Gå til innhold

Er vi trygdede late og udugelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Kaisada skrev:

Samfunnet hadde ikke gått rundt uten trygdede. De jobber frivillig og står på uten å forlange en skit tilbake. 

Hvilke trygdede? 

Jeg har jobbet mye frivillig, og kun en brøkdel av de jeg har jobbet med er trygdede. 

Anonymkode: b4443...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, og hatt barnetrygd i 18 år, gratis skole, gratis skoleskyss, gratis sykehus, frikort osv.

Anonymkode: d1205...a4a

Og rett på sykepenger, og uføretrygd, og minstepensjon.

Det er dette jeg har betalt for, ja.

Anonymkode: c1c4a...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juks skrev:

Hæ? Her tilegnet du meg må som ikke stemmer med det jeg skrev. 

Jeg mener det jeg skriver: uføretrygd er med på å opprettholde arbeidsmarkedet og den økonomiske situasjonen. Og i det lange løp har nesten hele uføreutbetalingen havnet tilbake igjennom skatter og avgifter. 

Det må kunne gå an å lage et noenlunde korrekt regnestykke på dette? Altså korrekt menes at man ikke favoriserer den ene eller andre siden.

Hvor mye av disse 100 milliardene går tilbake til staten i form av skatter og avgifter?

Anonymkode: d1205...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og rett på sykepenger, og uføretrygd, og minstepensjon.

Det er dette jeg har betalt for, ja.

Anonymkode: c1c4a...2f2

Ja du har "betalt" for retten til det. At du har bidratt så staten går i pluss på deg om du blir ufør, stemmer neppe.

Anonymkode: d1205...a4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så flink du er med personangrep og hersketeknikker :)

At dine foreldre har betalt skatt i all tid, har ingen ting å si. 

Det er der vi to er ulike. Du lever i en boble hvor du ikke forstår samfunnsøkonomi og hvordan et samfunn holdes i gang. 

Jeg er voksen og godt bereist, og har derfor de erfaringer innabords som gir meg kunnskap om hvordan uføretrygdede påvirker samfunnsøkonomien. Og samtidig er jeg godt nok i matte til å forstå at vi slett ikke bidrar så mye som yrkesaktive at det å leve på staten halve/hele livet dekkes av det vi har betalt inn. 

Du får fortsette å rettferdiggjøre uføretrygd med st gud og hvermansen betaler for deg. Så for slike som meg de realistisk på det, og tjene opp de verdier som er nødvendige så våre barn og barnebarn er sikret når velferdsstaten går dunken. 

Se bare på hvordan folk sykemeldes i hytt og pine, det blir fler og fler uføretrygdede og flere og flere innvandrere som skal ha sin del av kaka. 

Lys fremtid? Neppe. 

 

Anonymkode: b4443...f24

Du får salte ned pengene dine da, slik alle bemidlede personer gjør, slik at du sikrer at du og dine barn og dine barns barn kan overleve tidenes gang.

Så fint for deg, at du har muligheten til å gjøre dette.

Om ikke folk var redde for en slik utvikling før, så burde vi i hvert fall være det nå.

Her er det jo tydelig at alle vil sitte på sin egen tue og være kongen av sin haug.

Anonymkode: c1c4a...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det må kunne gå an å lage et noenlunde korrekt regnestykke på dette? Altså korrekt menes at man ikke favoriserer den ene eller andre siden.

Hvor mye av disse 100 milliardene går tilbake til staten i form av skatter og avgifter?

Anonymkode: d1205...a4a

Ja du kan sette deg ned å se på det. Værsegod. Men du kan jo ikke benekte at pengene sirkulerer inn i evigheten, hvor mye kommer tilbake igjen til staten. Samt at den økonomiske sirkuleringen bidrar til samfunnsutvikling og samfunnsgevinster. Fratar du 360.000 nordmenn fullstendig handlekraft, så vil arbeidsmarkedet og økonomien lide hardt. Det er jo sunn logikk, og trengs ikke regnes på. 

Du kan ikke bare se deg blind på den engangsutbetalingen som skjer hver måned. Liksom: Til uføre, fra Norge. Når uføre da bruker disse pengene kan du se på det som: til deg og Norge, fra en ufør. Vi snakker om folk som uansett har null å bidra med ellers. Man skal ikke undervurdere den gevinsten som disse pengene gir - hver enkelt individ og fellesskapet i sin helhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja du har "betalt" for retten til det. At du har bidratt så staten går i pluss på deg om du blir ufør, stemmer neppe.

Anonymkode: d1205...a4a

Jeg tror USA hadde vært et fint land for deg?

Anonymkode: c1c4a...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror USA hadde vært et fint land for deg?

Anonymkode: c1c4a...2f2

Jeg tror jeg har det mye bedre som ufør i Norge. Det betyr ikke at jeg ikke greier å innse at vi er en byrde.

Anonymkode: d1205...a4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Juks skrev:

Ja du kan sette deg ned å se på det. Værsegod. Men du kan jo ikke benekte at pengene sirkulerer inn i evigheten, hvor mye kommer tilbake igjen til staten. Samt at den økonomiske sirkuleringen bidrar til samfunnsutvikling og samfunnsgevinster. Fratar du 360.000 nordmenn fullstendig handlekraft, så vil arbeidsmarkedet og økonomien lide hardt. Det er jo sunn logikk, og trengs ikke regnes på. 

Du kan ikke bare se deg blind på den engangsutbetalingen som skjer hver måned. Liksom: Til uføre, fra Norge. Når uføre da bruker disse pengene kan du se på det som: til deg og Norge, fra en ufør. Vi snakker om folk som uansett har null å bidra med ellers. Man skal ikke undervurdere den gevinsten som disse pengene gir - hver enkelt individ og fellesskapet i sin helhet. 

Slik du fremstiller det vil altså Norge tåle ubegrenset antall uføre? Det lir bare mer og mer sirkulasjon av penger, mer og mer kommer tilbake til staten jo flere uføre det blir?

Anonymkode: d1205...a4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver komme ut i jobb etter å ha vært ufør med bipolar og psykoser, håper angsten ikke stopper meg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg har det mye bedre som ufør i Norge. Det betyr ikke at jeg ikke greier å innse at vi er en byrde.

Anonymkode: d1205...a4a

Men allikevel skal du måle kostnader, på kroner og øre, og prøve å bruke det som argument at velferd er et tapsprosjekt?

Anonymkode: c1c4a...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får salte ned pengene dine da, slik alle bemidlede personer gjør, slik at du sikrer at du og dine barn og dine barns barn kan overleve tidenes gang.

Så fint for deg, at du har muligheten til å gjøre dette.

Om ikke folk var redde for en slik utvikling før, så burde vi i hvert fall være det nå.

Her er det jo tydelig at alle vil sitte på sin egen tue og være kongen av sin haug.

Anonymkode: c1c4a...2f2

Selvfølgelig vil alle sikre seg selv og sine først. 

Noe annet ville vært veldig dumt. Det viktigste for meg er jo at barna mine skal klare seg. 

Anonymkode: b4443...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Juks skrev:

Ja du kan sette deg ned å se på det. Værsegod. Men du kan jo ikke benekte at pengene sirkulerer inn i evigheten, hvor mye kommer tilbake igjen til staten. Samt at den økonomiske sirkuleringen bidrar til samfunnsutvikling og samfunnsgevinster. Fratar du 360.000 nordmenn fullstendig handlekraft, så vil arbeidsmarkedet og økonomien lide hardt. Det er jo sunn logikk, og trengs ikke regnes på. 

Du kan ikke bare se deg blind på den engangsutbetalingen som skjer hver måned. Liksom: Til uføre, fra Norge. Når uføre da bruker disse pengene kan du se på det som: til deg og Norge, fra en ufør. Vi snakker om folk som uansett har null å bidra med ellers. Man skal ikke undervurdere den gevinsten som disse pengene gir - hver enkelt individ og fellesskapet i sin helhet. 

Ro ro ro. 

Vi får se. Antall uføretrygdede er stadig økende. Så får vi se hvor lenge denne sirkulasjonen sin lar samfunnet fortsette å tilby gratis skole, helse, kultur og opprettholde arbeidsplasser. 

Anonymkode: b4443...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men allikevel skal du måle kostnader, på kroner og øre, og prøve å bruke det som argument at velferd er et tapsprosjekt?

Anonymkode: c1c4a...2f2

Selvsagt. Jeg er ikke dum, selv om jeg er ufør. Jeg greier å skjønne at jeg koster Norge penger og er et tapsprosjekt.

I motsetning til andre uføre som tror de bidrar ved å skatte av uføretrygden.

Anonymkode: d1205...a4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Nei og jeg driter i hva folk kaller oss. Folk er blitt sånn at de skal hakke ned på ALT MULIG! Så det er bare å ignorere. Jeg ble ung ufør dessverre. Vært det lenge. Det måtte dessverre bli sånn, og nå nærmer jeg med 30 år. Blir jeg frisk nok til å jobbe i fremtiden så er jo det kjempebra, men tar ikke hva som helst jobb! 

Folk kan slutte med å kalle oss lat. Jeg er mer aktiv og trent enn mange i jobb💪🏻

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig vil alle sikre seg selv og sine først. 

Noe annet ville vært veldig dumt. Det viktigste for meg er jo at barna mine skal klare seg. 

Anonymkode: b4443...f24

Igjen, har du vurdert å flytte til USA?

Anonymkode: c1c4a...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Slikt som dette og at uføre nekter plent å innrømme at det finnes snyltere øker stigmaet.

Jeg fatter ikke at dette er noe vanskelig å innse? Å påstå at en bidrar ved å betale skatt av penger en får gratis, er da så bort i natta man kan få det? Samt at om en er så syndig å snakke om at noen snylter, skal hver eneste uføretrygdet ta dette som et personlig angrep på seg selv?

Hvordan går det an å ikke kunne diskutere dette på en normal måte?

Anonymkode: d1205...a4a

Du forholder deg ikke til fakta og det blir aldri normalt. Jeg har forhåndsbetalt pensjonspoeng i 25 år. De som kaller dette snylteri er kverulanter med en uredelig debatt teknikk på uføre sin bekostning. Det burde hvert straffbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, har du vurdert å flytte til USA?

Anonymkode: c1c4a...2f2

Det var nok meg du spurte først om dette. Jeg svarte deg også

Anonymkode: d1205...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Selvsagt. Jeg er ikke dum, selv om jeg er ufør. Jeg greier å skjønne at jeg koster Norge penger og er et tapsprosjekt.

I motsetning til andre uføre som tror de bidrar ved å skatte av uføretrygden.

Anonymkode: d1205...a4a

Du er pokker meg ikke ufør, du bare later som for argumemtasjonens skyld.

Hadde du vært virkelig ufør så hadde du tatt disse poengene dine opp i de riktige kanaler, ikke på anonyme diskusjonsforum på nett.

Anonymkode: c1c4a...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Medisinsk bruker skrev:

Du forholder deg ikke til fakta og det blir aldri normalt. Jeg har forhåndsbetalt pensjonspoeng i 25 år. De som kaller dette snylteri er kverulanter med en uredelig debatt teknikk på uføre sin bekostning. Det burde hvert straffbart.

Jeg etterspurte fakta fra deg. Hvor mye har du betalt inn disse 25 årene?

Anonymkode: d1205...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...