Gå til innhold

A4liv og familieidyll.


Safirblå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk svar på blodprøven som heldigvis var fin☺️ Så må jeg vente på ultralyd da og kanskje bestille legetime snart? Når får man time hos lege? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymmynona skrev (12 timer siden):

Gratulerer! ❤️❤️❤️

Jeg var vel i uke 12/13 når jeg fikk time hos lege, men tror det varierer litt 😊

Takk. Ringer legen på mandag og spør, så får jeg vel time 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er tidlig ultralyd , legetime  bestilt og 3+ på digital test i boks! Tida går alt for sakte. 
 

Minimalt med symptomer og litt redd for fraværet av dem , men det er visst like normalt som mange symptomer sier Google. Litt skeptisk blir jeg nå likevel. 
 

Kanskje det blir en gutt? 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (24 minutter siden):

Da er tidlig ultralyd , legetime og 3+ på digital test i boks! Tida går alt for sakte. 
 

Minimalt med symptomer og litt redd for fraværet av dem , men det er visst like normalt som mamge symptomer sier Google. Litt skeptisk blir jeg nå likevel. 
 

Kanskje det blir en gutt? 

Helt normalt med lite symptomer, ja! Også er det en knivsegg det der, jeg hadde kjempemasse symptomer i begynnelsen som jeg syns var helt grusomme  (var intenst kvalm fra 8dpo, hadde intenst ømme bryst, hodepine etc), og ønsket dem vekk, men når de gav seg ble jeg livredd for å ha mistet. Men sitter her i uke 36 selv etter av-og-på-symptomene, så man kan ikke tolke dem for mye. Før ultralyden i uke 18 hadde jeg nesten overbevist meg selv om at jeg hadde tatt feil av hele greia og at de ikke kom til å finne en baby inni der i det hele tatt, haha.

Men gratulerer så mye med graviditeten! Ser at veien hit har vært lang og har kostet mye, både økonomisk og personlig. Håper du klarer å glede deg ordentlig over det lille mirakelet, og ikke bruker all tid på å bekymre deg. Det er tross alt lite du kan gjøre fra eller til, herifra og ut er det opp til kroppen og bebis hva som skjer. Flere bekymringer hjelper dessverre ikke (de gjør det dog heller ikke verre, vet mange stresser over å stresse), men de kan gjøre ventetiden utrolig lang! Krysser fingrene for at det holder hele veien inn, og at du triller rundt på en liten en om noen måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flicka skrev (10 minutter siden):

Helt normalt med lite symptomer, ja! Også er det en knivsegg det der, jeg hadde kjempemasse symptomer i begynnelsen som jeg syns var helt grusomme  (var intenst kvalm fra 8dpo, hadde intenst ømme bryst, hodepine etc), og ønsket dem vekk, men når de gav seg ble jeg livredd for å ha mistet. Men sitter her i uke 36 selv etter av-og-på-symptomene, så man kan ikke tolke dem for mye. Før ultralyden i uke 18 hadde jeg nesten overbevist meg selv om at jeg hadde tatt feil av hele greia og at de ikke kom til å finne en baby inni der i det hele tatt, haha.

Men gratulerer så mye med graviditeten! Ser at veien hit har vært lang og har kostet mye, både økonomisk og personlig. Håper du klarer å glede deg ordentlig over det lille mirakelet, og ikke bruker all tid på å bekymre deg. Det er tross alt lite du kan gjøre fra eller til, herifra og ut er det opp til kroppen og bebis hva som skjer. Flere bekymringer hjelper dessverre ikke (de gjør det dog heller ikke verre, vet mange stresser over å stresse), men de kan gjøre ventetiden utrolig lang! Krysser fingrene for at det holder hele veien inn, og at du triller rundt på en liten en om noen måneder!

Takk for veldig gode ord! 
 Jeg bytter på glede og bekymring! For tida er det nok mye bekymring dessverre, gleder meg til ultralyden er unnagjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh gratulerer så masse!! 🤩❤️❤️

Ser jeg har greid å rote til dagbøkene og misset å lese flere de siste ca 3 ukene 🙈 

Såå gøy at dette endelig gikk! Hvor langt regner du at du er på vei idag? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (14 timer siden):

Åååh gratulerer så masse!! 🤩❤️❤️

Ser jeg har greid å rote til dagbøkene og misset å lese flere de siste ca 3 ukene 🙈 

Såå gøy at dette endelig gikk! Hvor langt regner du at du er på vei idag? 🥰

Takk ❤️❤️ I dag er jeg 5+6.

Har hatt en dårlig/rar følelse de siste dagene. Er så symptomfri. Det vil si ingen murringer og ingen kvalme. Har ei øm brystvorte (men hva er det liksom? 😂) og sover litt dårlig om natta, så derav trøtt på dagen. Ellers null og niks!😞

Er redd for at det har slutta å utvikle seg. Har ikke blødd noe da, men leser jo om så mange som opplever at det ikke er liv, tom sånn fostersekk  og greier. Når en er så tidlig så vil en kanskje begynne å blø om det har gått galt? 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 4+4 idag, så du er jo bare 9 dager foran meg! 😍❤️

Her er jeg nesten motsatt. Har så mye symptomer at jeg bikker innom tanken om 2, for jeg vet min mann har flere tilfeller i sin familie 🙈 Allerede fått mange strekkmerker på ene puppen også og første bh er for liten 😫 Men jeg ville ikke bekymret meg for din del, for jeg var selv forberedt på lite/ingen symptomer for uti og forbi uke 6 🤷🏻‍♀️

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (23 minutter siden):

Jeg er selv 4+4 idag, så du er jo bare 9 dager foran meg! 😍❤️

Her er jeg nesten motsatt. Har så mye symptomer at jeg bikker innom tanken om 2, for jeg vet min mann har flere tilfeller i sin familie 🙈 Allerede fått mange strekkmerker på ene puppen også og første bh er for liten 😫 Men jeg ville ikke bekymret meg for din del, for jeg var selv forberedt på lite/ingen symptomer for uti og forbi uke 6 🤷🏻‍♀️

Gratulerer ❤️ Så gøy med kanskje to, men ikke gøy plagsomme symptomer da. Jeg vil gjerne ha litt symptomer så jeg føler meg gravid, men ikke plagsomme 😂
Takk😊Håper det er normalt å ikke kjenne noe og at den dårlige følelsen bare er bekymringer. 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Safirblå skrev (1 time siden):

Takk ❤️❤️ I dag er jeg 5+6.

Har hatt en dårlig/rar følelse de siste dagene. Er så symptomfri. Det vil si ingen murringer og ingen kvalme. Har ei øm brystvorte (men hva er det liksom? 😂) og sover litt dårlig om natta, så derav trøtt på dagen. Ellers null og niks!😞

Er redd for at det har slutta å utvikle seg. Har ikke blødd noe da, men leser jo om så mange som opplever at det ikke er liv, tom sånn fostersekk  og greier. Når en er så tidlig så vil en kanskje begynne å blø om det har gått galt? 

Her kjenner jeg meg SÅ igjen! Er idag 5+2 og har så langt INGEN symptomer.. hadde følt meg mye mer rolig om jeg bare hadde kjent på noen symptomer lik som @Niny🙄 Går liksom hver dag og bare håper jeg får skikkelig svangerskapskvalme liksom... og hvem ønsker seg vell det? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea87 skrev (22 timer siden):

Her kjenner jeg meg SÅ igjen! Er idag 5+2 og har så langt INGEN symptomer.. hadde følt meg mye mer rolig om jeg bare hadde kjent på noen symptomer lik som @Niny🙄 Går liksom hver dag og bare håper jeg får skikkelig svangerskapskvalme liksom... og hvem ønsker seg vell det? 😅 

Haha, huff! Man ønsker seg jo definitivt ikke det, bare litt.... Fint å være flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å kjøpe test i dag. Rett og slett for at jeg absolutt ikke har følt meg gravid. Ble ikke digital, men streken er super sterk! 

og i dag føler jeg meg litt kvalm og rar.  Såppas at jeg ikke orker å gjøre så mye. Sovet på dagen og sovet i natt. Samboer sier også at han har vært litt kvalm de siste dagene så om det er graviditet eller noe annet det vet jeg ikke. 
Hvordan vet man egentlig at det ikke bare er at man har sovet dårlig og/eller brygger på noe? 😅

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Safirblå skrev (4 timer siden):

Jeg endte opp med å kjøpe test i dag. Rett og slett for at jeg absolutt ikke har følt meg gravid. Ble ikke digital, men streken er super sterk! 

og i dag føler jeg meg litt kvalm og rar.  Såppas at jeg ikke orker å gjøre så mye. Sovet på dagen og sovet i natt. Samboer sier også at han har vært litt kvalm de siste dagene så om det er graviditet eller noe annet det vet jeg ikke. 
Hvordan vet man egentlig at det ikke bare er at man har sovet dårlig og/eller brygger på noe? 😅

kan bli kvalm med korona også så vær obs på hans symptomer. Håper det ikke er det og at det er noe annet for er rart at han er kvalm. men med deg så kan det jo være kvalme som kommer ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt mer og mer overbevist om at noe er galt . Ingen tegn på at jeg er gravid i det hele tatt. Ikke litt av noe en gang. Ikke om jeg kjenner eeeekstra godt etter. (Og hvis om det er noe er det så svakt at det kunne like gjerne vært noe helt annet. ) Jeg føler nesten jeg lyver når jeg sier at jeg er gravid, og angrer på at jeg har delt nyheten allerede til så mange. 
Gruer meg til ultralyden,  men blir jo godt å få det overstått også. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det du hadde time til ultralyd? 

Håper og tror at alt er bare fint inni 😊 Har hørt om flere som hadde så lite symptomer at hadde ikke testen sagt de var gravid, hadde de ikke trodd på det. Først når magen og sparken kom så var det det eneste de merket. Misunner deg sånn det, for jeg har gått opp i buksestørrelse for er oppblåst og er sååååå kvalm om dagen, hvertfall hvis noe strammer på magen 😳😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...