Gå til innhold

A4liv og familieidyll.


Safirblå

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Uff, sender deg en stor klem. Men aldri gi opp og ikke mist håpet. Tenk positivt. Og det finnes må mye alternativer. Kanskje adoptere et barn, bli fostermor eller avlastningshjem

 

30 minutter siden, addict skrev:

Stor stor klem ❤️ Og masse lykke til! 

Takk. ❤️

Alle alternativene er jo bra de, men liksom ikke det samme. 

Jeg har fremdeles et stort håp om at det skal gå med donor. Får tårer i øynene av å tenke på at jeg ikke skal få oppleve å bli gravid. 

Det MÅ bare gå med donor. 

Endret av Safirblå
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig mye styr med å finne eggløsning. Etter 2 ultralyder er jeg fremdeles ikke i nærheten så må på enda en. 

Håper det ordner seg snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver veldig bra 😊🙏 Føler sånn med deg i det du skriver, kjenner meg igjen i en god del av det...

Vi ligger ganske likt i løypa nå. Det skal settes tilbake en blasto på mandag her, men styrt syklus her da :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 14.49, Dovendyr1 skrev:

Jeg har ikke eggløsning/svært sjeldent eggløsning og mannen har trege svømmere. Sånt blir det ikke barn av 🙈

Har du forsøkt mange ganger? 

Lykke til TS. ❤️

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Du skriver veldig bra 😊🙏 Føler sånn med deg i det du skriver, kjenner meg igjen i en god del av det...

Vi ligger ganske likt i løypa nå. Det skal settes tilbake en blasto på mandag her, men styrt syklus her da :) 

 

Lykke til  ❤️ Du er en av de jeg har fulgt en stund. Håper det ordner seg. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klink skrev:

Lykke til  ❤️ Du er en av de jeg har fulgt en stund. Håper det ordner seg. 

Takk ❤️ Håper virkelig at alle gode ting er tre... 😬🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Klink skrev:

Har du forsøkt mange ganger? 

Lykke til TS. ❤️

Jeg tror ikke denne var ment til meg? 😊 Vi er iallefall ikke igang med IVF enda, har time til samtale om noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen 🥰

13 timer siden, Patriotpaula skrev:

Du skriver veldig bra 😊🙏 Føler sånn med deg i det du skriver, kjenner meg igjen i en god del av det...

Vi ligger ganske likt i løypa nå. Det skal settes tilbake en blasto på mandag her, men styrt syklus her da :) 

 

Hvordan fungerer styrt syklus? Hvor lenge må du gå på medisiner? 

Og selvfølgelig lykke til på mandag 🥰

 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg tror ikke denne var ment til meg? 😊 Vi er iallefall ikke igang med IVF enda, har time til samtale om noen uker. 

Lykke til 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Safirblå skrev:

Tusen takk alle sammen 🥰

Hvordan fungerer styrt syklus? Hvor lenge må du gå på medisiner? 

Og selvfølgelig lykke til på mandag 🥰

 

Styrt syklus vil si at det ikke modnes en follikel, altså heller ingen eggløsning. Begynner med østrogen for å få slimhinnen til å vokse (tbl eller plaster) 2. eller 3. syklusdag, UL rundt dag 12 for å vurdere tykkelsen på slimhinnen og at det ikke er noen follikler som har vokst. Når slimhinnen er passe nok, så er det oppstart på progesteron (vagitorie). Da tror kroppen at det har vært en eggløsning. Så blir det som ved naturlig syklus at egget skal settes tilbake, det må matches utifra hvor mange dager det er dyrket. Jeg skal bruke progesteron i fem dager før innsett fordi det skal settes tilbake en blasto. 
Ved graviditet skal jeg bruke både østrogen og progesteron frem til uke 10+0, fordi jeg ikke har noen egenproduksjon av de hormonene selv (fordi det ikke vil bli dannet et gult legeme som kjører hormonproduksjonen til morkaken tar over fordi det ikke skjedde noen eggløsning).

Håper det var greit fortalt 😊 Takk for lykkeønskning ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Styrt syklus vil si at det ikke modnes en follikel, altså heller ingen eggløsning. Begynner med østrogen for å få slimhinnen til å vokse (tbl eller plaster) 2. eller 3. syklusdag, UL rundt dag 12 for å vurdere tykkelsen på slimhinnen og at det ikke er noen follikler som har vokst. Når slimhinnen er passe nok, så er det oppstart på progesteron (vagitorie). Da tror kroppen at det har vært en eggløsning. Så blir det som ved naturlig syklus at egget skal settes tilbake, det må matches utifra hvor mange dager det er dyrket. Jeg skal bruke progesteron i fem dager før innsett fordi det skal settes tilbake en blasto. 
Ved graviditet skal jeg bruke både østrogen og progesteron frem til uke 10+0, fordi jeg ikke har noen egenproduksjon av de hormonene selv (fordi det ikke vil bli dannet et gult legeme som kjører hormonproduksjonen til morkaken tar over fordi det ikke skjedde noen eggløsning).

Håper det var greit fortalt 😊 Takk for lykkeønskning ❤️

Det var det. Nesten bedre det enn å drive å lete etter eggløsning i naturlig syklus. Håpløse greier. 😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Safirblå skrev:

Det var det. Nesten bedre det enn å drive å lete etter eggløsning i naturlig syklus. Håpløse greier. 😔

Enig... Vi fikk jo avbrutt forsøk forrige syklus fordi EL plutselig hadde vært uten at jeg hadde fått fanget det opp på El-tester 🤷‍♀️ Så da var det umulig å si når El hadde vært mtp å sette inn på riktig dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Enig... Vi fikk jo avbrutt forsøk forrige syklus fordi EL plutselig hadde vært uten at jeg hadde fått fanget det opp på El-tester 🤷‍♀️ Så da var det umulig å si når El hadde vært mtp å sette inn på riktig dag

Ja! 

Og nå kjennes det heller ut som jeg får mensen, ikke eggløsning. Aldri kjent at jeg får eggløsning før, så rart jeg skal få murring når jeg har det nå? Blir så frustrert. Ikke funnet eggløsning, men får mensen 10 dager før forventet mens 🤦‍♀️🤷‍♀️Ville prøve før jul, jo! Syklushelvete! 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir det satt inn fryst blastocyst på fredag. 

Siste forsøk på en stund om de ikke ringer fra Riksen da. Håper virkelig det går bra for oss denne gangen. 

Er det noen som vet om man ikke burde drikke koffein og lignende før innsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

👏👏 flott! Eneste jeg fikk beskjed om er de generelle graviditetsrådene angående koffein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Neutral90 skrev:

👏👏 flott! Eneste jeg fikk beskjed om er de generelle graviditetsrådene angående koffein.

🥰 Vet du om dette gjelder før innsett også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Safirblå skrev:

🥰 Vet du om dette gjelder før innsett også? 

Generelt bør man redusere inntak av koffein når man prøver å bli gravid også, så det vil si før innsett også :) 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Generelt bør man redusere inntak av koffein når man prøver å bli gravid også, så det vil si før innsett også :) 

Takk 👍 Får begynne med det fra i morgen 🙈

Bestilte nettopp 10 graviditetstester! Sist forsøk bestemte jeg å ikke teste før dagen før blodprøven. Det var tortur! Så denne gangen skal det testes! 

Endret av Safirblå
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...