Gå til innhold

Elendig dagsrapport fra barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Sønnen min går i en barnehage som bruker Mykid til kommunikasjon mellom barnehagen og foreldre. Her skal de også skrive en dagsrapport hver dag med litt informasjon om hva de har gjort. Her opplever jeg at de slurver vanvittig, ved at den som regel ikke skrives og hvis den skrives er den kun på én setning. 

Dette er dagens dagsrapport, ordrett gjengitt, bortsett fra at jeg har tatt bort navnet som fremkom:

"Snø, snø nam, nam. Rulle rulle snøballer. Deilig lunsj og *navn på voksen* smiler. God helg".

Hva i all verden?

Det er jo bare tullball fra ende til annen. Jeg skulle ønske de tok dagsrapporten på alvor og (1) faktisk skrev dagsrapport og (2) viet den litt mer tid slik at det faktisk fremkom hva de har gjort i barnehagen. Det her blir jeg bare provosert av å lese. Lurer nesten på om de ansatte tullet og at den ikke var ment for publisering.

Noen tanker?

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si meg. Vil du heller at ansatte skal bruke dyrebar tid på tullete dagsrapporter, i stedet for å være med barnet ditt? Og ja, jeg mener ikke den her, men den fyldige du vil de skal skrive. 

Merkelig dette behovet for å vite i detaljer hva som skjer i barnehagen. Hva skjedde med ukesluttbrevene?

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SPOCA skrev:

Min første tanke var heller: stakkars ansatte som må sitte og skrive rapporter hele dagen til storforlangende foreldre, i stedet for å gjøre jobben sin. Hvis det er mange barn i barnehagen kan jeg jo forstå at de gjør det enkelt.

Hvor stor avhandling er egentlig nødvendig etter en dag i barnhagen, med mindre det har skjedd noe helt spesielt?

Vi er skilte foreldre. Jeg synes det er veldig ok å lese der den uka han ikke er med meg. Det er forøvrig veldig stor forskjell på å bruke 4 minutter på en god rapport enn å bruke hele dagen på å skrive rapporter. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe spesielt du vil vite så er det jo bare å spørre de bhg ansatte? Jobber selv i bhg og det er ikke alltid tiden strekker til for å kunne legge ut dagsrapport hver eneste dag. Vi foretrekker å legge ut bilder fra dagen om mulig. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Zionnas skrev:

Om det er noe spesielt du vil vite så er det jo bare å spørre de bhg ansatte? Jobber selv i bhg og det er ikke alltid tiden strekker til for å kunne legge ut dagsrapport hver eneste dag. Vi foretrekker å legge ut bilder fra dagen om mulig. 

De legger ikke ut noe som helst. Min samboer jobber også i barnehage. Det er ikke mange minuttene de bruker på å skrive en rapport som foreldrene faktisk får noe ut av. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, PepsiFlax skrev:

Si meg. Vil du heller at ansatte skal bruke dyrebar tid på tullete dagsrapporter, i stedet for å være med barnet ditt? Og ja, jeg mener ikke den her, men den fyldige du vil de skal skrive. 

Merkelig dette behovet for å vite i detaljer hva som skjer i barnehagen. Hva skjedde med ukesluttbrevene?

De skriver ikke ukessluttrev. Bare månedsbrev. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De legger ikke ut noe som helst. Min samboer jobber også i barnehage. Det er ikke mange minuttene de bruker på å skrive en rapport som foreldrene faktisk får noe ut av. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Da går det ann å høre med de om har noen mulighet for å legge ut litt bilder i løpet av uka. Nå er det veldig forskjell fra bhg til bhg men har nok mye med bemanningen å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen har hatt det gøy med snø i dag. Hva mere trenger du å vite? De skriver vel eller sier ifra om noe fælt skjedde? 

Anonymkode: 183b9...726

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, TS. Det er helt naturlig å ønske å vite litt av hva som skjer i en stor del av livet til barnet sitt. Det behøver absolutt ikke ta mye tid å skrive én rapport per dag (ikke rapporter hele dagen), og er tiden knapp - gå for kort og informerede, heller enn bare tull. 

Tviler på at de sparer mye tid på det, da blir det vel heller flere foreldre som bruker noen minutter ekstra ved henting på å spørre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden det tar å skrive er tid de ansatte tar fra barna. Tenk på det og se om du du fortsatt er sur.

Anonymkode: 1bc5e...3ce

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg ikke angrer på at jeg sluttet å jobbe i barnehage..

Anonymkode: 3bfd9...81e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er skilte foreldre. Jeg synes det er veldig ok å lese der den uka han ikke er med meg. Det er forøvrig veldig stor forskjell på å bruke 4 minutter på en god rapport enn å bruke hele dagen på å skrive rapporter. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Det tar mer tid enn 4 minutter. Vi har 18 barn som henger i skjørtekanten vår. 

Anonymkode: 1bc5e...3ce

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er skilte foreldre. Jeg synes det er veldig ok å lese der den uka han ikke er med meg. Det er forøvrig veldig stor forskjell på å bruke 4 minutter på en god rapport enn å bruke hele dagen på å skrive rapporter. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Om det er 20 barn tar det jo litt tid. Bedre de bruker tiden med barna synes jeg.

Anonymkode: 2fac1...f24

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner at jeg ikke angrer på at jeg sluttet å jobbe i barnehage..

Anonymkode: 3bfd9...81e

Nope. Vurderer å slutte selv. Foreldrene ser ikke hva vi gjør og hvorfor vi ikke gjør ting. De tror at vi bare passer på at barna ikke dør og that's it.

Vi skriver dagsrapport hver dag, men det tar uendelig med tid som jeg heller vil bruke med barna. Men vi får mange klager på det hvis vi ikke skriver, at da må vi bare skrive da...

Anonymkode: 1bc5e...3ce

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tar mer tid enn 4 minutter. Vi har 18 barn som henger i skjørtekanten vår. 

Anonymkode: 1bc5e...3ce

Har ikke pedleder planleggingstid? Og som en annen sa - da bruker dere desto mer tid på å prate med foreldrene ved henting. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke pedleder planleggingstid? Og som en annen sa - da bruker dere desto mer tid på å prate med foreldrene ved henting. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Nei, vi bruker like lang tid. Foreldrene vil ha både og. Hva vi skriver blir lest når foreldrene har kommet hjem. Så det blir dobbelt arbeid. Men som sagt, vi gjør det fordi vi får klager hvis vi ikke gjør det. Foreldrene bestemmer. Dagsrapport over nærhet til barna.

Anonymkode: 1bc5e...3ce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er skilte foreldre. Jeg synes det er veldig ok å lese der den uka han ikke er med meg. Det er forøvrig veldig stor forskjell på å bruke 4 minutter på en god rapport enn å bruke hele dagen på å skrive rapporter. 

Anonymkode: 48de6...5ae

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar mer tid enn 4 minutter. Vi har 18 barn som henger i skjørtekanten vår. 

Anonymkode: 1bc5e...3ce

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er 20 barn tar det jo litt tid. Bedre de bruker tiden med barna synes jeg.

Anonymkode: 2fac1...f24

Dette TS!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Vurderer å slutte selv. Foreldrene ser ikke hva vi gjør og hvorfor vi ikke gjør ting. De tror at vi bare passer på at barna ikke dør og that's it.

Vi skriver dagsrapport hver dag, men det tar uendelig med tid som jeg heller vil bruke med barna. Men vi får mange klager på det hvis vi ikke skriver, at da må vi bare skrive da...

Anonymkode: 1bc5e...3ce

Jeg vet. De blir aldri fornøyde uansett hva man gjør. Det gjelder jo såklart ikke alle, men de som krever og krever suger livsgnisten og arbeidslysten ut av en. Bare søk på en annen jobb! Det vil ikke bli bedre kombinert med alle kravene fra øvre hold og med minimalt med bemanning..

Anonymkode: 3bfd9...81e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...