Gå til innhold

Er vi trygdede late og udugelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her på KG er folk misunnelige på de trygdede som bare kan kose seg hjemme med 18K rett i lomma hver mnd. De glemmer at de ikke er så mye igjen etter at husleie og sykdomsutgifter er betalt.

Anonymkode: 57edf...4f5

18 000? Det er mange uføre som har mye mindre enn det etter skatt.

Anonymkode: 02da6...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

18 000? Det er mange uføre som har mye mindre enn det etter skatt.

Anonymkode: 02da6...d0b

Da er de vel gjerne gifte.

Anonymkode: 57edf...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Husholdning1 said:

Man får ikke uføretrygd for sykdom, men for varig nedsatt arbeidsevne. Jeg kunne tenkt meg å ha varig nedsatt arbeidsevne som kvalifiserer til uføretrygd på grunn av f.eks revmatisme.

Skal du få uføre for det må du være hardt rammet. Ingen morsom sykdom å ha.

Anonymkode: 57edf...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du få uføre for det må du være hardt rammet. Ingen morsom sykdom å ha.

Anonymkode: 57edf...4f5

Kontra det å bruke flere timer på jobb om dagen hadde det nok gått meget greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vera skrev:

 

Hvem forøvrig, er det som tar «drittjobbene» i dette landet? Ikke vi nordmenn..til det er vi blitt for fine. Vi skal prestere på toppnivå, og statusjobber er det eneste som teller. Vel, vi har ikke nok statusjobber til alle. Vi har blitt en gjeng med akademikere som er redd for å bli skitne på hendene, og mer opptatt av hva naboen syns om jobben vår, enn hva vi syns selv. Og det er samfunnets feil, ikke de som er uføre. Det finnes ikke en eneste arbeidsgiver som er interessert i å gi jobb til en person som ikke er 100% arbeidsfør..det er mange om beinet, og da velges selvsagt den som kan prestere 100%. Enkel logikk. 

 

Tull. Det er stor rift om såkalte "lavstatusjobber" som butikk, vaksepersonell, assistent på sykehjem etc. Jeg er etnisk norsk, og studerer rettsvitenskap. Ved siden av studiet jobber jeg på en kiosk hvor det nærmest kun er andre etnisk norske som jobber. Da vi sist søkte etter nye ansatte fikk vi 70 søknader til en stilling som ekstrahjelp, og jeg vil anslå at over 80% av søkerne var norske. 

Anonymkode: 84c63...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Husholdning1 said:

Kontra det å bruke flere timer på jobb om dagen hadde det nok gått meget greit. 

Vi du syntes det er bedre å ligge til sengs så.

Anonymkode: 57edf...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi du syntes det er bedre å ligge til sengs så.

Anonymkode: 57edf...4f5

At det er bedre å ligge til sengs enn å jobbe er jeg helt sikker på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Kontra det å bruke flere timer på jobb om dagen hadde det nok gått meget greit. 

Vi kan godt bytte. Jeg får jobben din og helsa di, og du får hallusinasjoner og vrangforestillinger, tvangsinnleggelser, epileptiske anfall som skader hjernen og  sprøyter i rompa mens du blir holdt nede :)

Anonymkode: 92e92...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi kan godt bytte. Jeg får jobben din og helsa di, og du får hallusinasjoner og vrangforestillinger, tvangsinnleggelser, epileptiske anfall som skader hjernen og  sprøyter i rompa mens du blir holdt nede :)

Anonymkode: 92e92...23e

Det høres helt greit ut. Hvilken revmatisk sykdom er det som gir deg vrangforestillinger forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det høres helt greit ut. Hvilken revmatisk sykdom er det som gir deg vrangforestillinger forresten?

Du skjønner det at vi får ikke lov til å VELGE sykdom når vi skal bli trøgda , på samme måte som at det å bli kronisk syk ikke er ett valg i utgangspunktet :duskedame:

Anonymkode: 92e92...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner det at vi får ikke lov til å VELGE sykdom når vi skal bli trøgda , på samme måte som at det å bli kronisk syk ikke er ett valg i utgangspunktet :duskedame:

Anonymkode: 92e92...23e

Du skjønner det at jeg ikke har skrevet noe sted at uføretrygdete får velge sykdom, og at stråmannen din ble avslørt for lenge siden?

Du glemte forresten å svare på hvilken revmatisk sykdom som gir deg vrangforestillinger. 

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Det er stor rift om såkalte "lavstatusjobber" som butikk, vaksepersonell, assistent på sykehjem etc. Jeg er etnisk norsk, og studerer rettsvitenskap. Ved siden av studiet jobber jeg på en kiosk hvor det nærmest kun er andre etnisk norske som jobber. Da vi sist søkte etter nye ansatte fikk vi 70 søknader til en stilling som ekstrahjelp, og jeg vil anslå at over 80% av søkerne var norske. 

Anonymkode: 84c63...26c

Hehe..har du kjørt taxi i det siste? Eller i det hele tatt kikket på dem som vasker rundt deg? Har du hatt behov for en malejobb? Snekkerarbeid? Det er vanskelig å finne noen som snakker norsk i disse jobbene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Husholdning1 said:

Kontra det å bruke flere timer på jobb om dagen hadde det nok gått meget greit. 

Jeg skulle gitt lillefingeren mot å være frisk og kunne fungere normalt, både sosialt og i jobb. Du ville neppe syntes det ville vært spesielt morsomt å sitte isolert hjemme nesten uten kontakt med andre.

Anonymkode: 57edf...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er de vel gjerne gifte.

Anonymkode: 57edf...4f5

15.000 ut er minstetrygd. Uføre er ensomme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gitt lillefingeren mot å være frisk og kunne fungere normalt, både sosialt og i jobb. Du ville neppe syntes det ville vært spesielt morsomt å sitte isolert hjemme nesten uten kontakt med andre.

Anonymkode: 57edf...4f5

Jeg skulle gitt høyrearmen for et år med normalt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Husholdning1 skrev:

Du skjønner det at jeg ikke har skrevet noe sted at uføretrygdete får velge sykdom, og at stråmannen din ble avslørt for lenge siden?

Du glemte forresten å svare på hvilken revmatisk sykdom som gir deg vrangforestillinger. 

Hva er det som gir kverulanter vrangforestillinger da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Hva er det som gir kverulanter vrangforestillinger da?

Aner ikke. Det vet kanskje du som er kverulant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gitt lillefingeren mot å være frisk og kunne fungere normalt, både sosialt og i jobb. Du ville neppe syntes det ville vært spesielt morsomt å sitte isolert hjemme nesten uten kontakt med andre.

Anonymkode: 57edf...4f5

Deg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Husholdning1 said:

Deg om det. 

Du aner ikke hva det vil si å være alvorlig syk, permanent.

Anonymkode: 57edf...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva det vil si å være alvorlig syk, permanent.

Anonymkode: 57edf...4f5

Nei. Men jeg aner hva det vil si å være i arbeid, og det erstatter jeg lett med å være uføretrygdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...