Gå til innhold

Elendig dagsrapport fra barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke barnehagebarn lengre. Men etter at de begynte med disse appene så har vi hver dag fått felles rapport som ser omtrent slik ut: 

Treåringene var på tur til Storskogen. Det hadde de bål og lekte i snøen. Fireåringene var på teknisk museum. Kjempegøy å se på alt de hadde der. Femåringene hadde førskolegruppe og lærte om former og farger. Alle har koset seg med grønnsakssuppe til lunch før vi gikk ut å lekte. 

Pluss noen bilder av og til. Det blir satt pris på og det er da virkelig ikke mer arbeidskrevende enn det rimet eller hva det var som ts fikk. 

Ting som bare angår mitt barn tas ved henting og levering.  

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det språklige nivået i denne rapporten et større problem enn informasjonsmengden. 

Anonymkode: b7a62...bb0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå har jeg jobbet i barnehage i 10 år(forskjellige barnehager) og selv hatt barn i barnehage. Jeg har ALDRI vært på borti noe som heter dagsrapport. Bare månedsbrev og noen steder ukesluttbrev. Alle steder jeg har jobbet har vi vært flinke til å gi en liten oppsummering av dagen ved henting og det er det jeg opplevde selv også når jeg hadde barn i bhg. Forventer ikke at de ansatte skal bruke verdifull tid på å sitte og skrive lange rapporter på hvert enkelt barn, hver dag.

Anonymkode: bc2e4...c46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har sommerferie 1,5 mnd, høstferie og vinterferien og påskeferie fri. Også kalt "avspasering". Dette får ikke pedagoger i barnehagen. 

Det er pga slike som deg at jeg er på vei ut av yrket 

Anonymkode: 30511...c63

Jeg har tvungen avspasering fordi jeg har 43,5-timersuker, ja. Det er nesten en hel arbeidsdag i uka enn de fleste andre norske lønnsarbeidere. 

Slike som meg? Jeg reagerer på en latterlig dagsrapport. Hvordan jeg er ellers har du absolutt intet grunnlag til å uttale deg om. Men hvis du ikke håndterer jobben din, vil jeg absolutt anbefale deg å finne deg et nytt yrke. 

10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Nå har jeg ikke barnehagebarn lengre. Men etter at de begynte med disse appene så har vi hver dag fått felles rapport som ser omtrent slik ut: 

Treåringene var på tur til Storskogen. Det hadde de bål og lekte i snøen. Fireåringene var på teknisk museum. Kjempegøy å se på alt de hadde der. Femåringene hadde førskolegruppe og lærte om former og farger. Alle har koset seg med grønnsakssuppe til lunch før vi gikk ut å lekte. 

Pluss noen bilder av og til. Det blir satt pris på og det er da virkelig ikke mer arbeidskrevende enn det rimet eller hva det var som ts fikk. 

Ting som bare angår mitt barn tas ved henting og levering.  

Nemlig. Skulle gjerne ha sett noe slikt. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vant til 45-50-timersuker uten noen overtidsbetaling.

Anonymkode: 48de6...5ae

Dette er faktisk ikke sant. Din overtidsbetaling er avspasering i til sammen mer enn 2 måneder i løpet av håret. Hilsen en annen lærer

Anonymkode: 14187...c02

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, nå har jeg jobbet i barnehage i 10 år(forskjellige barnehager) og selv hatt barn i barnehage. Jeg har ALDRI vært på borti noe som heter dagsrapport. Bare månedsbrev og noen steder ukesluttbrev. Alle steder jeg har jobbet har vi vært flinke til å gi en liten oppsummering av dagen ved henting og det er det jeg opplevde selv også når jeg hadde barn i bhg. Forventer ikke at de ansatte skal bruke verdifull tid på å sitte og skrive lange rapporter på hvert enkelt barn, hver dag.

Anonymkode: bc2e4...c46

Du leser godt. Det er snakk om en felles rapport for hele avdelingen. Ikke en konkret rapport for hvert enkelt barn. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk ikke sant. Din overtidsbetaling er avspasering i til sammen mer enn 2 måneder i løpet av håret. Hilsen en annen lærer

Anonymkode: 14187...c02

Jo. Jeg har IATA på 43,4 timer. Poenget er at jeg jobber mer enn det. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er gøy å gå et innblikk i dagen til barna, men det er veldig ressurskrevende.

Som en annen her skriver: Det skal taes bilder, de skal velges ut, de skal lastes opp. Så skal fellesrapporten skrives. Så skal foreldrene få en individuell oppdatering på slutten av dagen. 

Det koster. I form av tid vi kunne brukt sammen med barna deres. 

Jeg skjønner ikke at foreldre ikke ser det selv ved henting. Jeg kan sitte og ha samling med 10 barn og enkelte foreldre kommer bort og begynner å snakke med meg om hvordan barnet har spist i dag og hvordan bæsjen så ut.

De enser ikke de andre barna virker det som og samlingsstunden blir ødelagt fordi barna som sitter i den blir urolige når jeg ikke får brukt oppmerksomheten min på dem. Og foreldrene bruker ordet "bæsj" som er kjempegøy for barn i den alderen og det forstyrrer alt.

Gjelder ikke alle foreldre, men faktisk veldig mange. Det er frustrerende.

(Dette gjelder friske barn, det er ingen grunn til at disse foreldrene trenger å vite om barnet har spist godt eller om bæsjen så frisk ut. Barn vi skal holde et øye med ifbm mat og avføring skriver vi rapport om direkte til foreldrene).

Men som sagt, er på vei ut av yrket. Orker ikke systemet lenger. Jeg ønsket å jobbe med barn, jeg liker de og de liker meg. Får høre det hele tiden, at det virker som jeg legger hjertet litt i jobben. Men alt rundt, organisering, kvinnekultur, stadige kutt og samtidig krav, kan du få gratis av meg...

Anonymkode: 1bc5e...3ce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Jeg har IATA på 43,4 timer. Poenget er at jeg jobber mer enn det. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Så fordi du jobber masse overtid så skal alle gjlre det?

Eller i denne sammenheng ta verdifull tid fra barna?

For meg er ikke det logisk eller spesielt bra å ønske seg.

Anonymkode: 1bc5e...3ce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi du jobber masse overtid så skal alle gjlre det?

Eller i denne sammenheng ta verdifull tid fra barna?

For meg er ikke det logisk eller spesielt bra å ønske seg.

Anonymkode: 1bc5e...3ce

Jeg strekker meg lenger enn de fleste, og forventer ikke at alle skal strekke seg like langt. Men jeg forventer at barnehagen skriver en ordentlig dagsrapport, istedenfor å skrive det tullballet de skrev her. Det er så mange her som skriver som om jeg forventer at barnehagen skal vaske klærne til sønnen min, diske opp en femretters fra bunnen av, sette opp musikal på Chat Noir og selge gjærbakst til veldedighet hver eneste dag. 

Jeg ber dem skrive en dagsrapport som er mindre tidkrevende for dem å skrive enn å skjære opp epler. 

Anonymkode: 48de6...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Jeg har IATA på 43,4 timer. Poenget er at jeg jobber mer enn det. 

Anonymkode: 48de6...5ae

Å jeg jobber mer enn det som er min arbeidstid i barnehage.

Anonymkode: 6369c...3cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. De blir aldri fornøyde uansett hva man gjør. Det gjelder jo såklart ikke alle, men de som krever og krever suger livsgnisten og arbeidslysten ut av en. Bare søk på en annen jobb! Det vil ikke bli bedre kombinert med alle kravene fra øvre hold og med minimalt med bemanning..

Anonymkode: 3bfd9...81e

Hvis du tror det er så mye bedre å jobbe i andre bra aner må du tro om igjen. Arbeidslivet er stort sett preget av tidspress, krav fra øvre hold og stress. 

Anonymkode: 91f05...37b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det noen dager med lange rapporter og noen dager det ikke noe som helst.

Anonymkode: 7c504...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær glad personalet ikke bruker enormt av av tid på å skrive en generell dagsrapport og prioriterer tid med barnet ditt... Er selv pedagog, vi skriver rapport, men vektlegger dialog med foreldre ved henting i langt større grad. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg er lærer selv. Jeg er vant til 45-50-timersuker uten noen overtidsbetaling. Derfor er det enda mer provoserende at ikke de i verste fall kan ta fire min av den betalte lunsjen sin til å skrive rapport. I min jobb har jeg lunsjpause hver fjerde dag. 

Du får da for pokker ørti førti ferieuker for de lange arbeidsukene dine. Jeg har 5 ferieuker som alle andre, så ikke forvent at jeg skal bruke av min ubetalte lunsj for å skrive en rapport som ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 9306b...b6c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handler denne frustrasjonen virkelig om en dagsrapport eller er det egentlig det at du savner ditt barnehagebarn noe aldeles forferdelig den uka h*n er borte fra deg? Hvis det siste stemmer, så har jeg stor forståelse for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde foreldre som etterlyste "dagen i dag". Vi skrev og hengte på døren. Tre foreldre leste første og andre dagen. Tredje dagen var det den som hadde etterlyst som leste. Fjerde dagen var det ingen som leste. Uke etter hang den samme i flere dager, men ingen leste. Vi snakket med foreldrene og barna fortalte hva de hadde gjort. Derfor leste de ikke. 

Nå jobber jeg med en ny gruppe, og en foreldre vil ha mye info om barnets dag. Vi gir en kort info om dagen i dag til de andre foreldrene. Ettermiddagen er travel, da det er ofte da vi får fulle bleier. 

Anonymkode: fca35...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Sønnen min går i en barnehage som bruker Mykid til kommunikasjon mellom barnehagen og foreldre. Her skal de også skrive en dagsrapport hver dag med litt informasjon om hva de har gjort. Her opplever jeg at de slurver vanvittig, ved at den som regel ikke skrives og hvis den skrives er den kun på én setning. 

Dette er dagens dagsrapport, ordrett gjengitt, bortsett fra at jeg har tatt bort navnet som fremkom:

"Snø, snø nam, nam. Rulle rulle snøballer. Deilig lunsj og *navn på voksen* smiler. God helg".

Hva i all verden?

Det er jo bare tullball fra ende til annen. Jeg skulle ønske de tok dagsrapporten på alvor og (1) faktisk skrev dagsrapport og (2) viet den litt mer tid slik at det faktisk fremkom hva de har gjort i barnehagen. Det her blir jeg bare provosert av å lese. Lurer nesten på om de ansatte tullet og at den ikke var ment for publisering.

Noen tanker?

Anonymkode: 48de6...5ae

V har også mykid i barnehagen til barna. Sjeldent det skrives noe, oh det er helt greit. Mye bedre at de bruker tid med barna. Snakk med de voksne når du henter,   Evt barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiste, sov, bæsja. Samme som i går og dagen før der osv. The end

Anonymkode: 93e32...3a6

Det er alt du også gjør i løpet av en dag da kan jeg tenke meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...