, 3 dager i påska, noen dager i jula og 3 uker på sommeren. Så læreren jobber jo like mye som alle andre😂😂 Denne læreren jobber jo til og med ennå mer, som han hverken får avspasering eller lønn for. Hvorfor latterliggjør dere han/hun for det? Som om dere hadde giddet selv😆 Jeg er hvertfall evig takknemlig for at noen holder ut og gidder å jobbe i det vanvittig krevende yrke som lærerjobben er. Skjønner godt at læreren ber om en mer forståelig rapport, tenk hva som forventes dokumentert når barna begynner på skolen😆

Anonymkode: 8a326...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, absinthia said:

Men ukeplanen ligger i de fleste tilfeller ute på mykid og da kan jo Ts lese den for å snakke med barnet om hva de har gjort. 

Hvorfor tar du for gitt at alle barnehager løser det likt som dere? Vår barnehage har generell månedsplan, den duger egentlig ikke til noe som helst annet enn å se hvem som har bursdag. Ellers står det bare "lek" og "tur" på mandager. 

Vår barnehage bruker ikke MyKid, men skriver rapport på et ark som henger på døra. Veldig glad for det, for da slipper jeg å "presse meg på" hvis det er hektisk rundt henting for å høre hva de har gjort. Hvis det ikke er hektisk snakker jeg alltid med de ansatte i tillegg, men er de travle er det greit å vite at de har vært på tur på nabogården så jeg kan snakke med treåringen om det. Treåringer har ikke fullt utviklet hukommelse, så de greier ofte ikke svare hvis man spør "hva har dere gjort i dag?". Rapportene gjør at vi hjemme kan ha gode samtaler om barnets dag. Om rapporten er digital eller på et ark er vel ikke så nøye, men den er viktig! 

Når det er sagt har jeg STOR forståelse for at de ansatte ikke rekker rapport hver dag. Jeg syns storavdelingen mitt barn er på er det reneste kaos, og syns det er leit for både barna og de voksne at det skal være sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2019 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Hei,

Sønnen min går i en barnehage som bruker Mykid til kommunikasjon mellom barnehagen og foreldre. Her skal de også skrive en dagsrapport hver dag med litt informasjon om hva de har gjort. Her opplever jeg at de slurver vanvittig, ved at den som regel ikke skrives og hvis den skrives er den kun på én setning. 

Dette er dagens dagsrapport, ordrett gjengitt, bortsett fra at jeg har tatt bort navnet som fremkom:

"Snø, snø nam, nam. Rulle rulle snøballer. Deilig lunsj og *navn på voksen* smiler. God helg".

Hva i all verden?

Det er jo bare tullball fra ende til annen. Jeg skulle ønske de tok dagsrapporten på alvor og (1) faktisk skrev dagsrapport og (2) viet den litt mer tid slik at det faktisk fremkom hva de har gjort i barnehagen. Det her blir jeg bare provosert av å lese. Lurer nesten på om de ansatte tullet og at den ikke var ment for publisering.

Noen tanker?

Anonymkode: 48de6...5ae

Måtte bare le av den rapporten, ser ut som noe som er tatt ut fra barne-tv for 1-åringer 😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar lenger tid å sundet samme til alle 15 foreldre ved henting enn å skrive 1 rapport som sendes til alle barn. 

Anonymkode: 9300e...49b

Jo, men det er ikke bare dette, vet du. Her er en annen variant: 

Så jeg står ved uttalelsen min om all ære til barnehagepersonale. 

Anonymkode: 5e20e...094

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være årets morsomste tråd om man leser den fra start😂😂

* Hvordan kan man ikke etter side opp og ned få med seg at det er snakk om en felles rapport ikke en per barn!!

* Alle som « mobber» læreren som jobber 2-8 timer overtid hver eneste uke, uten hverken lønn eller avspasering, hadde dere giddet det selv? Tviler sterkt! For nei, for de som enda ikke vet lærere har 5 ukers ferie som alle andre. Hver eneste uke jobber de 42-43 timer, altså 5-6 timer mer enn en vanlig arbeidsuke. Disse timene avspaseres så i høstferie/vinterferie, 3 dager i påska, noen dager i jula og 3 uker på sommeren. Så læreren jobber jo like mye som alle andre😂😂 Denne læreren jobber jo til og med ennå mer, som han hverken får avspasering eller lønn for. Hvorfor latterliggjør dere han/hun for det? Som om dere hadde giddet selv😆 Jeg er hvertfall evig takknemlig for at noen holder ut og gidder å jobbe i det vanvittig krevende yrke som lærerjobben er. Skjønner godt at læreren ber om en mer forståelig rapport, tenk hva som forventes dokumentert når barna begynner på skolen😆

Anonymkode: 8a326...dab

Jeg jobber minimum 40 t uke i barnehage , 40 t er det vi har i kontrakten og så blir det gjerne mer i perioder grunnet syke kollegaer osv.

Anonymkode: 6369c...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere med et bilde til den dagsrapporten? For da er det jo ikke nødvendig med en fullverdig dagsrapport. Bilde sier mer en tiden ord. 

Anonymkode: 3bfd9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Albbas skrev:

Hvorfor tar du for gitt at alle barnehager løser det likt som dere? Vår barnehage har generell månedsplan, den duger egentlig ikke til noe som helst annet enn å se hvem som har bursdag. Ellers står det bare "lek" og "tur" på mandager. 

Vår barnehage bruker ikke MyKid, men skriver rapport på et ark som henger på døra. Veldig glad for det, for da slipper jeg å "presse meg på" hvis det er hektisk rundt henting for å høre hva de har gjort. Hvis det ikke er hektisk snakker jeg alltid med de ansatte i tillegg, men er de travle er det greit å vite at de har vært på tur på nabogården så jeg kan snakke med treåringen om det. Treåringer har ikke fullt utviklet hukommelse, så de greier ofte ikke svare hvis man spør "hva har dere gjort i dag?". Rapportene gjør at vi hjemme kan ha gode samtaler om barnets dag. Om rapporten er digital eller på et ark er vel ikke så nøye, men den er viktig! 

Når det er sagt har jeg STOR forståelse for at de ansatte ikke rekker rapport hver dag. Jeg syns storavdelingen mitt barn er på er det reneste kaos, og syns det er leit for både barna og de voksne at det skal være sånn. 

Siden vi diskuterer ts tilfelle, så snakker vi om en barnehage som bruker mykid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være årets morsomste tråd om man leser den fra start😂😂

* Hvordan kan man ikke etter side opp og ned få med seg at det er snakk om en felles rapport ikke en per barn!!

* Alle som « mobber» læreren som jobber 2-8 timer overtid hver eneste uke, uten hverken lønn eller avspasering, hadde dere giddet det selv? Tviler sterkt! For nei, for de som enda ikke vet lærere har 5 ukers ferie som alle andre. Hver eneste uke jobber de 42-43 timer, altså 5-6 timer mer enn en vanlig arbeidsuke. Disse timene avspaseres så i høstferie/vinterferie, 3 dager i påska, noen dager i jula og 3 uker på sommeren. Så læreren jobber jo like mye som alle andre😂😂 Denne læreren jobber jo til og med ennå mer, som han hverken får avspasering eller lønn for. Hvorfor latterliggjør dere han/hun for det? Som om dere hadde giddet selv😆 Jeg er hvertfall evig takknemlig for at noen holder ut og gidder å jobbe i det vanvittig krevende yrke som lærerjobben er. Skjønner godt at læreren ber om en mer forståelig rapport, tenk hva som forventes dokumentert når barna begynner på skolen😆

Anonymkode: 8a326...dab

 
Et lærerårsverk  er 1687 timer i året. Siden lærere jobber 39-40 uker i året, skal vi da igjennomsnitt jobbe 43 timer i uka de ukene vi jobber. Noen uker blir det nærmere 50 timer, noen blir det 32 timer. Det varierer nok fra lærer til lærer. 

Nå er det riktignok helt idiotisk av lærere å jobbe 2-8 timer ubetalt overtid. Det er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Effektivt der og da, men langtidseffekten er at man ikke får en bedre arbeidstidsordning ettersom lærerne allerede jobber gratis. Så jeg synes det bare er dumt og usolidarisk, og hvertfall ikke noe å trekke inn i diskusjoner om hvordan andre yrker disponerer sin arbeidstid. 

 

Det var jo dessuten en lærer her inne som mente at ettersom vedkommende ikke disponerer sin egen arbeidstid riktig (som kan bety tøffe prioriteringer, men det er en del av jobben) så bør andre yrkesgrupper jobbe gratis 15 timer i året (4 min/dag 5 dager i uka i 47 uker). Bare det er jo helt høl i hodet!

 

Men er litt komisk ja at mange ikke skjønner at man ikke skriver flere meldinger a 4 min. Det gjør jeg ofte som lærer, og det tar tid altså. Er det en dag jeg må sitte og skrive epost til 5/10 forskjellige foreldre, blir det ratt å følge læreboka slavisk dagen etterpå for å si det sånn. 

 

Anonymkode: 2bb32...0f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, absinthia said:

Siden vi diskuterer ts tilfelle, så snakker vi om en barnehage som bruker mykid. 

Det betyr jo ikke at de har en presis plan av den grunn. Akkurat som det ikke betyr at de rapporterer daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å fy f! Denne tråden er en god grunn til å ikke omskolerer seg til bhglærer eller lærer! Så utrolige mange patetiske og frekke foreldre ute og går! Jeg er selv sykepleier og ja det er liten tid, men vi har litt tid på slutten av vakten til å skrive rapport, men da skriver jeg maks på fire-fem stk, og ofte sitter jeg overtid! Det er livsviktig info som skal videre, ikke masse dill dall! Helt sprøtt med rapporter i bhg, med så lite bemanning og så mange krevende barn, skjønner godt det er dønn umulig å få til!

I bhg til mine barn skriver de på tavlen hva de har gjort på og har en skjerm med bilder på! Mer enn nok for meg som mor å få vite! 
 

Har jobbet selv i bhg og på skole så jeg skjønner hvor presset de er der, og jeg går ikke selv med nesa i sky og tror jeg er mye bedre fordi jeg er sykepleier, slik som visse i tråden her. Folk må innse at vi som jobber med mennesker, barn eller voksne, vi er en presset situasjon alle som en!

Anonymkode: 0814b...7c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 15.34, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er veldig merkelig at de ikke klarer å skrive bedre enn det. Jobber i helsesektoren hvor det ikke er avsatt ett minutt kontortid. Men vi klarer og MÅ skrive ordentlige rapporter HVER dag. Dette får de til om de vil. Det må jo ikke skrives profesjonelt eller noe. Bare kort om hva de har gjort i løpet av dagen. Tar det to minutter da? 

Anonymkode: bb4b6...589

OMG gi deg! Du skjønner vel at dette ikke er det samme? Du har ikke pasienter som løper etter deg innpå vaktrommet, eller som du er redd skal gå løs på hverandre eller falle ned fra bord om du går ut fra rommet? Er du klar over hvor dårlig bemanning det er i barnehager? Jeg er sykepleier og jeg blir så flau når folk fra helsesektoren eller kolleger kommer med slikt piss som dette! Og forøvrig er det avsatt tid til å skrive rapport/gi rapport i helsesektoren jo, at man ikke alltid får tid og må gå overtid det er annen sak! Slutt å lyg!

Anonymkode: 0814b...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å fy f! Denne tråden er en god grunn til å ikke omskolerer seg til bhglærer eller lærer! Så utrolige mange patetiske og frekke foreldre ute og går! 

 

I bhg til mine barn skriver de på tavlen hva de har gjort på og har en skjerm med bilder på! Mer enn nok for meg som mor å få vite! 

Anonymkode: 0814b...7c6

Er du helt blåst? Det du beskriver er jo fader meg en rapport, om enn ikke digital (har null å si). Så klart du er fornøyd med å få rapport og bilder, selv om det tydeligvis er sykt at andre foreldre ønsker nøyaktig det samme. Jesus christ. 

Anonymkode: 9716a...3b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt blåst? Det du beskriver er jo fader meg en rapport, om enn ikke digital (har null å si). Så klart du er fornøyd med å få rapport og bilder, selv om det tydeligvis er sykt at andre foreldre ønsker nøyaktig det samme. Jesus christ. 

Anonymkode: 9716a...3b0

What she said! 

Anonymkode: 9300e...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber minimum 40 t uke i barnehage , 40 t er det vi har i kontrakten og så blir det gjerne mer i perioder grunnet syke kollegaer osv.

Anonymkode: 6369c...3cf

Hvorfor har du 40 timer uka i kontrakten som barnehagelærer? Her jeg jobber er det vanlig 37,5 timers uker. Vi har kun 6 timers dager, resten er ubunden tid. Så går  ofte hjem klokka ett😊 I tillegg har jeg flere timer i uka med bunden tid, hvor jeg sitter på kontoret og planlegger. Et par ganger i måneden har vi møter utenom vanlig arbeidstid, det kan være personalmøter eller viktige tverrfaglige teammøter. Da får jeg både lønn og avspasering! Dermed har jeg haugevis av avsperingsdager i året. De pleier jeg ta ut i jule og påskeferien når det uansett er få barn😊

Til jul skal jeg f. eks ha 2 ukers ferie (med full lønn)! Synes jobben er helt topp, vi har lite arbeidspress og god tid til å gjøre det oppgavene vi er satt til. 

Du skriver du må jobbe ekstra pga. syke komlegaer? Hvirfor det, har dere ikke vikarer? Og i så fall får du vel både full lønn OG avspasering?😊

 

Anonymkode: 8a326...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du 40 timer uka i kontrakten som barnehagelærer? Her jeg jobber er det vanlig 37,5 timers uker. Vi har kun 6 timers dager, resten er ubunden tid. Så går  ofte hjem klokka ett😊 I tillegg har jeg flere timer i uka med bunden tid, hvor jeg sitter på kontoret og planlegger. Et par ganger i måneden har vi møter utenom vanlig arbeidstid, det kan være personalmøter eller viktige tverrfaglige teammøter. Da får jeg både lønn og avspasering! Dermed har jeg haugevis av avsperingsdager i året. De pleier jeg ta ut i jule og påskeferien når det uansett er få barn😊

Til jul skal jeg f. eks ha 2 ukers ferie (med full lønn)! Synes jobben er helt topp, vi har lite arbeidspress og god tid til å gjøre det oppgavene vi er satt til. 

Du skriver du må jobbe ekstra pga. syke komlegaer? Hvirfor det, har dere ikke vikarer? Og i så fall får du vel både full lønn OG avspasering?😊

 

Anonymkode: 8a326...dab

1,5 timer hver dag?

Da er du heldig, for det blir jo hele 7,5 timer ubunden tid i uka, når du bare har rett på halvparten, nemlig 4... Du er tilsammen borte en hel arbeidsdag, eller 4/5-deler.

Synd for barna, som har en ansatt mindre dobbelt så lenge som barn i andre barnehager. Og kjipt for dine kollegaer som må jobbe ekstra hardt når du ikke er tilstede så mange ekstra timer.

Det er faktisk ganske spesielt at nettopp personen med utdanning jobber minst sammen med barna. Det må være sånn, men likevel. Det er ikke bra.

Anonymkode: 1bc5e...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2019 at 8:22 PM, AnonymBruker said:

Å fy f! Denne tråden er en god grunn til å ikke omskolerer seg til bhglærer eller lærer! Så utrolige mange patetiske og frekke foreldre ute og går! Jeg er selv sykepleier og ja det er liten tid, men vi har litt tid på slutten av vakten til å skrive rapport, men da skriver jeg maks på fire-fem stk, og ofte sitter jeg overtid! Det er livsviktig info som skal videre, ikke masse dill dall! Helt sprøtt med rapporter i bhg, med så lite bemanning og så mange krevende barn, skjønner godt det er dønn umulig å få til!

I bhg til mine barn skriver de på tavlen hva de har gjort på og har en skjerm med bilder på! Mer enn nok for meg som mor å få vite! 
 

Har jobbet selv i bhg og på skole så jeg skjønner hvor presset de er der, og jeg går ikke selv med nesa i sky og tror jeg er mye bedre fordi jeg er sykepleier, slik som visse i tråden her. Folk må innse at vi som jobber med mennesker, barn eller voksne, vi er en presset situasjon alle som en!

Anonymkode: 0814b...7c6

Så du hadde syns det hadde vært helt greit hvis de sluttet med den tavla? 

Lett å rakke ned på andres forventninger når du selv får det de ønsker seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...