Gå til innhold

Alle gode ting er....?


J1994

Anbefalte innlegg

Har tenkt på dette veldig lenge med å starte en prøverdagbok. Ting har tatt mye lengre tid enn vi så for oss, og behovet for å snakke med andre melder sin ankomst. En liten (litt lengre) intro om meg og min historie:

Er 25 år, og har en samboer på 36 år. Vi er i gang med vårt tredje år som kjærester og har det veldig fint. Ønsket om å stifte familie kom raskt på banen og vi prøver nå på vårt første barn :)

Vi kastet ppillene i Mai 2018, og så veldig frem til å starte prøvingen, som skulle ta mye lengre tid enn vi så for oss.

Brukte appen Flo for å kartlegge EL, ingen ELtester eller temping. Fant ut tidlig i desember at jeg var gravid. Samme dagen jeg reiste til legen for å bekrefte det (som var noen dager etter at jeg testet positivt hjemme) startet jeg å blø. Fikk konstantert en spontanabort på ultralyd to dager senere. Kunne ikke se noe på ultralyd, så gynekologen sa at kroppen ville ordne opp selv.

Fikk igjen mensen i mars, og jeg startet å tempe og registrere resultatene i FertilityFriend-appen i midten av april. Syklusen varte helt frem til Juni, så de to syklusene jeg hadde etter SAen varte i 6mnd til sammen.

I midten av Juli 2019 testet jeg endelig positivt på en ny graviditetstest. Gleden var stor og jeg gledet meg til å fortelle samboeren om det når han kom hjem fra firmatur. Han visste hvor mange dager det var siden eggløsning, men ikke at jeg skulle teste før han han kom hjem. Han ble så glad 🥺❤

Vi bestilte tidlig ultralyd hos Volvat til midten av august. Vi skulle reise til syden to uker etter ultralyden, og ville vite at alt stod bra til før vi reiste. Jeg skulle i følge mine beregninger være 8+3 den dagen.

Gynekologen kunne ikke se hjerteaktivitet på ultralyd og hun trodde hjertet hadde sluttet å slå for noen dager siden. Hun målte embryoet til å være 9+1 💔

Fikk komme inn på sykehuset samme dagen som sa det samme ang.hjerteaktivitet. Hun målte meg til å være 10+4. Fikk første tablett i Cytotec-prosessen og beskjed om å komme tilbake to dager etter.

Ble innlagt to dager etter og gjennomgikk den medisinske aborten. Fikk i løpet av 12 timer på sykehuset (og 14piller!!) senere beskjed om at prosessen gikk for sakte frem og at jeg måtte tilbringe natten på sykehuset for en mulig operasjon (utskraping) dagen etter. Dette ble gjennomført og jeg fikk reise hjem igjen etter operasjonen med beskjed om at mensen ville komme igjen etter 4 uker.

Det gjorde den! Eksakt 4 uker og 3 dager etter operasjonen kom den tilbake. Måtte heldigvis ikke vente flere måneder som jeg gjorde etter SAen.

Operasjonen var i august og her sitter vi nå. Fått mensen igjen i dag, og vet ikke helt hva jeg tenker. Lettet over at syklusen kanskje er på vei til å bli mer normal? Lei meg for at jeg heller ikke ble gravid nå? Ikke vet jeg...

————————————————————————————

Takk til deg som vil følge meg på denne veien. Har allerede fått mange fine bekjentskap gjennom de forskjellige diskusjonene her. Prøver å være et aktivt medlem inne på Prøver-tråden :) Spør hvis du lurer på noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei J1994! Det var da litt av en historie du hadde å fortelle 😖 Det har nok vært 1,5 tunge år for dere.. Jeg tror jeg ville tenkt som det, at det var positivt med en mens nå, som kanskje betyr en mer normal syklus. Det fortjener dere, og jeg krysser fingrene for en positiv test og fullgått graviditet snart ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Godis skrev:

Hei J1994! Det var da litt av en historie du hadde å fortelle 😖 Det har nok vært 1,5 tunge år for dere.. Jeg tror jeg ville tenkt som det, at det var positivt med en mens nå, som kanskje betyr en mer normal syklus. Det fortjener dere, og jeg krysser fingrene for en positiv test og fullgått graviditet snart ❤

Takk for fine ord ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese dagboken din❤️ Håper det blir baby på dere snart. Glad for å kunne følge deg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Førstegangs skrev:

Så fint å lese dagboken din❤️ Håper det blir baby på dere snart. Glad for å kunne følge deg her!

Takk for det, @Førstegangs ❤ Fant ut at jeg trenger et sted å få luftet litt tanker og følelser, så å skrive en dagbok her inne ble løsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvedagbok er en fin ting :)  Jeg følger gjerne og tenker at det kan hjelpe å holde motet oppe når en har vert gjennom tøffe tider som dere :(  Her kan alle tanker luftes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nommy skrev:

Prøvedagbok er en fin ting :)  Jeg følger gjerne og tenker at det kan hjelpe å holde motet oppe når en har vert gjennom tøffe tider som dere :(  Her kan alle tanker luftes

Tusen takk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en "bumpy ride" dere har vært igjennom... Enig i det som ble kommentert lengre oppe, at det er positivt at menstruasjonen virker å  kanskje ha kommet i normal syklus,, selv om man aller helst skulle ønsket en spire. Veldig fint å ha en prøvedagbok hvor du kan lufte tanker, helt ufiltrert. Jeg skal være fast følger og håper virkelig at det blir en baby på dere snart, krysser fingrene🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Smashy skrev:

For en "bumpy ride" dere har vært igjennom... Enig i det som ble kommentert lengre oppe, at det er positivt at menstruasjonen virker å  kanskje ha kommet i normal syklus,, selv om man aller helst skulle ønsket en spire. Veldig fint å ha en prøvedagbok hvor du kan lufte tanker, helt ufiltrert. Jeg skal være fast følger og håper virkelig at det blir en baby på dere snart, krysser fingrene🤞

Ja, har vært det.. Vet iallefall at vi kan bli gravide og det er en trygghet. Har iallefall lært en ting underveis i prøvingen, og det er at så mange mister både i SA og MA, men at det ikke blir snakket om. Etter å ha vært åpne om vår situasjon til familien og til dem som spør, så har vi fått kjennskap til flere som har vært gjennom det samme ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, J1994 skrev:

Ja, har vært det.. Vet iallefall at vi kan bli gravide og det er en trygghet. Har iallefall lært en ting underveis i prøvingen, og det er at så mange mister både i SA og MA, men at det ikke blir snakket om. Etter å ha vært åpne om vår situasjon til familien og til dem som spør, så har vi fått kjennskap til flere som har vært gjennom det samme ❤

Ja, det er jo veldig bra at dere faktisk kan bli gravide. Man må bare prøve å holde fast på alt det positive man kan når man har vært prøver lenge... Jeg kastet prevensjon måneden etter deg- i juni 2018. Vi har vært ordentlig prøvere siden august-18 og vært gravid 1 gang (MA). Jeg dro til gynekolog pga blødning, og fikk konstatert at embryoet hadde stoppet å utvikle seg ca fire uker før... Skikkelig tøft og smertefullt å gå igjennom (kroppen ordnet det selv). Etter MA i mai har vi hatt en pause til august.  Håper spiren sitter igjen snart ❤️ 

Jeg fortalte om det til foreldrene mine og har snakket med en nær venninne om det. Det hjelper veldig å dele. Synes det er så dumt at det er litt hysjet ned, det skal ikke snakkes om... Jeg tenker å fortelle det til et par andre venninner etter hvert, men det har liksom ikke passet seg,, også vet de ikke at vi prøver å få barn heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smashy skrev:

Ja, det er jo veldig bra at dere faktisk kan bli gravide. Man må bare prøve å holde fast på alt det positive man kan når man har vært prøver lenge... Jeg kastet prevensjon måneden etter deg- i juni 2018. Vi har vært ordentlig prøvere siden august-18 og vært gravid 1 gang (MA). Jeg dro til gynekolog pga blødning, og fikk konstatert at embryoet hadde stoppet å utvikle seg ca fire uker før... Skikkelig tøft og smertefullt å gå igjennom (kroppen ordnet det selv). Etter MA i mai har vi hatt en pause til august.  Håper spiren sitter igjen snart ❤️ 

Jeg fortalte om det til foreldrene mine og har snakket med en nær venninne om det. Det hjelper veldig å dele. Synes det er så dumt at det er litt hysjet ned, det skal ikke snakkes om... Jeg tenker å fortelle det til et par andre venninner etter hvert, men det har liksom ikke passet seg,, også vet de ikke at vi prøver å få barn heller..

Man må holde fast ved det som er positivt, ellers faller man jo helt i kjelleren.. Jeg tenker at jeg var heldig som ble så fort gravid igjen, ble jo gravid på tredje syklus etter SA, selv om to sykluser varte i 6mnd, så slik sett tok det lang tid når vi regner mnd.

Hvor langt på vei var du når du fikk påvist MA? Så godt at kroppen ordnet opp selv da, det må jo egentlig være det aller beste for kroppen ❤

Vi fikk beskjed om å helst vente en syklus før vi prøvde igjen, men følte oss klare igjen med en gang egentlig. Har jo ikke blitt gravide igjen enda, så kroppen har iallefall fått tiden den trenger, tenker jeg :)

Jeg føler heller ikke for å snakke om det med mindre noen spør :) Har hjulpet veldig på å være åpne om det synes jeg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, J1994 skrev:

Man må holde fast ved det som er positivt, ellers faller man jo helt i kjelleren.. Jeg tenker at jeg var heldig som ble så fort gravid igjen, ble jo gravid på tredje syklus etter SA, selv om to sykluser varte i 6mnd, så slik sett tok det lang tid når vi regner mnd.

Hvor langt på vei var du når du fikk påvist MA? Så godt at kroppen ordnet opp selv da, det må jo egentlig være det aller beste for kroppen ❤

Vi fikk beskjed om å helst vente en syklus før vi prøvde igjen, men følte oss klare igjen med en gang egentlig. Har jo ikke blitt gravide igjen enda, så kroppen har iallefall fått tiden den trenger, tenker jeg :)

Jeg føler heller ikke for å snakke om det med mindre noen spør :) Har hjulpet veldig på å være åpne om det synes jeg ❤

Sant nok! :) 

Jeg var i uke 7...Jeg rakk å glede meg veldig den korte tiden jeg visste om graviditeten.. en baby er så veldig ønsket... Veldig glad kroppen ordnet opp selv, og at syklusene har vært normale siden. Tidligere hadde jeg sykluser på rundt 35 dager, etter MA er det endret til rundt 28 dager-- noe jeg er veldig glad for. 

Vi fikk også beskjed om å vente en syklus, men av ulike personlige årsaker ble det sånn at vi hoppet over fire sykluser (skulle gjerne bare hoppet over en). Veldig godt å være igang igjen :)  Ja, da har i hvert fall kroppene våre fått den tiden den trenger (og vel så det for min del😅). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Smashy skrev:

Sant nok! :) 

Jeg var i uke 7...Jeg rakk å glede meg veldig den korte tiden jeg visste om graviditeten.. en baby er så veldig ønsket... Veldig glad kroppen ordnet opp selv, og at syklusene har vært normale siden. Tidligere hadde jeg sykluser på rundt 35 dager, etter MA er det endret til rundt 28 dager-- noe jeg er veldig glad for. 

Vi fikk også beskjed om å vente en syklus, men av ulike personlige årsaker ble det sånn at vi hoppet over fire sykluser (skulle gjerne bare hoppet over en). Veldig godt å være igang igjen :)  Ja, da har i hvert fall kroppene våre fått den tiden den trenger (og vel så det for min del😅). 

Man gjør jo det når det er så sterkt ønsket 🥺❤

28-dagers syklus er jo helt topp da! Slipper man å vente så lenge før man tester også! Eller vente på mensen 😛

Da får vi bare krysse fingrene for hverandre 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, J1994 skrev:

Man gjør jo det når det er så sterkt ønsket 🥺❤

28-dagers syklus er jo helt topp da! Slipper man å vente så lenge før man tester også! Eller vente på mensen 😛

Da får vi bare krysse fingrene for hverandre 🤞

Ja, absolutt (de har vært mellom 28-31 de siste syklusene). Det merkes godt at syklusene er blitt noen dager kortere. Hvor lange har syklusene dine vært etter MA? 

Jaa, det får vi gjøre 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Smashy skrev:

Ja, absolutt (de har vært mellom 28-31 de siste syklusene). Det merkes godt at syklusene er blitt noen dager kortere. Hvor lange har syklusene dine vært etter MA? 

Jaa, det får vi gjøre 🤞❤️

31 og 33, så kan ikke klage :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, -C- skrev:

Heeeei ❤️ Heier på deg @J1994 !!

Gleder meg til å følge dagboken din :) 

Klem C!

Takk for det, C ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tøff og lang prøveperiode dere har hatt! Håper virkelig det klaffer for dere snart, det beste er jo at du har kommet i syklus allerede 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme tanker til deg❤️ Vondt å lese... Ønsker dere all lykke til, og jeg følger trofast med i dagboken din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...