Gå til innhold

Hvorfor er ikke menn ærlig om hensiktene sine ang sex og forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Ansagt skrev:

At menn blir skjært over én kam kan ikke trekkes frem nok. Uavhengig av hva du skrev eller ikke skrev, så er ikke alt som svares et angrep på deg, men viktig info for alle.

De unnskylder seg for å understreke nettopp det at ikke alle menn ”er sånn“. Menn er lei av å bli satt i bås og diskriminert for meninger og handlinger de ikke står for. Derfor blir vi hårsåre.

Dette er samme tankegang som ved rasisme når en utlending har gjort noe galt. ”fuck utlendinger“ akkurat som ”fuck menn“. Det kan ikke gjentas nok for alle som måtte klikke seg inn på disse temaene. Noen få ødelegger for flertallet.

Derfor

Syns rett og slett dere skal til dere når vi skriver at vi ikke drar alle menn over en kam. Hvorfor skal plutselig det være galt å si? Her handler det om menn som lyver. Ikke menn som er ærlige. Jeg hadde skrevet det samme hvis tråden handler om kvinner som lyver. I denne tråden så virker det som enkelte vender det døve øret til å tillegger meg meninger jeg ikke har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, O.G. skrev:

Men det blir ikke menn, for kvinner er dyktige på å være spesifikk når de snakker om sånt. 

Nå snakker du for veldig mange flere enn du kjenner..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, wintergirl skrev:

Syns rett og slett dere skal til dere når vi skriver at vi ikke drar alle menn over en kam. Hvorfor skal plutselig det være galt å si? Her handler det om menn som lyver. Ikke menn som er ærlige. Jeg hadde skrevet det samme hvis tråden handler om kvinner som lyver. I denne tråden så virker det som enkelte vender det døve øret til å tillegger meg meninger jeg ikke har. 

Nei, de bare bryr seg mer om å få frem budskapet sitt, og trenger bare en kommentar å legge det ut på, slik som jeg gjorde😉 . Det er det som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Syns rett og slett dere skal til dere når vi skriver at vi ikke drar alle menn over en kam. Hvorfor skal plutselig det være galt å si? Her handler det om menn som lyver. Ikke menn som er ærlige. Jeg hadde skrevet det samme hvis tråden handler om kvinner som lyver. I denne tråden så virker det som enkelte vender det døve øret til å tillegger meg meninger jeg ikke har. 

Det skal nevnes at trådstarter sprer ganske giftig usikkerhet om man kan stole på menn. Der er ingenting presisert, der gjelder henvendelsen menn. Og det er jo utgangspunktet for diskusjonen her hvis du vil lese temaet og startinnlegget en gang til..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ansagt skrev:

Nei, de bare bryr seg mer om å få frem budskapet sitt, og trenger bare en kommentar å legge det ut på, slik som jeg gjorde😉 . Det er det som skjer. 

Jeg har dratt det frem flere ganger, har til og med nevnt at det finnes flere flotte menn. Det de gjør er å gå på meg som person. Ikke mye menn det der altså. Skikkelige mannfolk misliker sånne menn og er ikke redd for å si det. Her inne skal til og med enkelte si at kvinner som venter med sex gjør deg kostbare og det er ikke noe å vente med. Da begynner man å lure på dem også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ansagt skrev:

Det skal nevnes at trådstarter sprer ganske giftig usikkerhet om man kan stole på menn. Der er ingenting presisert, der gjelder henvendelsen menn. Og det er jo utgangspunktet for diskusjonen her hvis du vil lese temaet og startinnlegget en gang til..

Men de fleste som svarer skriver at det gjelder enkelte menn. Da burde dem skrive til Ts at hun bør presisere det bedre enn å gå løs på dem av oss som skriver om DEM som er uærlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Jeg har dratt det frem flere ganger, har til og med nevnt at det finnes flere flotte menn. Det de gjør er å gå på meg som person. Ikke mye menn det der altså. Skikkelige mannfolk misliker sånne menn og er ikke redd for å si det. Her inne skal til og med enkelte si at kvinner som venter med sex gjør deg kostbare og det er ikke noe å vente med. Da begynner man å lure på dem også. 

Ingen leser alle innleggene dine (eller mine) før de kommenterer. Man plukker det som passer og svarer. Ikke ta sånn på vei for at du ikke blir hørt, her inne er det rén egoisme som råder, belive me.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Men de fleste som svarer skriver at det gjelder enkelte menn. Da burde dem skrive til Ts at hun bør presisere det bedre enn å gå løs på dem av oss som skriver om DEM som er uærlige.

Kan være enig i den ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ansagt skrev:

Ingen leser alle innleggene dine (eller mine) før de kommenterer. Man plukker det som passer og svarer. Ikke ta sånn på vei for at du ikke blir hørt, her inne er det rén egoisme som råder, belive me.. 😉

Ja, det er sant det du skriver her😊 Endelig en av de bra mannfolka ihverfall. Vet det finnes mange av dere altså 😉

Akkurat nå, Ansagt skrev:

Kan være enig i den ja..

Takk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Ja, det er sant det du skriver her😊 Endelig en av de bra mannfolka ihverfall. Vet det finnes mange av dere altså 😉

Takk! 

😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wintergirl skrev:

Hvor har jeg skrevet at alle menn gjør det? Og hvorfor skal alle her unnskylde seg hvis dere selv ikke har gjort det?

Måten du skriver på får det til å fremstå som 95% av menn er drittsekker. Det er det det reageres på, og da forsvinner hele poenget du prøver å få frem bort. Alle er enige i at de menn og kvinner som oppfører seg dårlig bør få høre det, men vær snill å slutt å fremstille det som at det er synd i alle kvinner og menn er slemme. Dette går like mye begge veier. Man må være to for å danse tango. Hadde det vært en saklig fremlegging av tema uten masse generaliseringer hadde folk kanskje kommet med mere saklige og fornuftige svar i denne tråden. 

Anonymkode: 15d57...6ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, wintergirl said:

Har ikke vi skrevet i denne tråden flere ganger at ikke alle menn er sånn? Vi vet vel det!  

Gjør det hver gang da, så slipper man at noen føler seg truffet av generaliseringer og overdrivelser. Og som noen andre sa tidligere, ikke alt er ment direkte mot deg, og deg alene. Men om du føler det sånn, så skulle man jo nesten tro at du forstod hva noen av oss menn her i tråden mener også.

2 hours ago, wintergirl said:

Hvor kommer det siste ifra? Det er ikke det tråden handler om! 

Ikke? Så det handler ikke om at menn og kvinner er forskjellige? Så om en mann dumper en kvinne etter sex, så er det i 100% av tilfellene mannen som har utnyttet henne? Det kan ikke være at mannen og kvinnen ser ulikt på det? At de har forskjellig forståelse og oppfatning av relasjonen mellom de to menneskene?

Men så sier du sikkert at det ikke er de det handler om, og det er litt av poenget. Kvinner kan tro at mannen ikke har vært ærlig om sine hensikter angående sex, men hvordan kan man påstå sånt når man ikke vet hva vedkommende tenker? Ingen er tankelesere, og derfor burde vi også være litt forsiktige med å anta.

Mannen kan ha vært ærlig, eller i alle fall ikke hatt intensjoner om "bruk og kast", eller lignende, men så har det forandret seg underveis. På dette tidspunktet så er det nok enkelte som er bedre enn andre på å forklare og avslutte, eller snakke ut om det, på en god måte. Men, så er det dette med at folk er forskjellige da, og at det er forskjell på kjønnene, så kvinnen oppfatter det kanskje annerledes enn mannen, og så har vi det gående. Men selv om dama blir dumpet, så betyr det ikke automatisk at noen av de er drittsekker, eller utro, eller playere, eller hva som helst annet.

Folk er forskjellige! Man oppfatter ting ulikt, og derfor synes jeg det er direkte frekt, stygt og ufint å stadig vekk dra menn over samme kam, og presentere et helt kjønn som monstre, som voldtektsforbrytere, og verre til. Og igjen, dette betyr ikke at det er rettet mot deg, og deg alene som person. Det er en tilbakemelding, basert på ditt innlegg, som gjør at du kan bli sitert.

Om du føler deg angrepet av meg, så beklager jeg faktisk det. Av hele mitt hjerte. Så får det være opp til deg om du vil tro på det, og akseptere det, eller ikke. 

2 hours ago, wintergirl said:

Og uansett om menn og kvinner ikke er helt like så gir ikke det drittsekker rett til å bruke kvinner for det.

Har jeg aldri påstått. Faktisk ikke i nærheten en gang. Men jeg velger å tro at du ikke insinuerer at dette er mine meninger. Har faktisk aldri sett noen andre påstå det i noen tråder på KG heller. Men klart, det er mange tråder jeg ikke har lest.

Anonymkode: 56b81...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, O.G. said:

Argumenter for påstanden din.

Fordi at menn kan ofte får denne merkelappen her inne fra kvinner. Spesielt om de sier mot kvinner i tema som sex, utroskap, vold, voldtekt, o.l. Ordene "bitter" og "incel" er førstevalg for mange her inne når de skal gå til angrep mot en mann i en debatt.

Anonymkode: 56b81...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, O.G. said:

Menn synes det er greit at kvinner lyver til dem?

Aner ikke. Du skjønner, jeg er bare én mann, så jeg kan ikke svare for alle menn.

Men på generell basis så vil jeg tippe at mennesker ikke liker når andre mennesker lyver til de. Uansett kjønn, legning, rase, religion eller annet.

Anonymkode: 56b81...d68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Det gjør jeg ikke nei.

Argumenter for påstanden din!

Anonymkode: 8a977...4c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, brukerangrep, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, O.G. skrev:

Menn synes det er greit at kvinner lyver til dem?

I svært mange settinger regner vi med det.

Man synes ikke det er greit, men man forstår at de føler seg tvunget til det. Vi lever tross alt i ett samfunn med noen grunnleggende forventninger, og vi har fysiologiske forskjeller som på ett tidspunkt gjør seg gjeldene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...