Gå til innhold

A4liv og familieidyll.


Safirblå

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Safirblå skrev:

Fikk du mange på frys? Utrolig kjedelig med kjemisk, men heldig likevel som bare kan begynne rett på ny syklus igjen 😊

Takk 😊🥰

 

Vi har igjen fire blastoer på frys :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Safirblå skrev:

Har hatt for-samtale, men vi må ha donor. Så det er der ventetiden ligger 😕 Ellers tusen takk for hjelp 😊🥰

Åå, beklager, det glemte jeg 😕 har du fått noe info om ventetid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Åå, beklager, det glemte jeg 😕 har du fått noe info om ventetid? 

Nei bare at det kunne ta litt tid. Tenker å kontakte dem og høre etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Safirblå skrev:

Nei bare at det kunne ta litt tid. Tenker å kontakte dem og høre etterhvert. 

Ok tvi tvi 🤞 har full forståelse for at det er en sur ventetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ok tvi tvi 🤞 har full forståelse for at det er en sur ventetid. 

Veldig sur, men nå har vi ikke noe valg egentlig. Skulle ønske jeg hadde noe konkret og se fram til da, men. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. 

Jeg trodde jeg i utgangspunktet hadde sånn passe kontroll på følelsene mine. Ja greit, jeg har skrevet litt om dem, men overfor alle jeg kjenner har jeg ikke felt en tåre. Vi må bare prøve på nytt. Det er normalt. Jeg kjente det på meg at det ikke gikk. Det er jo ikke slik at vi må ha barn. Det går bra, det kan jo ta litt tid dette her. 

Det er ikke helt sant. I dag gråt jeg på vei hjem fra jobb.  Det er ikke bare å prøve på nytt, jeg vet ikke om jeg orker. Hvorfor får jeg ikke en eneste positiv test? Hvorfor meg? Jeg går gjennom alle feilskjær jeg gjorde i ungdommen. Jeg hadde nok for mange one night stands og nå har jeg alle mulige uoppdagede sykdommer. Jeg har ødelagt sjansene mine, ved å være lett på tråden i ungdommen. Kanskje universet straffer meg for noe? 

Jeg ble så skuffa bare. Jeg skrev det jo til og med. At jeg kom til å bli skuffa. Og så blir jeg mer skuffa enn det jeg skrev jeg kom til å bli.

Har bestilt biletter til årets juleparty i dag. Dit jeg ikke hadde tenkt jeg skulle, men siden sjansen byr seg. I år tror jeg at jeg skal ta den helt ut. Kanskje skal jeg det hvert år fram til jeg er 86. Hvem vet. 

 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Safirblå ❤️ Det finnes ingen rettferdighet i denne prosessen. Jeg har følt mye på det at når vi er i denne situasjonen, så kan vi gjøre så lite for å påvirke prosessen. Vi er i nåde til klinikkene og jobben de gjør. Har snakket en del med legen om hva som er genetisk betinget og hva jeg faktisk kan påvirke. 

Fortid er fortid. Jeg har det jeg angrer på også, men jeg får ikke endret på noe av det. 

Det er en så sinnsyk tung prosess å gå gjennom. Du har lov å sørge og å ta tiden til hjelp. Håper dagen i dag er litt bedre 💐

Er adopsjon et alternativ i fremtiden, om det blir aktuelt? 

Edit: noe annet som holder meg oppe, er vissheten om at hvis man bare prøver mange nok ganger vil de aller fleste av oss lykkes. Jeg vet du er i en litt annen situasjon mtp donor, så jeg håper ventetiden for offentlig forsøk snart er ferdig. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2019 den 8.12, Neutral90 skrev:

Kjære Safirblå ❤️ Det finnes ingen rettferdighet i denne prosessen. Jeg har følt mye på det at når vi er i denne situasjonen, så kan vi gjøre så lite for å påvirke prosessen. Vi er i nåde til klinikkene og jobben de gjør. Har snakket en del med legen om hva som er genetisk betinget og hva jeg faktisk kan påvirke. 

Fortid er fortid. Jeg har det jeg angrer på også, men jeg får ikke endret på noe av det. 

Det er en så sinnsyk tung prosess å gå gjennom. Du har lov å sørge og å ta tiden til hjelp. Håper dagen i dag er litt bedre 💐

Er adopsjon et alternativ i fremtiden, om det blir aktuelt? 

Edit: noe annet som holder meg oppe, er vissheten om at hvis man bare prøver mange nok ganger vil de aller fleste av oss lykkes. Jeg vet du er i en litt annen situasjon mtp donor, så jeg håper ventetiden for offentlig forsøk snart er ferdig. 

Tusen takk for gode ord. ❤️

Adopsjon kan være et alternativ, hvis det er det som skal til. Leste om det og forsto det slik at det var 100k her og 100k der og venting og kursing og alt mulig. Så ble skremt av hele greia. Skal lese litt mer om det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Lenge siden sist. Jeg venter fremdeles på offentlig sykehus samtidig som jeg forsøker spare til privat. Så kom korona. Hus koster. Permitteringer koster. Har gått ned en del i vekt siden sist og klær koster faen meg det også. Håper vektreduksjon kan gjøre en framtidig graviditet lettere. Uten at jeg har hatt et fedmeproblem altså! 

Er fryktelig utålmodig. Samtidig som livet uten barn er litt deilig det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

Håper det ordner seg for din del🤗

Har vært i samme situasjon for en del år siden..men etter mange år og mange ivf/icsi førsøk både privat og på St Olav har jeg fått "prisen" min..2 gutter😍😍

Jeg heier på deg 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2020 den 23.08, Lille_fruen skrev:

Hei 

Håper det ordner seg for din del🤗

Har vært i samme situasjon for en del år siden..men etter mange år og mange ivf/icsi førsøk både privat og på St Olav har jeg fått "prisen" min..2 gutter😍😍

Jeg heier på deg 🤞🤞

Tusen takk! 

Og så heldig du er. Håper det ordner seg for meg snart også, jævla korona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da skal jeg til igjen med prøving. Privat denne gangen også. Med min flaks får vi vel brev fra offentlig sykehus likt som forsøket, men samme det.

Føler meg like stresset som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tusentakk. Venter på telefon fra klinikken om når vi faktisk kan begynne. 

Slutten av uka betydde virkelig slutten av uka også....... 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
1 time siden, Safirblå skrev:

2 iui uten resultat. Veldig lei. 

Styrkeklem ❤️ har du hørt noe mer angående ventetid offentlig? 

Hva sier klinikken om sjansen ved iui v ivf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...