Gå til innhold

Alle gode ting er....?


J1994

Anbefalte innlegg

6+5

Eneste symptomet jeg kjenner på er ligamentsmerter en sjelden gang, ellers ingenting.. Tankene spinner og tiden kan ikke gå fort nok til TUL neste uke 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

7+6/8+3

Vi fikk se et helt nydelig bankende hjerte på ul i dag 😭❤ Jeg er SÅ lettet!

Ble flyttet fram 4 dager, så foreløbig termin er 9.juni 😊 Er for tiden sykemeldt pga.kvalme, men håper dette snart vil roe seg med kvalmestillende 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ny ul torsdag som var (11+3 i følge gynekologen), og jammen trodde han ikke at det blir en gutt denne gangen 💙

Alt stod veldig bra til! Fortsatt sykemeldt 50% pga.kvalme, hodepine og ekstremt sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å ha vært på en til ultralyd, da kan du gå inn i adventstiden med litt senkede skuldre, og bare kjenne på den lille hemmeligheten i magen 🥰 Blir spennende å se om det stemmer at det er gutt! 

Høres helt riktig og lurt ut å holde på sykemeldingen, men jeg ønsker deg god bedring og at formen forhåpentligvis skal stige om ikke så lenge 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg vil gjerne følge deg videre her inne🤗 Ser du har termin bare noen uker før meg🙊 Så gøy med to tette, gratulerer så mye💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy'sDuckling skrev (På 12/10/2021 den 16.48):

Jeg vil gjerne følge deg videre her inne🤗 Ser du har termin bare noen uker før meg🙊 Så gøy med to tette, gratulerer så mye💕

Så koselig, takk 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

19+5 - og snart halvveis!

OUL forrige uke, og alt så veldig fint ut 😍 Det var absolutt ingen lillebror i magen, men ei lillesøster ❤ Hun melder sin ankomst i starten av Juni, kun én dag tidligere enn tidligere termindato.

Har ingen planlagte innkjøp, da vi har stort sett det meste fra kommende storesøster - eneste er at jeg vurderer en søskenvogn.. Tips til vogn mottas 🎀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Godis skrev (4 timer siden):

Så godt å være halvveis! Hvordan har du det? 😊

Er uke 22+2 og formen er egentlig helt grei 😊 Har jo fortsatt konstant hodepine og begynt å kjenne litt på smerter på baksiden av ene låret, regner med at det har en sammenheng med bekkenet. Ellers ingenting å klage på!

Begynte å kjenne liv på innsiden i uke 19 og utenpå i uke 21 ❤

Endret av J1994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J1994 skrev (19 timer siden):

Er uke 22+2 og formen er egentlig helt grei 😊 Har jo fortsatt konstant hodepine og begynt å kjenne litt på smerter på baksiden av ene låret, regner med at det har en sammenheng med bekkenet. Ellers ingenting å klage på!

Begynte å kjenne liv på innsiden i uke 19 og utenpå i uke 21 ❤

Skulle ønske hodepinen din kunne gitt seg! Men så utrolig hyggelig med bevegelse som kan kjennes både av deg, og utenpå så andre kanskje kjenner 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

25+2

Hurra for bekkenløsning 🎉

Har i et par uker hatt smerter i korsryggen og nedover setet, men det ga seg plutselig. Men så startet smertene i symfysen, lyskene og nedover lårene, så fornuften i meg tok en telefon til kiropraktoren 🙈

Har hatt ei behandling og skal tilbake neste uke. Yrket mitt er ikke det beste mtp.bekkenløsning, men har time hos fastlegen også neste uke, så er redd jeg ryker på en 100% sykmelding framover.. 💁‍♀️

Ellers er hodepinen som før, magen vokser og lillesøster sparker som bare det 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

28+1

Jeg er 28+1 i dag, så akkurat hoppet inn i tredje trimester 🤩

Sliter fortsatt med konstant hodepine og bekkenløsning, men går til kiropraktor for at det iallefall ikke skal bli noe verre og er nå 100% sykemeldt. Fikk i tillegg påvist korona i går, med symptomer som skikkelig forkjøla, intens hodepine (helt noe annet enn den konstante jeg har), også har jeg mistet smak-og luktesans. Blitt overfølsom for lys, så ligger på sofaen med alle persienner nede og taklyset av 😅

Har begynt å sortere litt klær etter storesyster og har planer om å få lagt det i en kommode, men har ikke energi til det nå om dagen, så det får vente en stund til 😊 Har heller ikke gjort noen innkjøp til lillesøster enda, men vi vet vi trenger ting som tripptrapp-stol, babycall osv. Muuulig vi trenger en søskenvogn, men tenkte å se an behovet når det nærmer seg, mtp.om storesøster fortsatt trenger vogn (blir 2 år i august).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

32+1

Wææ, hvor blir tiden av?? 🙈

I det siste har jeg gått rundt og syntes at jeg er så stor i forhold til første graviditet. Flere spør meg om jeg ikke skal ha tvillinger osv, og jeg har kjent på at det har irritert meg litt.. Ligger i tillegg godt over gjennomsnittet på SF-målene.

Ba jordmor om en henvisning til ul, og det var ikke noe problem. Fikk komme inn mandag denne uken og lillesøster har det veldig fint, men ligger ca.20% over gjennomsnittet. Fikk snakke med en lege i etterkant som anbefalte blodsukkermåling x2 om dagen i 14 dgr for å følge med på det litt framover.

I forrige gårs fikk jeg plutselig time til diabetessykepleier, så var hos henne i går. Hun sa jeg skulle måle blodsukker x4 om dagen i 14 dgr, men måtte forberede meg på å gjøre det resten av svangerskapet da fastende blodsukker til nå (siden onsdag da jeg begynte å måle) har vært over grensen den skal ligge på. Skal prøve å regulere blodsukkeret med kosthold og mosjon i første omgang, og så ta en vurdering på det etter 14 dgr om jeg trenger medisiner...

Ellers er hodepinen og bekkenet som før, fortsatt 100% sykemeldt og regner med å være det resten av svangerskapet. 😊 Påska skal nytes med familien på fjellet 🐤❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

37+1 og jeg har blitt tobarnsmamma ❤️

Her har det skjedd en del nytt siden forrige innlegg. Enkelt oppsummert:

- Måtte starte med Metformin-tabletter da blodsukkeret ikke var lavt nok med bare kosthold og mosjon. Kunne velge mellom insulin og tabletter, så valgte tabletter pga.at man med insulin ikke får gå lenger enn til uke 38.

- På ny vekstkontroll 14 dager etter den første har lillesøster gått fra 20% (eller var det 26%?) over gjennomsnittet, til 35% og jeg ble forespeilet induksjon mellom uke 37 og 38.

- Det ble hyppige kontroller fremover og jeg fikk beskjed om å bli satt i gang torsdag 12/5, da var jeg akkurat 37+0 og graviditeten regnes som fullgått.

- På morgenen i går ble jeg satt i gang med ballong som datt ut etter 6t (kan sitte i maks 36t), og jeg rakk å få 4 modningspiller ila.ettermiddagen/kvelden (kan få maks 16 stk ila.to dager). Riene begynner å markere seg og jeg får mer og mer vondt først på natta. Ved første undersøkelse kl. 03.30 har jeg 3 cm åpning, og jeg prøver badekar som smertelindring. Synes å kanskje hjelpe på litt, men klarer ikke å slappe godt nok av. Ringer samboer som fortsatt er hjemme, og han kommer ila.en time. Ved en ny undersøkelse kl.06.15 har jeg 7 cm åpning, jeg får tildelt fødestue og jeg blir gjenforent med min gode venn, "lystgass". 1,5 time etterpå får jeg epidural og en halvtime etter der igjen er jeg fortsatt på 7 cm. Jeg står i prekestol og sitter på ball, og 2t etter siste sjekk velger de å ta vannet og lillesøster melder sin ankomst 45 minutter senere.

Alt i alt var det en kjempe fin opplevelse og jeg er veldig glad for at det tok ca.26t fra jeg ble satt i gang til babyen var ute. Jeg er i mye bedre form nå enn etter sist fødsel, mye pga.at jeg ikke mistet noe blod nå (enn det som er "vanlig" under en fødsel). Jeg og lillesøster koser oss på barsel, mens samboer reiser litt til og fra.

❤️👨‍👩‍👧‍👧❤️

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
J1994 skrev (På 13.5.2022 den 21.09):

37+1 og jeg har blitt tobarnsmamma ❤️

Her har det skjedd en del nytt siden forrige innlegg. Enkelt oppsummert:

- Måtte starte med Metformin-tabletter da blodsukkeret ikke var lavt nok med bare kosthold og mosjon. Kunne velge mellom insulin og tabletter, så valgte tabletter pga.at man med insulin ikke får gå lenger enn til uke 38.

- På ny vekstkontroll 14 dager etter den første har lillesøster gått fra 20% (eller var det 26%?) over gjennomsnittet, til 35% og jeg ble forespeilet induksjon mellom uke 37 og 38.

- Det ble hyppige kontroller fremover og jeg fikk beskjed om å bli satt i gang torsdag 12/5, da var jeg akkurat 37+0 og graviditeten regnes som fullgått.

- På morgenen i går ble jeg satt i gang med ballong som datt ut etter 6t (kan sitte i maks 36t), og jeg rakk å få 4 modningspiller ila.ettermiddagen/kvelden (kan få maks 16 stk ila.to dager). Riene begynner å markere seg og jeg får mer og mer vondt først på natta. Ved første undersøkelse kl. 03.30 har jeg 3 cm åpning, og jeg prøver badekar som smertelindring. Synes å kanskje hjelpe på litt, men klarer ikke å slappe godt nok av. Ringer samboer som fortsatt er hjemme, og han kommer ila.en time. Ved en ny undersøkelse kl.06.15 har jeg 7 cm åpning, jeg får tildelt fødestue og jeg blir gjenforent med min gode venn, "lystgass". 1,5 time etterpå får jeg epidural og en halvtime etter der igjen er jeg fortsatt på 7 cm. Jeg står i prekestol og sitter på ball, og 2t etter siste sjekk velger de å ta vannet og lillesøster melder sin ankomst 45 minutter senere.

Alt i alt var det en kjempe fin opplevelse og jeg er veldig glad for at det tok ca.26t fra jeg ble satt i gang til babyen var ute. Jeg er i mye bedre form nå enn etter sist fødsel, mye pga.at jeg ikke mistet noe blod nå (enn det som er "vanlig" under en fødsel). Jeg og lillesøster koser oss på barsel, mens samboer reiser litt til og fra.

❤️👨‍👩‍👧‍👧❤️

Husker jeg fulgte med på bloggen din når dere prøvde på nr.1 og nå har du fått enda en😳😍 
Husker vi prøvde samtidig, jeg har enda ikke klart å bli gravid.. men herreli så gøy for deg! Gratulerer❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...