Gå til innhold

Alle gode ting er....?


J1994

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Carjo4 skrev:

Så koselig med hjertelyden 😍 har selv kjøpt den pakken fra babyplan slik at man kan få låne en doppler gratis, lurer på om jeg må gjøre det snart 🤭

Hvordan går det med hodepinen forresten? Har selv hatt det i mange uker nå å ble så desperat at jeg måtte lese gjennom dagboken din på nytt for å finne noen tips. ☺️

Ja, er så koselig 🥰 Ikke brukt den på en stund nå, men har time hos fastlegen i morgen så regner med å få høre den da :)

Den er veldig varierende nå, faktisk. En dag er det intenst, mens andre dager er den borte. Det ble noe bedre etter akupunktur, men kan ikke si å ha hatt så god effekt av kiropraktor. Alt er jo stengt nå, og tror heller ikke jeg kommer til å fortsette med behandling når/hvis det åpner igjen siden jeg ikke merker betydelig forskjell før og etter behandling :)

Hodepine er slitsomt.. Håper du snart blit kvitt det ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25+2 i dag

..og tiden flyr i godt selskap. Herregud så fort ukene går! Synes det er lenge når jeg tenker på termindatoen, men ikke når jeg ser hvilken uke jeg er i 🤭

Akkurat vært på svangerskapskontroll hos fastlege, i tillegg til å tatt glukosebelastning og rhesus-prøver av babyen. Ny jordmor starter ikke i jobb før midten av mai, så blir enda en time hos fastlege før dette. Hadde gått opp 5 kg siden forrige kontroll (uke 20), og det må sies at merkes 🙈 Magen har skikkelig poppet ut siste to ukene og merkes godt, men tyder vel bare på at vesla vokser ;)

Fortsatt hodepine, men nå mest fra morgenen av. Merker ikke så mye til at jeg ikke får behandling hos kiropraktor, så er nok noe jeg må leve med til vesla er ute :) Fortsatt sykemeldt 50% og får tilrettelegging på jobb.

Kjenner liv daglig noe samboer også har fått kjenne på 💖 Bilstol og vogn blir handlet ila.uken :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

27+0 i dag - tredje trimester

Hurra! 🎉 Jeg liker slike milepæler å se frem til, da går tiden så fort unna 😁

Glukoseprøvene var normale (8,8 - skulle ligge under 9), ikke fått svar på rhesusprøver enda. Ryggen har slått seg vrang etter støvsuging og gulvvask før helga, så fritiden blir brukt til å ligge på sofaen og en sjelden gang gå tur når kroppen sier det er greit. Fortsatt hodepine og i dag har jeg hatt skikkelig halvbrann 🙄 Får håpe det blir kun med dagen i dag, for det er noe jeg virkelig ikke vil ha resten av svangerskapet!

Permisjon er søkt om, bilstol og vogn er handlet inn Blir å gå over det vi har av saker til nå og se hva vi faktisk har og om det er mer vi ønsker å kjøpe framover 🌸

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er i tredje trimester! Det har gått unna synes jeg 😄 Lurt med milepæler underveis, jeg har noen sånne selv 😄 
Håper det ikke setter seg i ryggen din, at det bare er forbigående 🤞 Også håper jeg veldig på at den hodepinen din blir borte snart, det har du slitt med lenge nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smashy skrev:

Tenk at du er i tredje trimester! Det har gått unna synes jeg 😄 Lurt med milepæler underveis, jeg har noen sånne selv 😄 
Håper det ikke setter seg i ryggen din, at det bare er forbigående 🤞 Også håper jeg veldig på at den hodepinen din blir borte snart, det har du slitt med lenge nok...

Ja, gått veldig fort! 😁 Krysser fingrene for det, ikke noe godt med ryggvondt.. Slitt med den siden uke 13, så på tide at den gir seg nå 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

30+0 i dag 🎉

Siden sist har jeg fått svar på rhesus-prøvene; jeg er negativ, mens vesla er positiv. Har derfor fått en sprøyte i uke 28 og skal vel ha en ny en etter fødsel også :)

Fortsatt plaget med halsbrann innimellom, men hjelper med Gaviscon-tabletter. Har også noe leggkramper, da spesielt på natt.

Alle klærne vi har fått og kjøpt til nå er vasket og brettet sammen. Skal en tur på shopping i helga, så skal handle inn litt diverse da.

Ny ul i starten av Juni for å sjekke morkakens plassering, etterfulgt av sv.kontroll noen dager etter :)

Håper alle har hatt en fin 17.mai 🇧🇻💖

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

32+6 i dag

Hadde ultralyd fredag (32+3) og morkaken har heldigvis flyttet på seg. Fikk bekreftet at det er ei jente vi venter 💖 Hun lå nå på ca.2kg. Hadde lagt seg med hodet ned, men hadde ikke festet seg.

Jordmortime i dag: ligger fortsatt med hodet ned. Fint blodtrykk, neg.urinprøve og kun 1kg opp siden forrige kontroll (7.mai) 👏 Neste sv.kontroll om fire uker, da skal vi snakke om fødsel, amming og diverse rundt det - blir spennende!

Driver å sorterer klær og legger i kommode, men ikke mye jeg orker om dagen. Lite energi og en del kynnere gjør at jeg slapper mye av. Heldigvis ikke mange vaktene igjen på jobb (jobber 30% turnus nå) før jeg går ut i permisjon 😁

Lite nytt å melde, så hvis det ikke er noe nytt før neste sv.kontroll, skriver jeg heller ingenting før det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 8.6.2020 den 20.52, J1994 skrev:

32+6 i dag

Hadde ultralyd fredag (32+3) og morkaken har heldigvis flyttet på seg. Fikk bekreftet at det er ei jente vi venter 💖 Hun lå nå på ca.2kg. Hadde lagt seg med hodet ned, men hadde ikke festet seg.

Jordmortime i dag: ligger fortsatt med hodet ned. Fint blodtrykk, neg.urinprøve og kun 1kg opp siden forrige kontroll (7.mai) 👏 Neste sv.kontroll om fire uker, da skal vi snakke om fødsel, amming og diverse rundt det - blir spennende!

Driver å sorterer klær og legger i kommode, men ikke mye jeg orker om dagen. Lite energi og en del kynnere gjør at jeg slapper mye av. Heldigvis ikke mange vaktene igjen på jobb (jobber 30% turnus nå) før jeg går ut i permisjon 😁

Lite nytt å melde, så hvis det ikke er noe nytt før neste sv.kontroll, skriver jeg heller ingenting før det :)

Herreli å langt du har kommet. Er nesten litt deprimert🤣Håper jeg snart opplever det du opplever👏🏼Husker du var med i IKM trådene som om det skulle vært igår😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 20.39, Guest90 skrev:

Herreli å langt du har kommet. Er nesten litt deprimert🤣Håper jeg snart opplever det du opplever👏🏼Husker du var med i IKM trådene som om det skulle vært igår😅😅

Ja, hvor er tiden blitt av?? 🙄 Ukene har gått kjempe fort og vi teller ned dagene nå - 27 🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+6 i dag - 25 dager til termin 🎉

Vært hos jordmor på svangerskapskontroll i dag :) Hadde litt lav hb fra forrige kontroll, så startet opp med jern i dag. Kanskje det hjelper litt på energinivået og hodepinen framover? Det hadde iallefall vært godt :)

Ellers var alle andre prøver bra. Lille vokser og trives, ligger fortsatt ca.10% over gjennomsnittet. Ligger med hodet godt ned, men ikke festet seg.

Permisjon starter på fredag. Alt er vel klappet og klart til lille kommer, så vi venter bare i spenning på når det vil skje 💖

Ny sv.kontroll neste onsdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 dager?! Hvor ble ukene av. 

Så bra at alt er bra med deg og den lille, kos deg i permisjonen og nyt den siste tiden 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carjo4 skrev:

25 dager?! Hvor ble ukene av. 

Så bra at alt er bra med deg og den lille, kos deg i permisjonen og nyt den siste tiden 😍

Lurer jeg på også 🙄

Tusen takk, kjære deg 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

38+5 i dag - 12 dager til termin 😍

Trimester: 3 og siste

Neste kontroll: Torsdag kommende uke hos fastlege da jordmor har ferie

Kjønn: Jente 💖

Navn: Bestemt troor jeg, men holder det hemmelig 🤭

Utålmodig: Ohyes!

Innkjøp: Alt er klart til frøkna kommer

Søvn: Både og. Noen netter sover jeg kjempe godt, mens andre netter våkner jeg x-antall ganger og sover dårlig..

Strekkmerker: Kommet på et par steder nederst på magen, og de klør!

Hevelser og vann i kroppen: Ingenting 😊

Har magen begynt å vises? Ja, den vokser som bare det 🤰

Vektøkning: Ca.13 kg opp fra startvekt

Aktivitet: Aktiv store deler av dagen. Kjenner bevegelsene mer som romstering enn slag/spark

Sulten: Nei

Mat craving? Appelsinjuice 🤭

Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Hmm, nei..

Hodet ned: Ja, godt nede - men ikke festet seg enda

Tungt: Ja 😩

Plager: Hodepine, vond korsrygg og stiv/øm nederst i magen, så sliter når jeg skal reise meg opp/snu meg i senga

Humør: Kan virke utålmodig, så er nok litt opp og ned

Savner du noe? Spekemat!! Og den gamle kroppen min..

Sykehusbagen: Pakket og ferdig 🛍

Høygravid? Ja

Noe om skal gjøres fremover? Prøve å sette i gang fødselen selv? 🤭 Neida.. Ikke noe jeg kommer på :) Bilstolen er ikke montert, og div.som ha på laken/sengetøy er heller ikke klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, J1994 skrev:

38+5 i dag - 12 dager til termin 😍

Trimester: 3 og siste

Neste kontroll: Torsdag kommende uke hos fastlege da jordmor har ferie

Kjønn: Jente 💖

Navn: Bestemt troor jeg, men holder det hemmelig 🤭

Utålmodig: Ohyes!

Innkjøp: Alt er klart til frøkna kommer

Søvn: Både og. Noen netter sover jeg kjempe godt, mens andre netter våkner jeg x-antall ganger og sover dårlig..

Strekkmerker: Kommet på et par steder nederst på magen, og de klør!

Hevelser og vann i kroppen: Ingenting 😊

Har magen begynt å vises? Ja, den vokser som bare det 🤰

Vektøkning: Ca.13 kg opp fra startvekt

Aktivitet: Aktiv store deler av dagen. Kjenner bevegelsene mer som romstering enn slag/spark

Sulten: Nei

Mat craving? Appelsinjuice 🤭

Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Hmm, nei..

Hodet ned: Ja, godt nede - men ikke festet seg enda

Tungt: Ja 😩

Plager: Hodepine, vond korsrygg og stiv/øm nederst i magen, så sliter når jeg skal reise meg opp/snu meg i senga

Humør: Kan virke utålmodig, så er nok litt opp og ned

Savner du noe? Spekemat!! Og den gamle kroppen min..

Sykehusbagen: Pakket og ferdig 🛍

Høygravid? Ja

Noe om skal gjøres fremover? Prøve å sette i gang fødselen selv? 🤭 Neida.. Ikke noe jeg kommer på :) Bilstolen er ikke montert, og div.som ha på laken/sengetøy er heller ikke klart

Uææææ, 12 dager! Herremin. Så spennende😍 Håper de siste dagene flyr avgårde og at alt går bra med fødsel. Masse lykke til💕🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Førstegangs skrev:

Uææææ, 12 dager! Herremin. Så spennende😍 Håper de siste dagene flyr avgårde og at alt går bra med fødsel. Masse lykke til💕🤩

Åå, tusen takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Wow, tenk nå går det fort til fødsel! Masse lykke til når den tid kommer ❤️

 

17 timer siden, Patriotpaula skrev:

Masse lykke til med siste innspurt og fødsel 🥰❤️

 

13 timer siden, Godis skrev:

Så spennende! Ønsker dere alt godt 🌞

Tusen takk alle sammen 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+2 i dag - 8 dager til termin

Da mente fastlegen at hodet har festet seg 🤞 Er iallefall ubehagelig når hun kjenner etter 🙈

Ny time neste torsdag (dagen før termin), bare for å sjekke at alle prøver fortsatt er like fine. Tok ny hb i dag, og den har steget siden jeg startet på jerntilskudd :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...