Gå til innhold

A4liv og familieidyll.


Safirblå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Safirblå skrev (På 16.4.2023 den 22.41):

Tusen takk! 
Hvordan gikk det for deg da? ❤️

Det gikk fint - alt vel 🥰 nå er jeg i uke 16. 

Såå kjekt å lese at du fikk se et bankende hjerte ♥️ Ingenting er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (På 20.4.2023 den 14.34):

Det gikk fint - alt vel 🥰 nå er jeg i uke 16. 

Såå kjekt å lese at du fikk se et bankende hjerte ♥️ Ingenting er bedre!

Sånn å forstå! Så bra ❤️

Takk! Håper det går bra dette her for nå har jeg begynt å søke etter ny barnevogn. Liksom innstilt på at det går bra. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er en slik dag jeg mest sannsynlig hadde ligget på sofaen  , spist take away og glodd på tv hele dagen dersom jeg ikke hadde en ettåring. Vi har sett alt for mye på fantus, baby shark og kua på skjerm i dag. Var ute 15 minutter før jeg bar hylende unge inn igjen. Han ville heller fortsette med å plaske  i søledammen, se på naboens bil og løpe ut i veien i vill begeistring over en katt som ikke var interessert i en ettåring.  
Teller bare ned til han skal legge seg. 
I morgen skal han i barnehagen. Og jeg skal ligge på sofaen. 

Endret av Safirblå
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har så vidt begynt å kjenne bittesmå spark og bevegelser. Jeg tror i alle fall det er det. Koselig følelse ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei safirblå! Husker jeg fulgte deg i forrige svangerskap og nå kom jeg akkurat over dette! 

Gratulerer så masse med søsken på vei! Herlighet, tenk for en glede, og spesielt med det siste ene egget du hadde igjen 🤩🥰 Nyt sparkene alt du kan! 

Her kjenner jeg fortsatt fantomspark innimellom, selv om minien vår er passert 20mnd nå. Kjenner jeg har lyst på en til, men han er en håndfull så vi kjenner at vi ikke orker enda en akkurat nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Niny skrev (På 26.6.2023 den 18.07):

Hei safirblå! Husker jeg fulgte deg i forrige svangerskap og nå kom jeg akkurat over dette! 

Gratulerer så masse med søsken på vei! Herlighet, tenk for en glede, og spesielt med det siste ene egget du hadde igjen 🤩🥰 Nyt sparkene alt du kan! 

Her kjenner jeg fortsatt fantomspark innimellom, selv om minien vår er passert 20mnd nå. Kjenner jeg har lyst på en til, men han er en håndfull så vi kjenner at vi ikke orker enda en akkurat nå 🙈

Hei! Jeg husker deg! Har du en eller to nå? 🩵💙

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at det er en lillebror på vei🩵🩵 

Alt er som det skal. 

Endret av Safirblå
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (9 timer siden):

Hei! Jeg husker deg! Har du en eller to nå? 🩵💙

 

Vi har bare 1 gutt, som blir 2 i oktober. Trasser som bare poker om dagen og vært syk over 60 dager i år, med over 50 dager hjemme fra barnehagen.. Så vi kjenner at vi fortsatt trenger tid før en evt nr to. Men jeg har begynt å kjenne mer på at jeg hvertfall ønsker et søsken til han ❤️

Heldigvis har vi enda tid. Det må ikke være kun 2 år imellom søsken. Går heldigvis fint med lengre imellom også. Tror også at hvis vi venter rundt 1 år med å prøve igjen, at det er mulig det barnet får et søskenbarn på rundt samme alder 🤞🤞

 

Og gratulerer til deg med en lillebror i magen!  ❤️❤️🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Niny skrev (På 7.7.2023 den 6.45):

Vi har bare 1 gutt, som blir 2 i oktober. Trasser som bare poker om dagen og vært syk over 60 dager i år, med over 50 dager hjemme fra barnehagen.. Så vi kjenner at vi fortsatt trenger tid før en evt nr to. Men jeg har begynt å kjenne mer på at jeg hvertfall ønsker et søsken til han ❤️

Heldigvis har vi enda tid. Det må ikke være kun 2 år imellom søsken. Går heldigvis fint med lengre imellom også. Tror også at hvis vi venter rundt 1 år med å prøve igjen, at det er mulig det barnet får et søskenbarn på rundt samme alder 🤞🤞

 

Og gratulerer til deg med en lillebror i magen!  ❤️❤️🎉

Takk ❤️

Trenger absolutt ikke å være to år mellom søsken. Hadde jeg kunnet vente så hadde jeg ventet et par år til tror jeg. Når verste trassen er borte !? 🤣🤔
Er det «vanlig» sykdom det er snakk om? Eller er det noe spesielt? Og hvordan i alle dager går det opp med sykt barn dager med 50 dager hjemme fra barnehagen ? 😅

Kjenner selv på at vår begynner å bli mer vanskelig. Eller selvstendig heter det vel.  Noen ganger lurer vi  litt på hva vi egentlig har gjort. Sånn som når det tar to timer å legge. Eller han gråter halve dagen fordi han ikke får spise kjeks til frokost, lunsj og middag og dermed kan det bare være med hele spisinga. Det skal bli morro med en baby og en toåring dere! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Safirblå skrev (På 19.8.2023 den 12.16):

Er det «vanlig» sykdom det er snakk om? Eller er det noe spesielt? Og hvordan i alle dager går det opp med sykt barn dager med 50 dager hjemme fra barnehagen ? 😅

Jada, desverre helt vanlig sykdom. Han får desverre lett feber, og når han er "frisk igjen", går det 2-3 dager så er det full feber og ørebetennelse etter hver forkjølelse 🥵 Også langvarig diaré etter omgangssyken.. 

Mye har blitt løst av at vi selv har vært syk samtidig som han, så gått endel egenmelding samtidig. Noen av rundene har blitt sykemelding på oss siden egenmelding ikke har strukket til, og siste 2 rundene har jeg vært tom for egenmelding også og gått rett på sykemelding. 😅 

Utover det har vi fleksitid på jobb, og samme arbeidssted, så jobbet halve dager om hverandre, og jobbet utover kvelden. Og all overtid på jobb har blitt opparbeidet som avspasering for kommende sykedager 😅🥴

Kan ikke si jeg gleder meg til høsten, for da forsvinner feriedagene også raskt til sykedager🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Merker livet bare går! Jeg syns det ærlig talt har vært ganske styrete med baby og toåring. Og har hatt litt vanskelige følelser. Dårlig samvittighet, blir jo bare halvveis med både store og lillebror. Og intenst når all tid går med til barn både dag og natt. 
Heldigvis er det lysere og vårvær og jeg har fått  tilbake litt energi. 

Ellers går jo dagene  i full fart og det er mye fint…, men travelt! Puh! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese fra deg Safirblå 💖

Jeg skjønner godt at det kan være styrete. Her er det pappaen som leverer og henter i barnehagen nesten hver dag (jeg henter i blant). Er storebror syk, så er pappaen hjemme. Og han tar storebror på natten og står opp med han hver morgen. Det synes jeg hjelper veldig for oss. Da får jeg hentet litt energi og blir en god mamma på ettermiddagen. Ellers utnytter jeg babys dupper så godt jeg kan, det være seg for å slappe av, henge litt med storebror, eller forberede middagen. Kan det være noen gode tips?

Og du- husk at storebror kommer ikke til å huske noe fra denne perioden. Han får ingen varige mén. Ikke ha dårlig samvittighet 🫶🏻 du gjør så godt du kan og det er mer enn godt nok!

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...