Gå til innhold

Hvorfor er ikke menn ærlig om hensiktene sine ang sex og forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Å gud som ønsker at menn tar innlegene til @wintergirl innover seg. De er on-point.

Anonymkode: 307a0...c51

Hadde hun bare formulert seg litt bedre så hadde det nok også vært lettere å ta henne seriøst.

Anonymkode: 56b81...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mange kvinner krever sex ikke bare fysisk tiltrekning men en viss del følelser. Så de har investert allerede og det er ikke bare en prøvetur som man tar så lett på som du. Derfor.

Jeg er verdt at en mann venter på meg og at jeg er klar både mentalt og fysisk. Jeg puler ikke alle jeg er tiltrukket av. Og dypt inne vil menn ikke inngå i et forhold med en dame som er så lett å få. Ha sex med, absolutt, jo raskere jo bedre. Men satse? Da er de villige å vente. Bare de er interessert nok.

Et problem jeg ser i disse Tinder-tider er at alle, både kvinner og menn, ikke klarer ha tålmodighet eller godta at ingen er perfekt for dem. De har alltid i bakhodet at det er noen der ute som passer dem bedre. Det blir det ikke stabile forhold av.

Anonymkode: f7f0f...12d

Jeg er langt på vei enig i alt du skriver. 100% i det siste avsnittet. Jeg har heller aldri pult rundt bare for å få pult. Jeg trenger også følser for den personen for å få maks utav det. Men samtidig er det noe annet å ligge med en tidlig, som man liker veldig godt. Selv om det ikke skulle bli noe mer etterpå. Holdningen bør være hvordan man mentalt tenker på den "bommerten" i etterkant. Ja man havnet i seng med en man likte godt og trodde ville satse på et forhold....det ville han plutselig ikke. Ok? Bør kvinnen føle seg skamful og brukt? NEI mener jeg. Da må man snu tankegangen. Jeg missliker sterkt dette samfunnet som bruker sex som en valutabillett! Kvinner bruker det som et lokkemiddel/våpen for å tyne menns tålmodighet, liksom for å teste kvaliteten på personligheten hans. Og menn bruker det til å lure kvinner til å pule dem. Begge deler er helt bak mål!

Sex er sex! Det er kjønnsorgan inni kjønnsorgan. Friksjon. To mennesker som nyter HVERANDRE. Ikke bare den ene. At man bare ønsker å dele det med noen man har følser for er noe jeg verdsetter høyt, men det er ikke verdens undergang om det viser seg at man pulte en som ikke ville i forhold alikevel slik man håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Ser gang på gang damer skriver om dette temaet og om usikkerhet om han egentlig er interessert eller ikke. 

Hva tenker dere om temaet? 

Og er du sikker på din partner og hvorfor er du sikker?

Anonymkode: 6be75...dc9

Forklar gjerne hvordan/hvorfor du mener at  menn som gruppe ikke er ærlig om hensiktene sine ang sex og forhold?

Anonymkode: 9949e...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, HarryDotter skrev:

Kvinner bruker det som et lokkemiddel/våpen for å tyne menns tålmodighet, liksom for å teste kvaliteten på personligheten hans. Og menn bruker det til å lure kvinner til å pule dem. Begge deler er helt bak mål!

Blir så føkkings irritert av denne ekstremt unyansert og fullstendig uriktige påstanden. Du tar overhodet ikke høyde for at mennesker er skrudd sammen svært ulikt hva gjelder selvtillit og sårbarhet. 

Jeg gidder ikke å ha halvdårlig sex hvor jeg ikke klarer å være avslappet og helt til stede, samt risikere emosjonell ustabilitet i etterkant. Derfor venter jeg til jeg opplever at kommunikasjonen mellom oss er der den skal være og at personen er ok og real irl, og ikke bare etter eget utsagn og en liten sjarmøretappe. Det er helt greit om det ikke blir noe mer, så lenge man blir respektert og behandlet på en fair måte. 

Men jeg bruker overhodet ikke sex som lokkemiddel eller våpen, og det gjør ingen av mine venninner heller. Det er skikkelig ugreit at du påstår at det er kynisk å vente, når det utelukkende handler om trygghet og å ta vare på seg selv. Hva er det som haster så fryktelig? Greit at du er klar, men er det ikke fint om begge er der slik at det kan bli skikkelig bra sex?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
20 timer siden, wintergirl skrev:

1. Dere menn tror altfor godt om dere selv. Dere tror på en måte at dere har en langt større verdi enn dere egentlig har for oss kvinner. Dere har også ræva selvinnsikt!

2. Det er kanskje derfor enkelte menn hater feminismen. Dere hater at kvinner er selvstendige, kan tjene så bra de vil selv, er fri til å velge hvem de vil eller ikke vil.

3. Kvinner også er mange ganger bare ute etter sex og intet annet. Mange drar til Danmark for å bli gravide så slipper de å ha en mann overhodet i livet sitt. 

4. Og mange menn tar en avvising dårlig også. Skader det store egoet deres.

5. Mange kvinner er faktisk ikke interessert i forhold lenger og det skjønner jeg godt. Det er ti ganger bedre og leve singel og kunne gjøre som man vil. Men det er det ikke mange menn som tåler igjen da, det er kun menn som skal få ha den friheten. Takk og lov så lever vi i 2019!

Sånt som dette her skjer når man har gått for lenge singel og ikke får den mannen man drømmer om. Da argumenterer man for seg selv at livet er så mye mer fantastisk uten partner. Når det er sagt, så ser man akkurat den samme type nedlatende bitre holdningen hos menn her på kg, som ikke får den kvinnen de vil ha. Det gjelder altså begge kjønn. Her var det så mye rart at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne...vi prøver alikevel ;)

1. Er det menn som har dårlig selvinnsikt og overvurderer vår verdi hos kvinner?? Hvorfor er det da slik at så mange kvinner bruker masse tid og energi på å utsette sex med menn, teste dem, og som absolutt vil ha forhold og ikke bare sex? Høres for meg ut som om det er dere kvinner som setter menns verdi høyt og blir skuffet når mannen ikke vil det samme. Og ifølge kvinner her så vil jo bare menn pule og stikke. Er det å overvurdere sin verdi hos kvinner? 🤔 Rart.

2. Jeg digger grunnprinsippene i den opprinnelige feminismen. Den som hadde fokus på likeverd og like rettigheter for begge kjønn. Jeg hater dagens feminisme with a passion! Den som tråkker på menn for å fremheve kvinners verdi. Sigrid Tussvik feminismen som nører oppunder hat mot menn for å fremme kvinner. Hollywood feminismen som lager filmer og TV serier hvor kvinner fremstilles som bedre enn menn. Hverdagsfeminismen som får Gilette og DNB til å lage nedsettende reklamefilmer hvor menn som kjønn fremstilles som tyranner. Feminismen som tror at hevn over menn er det som løser likestilling. Men igjen...vi er tilbake til bitterhet. Når det gjelder lønn og evne til å velge fritt i partnere....Jeg ville aldri hatt en partner som hadde meg som andre eller tredjevalg. Da ville jeg heller vært singel. Selvsagt er det bra at kvinner fritt kan velge den partneren de vil! Det har jo kommet meg til gode ettersom hun valgte meg. Hva lønn angår, må hun gjerne tjene 3 ganger så mye som meg. Det spiller ingen rolle. I et fast forhold sitter man ikke å knuger på hver sin egen pengesekk. Det forstår alle med et minimum av økonomisk teft.

3. Nåja. Mange kvinner får nok ikke den feilfrie multitaskende drømmeprinsen de drømmer om og i frykt for at den biologiske klokken skal nå bristepunktet, drar de til Danmark for å prøve å få noe som ligner på en familie de ønsker seg før det er for sent. Handler lite om at de ikke gidder å få seg kjærste. De får seg ikke kjæreste og må ty til reserveløsninger. Menn som er desperate og vil ha barn har derimot ikke noen reserveløsning. Det er likestilling det!

4. Kvinner takler ikke avvisning bedre. Bare annerledes. Det sårer de sarte følsene deres. Hos menn går det kanskje mer på egoet. Ingen liker avvisning. Både kvinner og menn kan reagere lite modent på brudd og avvisning. Du fremstiller det som at menn er eksepsasjonellt dårlige på dette. Feil.

5. Litt rart det der. Det har faktisk blitt gjort undersøkelser på dette de siste årene og det viser seg at det er menn som i stor grad har mistet troen på faste forhold. Det har blitt såpass ille at det har blitt luftet som et stort samfunnsproblem blandt politikere og kjønnsforskere. Og mange kvinner er nå bekymret fordi sjansene for et tradisjonellt familieliv drastisk minker pga av dette. Igjen, derfor økende trafikk til Danmark. Dette gavner altså hverken mannen, kvinnen eller familietradisjonen som samfunnet er avhengige av.

Jeg ser av tidlige svar til meg i denne tråden at du på ingen måte er interessert i å argumentere. Å lufte frustrasjonen sin kan være nyttig det, men da er det kanskje greit å reflektere over menns syn på ditt verdensbilde og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
30 minutter siden, den grønnkledde skrev:

Blir så føkkings irritert av denne ekstremt unyansert og fullstendig uriktige påstanden. Du tar overhodet ikke høyde for at mennesker er skrudd sammen svært ulikt hva gjelder selvtillit og sårbarhet. 

Jeg gidder ikke å ha halvdårlig sex hvor jeg ikke klarer å være avslappet og helt til stede, samt risikere emosjonell ustabilitet i etterkant. Derfor venter jeg til jeg opplever at kommunikasjonen mellom oss er der den skal være og at personen er ok og real irl, og ikke bare etter eget utsagn og en liten sjarmøretappe. Det er helt greit om det ikke blir noe mer, så lenge man blir respektert og behandlet på en fair måte. 

Men jeg bruker overhodet ikke sex som lokkemiddel eller våpen, og det gjør ingen av mine venninner heller. Det er skikkelig ugreit at du påstår at det er kynisk å vente, når det utelukkende handler om trygghet og å ta vare på seg selv. Hva er det som haster så fryktelig? Greit at du er klar, men er det ikke fint om begge er der slik at det kan bli skikkelig bra sex?

 

Jeg har da aldri påstått at alle bruker sex på den måten. Men dette "tindersamfunnet" kjører begge kjønn i hver sin grøft på en rar måte. Det har blitt et kjøttmarked. Grovt sett som kjønn i samfunnet fungerer det desverre slik. Menn flest kan ha sex uten følser og mange streber etter det. Ikke alle, men mange. Kvinner flest ønsker fast partner og stabilitet, men ikke alle. De siste årene, i takt med den seksuelle frigjøringen, har flere kvinner også begynt med tilfeldig sex og nyter det. Det handler nok ikke bare om hvordan vi er biologisk bygget som kjønn men også tradisjoner og hva som er forventet av oss som menn og kvinner. Kvinner er redde for å bli oppfattet som løse om de nyter tilfeldig sex, mens hos menn er det status å få snøret i bunn. Kan det være noe av årsaken til at mange kvinner kvier seg for å ha sex for tidlig? Å begynne å diskutere nyanser og preferanser hos hvert enkelt individ i en diskusjon som dette er umulig. Derfor skriver jeg som jeg gjør. Og forresten...hva du får utav sex med en relativt fremmed person, er noe du kan styre selv. Hvordan du er innstillt. Hvor avslappet du selv tillater deg å være. Mange kvinner rapporterer om fantastisk sex etter ONS. Mange finner også sin fremtidige mann/kone etter ONS, så at kvinner bruker det som skjold for beskyttelse bør ikke bety at det er riktig?

At man skal være ærlig om hensiktene sine er jeg 100% enig i. Det er en jævla uting å lure kvinner til å ha sex med seg. Og der mener jeg kvinner flest er bedre enn menn. Men det har nok sin årsak i at kvinner i stor grad har siste ordet og "makten" til å velge i kjønnsmarkedet. For å sette det på spissen: kvinner kan pule når de måtte ønske det. Menn er prisgitt kvinnens valg for å få seg noe. Derfor går menn langt og ofte uredelig frem for å få sex. Alternativet er jo at de aldri får sex. Det er altså litt pga denne skjevbalansen mellom kjønnene at mange opplever denne driten. Vi kan egentlig bare skylde på oss selv alle sammen.

Som en ab bruker sa så fint her i tråden: om menn ble mer kresne og kvinner mindre kresne, ville alle hatt det bra og unngått lureri og tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Det handler vel om at også menn har behov for nærhet og intimitet, samtidig som det er veldig vanskelig å få en dame som man vil ha. Da er det vel mange som vil ligge med noen på veien mot reell match. Sier ikke at jeg selv har gjort det.

Jeg tror alt ville blitt uendelig mye enklere om menn var mer kresne og kvinner mindre kresne. Da ville det blitt færre frustrerte menn og færre damer som følte seg brukt og som kaster bort tida på menn de aldri kan få

Anonymkode: 6e46b...9ea

Det er vel det for kvinner også, å få den de vil ha. Kan snakke for meg selv og da må man ta det man får på veien når man trenger litt nærhet. Mange som ikke matcher, de fleste gjør ikke det og gifter seg med hva som helst også sitter de å klager etterpå. Fordi folk gir opp og er for redd til å feile. Jeg gir meg ikke før jeg får det jeg vil ha. Ser så mange senkesett damer med menn de ikke fortjener på sentre og butikker. Skjønner ikke at de mannfolka orker å lage barn og se trynene på de damene hver dag. Er så mange veldig mye mindre pene damer som bare kan få alle mannfolka de vil ha og føde så mye som de vil, også er de lite intellektuelle, needy og dramatiske. Skjønner ikke at sånne er så populære! Det er så irriterende, fordi jeg har vært heldig selv med utseendet og personligheten, men får aldri noen mannfolk og de eksenene jeg har hatt har ikke vært i nærheten av det jeg vil ha og matcher med. Også har de behandlet meg som dritt og dumpet meg når det er de som ikke var bra nok for meg, når man ikke får lov til å stille allminnelige krav som å holde avtaler og prioritere deg for engangsskyld framfor bare alle andre og alt hele tiden...for ikke å snakke om å drive på med andre damer mens dere er i et forhold.

Anonymkode: 4c713...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, HarryDotter skrev:

Sånt som dette her skjer når man har gått for lenge singel og ikke får den mannen man drømmer om. Da argumenterer man for seg selv at livet er så mye mer fantastisk uten partner. Når det er sagt, så ser man akkurat den samme type nedlatende bitre holdningen hos menn her på kg, som ikke får den kvinnen de vil ha. Det gjelder altså begge kjønn. Her var det så mye rart at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne...vi prøver alikevel ;)

1. Er det menn som har dårlig selvinnsikt og overvurderer vår verdi hos kvinner?? Hvorfor er det da slik at så mange kvinner bruker masse tid og energi på å utsette sex med menn, teste dem, og som absolutt vil ha forhold og ikke bare sex? Høres for meg ut som om det er dere kvinner som setter menns verdi høyt og blir skuffet når mannen ikke vil det samme. Og ifølge kvinner her så vil jo bare menn pule og stikke. Er det å overvurdere sin verdi hos kvinner? 🤔 Rart.

2. Jeg digger grunnprinsippene i den opprinnelige feminismen. Den som hadde fokus på likeverd og like rettigheter for begge kjønn. Jeg hater dagens feminisme with a passion! Den som tråkker på menn for å fremheve kvinners verdi. Sigrid Tussvik feminismen som nører oppunder hat mot menn for å fremme kvinner. Hollywood feminismen som lager filmer og TV serier hvor kvinner fremstilles som bedre enn menn. Hverdagsfeminismen som får Gilette og DNB til å lage nedsettende reklamefilmer hvor menn som kjønn fremstilles som tyranner. Feminismen som tror at hevn over menn er det som løser likestilling. Men igjen...vi er tilbake til bitterhet. Når det gjelder lønn og evne til å velge fritt i partnere....Jeg ville aldri hatt en partner som hadde meg som andre eller tredjevalg. Da ville jeg heller vært singel. Selvsagt er det bra at kvinner fritt kan velge den partneren de vil! Det har jo kommet meg til gode ettersom hun valgte meg. Hva lønn angår, må hun gjerne tjene 3 ganger så mye som meg. Det spiller ingen rolle. I et fast forhold sitter man ikke å knuger på hver sin egen pengesekk. Det forstår alle med et minimum av økonomisk teft.

3. Nåja. Mange kvinner får nok ikke den feilfrie multitaskende drømmeprinsen de drømmer om og i frykt for at den biologiske klokken skal nå bristepunktet, drar de til Danmark for å prøve å få noe som ligner på en familie de ønsker seg før det er for sent. Handler lite om at de ikke gidder å få seg kjærste. De får seg ikke kjæreste og må ty til reserveløsninger. Menn som er desperate og vil ha barn har derimot ikke noen reserveløsning. Det er likestilling det!

4. Kvinner takler ikke avvisning bedre. Bare annerledes. Det sårer de sarte følsene deres. Hos menn går det kanskje mer på egoet. Ingen liker avvisning. Både kvinner og menn kan reagere lite modent på brudd og avvisning. Du fremstiller det som at menn er eksepsasjonellt dårlige på dette. Feil.

5. Litt rart det der. Det har faktisk blitt gjort undersøkelser på dette de siste årene og det viser seg at det er menn som i stor grad har mistet troen på faste forhold. Det har blitt såpass ille at det har blitt luftet som et stort samfunnsproblem blandt politikere og kjønnsforskere. Og mange kvinner er nå bekymret fordi sjansene for et tradisjonellt familieliv drastisk minker pga av dette. Igjen, derfor økende trafikk til Danmark. Dette gavner altså hverken mannen, kvinnen eller familietradisjonen som samfunnet er avhengige av.

Jeg ser av tidlige svar til meg i denne tråden at du på ingen måte er interessert i å argumentere. Å lufte frustrasjonen sin kan være nyttig det, men da er det kanskje greit å reflektere over menns syn på ditt verdensbilde og?

Jeg er faktisk ikke singel😉 Så frustrert er jeg ikke. Jeg skrev også i et annet innlegg at alle menn ikke er sånn. 

Så fordi mange kvinner har blitt oppmerksomme så kan de takke seg selv hvis en mann oppfører seg dårlig eller bare bruker henne? Ikke alle vil ha sex med en gang. Er det slemt gjort, eller burde en mann respektere at ikke alle kvinner vil ha sex med det første? Samme hva grunnen er. Er ingen menneskerett å forlange sex med en som ikke føler seg klar. Ja, da får de gå da. Mange kvinner holder ikke på «godsakene» for å være slem, men for å beskytte seg selv.

Ja, når de ikke møter den rette så gir de opp og velger å leve singel og lykkelig , enn i et forhold men ulykkelig. Mange i forhold ønsker mange ganger at de heller var single av mange forskjellige grunner. Det er mange mange dårlige forhold der ute, og jada, kvinner og menn deler skylden der. Men det er morsomt å se at det at det er meg du siterer og ikke de mannfolkene her inne med ræva kvinnesyn😉 Selv om kvinner kan så så har jeg rett i det jeg sier også, for det er mye dritt av mannfolk ute og går med de holdningene. Har da hørt hvordan menn snakker irl og skiver her inne på kg. Skjønner at det er menn med svært dårlige kvaliteter som sliter selv fordi de får en del avvisninger. De eier ikke selvinnsikt heller, men skal ta kvinner på alt. Bare for sikkerhets skyld så mener jeg igjen ikke alle menn. 
 

Dette med avvisning var det først og fremt en mann her inne som nevnte først. Så det var en motsvar til han faktisk 😉 

Er menn ofre mener du? Kanskje de kan gjøre noe med saken enn å kun se på kvinner som problemet? Kanskje de kan gå mer inn i seg selv, kanskje enkelte kan slutte å se på kvinner som en vaskehjel med høl mellom beina. Mange kvinner lider under dårlige forhold med menn som ikke er greie å ha med å gjøre i det hele tatt. Mange menn og ja, kvinner er ikke lenger bedre, er utro for det minste. Det er ikke bare kvinner som setter krav, menn setter krav til kvinner de også. Menn er ikke alltid så uskyldige. Kanskje mange flere menn burde gå litt mer inn under selv istedet for å legge alt over på kvinner.

Endret av wintergirl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
15 timer siden, Trolltunge skrev:

Dette er min erfaring også. 

Egentlig vil de fleste ha forhold, men mange vil ha forhold til den rette, ikke hvem som helst. 

Selv det å tro at man ikke ønsker forhold snur seg fort når man treffer den rette. 

Verken jeg eller min mann var ute etter forhold da vi møttes. Han hadde giftet seg altfor tidlig, og hadde kun vært separert litt over halvåret da vi traff hverandre. Han skulle være singel noen år, og bare ha det fritt og gøy. I tillegg hadde han en fast ff som var inneforstått med at slik var situasjonen. (Trodde han iallefall. Dama ble dritsur da han plutselig var klar for forhold likevel, men ikke med henne.) 

Jeg hadde akkurat frigjort meg fra det at kvinner ikke skal ligge rundt, og hadde bestemt meg for å gjøre akkurat det. Han skulle være første forsøk. Kun moro. 

Andre ganger i livet har jeg vært virkelig klar for forhold, men jeg hoppet likevel ikke inn i forhold med hvem som helst. Ikke engang å date en god tid var garanti for det. Jeg har vært klar for forhold, datet eller hatt kortere forhold, og funnet ut at den personen ikke var rett for meg. Klart menn kan gjøre det samme! 

Så:

1. Når man treffer den rette spiller det ingen rolle hva man hadde innstilt seg på. 

2. Uansett hvor klar man er for et forhold et det dessuten ikke noe garanti for at det blir med den man dater og tester ut. 

Vil også legge til et tredje punkt:

3. Man bør være bevisst på hva man selger for å ha litt kontroll på hva andre kjøper. Er man interessert i en seriøs kjæreste bør man ikke selge seg inn som lett og deilig useriøs moro. 

 

Skjønt, det kan ende opp med ekteskap og barn det også tydeligvis, som mitt forhold viser. Jeg tror likevel at ene årsaken til at han falt var at jeg var helt innstilt på å ikke ha noe seriøst forhold til ham. Det var ikke et spill, men det at jeg ikke tok ham som seriøst kjærestemateriale trigget kanskje han på en annen måte enn dersom jeg hadde drømt om ekteskap og barn. Vanskelig å si, men jeg tror det gjorde at det var veldig fritt, lekent og gøy mellom oss, ingen mas og stress, og det ga ham enten ro til å virkelig falle, eller det trigget interessen hans på en eller annen måte. 

Ellers opp gjennom livet har jeg vært seriøs og ordentlig, tiltrukket meg menn som har vært seriøse, og det er jevnt over de som ønsket forhold og jeg som dumpet. (Selv om jeg ønsket forhold... men ikke med den personen, viste det seg.) 

Jeg har aldri opplevd å bli brukt for sex og så dumpet. Jeg forstår ikke begrepet engang. Så har jeg heller aldri hatt sex jeg ikke ønsket. 

Veldig reflektert og godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HarryDotter skrev:

Jeg har da aldri påstått at alle bruker sex på den måten.

Du var nokså generaliserende... 

Men dette "tindersamfunnet" kjører begge kjønn i hver sin grøft på en rar måte. Det har blitt et kjøttmarked. Grovt sett som kjønn i samfunnet fungerer det desverre slik. Menn flest kan ha sex uten følser og mange streber etter det. Ikke alle, men mange. Kvinner flest ønsker fast partner og stabilitet, men ikke alle. De siste årene, i takt med den seksuelle frigjøringen, har flere kvinner også begynt med tilfeldig sex og nyter det. Det handler nok ikke bare om hvordan vi er biologisk bygget som kjønn men også tradisjoner og hva som er forventet av oss som menn og kvinner. Kvinner er redde for å bli oppfattet som løse om de nyter tilfeldig sex, mens hos menn er det status å få snøret i bunn. Kan det være noe av årsaken til at mange kvinner kvier seg for å ha sex for tidlig?

Du skriver at mange kvinner har tilfeldig sex og nyter det. Det tror jeg er feil. Mange har det, men forskning tilsier at det er få som har stor glede av dette. Mange tilpasser seg dagens "forventning" om en kul og avslappet holdning til mer eller mindre tilfeldig og uforpliktende sex, og går gjerne på en solid smell. Det ser vi jo i utallige tråder her inne. Jeg tror at den biologiske komponenten ikke lar seg fortrenge av de kulturelle elementene, og at man ved å overkjøre denne ender opp med å skade seg selv. Når det er sagt mener jeg ikke at det eneste saliggjørende er giftermål, rekkehus og stasjonsvogn. Men at minstemålene av en omsorgsfull relasjon må være på plass. 

Å begynne å diskutere nyanser og preferanser hos hvert enkelt individ i en diskusjon som dette er umulig. Derfor skriver jeg som jeg gjør. Og forresten...hva du får utav sex med en relativt fremmed person, er noe du kan styre selv. Hvordan du er innstillt. Hvor avslappet du selv tillater deg å være. Mange kvinner rapporterer om fantastisk sex etter ONS. Mange finner også sin fremtidige mann/kone etter ONS, så at kvinner bruker det som skjold for beskyttelse bør ikke bety at det er riktig?

Nja, er nok til dels uenig. Tror ikke det er mange kvinner som har fantastisk ons med en fremmede. For menn er det nok annerledes. Noen kvinner har sikkert det ja, men ikke mange. Og jeg tror at det ikke er helt uvanlig med ons som mestringsstrategi ved en emosjonell skade. 

Jeg kan også velge å ha sex tidlig. Men opplever at dette er instinktivt. Noen kan man få stor tillit til umiddelbart. Med andre kan det ta tid å etablere nødvendig tillit. Og noen får det aldri. Jeg tar hensyn til den personen jeg er med min emosjonelle bagasje, og er ikke villig til å gå på akkord med dette for å være kul. Dvs. jeg lytter til magefølelsen. Og den har foreløpig ikke feilet.

At man skal være ærlig om hensiktene sine er jeg 100% enig i. Det er en jævla uting å lure kvinner til å ha sex med seg. Og der mener jeg kvinner flest er bedre enn menn. Men det har nok sin årsak i at kvinner i stor grad har siste ordet og "makten" til å velge i kjønnsmarkedet. For å sette det på spissen: kvinner kan pule når de måtte ønske det.

Menn er prisgitt kvinnens valg for å få seg noe. Derfor går menn langt og ofte uredelig frem for å få sex. Alternativet er jo at de aldri får sex. Det er altså litt pga denne skjevbalansen mellom kjønnene at mange opplever denne driten. Vi kan egentlig bare skylde på oss selv alle sammen.

Men kvinner flest vil ikke bare pule! Dette er å sammenligne epler og appelsiner. Behovene er ulike. Denne måten å se saken på er polariserende og lite konstruktiv. 

 

Sitat

Som en ab bruker sa så fint her i tråden: om menn ble mer kresne og kvinner mindre kresne, ville alle hatt det bra og unngått lureri og tull.

 

 

Endret av den grønnkledde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, wintergirl said:

Kanskje mange flere menn burde gå litt mer inn under selv istedet for å legge alt over på kvinner.

Kanskje også noen kvinner burde gjort det, i stedet for å legge alt over på menn?

Anonymkode: 56b81...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje også noen kvinner burde gjort det, i stedet for å legge alt over på menn?

Anonymkode: 56b81...d68

Evig runddans! Selvfølgelig skal ikke menn ta noe innover seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
59 minutter siden, den grønnkledde skrev:

 

 

Men selv generaliserer du voldsomt.

Du har tydeligvis oppskriften på at kvinner må ha følser før de har sex og at kvinner ikke får mye utav ons? Er ikke det å generalisere kvinner da? Kvinners holdninger til sex er forankret i århundrer med skam og seksuell undertrykkelse. Ikke rart mange sliter med å nyte sex med menn de ikke kjenner så godt da. Det betyr ikke at kvinner må ha følser før sex. Det har historien vist klart. Mange unge kvinner idag er ikke så sterkt bundet opp mot disse gamle holdningene og har frigjort seg mye fra det. Jeg vet om flere som nyter ONS svært godt! Å føle utrygghet og ikke klare å slappe av under sex er en mental tilstand man kan kvitte seg med. Det meste dreier seg om holdninger.

De fleste går på 2-3 dater før de puler. Det er helt normalt og noe både kvinner og menn føler komfortabelt. Jeg sier ikke det er galt å bli godt kjent før man hopper i køya. Men å teste menn i mange måneder, som enkelte kvinner gjør, er tull! Det finnes grenser syntes jeg. For menn som er seriøse og som også ønsker et trygt og langt forhold, er sex utrolig viktig! Psykisk OG fysisk tiltrekkelse henger sammen når man virkelig faller for en person. Når seriøse menn møter kvinner som bare vil utsette og utsette noe som betyr så mye i et forhold, gidder ikke de heller henge. Jeg kan ikke forstå at den strategien er suksessful 🤔 og da snakker jeg om de som over lang tid regelrett kvier seg for å ha sex pga masse tanker og bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, wintergirl said:

Selvfølgelig skal ikke menn ta noe innover seg. 

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 56b81...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, wintergirl said:

Mann du?

"Er du mann?", sier man. Men ja, hvordan det?

Hvorfor skal ikke menn ta noe innover seg? Hvorfor burde ikke alle mennesker gjøre det?

Anonymkode: 56b81...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsakene til at man kan være usikker på om han er interessert eller ikke, kan være at han selv er usikker - som er helt normalt i en datingfase. Synes mange stiller for høye krav når de mener alt skal være avklart og definert innen tredje date eller første ligg.

Det er jo ikke sånn at man alltid vet fra første sekund at dette enten bare er sex eller om de skal gifte seg med personen. Det finnes en mellomting, hvor man dater og blir kjent og gjerne har sex, og så faller man kanskje for personen, og det kan det utvikle seg videre. Eller ikke. 

Så sitter kvinnen igjen og gjentar den gamle myten "han var bare ute etter sex", eller enda verre - at man ikke skulle "åpnet beina" for tidlig. Men kanskje han var åpen for et forhold, dere var bare ikke en bra match. Kanskje hun til og med var elendig i senga eller en kjedelig samtalepartner i lengden, det gjør det vel enda viktigere å skylde på at menn bare er rasshøl, for å ikke miste all selvtillit av stadige avvisninger.

Når det er sagt så er ikke jeg en utpreget forholdsperson og gjør dette ofte klart tidlig for menn jeg dater, så jeg synes jo det er en OK ting å gjøre dersom man vet at det er 90% sjanse for at det vil bli en kortvarig affære. Så jeg er ikke uenig i prinsippet om at man skal være ærlig, jeg tror bare ikke man kan kreve at alle menn som ligger med deg faktisk vet allerede da at dette er for evig. Intensjonene hans kan ha vært like gode som dine, selv om det ikke varte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Er du mann?", sier man. Men ja, hvordan det?

Hvorfor skal ikke menn ta noe innover seg? Hvorfor burde ikke alle mennesker gjøre det?

Anonymkode: 56b81...d68

Den var ironisk, men fint du leker dum da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, HarryDotter said:

Nei.

Folk ser ikke ut til å forstå at man ikke passer sammen med alle og enhver. Man kan ikke forvente å matche med mange. Det å finne en man får god kjemi med, en som matcher på humor, oppførsel, interesser og holdninger ....er komplisert.

Hvorfor er det så ille å ha sex med en man ikke ender opp med i forhold? Hvorfor er damene så ustyrtelig kresne på dette? Du likte ham godt nok til å ha lyst å pule. Jaja og det ble ikke noe mer? Greit, du og han fikk pult. Ferdig med det og gå videre. Ta det som en god opplevelse og se fremover. Han prøvde deg og du prøvde ham. Case closed.

Har null interesse av å pule gud og hvermann som jeg har datet, for å si det mildt, som viser seg å være totalt uinteressante..Hvorfor skulle jeg? Har null glede av det som kvinne..

Jeg har sex i et forhold, med en mann jeg elsker og som elsker meg! Case closed..

Anonymkode: 98622...a32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...