Gå til innhold

Alle gode ting er....?


J1994

Anbefalte innlegg

9+2 i dag

Våknet opp én time etter at jeg la meg i natt med skikkelig magekrampe. Hadde diaré og oppkast samtidig - herregud så ubehagelig... (skjedd kun én gang som var i natt). Har siden dette i dag vært helt utmattet og ikke orket noen ting. Får heldigvis i meg cola og salt potetgull, i tillegg til litt mat nå.

Vet ikke om det er graviditeten som herjer eller om det er omgangssyke. Samboer har ikke blitt dårlig, heller ikke de vi feiret jul med i går, så tenket det er rart hvis det er omgangssyke, men jeg vet altså ikke.. 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, J1994 skrev:

9+2 i dag

Våknet opp én time etter at jeg la meg i natt med skikkelig magekrampe. Hadde diaré og oppkast samtidig - herregud så ubehagelig... (skjedd kun én gang som var i natt). Har siden dette i dag vært helt utmattet og ikke orket noen ting. Får heldigvis i meg cola og salt potetgull, i tillegg til litt mat nå.

Vet ikke om det er graviditeten som herjer eller om det er omgangssyke. Samboer har ikke blitt dårlig, heller ikke de vi feiret jul med i går, så tenket det er rart hvis det er omgangssyke, men jeg vet altså ikke.. 🤢

Jeg har det akkurat sånn som deg, våknet et par timer etter jeg hadde sovna og natten ble fæl for å si det mildt. Ingen andre i familien er dårlige. Lurer litt på om tung og fettrik mat ikke sitter helt bra hos meg nå som jeg er gravid... 😕 

Ubehagelig er det hvertfall. God bedring, håper du snart blir bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lumos_nox skrev:

Jeg har det akkurat sånn som deg, våknet et par timer etter jeg hadde sovna og natten ble fæl for å si det mildt. Ingen andre i familien er dårlige. Lurer litt på om tung og fettrik mat ikke sitter helt bra hos meg nå som jeg er gravid... 😕 

Ubehagelig er det hvertfall. God bedring, håper du snart blir bedre :) 

Kan jo være en sammenheng det, ja.. Har jo spist samme maten tidligere denne jula, men ikke blitt slik dårlig. Ubehagelig er det hvertfall!

Takk for det og god bedring til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

10+3 i dag

I dag kontaktet jeg først legekontoret for å avtale time til første svangerskapskontroll. Ingenting ledig før 27.januar, så vi ble sammen enige om at jeg kunne forhøre meg med jordmor først, og prøve å få en time tidligere. Fikk time neste torsdag der, så blir spennende å komme i gang! :) Har jo allerede fått innkalling til OUL, men var en del papirer og prøver som skulle tas. Prøvde også å ringe Volvat uten hell, ønsker å bestille oss en tidlig ul til ca. uke 13/14.

I dag fikk også min familie vite om graviditeten. Dette ble en gråtefest uten like 😅 Vi tar veldig lett til tårene når det er noe, så dette var en morsom ting å fortelle! De vet jo alle at vi har mistet et par ganger tidligere, men var glad for å høre at alt så bra ut på den første ul vi var på 🥰

Har også fortalt det til de fleste kollegaer da de har skjønt at formen ikke er på topp om dagen. Noen har til og med spurt meg rett ut, så jeg svarte som det var ;) Jobber på et sykehjem, så tenker det er greit at de vet om det i tilfelle det må tilrettelegges litt. Hun ene sa også at det synes litt på meg og at jeg har fått litt mage - har selv tenkt litt på dette, men ikke visst om det er riktig så tidlig, eller om det bare er andre ting som gjør magen litt større 😅

Har en del murringer og stikkinger der nede, i tillegg til å være veldig øm. Har hatt samleie med samboeren tre ganger fra den 30. og til i går, så tenkte kanskje det også har noe å si for at jeg er så øm? I går var ikke samleie så veeldig behagelig, men det var fort over og jeg sa ikke noe før etterpå..🤦‍♀️ Er også kvalm stort sett hele dagen, får i meg bittelitt forskjellig mat, men ingen oppkast osv.🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da e dagboken min flyttet fra prøverdagbok til graviditetsdagbok :)

Vi har nå bestilt time til TUL den 24.januar, da er jeg 13+4 :) Spennende om jordmor kommer til å lytte etter hjertelyden på torsdag 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+3 i dag

Første svangerskapskontroll gjennomført! Har fått ei trivelig dame til jordmor som dessverre går av med pensjon rundt april, så krysser fingrene for at kommunen får tak i en like hyggelig person som tar over for henne. Fylte ut en del papirer og tok blodprøver. Å høre etter hjertelyden skulle vi ta på en senere kontroll, så ble et 'ikke-tema" denne gang. Må innrømme at jeg har bestilt ultralydsmonitor til hjemmebruk, så får se om jeg tar i bruk den eller ikke når den ankommer..

Hadde ikke så mye å spørre henne om denne gangen, da jeg sa at alt er så nytt så vet liksom ikke helt hva jeg lurer på. Fått med noen informasjonsbrosjyrer som jeg skal lese igjennom. Snakket også litt om utstyr som bilsete og barnevogn :) Har jo null peiling på hva jeg vil ha av slike ting, så må vel sette oss ned en dag og gå igjennom alt og se om det er noe vi liker og ser vi har bruk for.

Neste jordmortime er 10.februar (16+0) og OUL er fortsatt 27.februar (18+3). Men først en privat ultralyd 24.januar (13+4) 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+0 i dag 🎉

Noen delmål jeg har nå framover:

- Nå dagen i morgen som er IKM 

- Nå 5 uker (da er det ikke lenger kjemisk graviditet) 

- Nå 8+0 uker og TUL den 23.desember 

- Nå de "magiske 12-ukene" 

Denne listen la jeg ut 23.november og kan endelig krysse av for alle! Nådde de "magiske ukene" i dag, og glad for det. Vet jo at man fortsatt kan miste, men hjelper på at sjansen er betraktelig mindre.

Formen er lik som sist. Har også de tre siste dagene hatt hodepine på ettermiddagen, kan skyldes at jeg har vært på jobb på dagtid i helga. Tok både lørdag og søndag en 500mg paracet og la meg når jeg kom hjem. Hjalp på det, så var godt det slapp. 

De neste delmålene jeg har er ny TUL, jordmortime og OUL, krysser fingrene for at tiden går litt fortere framover nå og at jeg senker skuldrene og slapper litt mer av 🤰👶

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+3 i dag

Har mottatt ultralydsmonitoren for hjemmebruk i posten, prøvde den en tur i går og en tur i dag, men kunne ikke finne babyens hjerteslag. Hørte hjerteslag flere steder på magen (og der jeg mener livmora skal være), men måtte ha vært mine egne. Skjønner heller ikke noe av den appen jeg skal laste ned, så blir bare at jeg hører etter med øreproppene som fulgte med.

Får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente på ultralyden neste fredag.. 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3 i dag

Har siden mandag (13+0) hatt hodepine av og på. Tatt 500mg paracet og lagt meg etterpå, men slipper liksom ikke taket. I går kveld tok jeg ett gram, la meg kl.21 og sovnet ca.like etterpå. Våknet opp i dag uten hodepine, men kom tilbake igjen ca.midt på dagen 😴 Jeg blir gal av dette her.. Har jobbet hver dag siden mandag, heldigvis fri nå frem til tirsdagskvelden, så håper virkelig at litt ro og enda mer søvn gjør susen..

Den konstante kvalmen jeg har kjent på forsvant i starten av uke 12. Men kjenner at diverse mat fortsatt byr meg i mot, men det kan jeg overleve. Kaffe drikker jeg heller ikke lenger, bare tanken gjør meg kvalm - men det er helt greit ;)

Ny ultralyd i morgen!! 🙏 Er så spent og redd at jeg kan ikke få sagt det nok.. Gråt i går kveld når jeg hadde lagt meg, er livredd for at noe skal ha gått galt. Er "heldigvis" ikke noe jeg får gjort fra eller til, så får bare smøre meg med enda mer tålmodighet og bare vente.. Timen er 14.15 👶

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, J1994 skrev:

13+3 i dag

Har siden mandag (13+0) hatt hodepine av og på. Tatt 500mg paracet og lagt meg etterpå, men slipper liksom ikke taket. I går kveld tok jeg ett gram, la meg kl.21 og sovnet ca.like etterpå. Våknet opp i dag uten hodepine, men kom tilbake igjen ca.midt på dagen 😴 Jeg blir gal av dette her.. Har jobbet hver dag siden mandag, heldigvis fri nå frem til tirsdagskvelden, så håper virkelig at litt ro og enda mer søvn gjør susen..

Den konstante kvalmen jeg har kjent på forsvant i starten av uke 12. Men kjenner at diverse mat fortsatt byr meg i mot, men det kan jeg overleve. Kaffe drikker jeg heller ikke lenger, bare tanken gjør meg kvalm - men det er helt greit ;)

Ny ultralyd i morgen!! 🙏 Er så spent og redd at jeg kan ikke få sagt det nok.. Gråt i går kveld når jeg hadde lagt meg, er livredd for at noe skal ha gått galt. Er "heldigvis" ikke noe jeg får gjort fra eller til, så får bare smøre meg med enda mer tålmodighet og bare vente.. Timen er 14.15 👶

Så slitsomt med hodepine.. Håper det hjelper med noen gode fridager ❤️ 

Spennende med ultralyd 😀 Skjønner at du kjenner på en redsel for at det er noe galt, men mest sannsynlig er alt helt tipp topp ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+4 i dag

Fikk se verdens vakreste hjerte slå på ul i dag 😭🥰 Føler meg så utrolig lykkelig og heldig!

Den lille krabaten var veldig aktiv, så gynekologen fikk ikke målt lengde - kun hodet og magen. Ut ifra de målene var jeg litt kortere på vei (et par/tre dager), men hadde ikke så mye å si enda, så forholder meg fortsatt til 13+4 og den midlertidlige terminen vi har fått.

Alt så bra ut, gikk igjennom hele fosteret og det medisinske hun kunne se nå. Kjønn var helt umulig å se sa hun, vet ikke om det var fordi den var så aktiv eller fordi hun synes det er for tidlig? Har ikke så mye å si uansett, jeg klarer greit å vente til oul ;)

Ønsker alle her inne ei fin helg ❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14+1 i dag

Den konstante hodepinen gjør meg gal.. Hater jo å ringe til lege etc.for "filleting', men fant ut i dag tidlig at jeg bare må gjøre det. Legekontoret tok ikke telefon, så ringte heller til jordmor. Hun hadde fått en avbestilling én time senere, så tok med meg urinprøve og reiste dit. Negativ prøve, fint blodtrykk og blodprøvene som jeg tok rett før uke 12 var fine.

Trodde ikke det hadde sammenheng med svangerskapet, men jeg var visst veldig stiv i nakke/skuldre, så ville jeg skulle prøve varmepute etterfulgt av massasje fra samboeren. Hjalp ikke det kunne jeg prøve kiropraktor/fysioterapeut. Tenker det at jeg prøver varmebehandling/massasje noen dager denne uken, og hjelper ikke det så ringer jeg kiropraktor. Har sagt i fra meg jobben i kveld, så får vi se resten av uka.. Frister bare å ligge på sofaen og sove.. 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med hodepine 😣 Håper samboeren din kan løsne opp nakken din 🙏🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr virkelig! Så utrolig herlig å se at du har fått krysset av alle mål på lista du hadde, og nå er du allerede inn i 2. trimester. Håper du får løsnet opp i nakke og hode med litt varme og massasje ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så kjedelig med hodepine 😣 Håper samboeren din kan løsne opp nakken din 🙏🤞🏻 

Ja, skikkelig dritt greier 😣 Takk for det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carjo4 skrev:

Tiden flyr virkelig! Så utrolig herlig å se at du har fått krysset av alle mål på lista du hadde, og nå er du allerede inn i 2. trimester. Håper du får løsnet opp i nakke og hode med litt varme og massasje ❤️

Ja, ukene siden jeg passerte uke 12 har gått skikkelig fort! 😁 Hjelper med delmål, da virker de ikke så lenge de ukene når man har noe å se frem til 🥰 Takk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0 i dag

Dagene flyr avgårde! Var ikke jeg akkurat 12 uker på vei da? 😁

Borte fra jobb hele forrige uke, og sykemeldt fra i dag og ut uken. Fysioterapi/akupunktur-time på onsdag, blir spennende å se om det kan hjelpe på hodepinen. Hatt et par episoder i helga der jeg plutselig får 130 i puls av å stå rett opp og ned og ikke gjøre noe. Svært lite energi, sliten og vil helst bare holde sofaen.

Skulle kontakte lege på nytt neste uke hvis det ikke gir seg, blir da blodtrykk og blodprøver hørtes det ut som. Men har troen på at timen på onsdag kan hjelpe på litt - det hadde vært godt!

I går kveld kastet jeg opp én gang. Kom akkurat inn etter å ha vært ute på en liten kjøretur med samboeren, tror ikke jeg takler å være passasjer lenger, for følte meg skikkelig bilsyk 🙈 Skal iallefall ikke meg ønske kvalme og oppkast som symptomer på graviditet, for herregud for noen dritt greier! 😝

Ønsker alle sammen ei fin uke! ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi hvor tiden flyr! Det må være en deilig følelse. 

Synd å høre om hodepinen, håper timen på onsdag hjelper. Kan umulig være godt å kjenne på dag ut og dag inn. 

Angående kvalmen ja, rart hvordan man kan ønske seg noe så forferdelig 🤭 håper det ble med den ene gangen for din del ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...