Gå til innhold

Alle gode ting er....?


J1994

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Carjo4 skrev:

For en tøff og lang prøveperiode dere har hatt! Håper virkelig det klaffer for dere snart, det beste er jo at du har kommet i syklus allerede 😍 

Ja, veien har vært litt humpete.. Men vi skal klare det, koste hva det koste vil :) Er veldig glad for at den har begynt å bli mer normal igjen, ingenting er bedre enn det (baby selvsagt🙈) ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Lille fjasa skrev:

Varme tanker til deg❤️ Vondt å lese... Ønsker dere all lykke til, og jeg følger trofast med i dagboken din! 

Takk for det ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fredagsupdate! :)

Virker som om mensen er over i dag, på syklusdag 4. Spennende tider frem mot eggløsning!

Har noen eggløsningstester liggende, men også bestilt noeb flere - er så greit å ha liggende 🙈 Selv om jeg ikke har peiling på sykluslengde, tenkte jeg ikke å starte med testing før rundt syklusdag 10.

Helgen skal tilbringes slik jeg liker den best; datenight med samboeren i kveld, med restaurant og stand-up show 🤩 Ellers blir resten av helgen tilbringt med venner og familie i forskjellige sammenkomster.

Ønsker alle her inne ei fantastisk helg! ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

En liten fredagsupdate! :)

Virker som om mensen er over i dag, på syklusdag 4. Spennende tider frem mot eggløsning!

Har noen eggløsningstester liggende, men også bestilt noeb flere - er så greit å ha liggende 🙈 Selv om jeg ikke har peiling på sykluslengde, tenkte jeg ikke å starte med testing før rundt syklusdag 10.

Helgen skal tilbringes slik jeg liker den best; datenight med samboeren i kveld, med restaurant og stand-up show 🤩 Ellers blir resten av helgen tilbringt med venner og familie i forskjellige sammenkomster.

Ønsker alle her inne ei fantastisk helg! ❤

Lurt å starte med EL-tester tidlig, om du ikke er helt sikker på når ca EL kommer.
Høres ut som en perfekt start på helgen! Kooos deg masse 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Smashy skrev:

Lurt å starte med EL-tester tidlig, om du ikke er helt sikker på når ca EL kommer.
Høres ut som en perfekt start på helgen! Kooos deg masse 😍

Var det jeg tenkte også! :)

Takk for det 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har startet med EL-tester, og samleie annenhver dag :)

Oppdaterer igjen når jeg har noe spennende å meddele 🙈❤ Legger ved bilde av grafen hittil i syklus.

Screenshot_20191030-103722_FF Mobile.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 10.40, J1994 skrev:

Har startet med EL-tester, og samleie annenhver dag :)

Oppdaterer igjen når jeg har noe spennende å meddele 🙈❤ Legger ved bilde av grafen hittil i syklus.

Screenshot_20191030-103722_FF Mobile.jpg

Denne gangen går dere virkelig inn for prøvingen, spennende! Gleder meg til å følge med videre. Du har jo så utrolig fin og stabil temp nå før EL, min har vært OVERALT. Det varierer med en hel grad uten av det er noe fysisk som skal påvirke tempen... Tenker å gå inn ordentlig med aksjene her også når det nærmer seg EL i løpet av neste uke 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carjo4 skrev:

Denne gangen går dere virkelig inn for prøvingen, spennende! Gleder meg til å følge med videre. Du har jo så utrolig fin og stabil temp nå før EL, min har vært OVERALT. Det varierer med en hel grad uten av det er noe fysisk som skal påvirke tempen... Tenker å gå inn ordentlig med aksjene her også når det nærmer seg EL i løpet av neste uke 😄 

Vi har hele tiden prøvd å holde oss til minst annenhver dag, selv om det har sklidd ut litt innimellom 😛 Og dette er vel den syklusen der tempen har vært noenlunde lik før EL 🙈

Bruker du ELtester i tillegg? Spennende å følge med 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, J1994 skrev:

Vi har hele tiden prøvd å holde oss til minst annenhver dag, selv om det har sklidd ut litt innimellom 😛 Og dette er vel den syklusen der tempen har vært noenlunde lik før EL 🙈

Bruker du ELtester i tillegg? Spennende å følge med 😁

Skjønner, skal prøve på minst annenhver dag vi også denne gangen, krysser fingrene.

Bruker ikke EL tester, jeg prøvde men fikk aldri positive tester. Jeg er ganske sikker på at jeg fikk testet jevnt rett før EL en gang, teststreken ble sterkere men aldri positiv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Carjo4 skrev:

Skjønner, skal prøve på minst annenhver dag vi også denne gangen, krysser fingrene.

Bruker ikke EL tester, jeg prøvde men fikk aldri positive tester. Jeg er ganske sikker på at jeg fikk testet jevnt rett før EL en gang, teststreken ble sterkere men aldri positiv.. 

Annenhver dag burde jo holde :) Men når vi får positiv test så har vi samleie hver dag til FF sier at jeg har hatt EL :)

Noen har kort lh-topp og vil ikke klare å treffe positiv test. Viktigste er at du har EL hvertfall 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 14 i dag, og plutselig sier FF-appen at jeg er 5dpo.. 🙄 Kom opp det når jeg la inn dagens temp. Den kan jeg ikke stole på uansett, da jeg hadde flere oppvåkning i natt, så satte den som "Sleep Deprived".

Alle ELtestene på morgenurin har vært negative siden syklusdag 7, så jeg tviler på at jeg allerede har hatt Eggløsning. Trolig sier FF det pga. utdloden på syklusdag 6 og 7.

Screenshot_20191104-162439_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, J1994 skrev:

Syklusdag 14 i dag, og plutselig sier FF-appen at jeg er 5dpo.. 🙄 Kom opp det når jeg la inn dagens temp. Den kan jeg ikke stole på uansett, da jeg hadde flere oppvåkning i natt, så satte den som "Sleep Deprived".

Alle ELtestene på morgenurin har vært negative siden syklusdag 7, så jeg tviler på at jeg allerede har hatt Eggløsning. Trolig sier FF det pga. utdloden på syklusdag 6 og 7.

Screenshot_20191104-162439_FF Mobile.jpg

Fetility friend endret min eggløsning med et par dager etter noen flere dager med input, så den justerer seg nok. Hvis du er uenig med fertility friend kan alltids endre måten den måler på for å se om du får forskjellig utslag. På settings og "Detector/Override settings". Ville endret tilbake til standardinnstillingene etterpå. 

Tipper det er en sannsynlighet for at eggløsning ligger foran deg enda ja :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten oppdatering og ut med litt frustrasjon..

La inn dagens temp og da sa FF at jeg ikke hadde hatt EL likevel :) Så er i dag på syklusdag 16, og ELtestene er fortsatt negative.

Prøver å holde oss til sex annenhver dag, men fikk det ikke til i går. Humøret var så absolutt på bunn, så det fristet ikke overhodet. Vi startet såvidt (over telefon...) etter at jeg var ferdig på kveldsskift å diskutere hva vi gjør videre. Jeg begynner å bli utålmodig av å ikke snart ha barn. Har prøvd så lenge, men mistet to ganger. Jeg kvier meg for å ringe fastlege og høre om vi kan få hjelp på veien, fordi jeg er redd for å bli avvist, og bare få til svar at jeg er altfor ung og at vi har vært gravide to ganger tidligere (selv om jeg har mistet), og at vi derfor klarer å bli gravide helt uten hjelp.

Eller skal man ringe privat og prøve å få til en time der for en fertilitetssjekk?

Vi bare diskuterte over telefonen i går, og jeg beskylder samboer for å ikke være interessert i dette overhodet. Vi la oss, og jeg lå og gråt leenge, og det eneste jeg får høre er "dette skal vi få til, du og jeg". Der og da tenkte jeg at handlinger kan gjøre så mye mer enn ord, men hjalp ikke det når han ligger med ryggen til og halvsover... Endte opp med å måtte ta en sovetablett for å prøve å få litt søvn gjennom natten 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Denne prøvingen er virkelig en utfordring for parforholdet! 

Jeg kjenner meg så mye igjen. Jeg prøver å forklare de tankene og følelsene som gnager meg hver mnd, men får det svar at han ikke er bekymret og da er samtalen avsluttet. Jeg vet du har bestilt legetime og fått gode råd i skravletråden slik at dette vil dere få til. Du kan jo dra til fastlegen, er legen slem nok til å si nei så går dere privat. Jeg tror nok ikke noen lege ville sagt nei til dere, og når det faktisk begynner å tære på forholdet så burde man få hjelp. 

Jeg krysser fingrene for dere nå, det kan jo hende at man bare trenger å vite at man kan få hjelp og dermed slappet av på en annen måte. Det blir nok barn av dette skal du se ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 10.24, Carjo4 skrev:

Huff.. Denne prøvingen er virkelig en utfordring for parforholdet! 

Jeg kjenner meg så mye igjen. Jeg prøver å forklare de tankene og følelsene som gnager meg hver mnd, men får det svar at han ikke er bekymret og da er samtalen avsluttet. Jeg vet du har bestilt legetime og fått gode råd i skravletråden slik at dette vil dere få til. Du kan jo dra til fastlegen, er legen slem nok til å si nei så går dere privat. Jeg tror nok ikke noen lege ville sagt nei til dere, og når det faktisk begynner å tære på forholdet så burde man få hjelp. 

Jeg krysser fingrene for dere nå, det kan jo hende at man bare trenger å vite at man kan få hjelp og dermed slappet av på en annen måte. Det blir nok barn av dette skal du se ❤️❤️

Takk for gode ord ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten oppdatering! :)

Var som sagt hos legen i går, og hun ble til slutt med på å henvise meg til gynekologisk poliklinikk på det lokale sykehuset. Var ikke heelt der i starten, men gikk som sagt med på det likevel :) Hun tok en del blodprøver i går som jeg ikke skjønte noenting av, men flinke jenter i "IKM-skravletråd"-gruppen har forklart en del for meg 🥰 Det er visst en del om autoimmune- og stoffskiftesykdommer. Har ikke peiling på hvor lang ventetid det er før jeg får time på sykehuset.

La inn dagens temp i FF og er dermed i DPO-land (3dpo) nå :)

Ønsker dere alle ei fin uke ❤

Screenshot_20191112-114602_FF Mobile.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

En liten oppdatering! :)

Var som sagt hos legen i går, og hun ble til slutt med på å henvise meg til gynekologisk poliklinikk på det lokale sykehuset. Var ikke heelt der i starten, men gikk som sagt med på det likevel :) Hun tok en del blodprøver i går som jeg ikke skjønte noenting av, men flinke jenter i "IKM-skravletråd"-gruppen har forklart en del for meg 🥰 Det er visst en del om autoimmune- og stoffskiftesykdommer. Har ikke peiling på hvor lang ventetid det er før jeg får time på sykehuset.

La inn dagens temp i FF og er dermed i DPO-land (3dpo) nå :)

Ønsker dere alle ei fin uke ❤

Screenshot_20191112-114602_FF Mobile.jpg

Nydelig graf :) Krysser fingrene! Nå gjenstår den kjedelige ventingen... Virker som du har fått god dekning på alle testene som ble tatt, så håper jeg du slippe å vente lenge før du får time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vestalinn skrev:

Nydelig graf :) Krysser fingrene! Nå gjenstår den kjedelige ventingen... Virker som du har fått god dekning på alle testene som ble tatt, så håper jeg du slippe å vente lenge før du får time!

Ja, den ventingen tar tid altså 🙄 Får fylle dagene med noe, så slipper man å tenke på det..

Satser på det! :)🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...