Gå til innhold

Hvorfor er ikke menn ærlig om hensiktene sine ang sex og forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, wintergirl said:

Og du skriver som om at 80% kvinner er fæle. 

Og du skriver som om at 90% av menn er fæle. 

Anonymkode: 56b81...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, wintergirl said:

Syns faktisk det er ganske morsomt hvordan enkelte skal dra frem du er bitter-kortet bare fordi man sier i mot mannsjåvinister på nett. De kan skrive det de vil, men de som skriver i mot dem blir sitert og kalt bitter! Merkelig! Er du bitter? 

Overraskende nok, så kan man si nøyaktig det samme om kvinner også. 

Anonymkode: 56b81...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du skriver som om at 90% av menn er fæle. 

Anonymkode: 56b81...d68

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overraskende nok, så kan man si nøyaktig det samme om kvinner også. 

Anonymkode: 56b81...d68

Hva babler du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at verstingene blant begge kjønn sitter på KG.

Anonymkode: 092ad...d02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
5 timer siden, Arktis skrev:

Fordi jeg blir fysisk uvel av det. Sikkert fordi det øker sannsynligheten for smitte, og fordi det sårer følelsene mine. Derfor er det noe jeg vil unngå, for å beskytte meg selv. 

Men du føler deg altså mindre uvel av en brukket fot? Er sex virkelig så ille bare fordi fyren ikke er din store kjærlighet? Og dette skriver jeg som mann som selv aldri har villet ligge rundt 🤔 Jeg forstår at man helst vil ha sex med følser, for det er på et helt annet nivå enn annen sex. Men heller brukket fot? 

Jada jeg vet jeg kverulerer nå, men jeg syntes det hele høres litt konstruert ut...det bekrefter egentlig noe jeg alltid har misstenkt om kvinner generellt. Mann og kvinne passer definitivt ikke sammen overhode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Ser gang på gang damer skriver om dette temaet og om usikkerhet om han egentlig er interessert eller ikke. 

Hva tenker dere om temaet? 

Og er du sikker på din partner og hvorfor er du sikker?

Anonymkode: 6be75...dc9

Jeg har vært med en dame som sa hun ville få barn med meg en uke før hun slo opp over telefon. En annen ville flytte sammen med meg, så ville hun plutselig ikke snakke med meg. Det er like mange gale damer som gale menn. 

Anonymkode: 44c4a...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.10.2019 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Det handler vel om at også menn har behov for nærhet og intimitet, samtidig som det er veldig vanskelig å få en dame som man vil ha. Da er det vel mange som vil ligge med noen på veien mot reell match. Sier ikke at jeg selv har gjort det.

Jeg tror alt ville blitt uendelig mye enklere om menn var mer kresne og kvinner mindre kresne. Da ville det blitt færre frustrerte menn og færre damer som følte seg brukt og som kaster bort tida på menn de aldri kan få

Anonymkode: 6e46b...9ea

Mennene må bli mindre kresne mener du?

Det er jo de som bare bruker kvinner de finner uattraktive i vente av reell match som du skriver. Så dere høvler over alle de dere anser som for stygge til dere finner den perfekte.

Anonymkode: 7ef50...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, HarryDotter skrev:

Men du føler deg altså mindre uvel av en brukket fot? Er sex virkelig så ille bare fordi fyren ikke er din store kjærlighet? Og dette skriver jeg som mann som selv aldri har villet ligge rundt 🤔 Jeg forstår at man helst vil ha sex med følser, for det er på et helt annet nivå enn annen sex. Men heller brukket fot? 

Jada jeg vet jeg kverulerer nå, men jeg syntes det hele høres litt konstruert ut...det bekrefter egentlig noe jeg alltid har misstenkt om kvinner generellt. Mann og kvinne passer definitivt ikke sammen overhode...

Man vil jo ikke drive å ha sex med mange forskjellige menn? Ons sex er absolutt dårlig sex og skal man da ha det med en random fyr også føle seg ekkel etterpå?

Hvordan tror du det er da når man får høre at man er en hore hvis man har sex og samtidig så får man høre "ja men jeg skjønner ikke hvorfor det er problem for deg å ligge med menn?" 

Anonymkode: 7ef50...eb2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 20.00, HarryDotter skrev:

Vittig. Du skjønner ikke hva jeg skriver du 😂 Jeg lar det være nå jeg. Kan ikke diskutere med en murvegg.

Tenkte det samme😂. Ingenting av det du sa gikk inn😂

Anonymkode: 525ee...271

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Fordi mange ganger vil menn ha kun sex, eller et forhold der han ikke trenger å gi, bare få. 

Hvorfor de ikke er ærlige? 

Fordi de selvsagt vet at de ikke vil få særlig mange interessenter. Det er flere menn enn kvinner som bare vil ligge rundt uten forpliktelser. Og det er flere menn enn kvinner som vil ha et forhold der en bare gir og den andre bare tar. 

Anonymkode: 42f33...dba

Jeg skal være enig i at mange menn tenderer til å være mer egoistiske enn kvinner. Dette har nok både med oppdragelse og at kjønnsrollemønster fra generasjoner henger litt i ennå. Vi kvinner oppdras fremdeles til å være omsorgsfulle, empatiske og tenke på fellesskapet. Vi skal ikke hevde oss selv for mye, og vi skal ta hensyn. Gutta kan gjerne konkurrere litt og "det gidder jeg ikke" er greit blant venner. De er ikke så opptatt av å ikke såre hverandre, og å prioritere det de vil og velge bort det de ikke synes er kjekt er ok, uten at noen blir såret. 

Så skal vi empatiske oppdradde kvinner, som tenker fellesskap, og menn som synes det er ok å prioritere hva de selv ønsker, fungere sammen. Dermed går kvinner fort på en smell i at de tar hensyn, også på bekostning av seg selv. Noe som ikke faller fullt så naturlig for menn alltid. De må lære at disse "vanskelige og kompliserte kvinner" blir såret om de forsøker å ha like ukomplisert forhold til dem som til gode venner, og familie som også aksepterer at de er gutter, og ikke bestandig tenker seg om i forhold til "mor blir sikkert skuffet om jeg ikke... " og lignende, slik det er forventet at en datter bør tenke. 

Likevel, er menn onde om de ikke er oppdratt til å være like fintfølende og omtenksomme som kvinner? Er de uærlige dersom de ikke tripper rundt oss kvinner, redd for å såre? Er det virkelig slik at de innstiller seg på "Jeg vil ha et forhold der jeg bare vil ha, og ikke gi noe!", eller er det at de ikke er er så vant til å ta hensyn på alle måter i alle situasjoner, mens vi kvinner er foret opp på det, som slår ut slik at kvinner kan oppleve menn slik? Er vi flinke nok til å si hva vi forventer, eller skal de bare forstå det, slik venninner gjør? 

 

NOEN menn vokser riktig nok aldri helt opp, men slike kvinner finnes også. NOEN menn er så relasjonsskadet at de går inn for å bruke kvinner, og så forkaste dem som dritt, men slike kvinner finnes også. 

Menn generelt har det ikke som hobby å ligge med flest mulig kvinner, gjøre hva de kan for å få kvinner til sengs, og så dumpe dem. Det er spesielle menn, eller spesielle miljøer som synes det er livet, år etter år. Ikke de fleste! 

Dere kvinner som opplever menn slik, hvilken holdning til menn skinner gjennom? Som kvinne vet jeg at jeg har rygget baklengs om en mann gir uttrykk for at kvinner generelt er løgnere, sure hespetre, mindreverdige på en eller annen måte, egentlig kun nyttig for sex, opptatt av status og å finne seg en forsørger, uselvstendige, eller hva som helst som røper et syn på kvinner som viser meg at et forhold hvor det er gjensidig respekt og at jeg som kvinne regnes som et likeverdig og oppegående menneske ikke er mulig med den personen. Jeg vil tro at menn reagerer likedan på det når det skinner gjennom at kvinnen har et syn på menn som tilsier at de er noe utiltalende. Løgnere som kun er opptatt av sex og som bruker kvinner for eksempel. 

Slike syn skinner fort gjennom. Et lite hånlig "Ja liksom!" eller himling med øynene, gjennom ting man forteller og hva man da vektlegger, litt snerpete svar på ting, stor usikkerhet fordi man mistror, og så videre. 

Jeg har gjennomskuet mistro og nedvurdering av kvinner hos menn som virkelig har forsøkt å vise seg så tiltalende som mulig for å sjarmere meg. Man har antenner ute for slikt. 

Tror ikke det er urimelig at menn også gjennomskuer slikt, og at å anse menn som løgnere som bruker og stikker medfører kanskje akkurat det. At de stikker når dette synet på dem oppdages, selv om de i utgangspunktet ikke hadde tenkt å "bruke og dumpe". Dermed går det vel fort troll i ord for kvinner som er dypt skeptisk til menn. 

Ja, menn og kvinner har noen ulikheter, og det er noen utfordringer med dette, men menn generelt er faktisk ikke drittsekker som går inn for å bruke og kaste kvinner som om vi er ting, kun for sex, og så dump.

Å se slik på menn... ja da er det kanskje ikke så rart at menn rygger baklengs. Jeg hadde gjort det. Jeg HAR faktisk gjort det flere ganger.

Negativt syn på det motsatte kjønn merkes. 

Ok, så traff du på en idiot som såret deg dypt en gang (hvem har ikke opplevd det), men pass nå på å ikke henge så fast i det at man selv sørger for å bli dumpet videre. Isåfall er det jo ikke dem av det motsatte kjønn som egentlig sårer deg, det er du selv. Det blir selvoppfyllende profeti. Å møte mennesker med synet "jeg vet at du mest sannsynlig er en drittsekk" pleier ikke å være god strategi ovenfor noen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er er sært er å bare være fysisk tiltrukket av noen. Jeg kunne så ikke hatt sex med en fyr som var kjekk, men irriterende  idiot. Man ligger jo med hele mennesket, ikke med kroppen fra halsen og ned.

Anonymkode: 307a0...c51

Det er ikke nødvendigvis enten eller? Man kan være kjekk og snill og oppmerksom på en gang. Man må ikke være idiot om man er fysisk tiltrukket av noen.

Når man blir forelsket eller betatt av en person så er det to faktorer som spiller sterkt inn. PSYKISK tiltrekkelse OG FYSISK tiltrekkelse. To komponenter. Dette er altså ren biologi og ikke noe svada jeg koker opp. Disse to er ikke limt sammen. Man kan oppleve bare en av dem av gangen. Jeg vet, med 100% sikkerhet at menn føler det slik og jeg VET mange kvinner jeg personlig kjenner også føler det slik. Og ikke minst....mannfolka på tinder puler ikke hverandre. For hver sexavhengig mann som lever fra helg til helg med nye damer, er det en kvinne som er med på den fysiske leken. Kom ikke her å si at alle disse blir lurt av djevelske menn som bare vil pule og kaste!

Kjenner man kun psykisk tiltrekkelse hos en av det motsatte kjønn, karakteriseres det som vennskap. Kjenner man kun fysisk tiltrekkelse, er det ren og skjært begjær. Man finner personen sexy og digg uten at man føler et sterkt behov for å leve med og kjenne personen i dybde. Dette er altså den tiltrekkelse kvinner ikke eier har jeg nå skjønt... ? Eller kjenner dere den men undertrykker det i redsel for å bli såret/smittet/gravid etc?

Kjenner man det både fysisk og psykisk har man funnet noe spesiellt mener jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man vil jo ikke drive å ha sex med mange forskjellige menn? Ons sex er absolutt dårlig sex og skal man da ha det med en random fyr også føle seg ekkel etterpå?

Hvordan tror du det er da når man får høre at man er en hore hvis man har sex og samtidig så får man høre "ja men jeg skjønner ikke hvorfor det er problem for deg å ligge med menn?" 

Anonymkode: 7ef50...eb2

Må ons sex være dårlig? 🤔 Ikke ifølge de kvinnene jeg har hørt fra som liker det. Kanskje ikke like bra som med følser involvert, men dårlig? Man kan like folk veldig veldig godt etter å ha kjent dem noen timer. Man kan få en kjemi hvor begge ønsker hverandre fysisk og ikke noe mer. Ikke alle menn syntes kvinner er horer fordi de nyter sex. Det er en myte som nekter å dø! Og der tror jeg noe av problemet i denne tråden viser seg. Endel kvinner virker livredde for å ha sex med en de ikke skal ha barn, hus og stabilitet med ut livet. Ikke fordi faren for alt dette er ekstremt overhengende, men frykten for rykte? Og da må sexen være dårlig?

Nå diskuterer jeg ikke dette fordi jeg mener man bør ha flest mulig sexpartnere. Absolutt ikke. Men jeg syntes det er rart at noe som er så grunnleggende, enkelt, fint og naturlig for oss som sex, skal kompliseres så til de grader.

Nå sier jeg ikke dette fordi jeg er mann og ikke gidder å forstå kvinner, men jeg føler menn har et mer avslappet og laidback forhold til sex. Og i direkte tråd med tema i diskusjonen...hvorfor kan ikke menn være ærlige om sine intensjoner rundt sex og forhold? Fordi de evner å både gå i dype forhold men også nyte det fysiske aspektet ved sex. Og når de vet hvor utrolig komplisert det er å få litt enkel og rask nytelse med en kvinne, er noen av dem villige til å lyve for å få det. Der ligger svaret tror jeg. Menn tenker kanskje for enkelt på sex, mens kvinner kompliserer det i alt for stor grad? Dårlig match ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
9 timer siden, wintergirl skrev:

Og du skriver som om at 80% kvinner er fæle. 

Nei han gjør ikke det :) Les det han skriver en gang til. Han refererer til målbare fakta angående fysiske forskjeller på mann og kvinne. Statistikken på vold i relasjoner er tydelig og klar. Kvinner er ikke mindre tilbøylig til å bruke fysisk vold, det skader bare mindre enn når menn gjør det. Og mange menn forteller om psykisk tortur over tid i slike destruktive forhold. Poenget er at den ene parten er oftest ikke noe bedre enn den andre. Han du diskuterer ikke at kvinner er værre enn menn. Men at de heller ikke er bedre. Stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, HarryDotter skrev:

Nei han gjør ikke det :) Les det han skriver en gang til. Han refererer til målbare fakta angående fysiske forskjeller på mann og kvinne. Statistikken på vold i relasjoner er tydelig og klar. Kvinner er ikke mindre tilbøylig til å bruke fysisk vold, det skader bare mindre enn når menn gjør det. Og mange menn forteller om psykisk tortur over tid i slike destruktive forhold. Poenget er at den ene parten er oftest ikke noe bedre enn den andre. Han du diskuterer ikke at kvinner er værre enn menn. Men at de heller ikke er bedre. Stor forskjell.

Les igjennom en gang til selv du😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, HarryDotter skrev:

men jeg føler menn har et mer avslappet og laidback forhold til sex

Du klarer ikke tenke deg frem til HVORFOR menn er mer laid back i forhold til sex?

Anonymkode: 092ad...d02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du klarer ikke tenke deg frem til HVORFOR menn er mer laid back i forhold til sex?

Anonymkode: 092ad...d02

Menn er mer laid-back sammenlignet med sex? Denne setningen gir jo ingen mening.

Anonymkode: 78016...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, wintergirl skrev:

Vis linker til dette. Er vel egentlig kvinner som har fått all skylden for mye dritt opp igjennom for å være verst i alt, men det er ikke sant. Til og med flere menn har fortalt meg det.

og igjen! Jeg dro ikke alle menn over en kam, men det er vel det du velger å se. 

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/oRRO7g/kvinner-slaar-oftere-enn-menn

Tok meg 30 sek å finne svaret på det. Forskning viser dette helt klart. Kanskje lurt å gjøre research før man kommer med feile utsagn. 

Anonymkode: 15d57...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange menn bare vil ha sex og det får de ikke om de sier det rett ut, da mange kvinner helst vil ha forhold. Så da må menn lyve til seg sex. For sexen uteblir om de er ærlige .

Så da har de lært seg til å lyve for å få tilgang til sex.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...