Gå til innhold

Hvorfor er ikke menn ærlig om hensiktene sine ang sex og forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er stil feil fordi det ikker har noe med ærlighet å gjøre. En mann vet ikke om han ønsker et forhold før han har hatt sex, da det er den primære drivkraften for å ønske et forhold. Tror det er håpløst å spille hard to get for en kvinne, da det er relativt uærlig mot mannen, dersom kvinnen faktisk er tiltrukket til ham. Det er bedre å ha sex relativt raskt. At veldig mange forhold kun ender opp med uforpliktende sex handler mer om hvordan samfunnet er skrudd sammen, som gjør at kvinner ikke trenger menn og menn i liten grad trenger kvinner til annet enn sex, og har ingenting med menns uærlighet å gjøre. Menn er akkurat like forvirret over den moderne absurde relasjonen mellom kjønnene som kvinner. Man går mot ekstremt Paretofordeling (godt hjulpet av moderne datingteknologi) hvor noen menn får nesten alle damene, mens de fleste menn aldri får sex selv med lite attraktiv damer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det lønner seg å være hard to get overfor ALLE menn når man er singel og dater, har silt ut mye dårlige menn, med den metoden..

Anonymkode: 98622...a32

Og så fant du prinsen din håper jeg. (?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ny krangletråd😂Kan vi ikke heller lage en tråd der vi elsker med hverandre?❤️😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dette behovet for å generalisere og svartmale det mannlige kjønn bare for å få frem poenget sitt? Skulle ønske flere kunne forstå at mennesker er forskjellige, og slutte å sette alle sammen opp mot hverandre.

Anonymkode: 56b81...d68

Vi kvinner blir svartmalt hele tiden. Vi blir tatt på alder(gamle og stygge etter 25) , alle dårlige egenskaper blir gjort om til hokjønnord,  mens alt det tøffe og positive alltid blir gjort om til hankjønnsord. Vi er naive, vi er horer, vi duger/duger ikke til det og det, bare noen få kvinner er verdt å satse på, resten er bare et høl og lista går videre. Se bare inne på denne tråden her. Det er ganske nedlatende slik enkelte menn beskriver kvinner. Jeg satte det grundig på spissen. Mange kvinner er i dag dritt lei og stoler ikke lenger på menn. I dag så er kvinner selvstendige og, og trenger ikke menn. Noen menn liker faktisk ikke det da det får dem til å føle seg små. Vet det finnes bra menn, men det er mye dritt også som man ser i svarene her, eller i holdningen til mange man møter. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, oysterlover skrev:

En mann vet ikke om han ønsker et forhold før han har hatt sex, da det er den primære drivkraften for å ønske et forhold.

Det stemmer ikke for alle, det stemmer bare for uattraktive menn. 

Anonymkode: 092ad...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kognosøren skrev:

Du har selvfølgelig et poeng. Kvinner har vanligvis den seksuelle makten. Jeg har selv vært offer for kvinner som ville ha kroppen min. 😌 Men jeg sier også ofte nei til kvinner. Det håndterer de dårlig.

Slå av litt til kjentfolk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som klager over menns hensikter, har det slått dere at dere selv tiltrekker dere disse mennene? Det må da være visse signaler dere sender ut? Bortimot alle menn jeg kjenner har vært i forhold i mange år, og ingen i hverken min nærmeste eller litt større krets er slik dere klager over støtt. Går man etter drittsekker får man drittsekker. De fleste er ikke sånn.

Anonymkode: 78016...f82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, wintergirl said:

Vi kvinner blir svartmalt hele tiden.

Ja, men da så! 🙄

Anonymkode: 56b81...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som klager over menns hensikter, har det slått dere at dere selv tiltrekker dere disse mennene? Det må da være visse signaler dere sender ut? Bortimot alle menn jeg kjenner har vært i forhold i mange år, og ingen i hverken min nærmeste eller litt større krets er slik dere klager over støtt. Går man etter drittsekker får man drittsekker. De fleste er ikke sånn.

Anonymkode: 78016...f82

Victim blaming, for vi kvinner burde jo være tankelesere(ironi), og på forhånd burde vi seff vite selv hvilke menn som lyver om et fremtidig forhold, fordi de selv kun vil ha sex og få tømt seg..

Anonymkode: 98622...a32

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager over menns hensikter, har det slått dere at dere selv tiltrekker dere disse mennene? Det må da være visse signaler dere sender ut? Bortimot alle menn jeg kjenner har vært i forhold i mange år, og ingen i hverken min nærmeste eller litt større krets er slik dere klager over støtt. Går man etter drittsekker får man drittsekker. De fleste er ikke sånn.

Anonymkode: 78016...f82

Nettopp!

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Victim blaming, for vi kvinner burde jo være tankelesere(ironi), og på forhånd burde vi seff vite selv hvilke menn som lyver om et fremtidig forhold, fordi de selv kun vil ha sex og få tømt seg..

Anonymkode: 98622...a32

Ja, jøss :glare:

Hvem tør å gi skylden på de som går fra døren åpen enda det er innbruddstyver i nabolaget, og som går fra kokeplaten stående på fullt og det blir brann ut av det, nå i våre dager, da det å være «victim blamer» er det verste man kan være?

Anonymkode: 092ad...d02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Victim blaming, for vi kvinner burde jo være tankelesere(ironi), og på forhånd burde vi seff vite selv hvilke menn som lyver om et fremtidig forhold, fordi de selv kun vil ha sex og få tømt seg..

Anonymkode: 98622...a32

Det er lov å gå på en smell. Jeg har selv vært sammen med ei som viste seg å være psykopat, og som attpåtil ble paranoid på toppen. Jeg var uerfaren, og hadde lite forutsetninger for å se de ørsmå signalene som var der tidlig. Hadde det skjedd gang på gang hadde jeg gått i meg selv, og prøvd å finne ut hvilke signaler jeg sender ut som kan tiltrekke den type mennesker i tillegg til å bli mer analyserende overfor de jeg møter. Heldigvis var det et engangstilfelle, men nok til at jeg er langt mer oppmerksom på oppførsel og talemåte hos dem jeg dater nå.

Anonymkode: 78016...f82

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er det lurt å vente så lenge med sex at man vet at mannen er interessert i mer enn bare sex! Menn som bare er ute etter det stikker raskt når det drøyer med å få seg noe..

Play hard to get kvinner!

Anonymkode: 98622...a32

Absolutt ikke. Om dere tror det er lurt, mister dere også de mennene som er interessert i forhold. Jeg hadde aldri giddi å venta på en dame som spilte hard to get. Aldri. En person som er oppriktig glad i og tiltrukket av en annen person, har lyst å ha sex. Har man ikke det bør man ikke bli sammen.

Hvorfor er det så farlig å ha sex selv om det ikke blir noe mer? Hvorfor skal kvinner føle seg brukt av det? Du fikk jo også pult? Vinn/vinn. Begge fikk seg en god kveld, move on. Bedre lykke med neste person. Må jo være bedre å pule tidlig og at det ikke blir mer enn å gå i måneder å bygge noe man tror er et forhold, for så å gå på trynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, oysterlover skrev:

Spørsmålet er stil feil fordi det ikker har noe med ærlighet å gjøre. En mann vet ikke om han ønsker et forhold før han har hatt sex, da det er den primære drivkraften for å ønske et forhold. Tror det er håpløst å spille hard to get for en kvinne, da det er relativt uærlig mot mannen, dersom kvinnen faktisk er tiltrukket til ham. Det er bedre å ha sex relativt raskt. At veldig mange forhold kun ender opp med uforpliktende sex handler mer om hvordan samfunnet er skrudd sammen, som gjør at kvinner ikke trenger menn og menn i liten grad trenger kvinner til annet enn sex, og har ingenting med menns uærlighet å gjøre. Menn er akkurat like forvirret over den moderne absurde relasjonen mellom kjønnene som kvinner. Man går mot ekstremt Paretofordeling (godt hjulpet av moderne datingteknologi) hvor noen menn får nesten alle damene, mens de fleste menn aldri får sex selv med lite attraktiv damer. 

Dårlig sex kan selvsagt føre til at en mann ikke ønsker å gjenta seansen, eller gå videre med relasjonen. Dette gjelder åpenbart for kvinner også. Kjipt nok, men det er ikke kontroversielt. Det problematiske er når man allerede i forkant vet at man ikke ønsker et forhold med vedkommende og likevel forleder denne til å tro noe annet, slik at man får tilgang på sex man ellers ikke ville fått. Det er ekstremt dårlig stil og vitner om mangelfullt utviklede sjelsevner. 

Sex er ikke den primære drivkraften for å inngå et forhold. En viktig faktor ja, men menn trenger også nærhet, kjærlighet, tilhørighet og stabilitet, selv om mange innbiller seg noe annet. Og nei, kvinner trenger ikke menn mer menn trenger kvinner. Det er komplett machovås. Vi lever ikke i 1950.

Dritt lei av at det stadig vekk settes likhetstegn mellom å ikke hoppe til køys umiddelbart og å spille kostbar. Man kan ha lyst på vedkommende og samtidig ha behov for å bli bedre kjent for å føle seg trygg nok til å sette seg i den sårbare situasjonen det er å ha sex med en ny person. At man velger å ivareta seg selv gjennom å vente med sex trenger ikke å ha noe med spill å gjøre, tvert i mot vitner det om modenhet og evne til selvomsorg - som bør være attraktive kvaliteter i en partner. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
7 timer siden, wintergirl skrev:

Nå om dagen så er det flere og flere kvinner som velger å være single og som elsker det. De også er lei av kontrollerende og sjalu menn som kun vil ha en vaskehjelp som oppdrar deres barn mens de er utro med andre kvinner. Mange kvinner i dag bruker menn også, det er ikke bare kvinner som er naive, menn! Det har gått opp for mange kvinner at mange menn er lite verdt å satse på. 

Nei.

Folk ser ikke ut til å forstå at man ikke passer sammen med alle og enhver. Man kan ikke forvente å matche med mange. Det å finne en man får god kjemi med, en som matcher på humor, oppførsel, interesser og holdninger ....er komplisert.

Hvorfor er det så ille å ha sex med en man ikke ender opp med i forhold? Hvorfor er damene så ustyrtelig kresne på dette? Du likte ham godt nok til å ha lyst å pule. Jaja og det ble ikke noe mer? Greit, du og han fikk pult. Ferdig med det og gå videre. Ta det som en god opplevelse og se fremover. Han prøvde deg og du prøvde ham. Case closed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, HarryDotter skrev:

Nei.

Folk ser ikke ut til å forstå at man ikke passer sammen med alle og enhver. Man kan ikke forvente å matche med mange. Det å finne en man får god kjemi med, en som matcher på humor, oppførsel, interesser og holdninger ....er komplisert.

Hvorfor er det så ille å ha sex med en man ikke ender opp med i forhold? Hvorfor er damene så ustyrtelig kresne på dette? Du likte ham godt nok til å ha lyst å pule. Jaja og det ble ikke noe mer? Greit, du og han fikk pult. Ferdig med det og gå videre. Ta det som en god opplevelse og se fremover. Han prøvde deg og du prøvde ham. Case closed.

Du skjønte lite.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da så! 🙄

Anonymkode: 56b81...d68

Nettopp 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 13.21, AnonymBruker skrev:

Jo, menn vil ha forhold. Har kun hatt menn etter meg som vil ha forhold. 

Men de mennene holder seg rundt selvsikre og kravstore kvinner, ikke rundt de som er usikre.

Anonymkode: 092ad...d02

Dette er min erfaring også. 

Egentlig vil de fleste ha forhold, men mange vil ha forhold til den rette, ikke hvem som helst. 

Selv det å tro at man ikke ønsker forhold snur seg fort når man treffer den rette. 

Verken jeg eller min mann var ute etter forhold da vi møttes. Han hadde giftet seg altfor tidlig, og hadde kun vært separert litt over halvåret da vi traff hverandre. Han skulle være singel noen år, og bare ha det fritt og gøy. I tillegg hadde han en fast ff som var inneforstått med at slik var situasjonen. (Trodde han iallefall. Dama ble dritsur da han plutselig var klar for forhold likevel, men ikke med henne.) 

Jeg hadde akkurat frigjort meg fra det at kvinner ikke skal ligge rundt, og hadde bestemt meg for å gjøre akkurat det. Han skulle være første forsøk. Kun moro. 

Andre ganger i livet har jeg vært virkelig klar for forhold, men jeg hoppet likevel ikke inn i forhold med hvem som helst. Ikke engang å date en god tid var garanti for det. Jeg har vært klar for forhold, datet eller hatt kortere forhold, og funnet ut at den personen ikke var rett for meg. Klart menn kan gjøre det samme! 

Så:

1. Når man treffer den rette spiller det ingen rolle hva man hadde innstilt seg på. 

2. Uansett hvor klar man er for et forhold et det dessuten ikke noe garanti for at det blir med den man dater og tester ut. 

Vil også legge til et tredje punkt:

3. Man bør være bevisst på hva man selger for å ha litt kontroll på hva andre kjøper. Er man interessert i en seriøs kjæreste bør man ikke selge seg inn som lett og deilig useriøs moro. 

 

Skjønt, det kan ende opp med ekteskap og barn det også tydeligvis, som mitt forhold viser. Jeg tror likevel at ene årsaken til at han falt var at jeg var helt innstilt på å ikke ha noe seriøst forhold til ham. Det var ikke et spill, men det at jeg ikke tok ham som seriøst kjærestemateriale trigget kanskje han på en annen måte enn dersom jeg hadde drømt om ekteskap og barn. Vanskelig å si, men jeg tror det gjorde at det var veldig fritt, lekent og gøy mellom oss, ingen mas og stress, og det ga ham enten ro til å virkelig falle, eller det trigget interessen hans på en eller annen måte. Hun som var ff gjorde vel egentlig akkurat det samme, men han falt ikke for henne på samme måte. Hvem man virkelig faller for og ikke, det er så mange faktorer i det. Man styrer det egentlig ikke helt selv, og man har ikke nødvendigvis lurt den andre. Noen ganger har man mest lurt seg selv litt, til det ikke går lenger. 

Ellers opp gjennom livet har jeg vært seriøs og ordentlig, tiltrukket meg menn som har vært seriøse, og det er jevnt over de som ønsket forhold og jeg som dumpet. (Selv om jeg ønsket forhold... men ikke med den personen, viste det seg.) 

Jeg har aldri opplevd å bli brukt for sex og så dumpet. Jeg forstår ikke begrepet engang. Så har jeg heller aldri hatt sex jeg ikke ønsket. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, HarryDotter skrev:

Hvorfor er det så ille å ha sex med en man ikke ender opp med i forhold? Hvorfor er damene så ustyrtelig kresne på dette? Du likte ham godt nok til å ha lyst å pule. Jaja og det ble ikke noe mer? Greit, du og han fikk pult. Ferdig med det og gå videre. Ta det som en god opplevelse og se fremover. Han prøvde deg og du prøvde ham. Case closed.

For mange kvinner krever sex ikke bare fysisk tiltrekning men en viss del følelser. Så de har investert allerede og det er ikke bare en prøvetur som man tar så lett på som du. Derfor.

Jeg er verdt at en mann venter på meg og at jeg er klar både mentalt og fysisk. Jeg puler ikke alle jeg er tiltrukket av. Og dypt inne vil menn ikke inngå i et forhold med en dame som er så lett å få. Ha sex med, absolutt, jo raskere jo bedre. Men satse? Da er de villige å vente. Bare de er interessert nok.

Et problem jeg ser i disse Tinder-tider er at alle, både kvinner og menn, ikke klarer ha tålmodighet eller godta at ingen er perfekt for dem. De har alltid i bakhodet at det er noen der ute som passer dem bedre. Det blir det ikke stabile forhold av.

Anonymkode: f7f0f...12d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, HarryDotter said:

Gode argumenter......

Ja, ingen som slår henne der, det er helt sikkert.

Anonymkode: 56b81...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...