Gå til innhold

Alle gode ting er....?


J1994

Anbefalte innlegg

16+4 i dag

Hatt fire behandlinger hos akupunktør; to forrige uke og to denne uken - får behandling med nåler. Han mener hodepinen skyldes hormonforandringer, og mener at han skal greie å hjelpe meg til å bli kvitt smertene. Etter to behandlinger merket jeg stor forskjell, så har hjulpet på noe. Underveis i første behandlingen denne uken slapp hosepinen helt, men kom dessverre igjen i løpet av bilturen hjem. I går var det skikkelig ubehagelig igjen...

Etter behandlingen i dag vil han at jeg skal ha 2,5 uke ca med pause, for så å ringe han og fortelle hvordan de siste ukene har vært. Har i tillegg bestilt meg legetime til onsdag neste uke. Fastlegen min har ferie, men håper turnuslegen kan ta blodprøver likevel og kanskje har noen flere tiltak som burde prøves ut. Er også spørsmål om å forlenge sykmeldingen min da den jeg har nå går ut i slutten av uken.

Ellers plager ikke graviditeten min meg noe. Magen har vokst mye siste uken og det er såå koselig 🥰 Kjenner mye stikk og strekninger (ligamentsmerter?), er også en del øm. Kjenner det godt når jeg hoster/nyser. Ingen tegn til spark/bevegelse, men er nok litt for tidlig for min del :) Teller nå ned dagene til ordinær ultralyd - det blir så spennende!! 🙏👶

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig at du skal plages sånn med hodepine 😕 Håper det blir helt bra etter hvert 🤞🏻 
Sååå koselig med økende størrelse på magen. Ser man tydelig at det er en babymage nå?🤰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Så kjedelig at du skal plages sånn med hodepine 😕 Håper det blir helt bra etter hvert 🤞🏻 
Sååå koselig med økende størrelse på magen. Ser man tydelig at det er en babymage nå?🤰 

Satser på det :)👍 Ja, ser det tydelig 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

18+2 i dag

Vært på OUL i dag, og vi venter mest sannsynlig ei jente 💖 Hun lå med beina sammenkrøket, så var ikke helt lett å se, men mest sannsynlig. Magefølelsen sa gutt og det kinesiske fødselskartet sa gutt, men det stemte da ikke :)

Ble flyttet én dag bak (fra 18+3), så ny termin er 31.juli. Fått ny ul i uke 32 pga.morkaken er plassert mindre enn 2cm fra åpningen, så vil sjekke at den har flyttet seg lenger fra. Morkaken ligger på fremre vegg, så kan ta flere uker før jeg vil kjenne bevegelse/spark :)

Siden sist har jeg hatt time hos kiropraktor for å jobbe litt med skulder og nakke. Var hos legen forrige uke som anbefalte enten det eller fysio, men pga.lang ventetid hos fysio ble det kiropraktor. Skal ha behandling igjen neste uke. Jordmor, lege og kiropraktor synes jeg er stiv i skuldre og nakke, så satser på at det er dette som skal til, da jeg fortsatt går med konstant hodepine og er sykmeldt 50% enn så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas med OUL og så stas med forhåpentligvis ei lita jente på vei 🌸 Vi skal på OUL helt i starten av april, så blir spennende å vite kjønn da forhåpentligvis 🙏 Magefølelsen sier gutt og den kinesiske fødselskartet sier også gutt, så blir spennende å det stemmer eller ikke 🙊 

Så kjedelig med denne stive nakken og hodepinen 🙁😩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har vært på OUL nå, og så spennende med ei lita jente 😍. Håper morkaken flytter seg og at den verste smerten og stivheten vil gi seg snart! Må være forferdelig å gå slik over tid. 

Her sier også magefølelsen gutt, men fødselskartet og den ene drømmen jeg har hatt sier jente. Spennende å leve i uvissheten 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jente 😄 ❤️ Så kjekt!!

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Vestalinn skrev:

Gratulerer så mye med jente 😄 ❤️ Så kjekt!!

Tusen takk 🥰 Selv gratulerer med graviditeten 😁😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med liten jente ❤️  men kjedelig med hodepine :/  Jeg har selv slitt litt med det, men det har vert resultat av for mye jobbing/sitte på kontor, bekkenløsning osv.  Det er litt som at stive muskler forplanter seg fra sete til rygg og nakke.. 

Det som har hjulpet meg er å trappe ned jobbing, 40 % sykemeldt.  Regelmessige timer hos naprapat som har løst opp i mine setemuskler og nakke. I tillegg sånn varmepose på nakken.  Sukker, både kunstig og ekte, har også vert en trigger hos meg. 

Nå stresser jeg ikke så mye lenger, den viktigste jobben jeg gjør nå er å sørge for at jeg og jenta i magen min har det bra :)  Håper det blir bedre etter hvert med deg også, det tar på å ha vondt i hodet :/  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 11.09, Nommy skrev:

Så koselig med liten jente ❤️  men kjedelig med hodepine 😕 Jeg har selv slitt litt med det, men det har vert resultat av for mye jobbing/sitte på kontor, bekkenløsning osv.  Det er litt som at stive muskler forplanter seg fra sete til rygg og nakke.. 

Det som har hjulpet meg er å trappe ned jobbing, 40 % sykemeldt.  Regelmessige timer hos naprapat som har løst opp i mine setemuskler og nakke. I tillegg sånn varmepose på nakken.  Sukker, både kunstig og ekte, har også vert en trigger hos meg. 

Nå stresser jeg ikke så mye lenger, den viktigste jobben jeg gjør nå er å sørge for at jeg og jenta i magen min har det bra :)  Håper det blir bedre etter hvert med deg også, det tar på å ha vondt i hodet 😕

Ja, veldig koselig ❤

Jeg tror selv det kommer av at jeg de første ukene frem til ul i uke 13 gikk og var veldig anspent og redd, og at det derfor har bygget seg opp til å bli stivt i nakke/skulder. Hatt tre behandlinger hos kiropraktor hittill, ny time neste uke :) Merker at det hjelper for noen dager før det kommer tilbake igjen. Er også sykmeldt 50% og kjenner det gjør utrolig godt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6 i dag

I morgen er jeg halvveis 🎉

Svangerskapskontroll hos jordmor i dag der samboer var med og signerte farskapserklæring. Jordmor går av med pensjon denne mnd og ny jordmor (i 20% stilling 🙄) begynner ikke før i midten av mai. Passer likevel greit at neste kontroll i uke 25 blir hos fastlege da jeg må ta nye Rhesus-prøver for å finne blodtypen til barnet og glukosebelastning :)

Siden samboer var med i dag spurte vi om å lytte etter hjertelyden. Hun sa hun kunne prøve hvis vi absolutt ville, men var usikker på om hun kom til å høre den pga.at morkaken er plassert på fremre vegg. Etter litt leting fant vi den - og for et rørende øyeblikk 😍😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+6 i dag

Ny legetime i dag - fortsatt sykmeldt 50%, nå pga.både hodepine og korsryggsmerter. Kiropraktor-timen min i dag ble avlyst pga.korona, så spennende å se hvordan hodepinen blir de neste ukene når behandling uteblir. Synes det er dyrt å gå til behandling, og fastlegen min trodde ikke at jeg kunne få noe støtte til det. Usikker på om jeg synes det egentlig har noen virkning uansett, så vet ikke om jeg skal fortsette eller bare avslutte det hele..

Har siden torsdag (20+2) kjente noen rare og nye bevegelser i magen. Dette må jo være bevegelser fra jenta mi? 😍 Kjennes ut som vekselvis store og små bobler som sprekker, og kjenner det vel egentlig bare når jeg sitter/ligger i ro. Det er så koselig å kose med magen når dette skjer ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, J1994 skrev:

20+6 i dag

Ny legetime i dag - fortsatt sykmeldt 50%, nå pga.både hodepine og korsryggsmerter. Kiropraktor-timen min i dag ble avlyst pga.korona, så spennende å se hvordan hodepinen blir de neste ukene når behandling uteblir. Synes det er dyrt å gå til behandling, og fastlegen min trodde ikke at jeg kunne få noe støtte til det. Usikker på om jeg synes det egentlig har noen virkning uansett, så vet ikke om jeg skal fortsette eller bare avslutte det hele..

Har siden torsdag (20+2) kjente noen rare og nye bevegelser i magen. Dette må jo være bevegelser fra jenta mi? 😍 Kjennes ut som vekselvis store og små bobler som sprekker, og kjenner det vel egentlig bare når jeg sitter/ligger i ro. Det er så koselig å kose med magen når dette skjer ❤

Så kjedelig at du må gå rundt å kjenne på hodepine, det er ikke noe godt! Håper det gir seg snart ❤️ 

Ååå, tenk at du begynner å kjenne på bevegelser. Så KOSELIG! Det må jo være den lille i magen. Dette er stas 😍

Hvordan er formen din ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Så kjedelig at du må gå rundt å kjenne på hodepine, det er ikke noe godt! Håper det gir seg snart ❤️ 

Ååå, tenk at du begynner å kjenne på bevegelser. Så KOSELIG! Det må jo være den lille i magen. Dette er stas 😍

Hvordan er formen din ellers? 

Håper på det ❤

Ja, skikkelig stas 😍 Kan jo ikke være noe annet? Haha, skikkelig rar følelse 🤭

Begynner å kjenne det i korsryggen, så å jobbe 50% er utrolig godt nå. Har også en del ligamentsmerter, så må passe på når jeg reiser meg etc, ellers gjør det skikkelig vondt. Ellers er jeg i fin form, nyter at jeg såvidt har bikket halvveis 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Begynner å kjenne det i korsryggen, så å jobbe 50% er utrolig godt nå. Har også en del ligamentsmerter, så må passe på når jeg reiser meg etc, ellers gjør det skikkelig vondt. Ellers er jeg i fin form, nyter at jeg såvidt har bikket halvveis 😍

Så godt å høre at formen er nogenlunde bra😍 Tenk at du har bikket halvveis! Må være deilig å nå enhver minepæl i graviditeten 🙌🏻 

Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Så godt å høre at formen er nogenlunde bra😍 Tenk at du har bikket halvveis! Må være deilig å nå enhver minepæl i graviditeten 🙌🏻 

Klem til deg 

Ja, har og er godt å ha noen delmål underveis 🥰 Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21+2 i dag

Deler denne fine filen med dere ❤

Brukte Babyplan sin hjemmedopler, ikke helt fornøyd med all den susinga den også gir, men hører tydelig hjertelyden til lille 💖

Hjertelyd 21+2 (2).m4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre hjertelyd 🥰 Høres ut som den spille trompet inni der også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så koselig å høre hjertelyd 🥰 Høres ut som den spille trompet inni der også 😅

Ja 💖 Haha 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så koselig med hjertelyden 😍 har selv kjøpt den pakken fra babyplan slik at man kan få låne en doppler gratis, lurer på om jeg må gjøre det snart 🤭

Hvordan går det med hodepinen forresten? Har selv hatt det i mange uker nå å ble så desperat at jeg måtte lese gjennom dagboken din på nytt for å finne noen tips. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...