Gå til innhold

Alle gode ting er....?


J1994

Anbefalte innlegg

Lite nytt å melde egentlig :)

Puppene og niplene har blitt ømme og litt såre, samboeren kommenterte i går kveld at han synes puppene er blitt større.. ;)

I tillegg har jeg vært utrolig trøtt de siste dagene. Sover (endelig) hele natta uten oppvåkning, må legge meg tidligere på kvelden for sovner bare på sofaen og sover lengre om morgenen!

I dag har jeg mottat pakke fra apoteket som inneholder kosttilskudd for gravide og ei pakke graviditetstester med ukesindikator. Ønsker å følge litt med frem til TUL 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Godis skrev:

Her har jeg ikke vært inne på ei stund, så nå vil jeg bare gratulere masse 💕💕

Tusen takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De murringene og stikkingene jeg har hatt rundt livmoren siden jeg fikk vite at jeg er var gravid, er nå borte.. Kjente det ikke i går og heller ingenting i dag. Puppene er fortsatt bittelitt ømme. Tok en test fra Babyplan i dag som fortsatt er sterk.

Hvilke symptomer har folk hatt rundt denne tiden? Er i dag 4+3.

1574943086866.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J1994 skrev:

De murringene og stikkingene jeg har hatt rundt livmoren siden jeg fikk vite at jeg er var gravid, er nå borte.. Kjente det ikke i går og heller ingenting i dag. Puppene er fortsatt bittelitt ømme. Tok en test fra Babyplan i dag som fortsatt er sterk.

Hvilke symptomer har folk hatt rundt denne tiden? Er i dag 4+3.

1574943086866.jpg

Når jeg var gravid hadde jeg ingen symptomer🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Guest90 skrev:

Når jeg var gravid hadde jeg ingen symptomer🤭

Har også hørt om dem, ja.. :) Men siden jeg allerede har hatt de murringene, blir jeg likevel redd når de plutselig blir borte (at jeg mister symptomene jeg allerede har fått)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å lese! Er veldig glad for at du har fått positiv test igjen nå og håper denne sitter. 
Vi er bare noen dager fra hverandre, så blir spennende å følge deg videre 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, J1994 skrev:

Har også hørt om dem, ja.. :) Men siden jeg allerede har hatt de murringene, blir jeg likevel redd når de plutselig blir borte (at jeg mister symptomene jeg allerede har fått)

Eller,, jeg var helt forstoppet. Men det skjønte jeg ikke før jeg mista og «gikk på do igjen» at det var så lenge siden sist🤭🤭🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, J1994 skrev:

De murringene og stikkingene jeg har hatt rundt livmoren siden jeg fikk vite at jeg er var gravid, er nå borte.. Kjente det ikke i går og heller ingenting i dag. Puppene er fortsatt bittelitt ømme. Tok en test fra Babyplan i dag som fortsatt er sterk.

Hvilke symptomer har folk hatt rundt denne tiden? Er i dag 4+3.

1574943086866.jpg

Hei, testen ser kjempefin ut! bare å kaste seg på en ukesindikator :) Jeg måtte lese meg litt tilbake i dagboken min for å se hvordan jeg opplevde denne tiden. 

Helt i begynnelsen kjente jeg det i magen, men så ble jeg kanskje vant med det. Det var ikke så mye tegn på at jeg var gravid, bare litt mer sliten. Det var ikke før jeg begynte på uke 6 at det tok seg litt opp og jeg i tillegg begynte å bli litt kvalm. Det skjer mye nedi magen, men ikke hele tiden. Kanskje har du begynt å merke små sting når du reiser deg fort, nyser eller strekker deg 😄 ?   I dag er jeg 10+0 og kjenner mye nedi magen, murring og strekking.  

Bare slapp og av nyt tiden :)  Ukesindikator er fine for å se det berømte 3+ ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nommy skrev:

Hei, testen ser kjempefin ut! bare å kaste seg på en ukesindikator :) Jeg måtte lese meg litt tilbake i dagboken min for å se hvordan jeg opplevde denne tiden. 

Helt i begynnelsen kjente jeg det i magen, men så ble jeg kanskje vant med det. Det var ikke så mye tegn på at jeg var gravid, bare litt mer sliten. Det var ikke før jeg begynte på uke 6 at det tok seg litt opp og jeg i tillegg begynte å bli litt kvalm. Det skjer mye nedi magen, men ikke hele tiden. Kanskje har du begynt å merke små sting når du reiser deg fort, nyser eller strekker deg 😄 ?   I dag er jeg 10+0 og kjenner mye nedi magen, murring og strekking.  

Bare slapp og av nyt tiden :)  Ukesindikator er fine for å se det berømte 3+ ❤️  

Tok en ukesindikator-test søndag som var, og den viste 2-3. Har liggende to til, som jeg tenkte å ta nærmegere TUL som er 23.desember :)

Merker egentlig ikke så mye til graviditeten. Kanskje noen små stikk i går kveld, la ikke merke til om det var når jeg gjorde noe spesielt, eller ikke :) Vet jo det er tidlig enda, samtidig som jeg vet at livmoren begynner å jobbe veldig tidlig.

Ikke så mye jeg får gjort fra eller til uansett, så får bare prøve å nyte graviditeten så lenge jeg bare klarer 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Guest90 skrev:

Hvis du beregner termindato selv, hvilken dato får du da? Vi skulle ha mensen så likt så er nysgjerrig😍👏🏼

Jeg regnet fra siste mens (som startet 22.okt), også regnet jeg på en syklus med 34 dager :) Jeg tempet jo, så vet når EL var, så en syklus på 28 dager blir for kort (som jeg vet de beregner ut ifra flere steder) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen ringte i dag med svar på de to siste blodprøvene jeg har tatt. På den ene var ikke svarene helt tilfredsstillende, og jeg var i en mild risikogruppe for å utvikle blodpropp. Hun trodde ikke det skulle ha noe å si for at jeg har mistet x2 tidligere, men hun skulle sende en henvisning til sykehuset for å høre. Jeg fikk samtidig fortalt henne at jeg igjen er blitt gravid og hvor langt jeg er på vei :)

Hun ringte opp igjen etter 5 min, hadde da ringt til sykehuset. De ville ha meg inn til TUL rundt den tiden jeg har bestilt privat, så skulle bare avbestille denne og heller få det offentlig 👏 Ville også få litt nærmegere oppfølging dette svangerskapet, og første svangerskapskontroll hos fastlege rett på nyåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, J1994 skrev:

Fastlegen ringte i dag med svar på de to siste blodprøvene jeg har tatt. På den ene var ikke svarene helt tilfredsstillende, og jeg var i en mild risikogruppe for å utvikle blodpropp. Hun trodde ikke det skulle ha noe å si for at jeg har mistet x2 tidligere, men hun skulle sende en henvisning til sykehuset for å høre. Jeg fikk samtidig fortalt henne at jeg igjen er blitt gravid og hvor langt jeg er på vei :)

Hun ringte opp igjen etter 5 min, hadde da ringt til sykehuset. De ville ha meg inn til TUL rundt den tiden jeg har bestilt privat, så skulle bare avbestille denne og heller få det offentlig 👏 Ville også få litt nærmegere oppfølging dette svangerskapet, og første svangerskapskontroll hos fastlege rett på nyåret :)

Så kjipt å være i risiko av blodpropp, men så fint se skal følge deg opp mer! Og fint med TUL fra det offentlige😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Jeg regnet fra siste mens (som startet 22.okt), også regnet jeg på en syklus med 34 dager :) Jeg tempet jo, så vet når EL var, så en syklus på 28 dager blir for kort (som jeg vet de beregner ut ifra flere steder) :)

Jeg får 8 august😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg fått ny time til TUL, som blir den 19.desember. Var heldig å fikk det offentlig istedet for å måtte betale privat selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, J1994 skrev:

Da har jeg fått ny time til TUL, som blir den 19.desember. Var heldig å fikk det offentlig istedet for å måtte betale privat selv :)

Spennende! Hvor mange uker vil du være da? 
 

Vi har bestilt til 20 desember, da vil jeg være akkurat 7 uker, så det er jo fremdeles tidlig. Det kjennes så lenge til første ultralyd! Godt du fikk henvisning offentlig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StripeteSitron skrev:

Spennende! Hvor mange uker vil du være da? 
 

Vi har bestilt til 20 desember, da vil jeg være akkurat 7 uker, så det er jo fremdeles tidlig. Det kjennes så lenge til første ultralyd! Godt du fikk henvisning offentlig ☺️

Da vil jeg være 7+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...